"הרבה זמן לא הייתי בתקופה כזו לחוצה. תקופה של דברים חדשים", אמרה מאיה בוסקילה כשהתארחה השבוע בפודקאסט "הברזייה" של בר זגה, והוסיפה: "תכננתי להוציא שלושה שירים חדשים, אחד אחרי השני, אבל אז המלחמה נחתנה עלינו, ואיתה הגיעו הדיכאון והחרדה. אבל זו גם תקופה פורייה של יצירה".
21 שנים עברו מאז בוסקילה פרצה לחיינו, תחילה עם השיר "יש בליבי כינור", איתו הופיע אצל דודו טופז בתוכניתו "הראשון בבידור", ואחר כך עם הלהיט "סיפור מכור", שהוביל להצלחה הגדולה. כעת, עם אלבום חדש בדרך, חתונה מתקרבת והמלחמה שטרפה את כל הקלפים, מדברת בוסקילה על ההתמודדות המורכבת בכל החזיתות.
בר זגה
מאיה בוסקילה: "אני רוצה לפחות עוד ילד אחד. אני בת 46, אני עדיין יכולה"
52:05
אני רואה באינסטגרם שאת מתוסכלת מהמצב. "תראה, התקופה הזו תחלוף, אבל אני לא יודעת מתי. כרגע זה נראה שהמצב רק הולך ומחמיר. אני עצובה ומאוכזבת ומתביישת בהתנהלות של כולם בנוגע לחטופים, למשפחות של החטופים, לחיילים הגיבורים שלנו. קראתי שיש כבר 600 חיילים הרוגים, זה העציב אותי נורא. זה לא נתפס. יש לנו 134 חטופים שאנחנו לא יודעים כמה מהם בחיים, כמה מהם מתים בעודם בחיים, כמה בחורות, כמה שברי כלי יש שם בגלל הטרדות ואונס ומה שהן חוות שם. אנחנו לא יודעים כלום".
כאישה, כאמא, כאזרחית - כשאת רואה את התמונות הקשות של המלחמה, מה זה עושה לך? "אני בכלל עשיתי טעות. אני אדם סקרן ולפעמים הסקרנות הורגת את החתול. במקרה שלי הסקרנות הרגה אותי המון זמן עד שממש הלכתי לטפל בזה. ראיתי את כל הסרטונים הזוועתיים, זו הייתה טעות. יש דברים שהעין האנושית לא צריכה לראות, כי היא לא תקבל את זה. אמא של שאולי, בן זוגי, היא מטפלת בשיטת הילינג שמאני והיא הוציאה אותי ממקום מאוד חשוך. לא רציתי לצאת מהבית, הייתי בחרדות, הילד נורא סבל ממני. לא נתתי לו שניה להיות לבד. אני עדיין לא מאמינה שעברנו את זה".
ועם כל זה, את עוד רגע מתחתנת. "כן. זה בד-בבד. אני ברגשות מעורבים, מתרגשת משני הדברים בו זמנית. אני מתרגשת מהאלבום ובכל פעם כשאני יוצאת מהאולפן - הרבה זמן לא הייתי במקום של עשייה כזו יומיומית - ובין לבין אני בטלפונים סביב החתונה, כי אני חייבת שהכול יהיה פרפקט, שתהיה מסיבת אהבה כזו גדולה, אנחנו באמת מרגישים שזו מסיבת אהבה. כולם אומרים 'זו פעם שלישית...', אני לא יודעת איך להסביר את זה, אני רואה בזה דבר מאוד מבורך שיש לבן אדם את הזכות לעוד הזדמנות, לעוד אהבה, איזה כיף זה. זה היה מעציב אותי אם זה לא היה קורה".
התחתנת לפני 4 שנים - והתגרשת, חשבת שזה יקרה לך שוב? "ממש לא. בטח לא עם מישהו שצעיר ממני, אבל הכול התחבר. אני ושאולי היינו צריכים להיפגש, אנחנו נשמות תאומות. יש בשאולי את כל מה שחשבתי שאני לא צריכה ואת כל מה שאני צריכה, שזה מדהים. הוא האנטיתזה לכל מה שהיה לי, אין שם סערות, יש שם משהו חדש. יש שם מערכת יחסים בריאה של כבוד הדדי, של חברות. זו פעם ראשונה שאני אומרת שבן הזוג שלי הוא החבר הכי טוב שלי".
3 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
מאיה בוסקילה ובר זגה
(צילום: אביב לייבוביץ')
ב-31 בדצמבר 2023, שנייה לפני שהשעון הראה חצות ובישר על שנת 2024, בן זוגה של בוסקילה, שאולי שלוים בן ה-28, כרע ברך והציע לזמרת נישואים והשניים צפויים למסד את הקשר ממש אוטוטו, ב-21 באפריל. פער הגילים בין השניים עומד על 19 שנה ומלבד הקולות המצקצקים של הסביבה, גם את מאיה עצמה זה הלחיץ. "אמרתי לעצמי ש'זה לתקופה וזה סבבה', אבל לאט לאט, מיום ליום, הרגשנו שאנחנו יותר ויותר מצרים את הפער, ואז בכלל התחלנו להבין שאין פער, כי שאולי הוא משהו מיוחד. אני לא אומרת שזה מתאים לכל אחד, אבל הוא משהו אחר".
איך התמודדת על הביקורת על הפער הזה? "אני לא קוראת תגובות כבר הרבה זמן, אני לא יודעת, לא הסתכלתי בחוץ, זה לא עניין אותי וזה לא מעניין אותי גם היום. אני ההוכחה שהאהבה נמצאת, לא משנה הגיל, זה משנה מה שיש לך כאן ועכשיו. אני אומרת בענווה שאני חושבת שצריך עוד נשים כמוני, שלא ממש מזיז להן והן עושות את מה שהן רוצות".
כמה את מתרגשת מהחתונה שמתקרבת? את נראית רגועה. "אני ממש לא רגועה. אני בשלב בחיים שאין מסכות. אני ספר פתוח ונחמד לי עם מי שאני, גם עם הפלוסים וגם עם המינוסים. מרוב לחץ לפני החתונה, אני אומרת 'בואנה, את מטרופה אחותי, תירגעי, את מתחילה להיות מפלצת'. זה מלחיץ, סידורי ההושבה, הכול. אני כבר שכחתי מזה, כאילו זה לא היה. אולי כי זו פעם ראשונה שאני רציתי שמלת כלה, פעם ראשונה שאני רוצה ממש לעמוד מתחת לחופה. לא היה לי את זה אף פעם, אני מודה. אצלי זה היה על הדרך".
איך עוברים שתי חתונות ואומרים 'לא היה לי את זה'? "קשה להודות בזה, אבל זו האמת. אני לא יודעת איך להסביר לך את זה. בגלל מערכת היחסים שיש לי היום, אני יכולה להגיד לך שאז הרגשתי שזה לא היה שלם. אתה נורא מאוהב, זה מאוד כיף - חתונה וירח דבש - אבל אתה מרגיש כשזה לא מהמקום הטהור באמת".
שאולי עוד צעיר, הוא בטח ירצה ילדים, לא? "מה זאת אומרת, ומה אני?".
את עוד רוצה? "ברור, עוד אחד לפחות. אני בת 46, אני עדיין יכולה. בדקתי את זה, אני יכולה. זה מדהים".
את אומרת עוד שנה שנתיים את אמא לתינוק? "אמן. אני מוכנה, אנחנו מוכנים. יש לי פרטנר מדהים וזה עוד לא היה לי. גידלתי את לני כמעט לבד והאמת, עכשיו כשאני חושבת על זה, רוב הזמן של לני זה עם שאולי. לני רואה בו אבא לכל דבר, אי-אפשר להסתכל על שאולי כאח גדול, כי הוא הבוגר בבית, הוא האחראי".
נשמע שאת מאוהבת, שאת בעננים. "אני התאהבתי לפני. אולי התבלבלתי לפעמים בין אהבה לאובססיביות, אבל עכשיו זו אהבה. באהבה יש גם המון ערך והמון חברות והמון כבוד. זה כיף להיות במערכת יחסים שהיא על מי מנוחות. לכל אחד התיקון הזה מגיע באיזשהו שלב, ולי הוא הגיע עכשיו. אין לי שליטה על זה שזה הגיע מאוחר".
3 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
מתכננים אח קטן ללני
(צילום: אינסטגרם)
בסוף שנת 2018 השתתפה בוסקילה בעונה השישית של "הכוכב הבא לאירוויזיון" ולמרות שכולם היו משוכנעים שהיא תהיה הזוכה הגדולה ומי שתייצג אותנו בתחרות הנחשקת מעבר לים, היא סיימה את התחרות במקום הרביעי, כשהזוכה הגדול של העונה היה קובי מרימי.
את רואה את התעשייה של המוזיקה מאוד מתפתחת, המון זמרים צעירים. מה את חושבת על זה? "הקצב הוא אחר מפעם, יכול להיות שנועה קירל היום תוציא שיר, מחר אנה זק, אחרי זה סטטיק, יש עומס. שמעתי את הקטע הזה שסטטיק לא הוציא כמה חודשים אלבום אז הוא נעלם. זה מרתק אותי, הקלות הבלתי נסבלת הזו. אני לא הוצאתי אלבום שש שנים, אני לא בקצב האידיאלי למה שהולך היום. אני מתחילה להבין את העניין, אבל זה לא אומר שאני אלך בקצב הזה".
אמרו עליך שנעלמת? "עד 'הכוכב הבא', מבחינתם נעלמתי. מבחינתי? עבדתי כרגיל. כשאתה מרגיש בתוכך שלא נעלמת ואתה עדיין עובד ויש לך מה לתת, אז אתה לא באמת מתייחס לזה. היום שמעתי 'נועה קירל נעלמה'. חברים, הבחורה עבדה כמו חמור במשך ארבע שנים, יש מלחמה, תנו לה את הקרדיט, אפשר גם חופש, זה לא מפחית מערכה ולא מעלים אותה בשום אופן".
אחרי 20 שנה של קריירה, הציפיות ממך גבוהות. "מאוד גבוהות ולכן האלבום הזה איתי בימים ולילות ובחשיבה עמוקה למה שאני רוצה להביא".
את הולכת להופיע בחתונה שלך? "ההשקה של הסינגל הראשון תהיה בחתונה. זה גם נורא מרגש, כי זכיתי לעבוד עם דולי ופן, שנכנסו לי כל כך ללב והפכו להיות חברים טובים שלי. הולך להיות אלבום מאוד יפה. מי שייתן לו את הכבוד ובאמת לשבת ולשמוע, יהנה".
ומה את אומרת כששואלים אותך איפה היית בשש השנים האחרונות? "שרתי. ואם אתה חושבים שזמר לא קיים אם הוא לא נמצא על המסך, אז באסה בשבילכם. אני עושה את מה שאני אוהבת, אני תמיד שם ואני לא הולכת להעלם בשנים הקרובות".

3 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
מאיה בוסקילה פודקאסט בר זגה
החבר הכי טוב שלה. מאיה בוסקילה ושאולי
(צילום: אינסטגרם)