המחאה הנוכחית בעקבות המהפכה המשפטית הוציאה מפורסמים רבים לרחובות, כשהם נושאים שלטים ודגלים הקוראים לדמוקרטיה ושיוויון. יש גם לא מעט אמנים שמביעים את דעתם ברשתות החברתיות עם פוסטים פוליטיים כפי שמעולם לא ראינו לפני כן. אבל יש גם את מי שמנצל הפוליטי להרוויח עוד שקל או שניים, ואנחנו ממש לא מתכוונים למוכרי הבייגלה בדרכים.
פוסט שעלה הבוקר (ג') וזכה לתהודה רבה ברשתות החברתיות שייך לשחקנית חן אמסלם, שכתבה: "עיניים עייפות ועצובות לנוכח המצב במדינה, אך מלאות תקווה ואמונה שבעזרת השם יהיה בסדר". עד כה אין בעיה, נכון? אלא שאז המשיכה אמסלם לכיוון מכירתי לגמרי: "מזל שיש לי את הג'ל עיניים של סימפל שיגרום לי להרגיש קצת זוהרת בתקופה הזאת. שיטשטש לי את השחור מתחת לעיניים שכבר אף אחד לא יכול להסתיר מרוב דאגות ומחשבות".
כמובן שאת הפוסט היא סיימה בתיוג של מותג הקוסמטיקה המדובר, ולמרות מספר תגובות חיוביות על הפוסט, רוב התגובות - אצלה וברשת - ביקרו את השחקנית על השימוש הציני במצב לשיווק חברה מסחרית. אמסלם מיהרה להוריד את הפוסט, אבל אתם יודעים איך זה באינטרנט, שום דבר לא נעלם אף פעם.
למרבה המזל, לא מעט גולשים יצירתיים זרמו עם הרעיון ונתנו הצעות מעולות לנוספות לשיווק אגרסיבי בעיתות משבר. קבלו מקבץ דוגמאות:
והגדילו לעשות החברות הטובות רעות הרשקוביץ ואילור אלמליח בפייסבוק, ופרסמו שלל אופציות לקריאייטיב ציני ונפלא עבור חברות הפרסום המעוניינות: