3 צפייה בגלריה
ג'ולייטה זמרת
ג'ולייטה זמרת
ג'ולייטה
(צילום מסך: אינסטגרם )
אמש (א'), נודע כי מאות מוסלמים מוסתים הגיעו לנמל התעופה במחצ'קלה, בירת דגסטן שברוסיה, שם תכננו לפגוע בנוסעי מטוס שנחת מישראל. את החדשות המדאיגות על האנטישמיות הגואה, ראתה גם הזמרת ג'ולייטה, שנולדה בדגסטן ועלתה לארץ כשהייתה בת שש.
"עלינו לארץ מדגסטן בשנת 1993. אין לי הרבה זיכרונות ילדות משם, אני רק זוכרת את מסיבת הפרידה שעשו לנו", היא מספרת ל-Pplus בין חזרות להצגה "הפרח בגני" על פי שירו של זוהר ארגוב.
בטח ראית שדגסטן עלתה לחדשות. איפה זה תופס אותך? "כשהגעתי הביתה, אמא שלי שנמצאת אצלי בימים אלה, ישבה חיוורת כולה בסלון והראתה לי את הסרטון המדובר ואת הניסיון לבצע לינץ' ביהודי קווקז. זה היה מפחיד לראות את הרדיפה הזו, החזיר אותי אחורה לסיפורי השואה. הייתי ילדה חרדתית בכל מה שנוגע לשואה. כשאנחנו חווים את הרדיפה הזו זה נוחת עלייך, אתה מבין את גודל השנאה, אין לך ביטחון".
3 צפייה בגלריה
ג'ולייטה זמרת
ג'ולייטה זמרת
"יש לי משפחה במוסקבה שהסבירו להם בצורה מאוד מפורשת לא להעלות שום פוסט שמביע תמיכה בישראל, אחרת יבואו איתם בחשבון"
(צילום מסך: אינסטגרם )
עד אתמול, ספק כמה אנשים ידעו להגיד בדיוק איפה ממוקמת דגסטן, אבל אביה של ג'ולייטה חזר מביקור מולדת רק לפני חודשיים. "הוא אמר שזה שונה, שזה כבר לא אותו המקום שהוא זוכר, בטח לא בטוח כמו פעם", היא מספרת. "אתה צריך להבין שהצ'צ'נים מטורפים כמו החמאס אם לא יותר".
משפחתה של הזמרת מתגוררת בשדרות וגם היא מצאה את עצמה ברגעי אימה בבוקר ה-7 באוקטובר. "בשלוש שעות חרב עליי עולמי. אמא שלי בת 54, אחי החייל שמשרת בהנדסה קרבית ועכשיו נכנס לעזה - שמר על הדלת, אלו היו שלוש שעות מטורפות של פחד וחוסר אונים. בסופו של דבר אחי הניע את האוטו והם הגיעו אליי לגבעתיים".
מה הניע אז את ההורים שלך לעלות ארצה? "אני ואחי האמצעי פליקס נולדו בקווקז. אחי הקטן כבר נולד כאן. ההורים שלי חיו חיים טובים, ולאבא שלי היה מפעל יינות אבל האוכלוסיה המוסלמית התחילה להתפשט, וזה כבר לא היה בטוח עבורנו והם החליטו לעזוב לפני שזה התפרץ. זה לקח זמן אבל עובדה שזה בסוף קרה כמו שראינו בשדה התעופה".
במסגרת עבודתה, ג'ולייטה הופיעה מספר פעמים ברוסיה אבל היא מבהירה שכף רגלה לא תדרוך יותר לא בקווקז ולא ברוסיה. "גם רוסיה לא בטוחה. יש לי משפחה במוסקבה שהסבירו להם בצורה מאוד מפורשת לא להעלות שום פוסט שמביע תמיכה או סולידריות בישראל, אחרת יבואו איתם בחשבון".
עד כדי כך? "אתה חווה גזענות כשאתה מגיע לרוסיה. אני זוכרת שהופעתי במוסקבה והיחס הוא אחר לגמרי, לא נעים, עוין, והפסקתי להופיע שם".
הזמרת והשחקנית מספרת שקיימת עדיין קהילה יהודית במחוז המדובר: "יש שם קהילה יהודית אמידה, אני לא יודעת אחרי מה שראינו אתמול אם אנשים עדיין ישארו לגור שם, או שהם יבינו שאין להם ביטחון. זה מחזות מהשואה - עושים סלקציה מי יהודי ומי לא".
מה את מרגישה כשאת רואה את התמונות האלו של המוסלמים צועקים להרוג יהודים? "חד משמעית - אני חושבת שאין לזה מקום, לא בארץ שלנו ולא בעולם. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. אנחנו חייבים להפסיק להיות יפי נפש, ולהבין שהרבה מתושבי עזה הם טרוריסטים. חייבים לעשות לזה סוף. הגענו לכאן כי אמרו להורים שלי שזה מדינת היהודים ושם הם לא בטוחים. עוד מעט כולם יכירו מה זה לחיות תחת טרור של מוסלמים".
3 צפייה בגלריה
ג'ולייטה זמרת
ג'ולייטה זמרת
"אני זוכרת שהופעתי במוסקבה והיחס הוא אחר לגמרי, לא נעים, עוין, והפסקתי להופיע שם"
(צילום מסך: אינסטגרם )