5 צפייה בגלריה
בימים טובים יותר. באומן בשנת 2017
בימים טובים יותר. באומן בשנת 2017
בימים טובים יותר. באומן בשנת 2017
הדוגמנית לשעבר קארין באומן נפטרה הבוקר (ג') בבית החולים איכילוב שבתל אביב, כשהיא בת 35 בלבד. באומן נאבקה שנים במחלת האנורקסיה, שהתחילה אצלה בגיל 22 בעקבות קריירת הדוגמנות בה ניסתה להצליח בכל מחיר. היא הותירה אחריה אם, יהודית באומן וחמישה אחים - אורלי, אנה, רנה, נטלי וסטיבן.
״זה שיר פרידה נורא מקארין, ביחד עם אמה, יהודית, היא נלחמה במלחמה הארורה הזאת 15 שנה יום ולילה. היו נקודות אור שהאמנתי בשבילן שהיא תצליח לנצח, אבל היום הלב שלה הכריע והיא בחרה לוותר", אמרה ל-Pplus אורטל עמר, שהייתה קרובה במיוחד למשפחה. בנה, תו פרינס תבורי הוא נכדו של שימי תבורי, שנשוי ליהודית באומן. "עצוב לי, כואב לי, אני אוהבת אותה וקשה להיפרד", סיכמה.
בהמשך, העלתה עמר פוסט לאינסטגרם מאחד הביקורים שלה אצל באומן בבית החולים וכתבה: "זה שיר פרידה קשה, שיר פרידה מקארין. היא רצתה לחיות אבל הרצון להיות רזה הכריע, היא רצתה לבחור בחיים, אבל ההקאות ניצחו. זה שיר פרידה של יהודית, אמא שנלחמה עבור הבת שלה 15 שנה. זה שיר פרידה מתכתבי החברה שמתעסקים במשקל ומהרצון לשלמות שלא קיימת. זה שיר פרידה מאישה חכמה מאד ואינטליגנטית שהבינה לאורך כל המסע שלה שהיא חולה, שכתבה עשרות יומנים שיום אחד יספרו את הסיפור שלה ולא הצליחה לעשות את הדבר הבסיסי - לאכול. זה שיר פרידה שלי ממך, שאהבתי אותך מאד ועדיין. נכנסת לי עמוק ללב וחלמתי שיום אחד אראה אותך בהיריון".
סוכנת הדוגמנים המיתולוגית בטי רוקאווי קיבלה את הבשורות היום בצער גדול. "אני מאוד מצטערת, זה יעיר הרבה צעירים וצעירות שנכנסים לזה. שיצילו אותם בהתחלה", אמרה. היא אומנם לא ייצגה את באומן מעולם, אך סיפרה כי הכירה אותה כמלצרית בבית קפה ביהודה מכבי. "היא הייתה מאוד יפה. אמא שלה טיפלה בה באופן מעורר הערצה", הוסיפה בבכי.
"רק שהמוות שלה לא היה לחינם, כל פעם אומרים שהמידות הגדולות חוזרות, וחזרתי מפריז וכולן במידות קטנות. זה רק להשתיק את הקולות, וכל השאר זה המידות הנוראיות האלו", אומרת רוקאווי בכעס. "שתהיה מליצת יושר בשמיים עבור כולנו. היא סבלה מאוד והלוואי שמלאכים ילוו אותו".
5 צפייה בגלריה
חתונה משפחת באומן
חתונה משפחת באומן
בטי רוקאווי עם הבנות למשפחת באומן בחתונה של האח, רנה, בשנת 2003
(צילום: ענת מוסברג)
בשנת 2021 יצאה אמה של באומן, יהודית, בקריאה נואשת לציבור בניסיון לגייס כספים שיעזרו לה להילחם במחלה הקשה. אחד האנשים שהסיפור העצוב לא פסח עליהם היה אייל גולן, שתרם לבאומן עשרת אלפים שקלים בניסיון לאפשר לה טיפולים נוספים. הבוקר, כשנודע לו דבר מותה, אמר: "שמעתי את החדשות העצובות, הסיפור של קארין נגע לי בלב והייתי בקשר עם יהודית ושימי שנלחמו עבורה עד הרגע האחרון. אני מקווה שהסיפור שלה יצליח להעביר שיעור לאנשים לגבי מודל היופי, בריאות הנפש והגוף לפני הכל. יהי זכרה ברוך".
סמדר גנזי, בעלת סוכנות הדוגמנות ProAging Models, עבדה עם ילדי משפחת באומן בשיא קריירת הדוגמנות שלהם ומכירה אותם היטב. "עבדתי עם אורלי, רנה וקארין. בשנים האחרונות לא הייתי בקשר איתה, אבל כשהייתה דוגמנית הם היו מדהימים, יוצאי דופן, היה להם אופי מיוחד, אנשים מקסימים, עם מוסר עבודה ותמיד בנועם", אמרה.
5 צפייה בגלריה
יהודית באומן קארין באומן
יהודית באומן קארין באומן
הייתה מסורה לה בכל רגע. יהודית באומן עם בתה קארין
(צילום פרטי)
"אני 36 שנה בתחום, אני חושבת שהמקרה של קארין מייצג את הנזק שתעשיית האופנה ואידיאל היופי גורמים לנערות והרבה פעמים מי שהכי נפגעות מזה אלו הדוגמניות שמתעוררות בבוקר וחושבות שהן לא מספיק רזות", אמרה גנזי והוסיפה על דבריה של רוקאווי בנוגע לדוגמניות הפלאס סייז: "עד היום כל הדוגמניות המלאות זה עלה תאנה שמסתיר את הדרישה הבלתי פוסקת מנערות להיות רזות. בעולם חזרו להרואין שיק ורואים אותן על המסלול וזה משפיע על דימוי גוף. המקרה של קארין הוא מקרה קיצוני, שובר לב. אני זוכרת אותה מלאת חיים. היא תמיד הייתה רזה, אבל היא פשוט לא יכלה לעמוד בלחץ לרדת במשקל והיא חטפה את המחלה הנוראית הזו. הלב נשבר".
סוכן הדוגמניות המיתולוגי עדי ברקן מסר: "את קארין הכרתי כדוגמנית חדשה, היא היתה שונה מאחרות, שקטה, תמימה וקצת מופנמת. היה קל וכיף לעבוד איתה אך כשרצתה לעבוד בחו"ל הכל התפוצץ מהסיבה שאת לא יכולה להצליח עם מידה 36או 38, והיא הייתה חייבת לרדת מידה אחת לפחות. ואיך אפשר לרדת כל כך מהר אם לא צמים? מכאן הדרך קצרה לגיהנום", אמר לנו ברקן.
"לפני 12 שנה יהודית בקשה את עזרתי כי קארין הגיעה להפרעות אכילה. במשך שלושה חודשים קארין בילתה אצלי בסטודיו יום יום והפסיקה להקיא. הכל היה יכול להיות אחרת אם לא היו מפריעים לנו. 20 שנה אני זועק שמתחוללת מגיפה של דימוי גוף נמוך שמביא להפרעות אכילה קשות, סמים ואלכוהול אבל 'המומחים' טענו שאני מדבר שטיות. רק בתקופה האחרונה הם 'גילו את אמריקה' וזו התוצאה. הגישה והשפה לבעיות של דימוי גוף נמוך שונות מהפרעות אכילה ממקום טראומתי. חבל, כואב וקורע את הלב".
5 צפייה בגלריה
יהודית באומן קארין באומן
יהודית באומן קארין באומן
נלחמה עד שגופה קרס. באומן
(צילום פרטי)
גם ברשתות החברתיות הביעו זעזוע ממותה של באומן. מעין אדם כתבה: "בוקר עצוב, הסיפור של קארין באומן ז"ל, בת גילי, הוא הסיפור של הדור שלנו. גדלנו לשאוף לרזון בכל מחיר, גם אני זוכרת שהרעבתי את עצמי, רק כדי שבבית הספר החדש לא יצחקו עלי שאני 'תחת מזוודה'. למזלי, עם השנים, הבנתי שאני נראית הכי טוב בעיניי כשאני מתאמנת ושאוכל הוא שותף פעיל בגוף המושלם שאני רוצה.
"מותר לרצות, השאלה היא איך מגיעים לתוצאות. למדתי לא להימנע מאוכל, אלא להיפך - לדאוג כל הזמן שיש לי את החלבונים, הסידן, השומן הבריא, הוויטמינים שמשרתים את האימונים ומשפרים את הנראות והביצועים שלי. כל אחת מתמודדת בצורה כזו או אחרת עם השפע האינסופי שהופך את ההשמנה לא רק לאתגר חברתי אלא גם למחלה שהתחלואה ממנה הגבוהה בעולם. הפתרון שאני מצאתי כדי להיות אדם בריא ושמח הוא להפוך את האוכל מאויב ומהשפעה שלילית (עודף, מחסור) לחבר שתפקידו לעזור. הכל בראש וזה אפשרי.
"מאחלת לכולנו בריאות נפש וגוף ואם מישהי פה מרגישה קושי - לא להתבייש, לדבר על זה ולבקש עזרה. את ממש לא היחידה. הסיפור הזה של כולנו, אבל את הסוף כל אחת כותבת לעצמה".
5 צפייה בגלריה
יהודית באומן קארין באומן
יהודית באומן קארין באומן
יהודית וקארין באיכילוב
(צילום פרטי)
עידן רייכל כתב: "אנחנו שכנים כל כך הרבה שנים ונפגשים בסיגריה של שימי למטה, כשהוא יוצא להתאוורר. שימי ויהודית, לא ראיתי כזו מסירות ואהבה. בכל יום מגיע רופא וכמה פעמים בשבוע שימי ויהודית יוצאים באמצע הלילה עם קארין לאיכילוב. ונלחמים עליה יותר משקארין נלחמת על עצמה. יהודית ושימי שלא תדעו עוד צער בחיים. לא מגיע לכם. מגיע לכם לנשום עמוק ולהיות גאים גאים שנתתם את כל מה שהיה אפשר לתת".