לאון רפאלי יש זכרון ילדות יוצא דופן, כזה שלרובכם כנראה אין בארנסל. בשנת 2007, בזמן שליאונרדו דיקפריו, בן הזוג דאז של אחותו בר רפאלי, היה בארץ וביקר אצלם בבית - צלם פפראצי חרוץ ואמיץ במיוחד עשה הכל כדי להביא תמונות של הכוכב. אז איך און נכנס לתמונה? הוא נזכר: "עמדתי בחצר ועשיתי פיפי לשיחים, כי אנחנו משפחה של טבע, קיבוצניקים כאלה, ואני קולט צלם פפראצי על העץ שלנו, עם טלסקופ, מצלם אותנו".
רפאלי הוא בן הזקונים של אחת המשפחות המפורסמות והמסקרנות בארץ, וגדל לתוך העולם הזה שכולל כתבי רכילות סקרנים וצלמי פפראצי שמתעדים כל צעד ושעל של המשפחה ובראשה האחות בר, בניהולה האישי והצמוד של אמא ציפי רפאלי. "לא הייתה לי אופציה אחרת", הוא מודה. "הפכנו לקרדשיאנס כאלה ופתאום הבנתי, שוואלה, אין לי שליטה על זה".
בימים אלו, כשהוא מככב בעונה השנייה של הריאליטי המשפחתי "רפאליס" (HOT) וב"רוקדים עם כוכבים" (קשת 12), קפצנו אליו לביקור בווילת הפאר שבה הוא גם עם הוריו בהוד השרון.
און רפאלי
לא מעט גבות הורמו כשנודע שמשפחת רפאלי, שניסתה במשך שנים לשמור על פרטיותה, החליטה לפתוח את שערי ביתה ולהצטלם לדוקו-ריאליטי משפחתי שייתן לציבור הצצה למה שקורה אצלם באמת מאחורי הקלעים. מי שהופתע לא פחות מהחחלטה, היה און עצמו: "שמעתי שהמשפחה אישרה את זה ושזה קורה, והייתי בהלם", הוא משתף.
5 צפייה בגלריה
רפאליס
רפאליס
"הפכנו לקרדשיאנס והבנתי שאין לי שליטה על זה". משפחת רפאלי
(צילום: יח"צ)
אתה מרגיש שבעזרת הסדרה הקהל מצליח להיפתח אליכם יותר, לסלוח לכם אפילו? "אני לא חושב שהקהל כעס עלינו, ואם הם כעסו אז זה שלהם ואני לא יודע למה. אין סיבה לכעוס. אני חושב שאולי זה הצטייר כאילו אנחנו פחות נגישים, ומבחינתי זה מאוד נורמלי וככה זה צריך להיות. אנחנו לא של העם, אנחנו לא חיה שצריכה לבדר מישהו. אני כן חושב שהסדרה הזאת פתחה קצת את הדבר הזה, שאנחנו כבר קצת נגישים. אני לא רוצה לצאת יהיר או משהו, אבל כנראה שאנשים היו סקרנים ורצו להיכנס לבית ולראות מה קורה מעבר לגדר".
5 צפייה בגלריה
און רפאלי
און רפאלי
"אנשים היו מסוקרנים. רצו להיכנס לבית ולראות מה קורה מעבר לגדר". און רפאלי
(צילום: טל עבודי)
בעונה השנייה של "רפאליס", הצופים זוכים לראות מקרוב את מערכת היחסים של און והדוגמנית וכוכבת הרשת שחר חיון שאמנם נראתה מאוד מבטיחה על המסך, אבל מאז הספיקה להיגמר.
כשנפרדתם חשבת על זה שתצטרך לראות אותה בתוכנית? "חשבתי על הלב שלי ועל הפרידה. יותר העסיק אותי לאחות את עצמי מאשר לחשוב על זה שאני צריך לראות אותה בפרק".
הלב החלים? "ברור!"
יש סיכוי שנראה אותך באפליקציות הכרויות? "לא חושב".
איך אתה מכיר? "דרך חברים משותפים, זה תמיד טוב".
אם תתחיל עם מישהי, רוב הסיכויים שהיא כבר יודעת עלייך לא מעט דברים. "נכון. זה הורס את אפקט ההפתעה אבל זה גם טוב, אני אדע מראש אם יש לי סיכוי ואם זה בא לה טוב".
יש כאלה שדחו אותך בגלל הפרסום? "הרבה, בטח. מה חשבת, שאני מקבל רק 'כן'?"
אז גם און רפאלי מקבל "לא"? "המון! וזה נורמלי וטבעי. היא בעצם מחליטה שיהיו עליה כתבות ויצלמו אותה, ידברו עליה והתשומת לב תהיה עליה. אנחנו מודעים לזה שזו לא תמיד תשומת לב טובה".
5 צפייה בגלריה
און רפאלי
און רפאלי
"מה חשבת, שאני מתחיל ומקבל רק 'כן'?"
(צילום: טל עבודי)
שמונה שנים חלפו מאז שהוא עשה את התפקיד הראשון שלו על המסך בסדרה "פול מון", ומאז הספיק לקטוף את תואר הרווק הנחשק של "פנאי פלוס" ב-2017, לככב בסרטי קולנוע, לדגמן ולככב על שלטי חוצות ואפילו להוציא שלושה סינגלים. בימים אלו כאמור, הוא רוקד על רחבת "רוקדים עם כוכבים".
איך הסכמת לזה? "לא יודע. ידעתי שזה קשה ושזו לא תהיה קייטנה, אבל לא ידעתי שזה הכי קשה בעולם!".
5 צפייה בגלריה
און רפאלי
און רפאלי
"לא קייטנה". רפאלי ויאנה ב"רוקדים עם כוכבים"
(צילום: רותם לבל)
אחד המשברים הגדולים של המשפחה הגיע כשאמא ציפי רפאלי נשלחה לכלא, לאחר שהורשעה בעבירות מס.
המשפחה שלך טוענת עד היום שמישהו עם שם משפחה אחר היה יוצא בעונש הרבה יותר קל, אם בכלל. "זה בטוח!"
הרגשת שמחה לאיד מאנשים? "אנחנו מדינה כזאת, זה מצחיק. אנחנו מדינה רעה מאוד! אנחנו מדינה קטנה ויש פה עין צרה לאנשים, לא אוהבים לפרגן".
את הילדים שלך תרצה לגדל פה? "ברור! אין לי מילה רעה להגיד על המדינה, אני פשוט אומר דברים שאני מודע אליהם, זה המצב הנתון. זה קיים לא רק במשפחה שלנו. כל משפחה מפורסמת, לא רק שהיא נופלת אלא גם כשהיא בעלייה זה יוצר אנטגוניזם. אנשים הם צרי עין, לא רק ישראלים, יש קנאה וצרות עין בכל העולם".
אתה הולך להפגנות? "לא. אני משתדל לראות חדשות ולהיות מעורב בכל מה שקורה".
מה אתה חושב על חוק הגיוס שעבר עכשיו בכנסת? "קטונתי. אני דוגמן ושחקן שהוציא כמה שירים, אין לי קשר לעולם מבחינה פוליטית".
ובכל זאת? "אני חושב שכולם צריכים לעשות, בטח בתקופה כזו. הרעיון לא לגייס מישהו עכשיו, בתקופה כזו, זה מטורף מבחינתי".
מה אתה חושב על משפחת נתניהו? מחכים להם בפינה רק כי הם נתניהו? "קודם כל - בטוח. זו משפחה מאוד מושכת אש ומאוד מפורסמת. אני מסתכל על זה בתור אח לבר ובן למשפחת רפאלי. לא משנה מה הוא עושה, גם אם הוא טועה, הוא ילד בסוף. יכול להיות שהוא לא ילד היום אבל הוא ילד להורים..".
אתה מדבר על יאיר נתניהו, שגר במיאמי? "כן... והאח השני". אתה מכיר אותם? "לא".
אז אתה חושבים ששופטים אותו לחומרה בגלל שהוא נתניהו? "אין לי מושג. אני מניח שזה שהוא הבן של ראש הממשלה זה קצת קשה, אבל אין לי מושג".
צפו בריאיון המלא בתחילת הכתבה!
5 צפייה בגלריה
און רפאלי
און רפאלי
רוצה לגדל פה את הילדים שלו. און רפאלי
(צילום: טל עבודי)