נושא הבריאות והכושר הגופני הוא תחום שמעסיק רבים מאיתנו באופן תמידי, ושהמודעות אליו הולכת ומתחזקת ללא הפסקה. אבל כשמדברים על "בריאות", לא מדובר בהכרח בספורט ובטח שלא רק בדיאטות למיניהן, אלא באורח חיים בריא גם של הגוף וגם של הנפש.
יכול להיות ששמעתם את המושג "וולנס", מילה שנראה שמשתמשים בה לאחרונה יותר ויותר. אם תהיתם על מה מדובר, אז הכוונה היא לשילוב של בריאות ושלווה פנימית, או כפי שהגדיר זאת הארגון לקידום תרבות הוולנס (כן, יש כזה דבר): "הליך אקטיבי שבמהלכו האדם נהיה מודע יותר ומבצע בחירות לחיים טובים ומוצלחים יותר ולמימוש הפוטנציאל האישי וההגשמה העצמית". בהחלט חשוב.
"מנטה", מגזין הבריאות והוולנס המוביל בישראל, השיק החודש גיליון מיוחד עם פרויקט גדול: WOMEN & WELLNESS 2023, שמוקדש לנשים מובילות ומשפיעות אשר חושפות את סודות הבריאות שלהן. לרגל השקת הפרויקט, ערך המגזין אירוע מיוחד בו פגשנו את נבחרת הנשים, שסיפרו לנו קצת על אורח החיים שלהן, הדברים שעליהם הן מסרבות לוותר ומה הכי חשוב להן.
"מבחינתי 'וולנס' היא רמת מודעות גבוהה", מסבירה מיכל צפיר. "זה להגיד תודה בבוקר, נקודת מוצא מושלמת להתחיל את היום". לאה שנירר לוקחת בחיוך אפוטרופסות על המושג: "וולנס זה לאה שנירר". היא מסכימה עם צפיר: "זה לקום בבוקר ולהגיד 'איזה יופי שהתעוררנו'. לחייך, לעשות פילאטיס או הליכה ולהחליט מה מגשימים היום".
6 צפייה בגלריה
אירוע מנטה
אירוע מנטה
שלישיית מנגו החדשה? מיכל צפיר, מישל גרציג ולאה שנירר
(צילום: דנה קופל)
שחר חיון וקים אור אזולאי לא רק חברות טובות אלא גם משחקות טניס אחת מול השנייה, וחיון חושפת סקופ: "קים שוברת מחבטים כי היא מפסידה לי". אזולאי צוחקת אבל לא מכחישה.
אנה ארונוב היא חובבת ספורט ידועה, ומסבירה: "יש משהו באיזון המדויק שלי בחיים, אני לא עושה דיאטות אבל אני כן שומרת על תזונה. אני לא בטירוף על ספורט, אבל כל הזמן דואגת לעשות, כי אני אדם טוב יותר ומאושר יותר עם ספורט".
מה למשל הדברים שחשובים לך בחיים כרגע? ארונוב: "המשפחה והילד במקום הראשון אצלי. זה הכי משמח אותי. אני כן נורא נהנית להשקיע בעצמי, לדאוג לנפש שלי. זה מאוד חשוב ואני מאמינה בזה. הדבר השלישי שאני אגיד זה אהבה. אני כזו רומנטית היום! זה משנה אותי ועושה אותי טובה יותר".
איך האימהות שינתה אותך? אם בכלל? "הכל השתנה. הייתה שנה שביטלתי את כל מה שהאמנתי בו והייתי קצת קיצונית בזה, הכול היה מופנה 100 אחוז לילד. רק עכשיו, אחרי שנה וחצי, מצאתי איזון נכון ובריא עבורי. להיות אמא אבל לא לשכוח את עצמי. לעשות ספורט ולצאת לדייט עם בעלי".
6 צפייה בגלריה
אנה ארונוב מנטה
אנה ארונוב מנטה
"להיות אמא אבל לא לשכוח את עצמי". אנה ארונוב
(צילום: דנה קופל)
עניין האוכל הן מן הסתם נושא שמעסיק ומטריד לא מעט אנשים – המילה דיאטה מפחידה אבל נוכחת בחיים של רובנו. צפיר מסכימה אבל לדעתה צריך לשנות את השיח: "התפריט הוא חלק משמעותי בחיים שלנו, אבל נותנים לו הרבה יותר מקום מדברים אחרים שמשפיעים עלינו".
מה למשל? צפיר: "אוכל זה דלק, אבל בעיניי עשייה משמעותית היא דלק לנשמה שלא עוברת דרך הקיבה ומעשירה אותי. אנשים חושבים שאם הם ישנו את התפריט, החיים שלהם ישתנו. אבל שינוי התפיסה זה מה שמשנה את החיים. האושר שלי לא תלוי בפרוסת עוגה אחת יותר או פחות. אני מקדישה יותר מחשבה למערכת יחסים ועשייה משמעותית".
מתי פעם אחרונה אכלת עוגה? צפיר: "ביום שבת".
כאמור, לא מדובר רק על ספורט ואוכל, אלא על דרך חיים שעושה טוב לנשמה. "זה קודם כל להקשיב למה שהבטן אומרת", מספרת מירי נבו. "כבר הייתי במקומות בחיים שבחרתי מהראש והיה לי רע מאוד. כשהגעתי לתהומות, הבנתי שנקודת המוצא היא לעשות דברים שבאים מהבטן, גם אם יש פחות פרנסה. בבחירת בן זוג, עבודה, ספורט. צריכה להיות שם הנאה כנה".
עוד נכחו באירוע: עינת שרוף, מישל גרציג, אלמה דישי, רונית יודקביץ, ילנה ראלף, שירלי בוגנים ועוד.
לכתבה המלאה, צפו בווידאו שבראש העמוד!
6 צפייה בגלריה
אירוע מנטה
אירוע מנטה
עברה לגור עם און? שחר חיון
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
אירוע מנטה
אירוע מנטה
פותחות יום. אלמה דישי וחלי גולדנברג
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
אירוע מנטה
אירוע מנטה
שיהיו בריאות. רונית יודקביץ ומיכל צפיר
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
אירוע מנטה
אירוע מנטה
יפה בכל גיל. שירלי בוגנים
(צילום: דנה קופל)
צילום: דנה קופל