את השם דורין דותן לא הרבה הכירו עד לאחרונה, אך המצב השתנה מקצה לקצה לאחר עלייתה לאוויר של העונה החדשה של הריאליטי "הישרדות". ובכל זאת, למרות 15 דקות התהילה המדוברות והבאזז סביב דמותה, דותן מקפידה לשמור על שגרת חיים רגילה ככל האפשר. "לפני כמה ימים, עוקב שלי שאל 'נו, איך זה להיות מפורסמת, מה את עושה עכשיו?' אז אמרתי לו 'שותה תה עם נענע בבית'".
איך זה מרגיש פתאום להיות בן אדם כזה שרואים אותו על המסך בכל בית בישראל?
"השבוע הייתי בהופעה של איתי לוי, ונהרו אליי קבוצה של 30-40 בנות וזה היה רגע אחד של שוקינג, הייתי עדיין עם ביס השווארמה בפה. בוא, כאילו בן אדם בדיוק כמוכם. אז כן, זה הזוי לראות את עצמך על המסך. גם כי זה לא בדיוק אתה עד הסוף, זה לא השלם, זה לא העגול. אני מאוד נהנית לראות את מה שאני מביאה, את האישה החזקה שאני, את העוצמות שאני מביאה. גיליתי על עצמי דרך צפייה כמה אני חזקה ואיזה חוסן פנימי יש לי. החוויה הזאת הרבה מעבר לחוסר שינה, חוסר אוכל וחוסר אחד גדול. היא קשה, קשה מאוד".
חצי שנה עברה מאז השורדים חזרו לארץ וכעת דותן, יחד עם שאר השורדים, חווה את חוויית הריאליטי שוב מחדש - הפעם תוך צפייה בשידורים וגם, איך לא, התמודדות עם תחושות הקהל והטוקבקים.
איזה תגובות את מקבלת עכשיו?
"אני מקבלת הרבה מאוד אהבה ואהדה, אני משתדלת לא לקרוא טוקבקים כי זה יכול לרסק נפש של בן אדם. בריונות רשת זה משהו שקיים והיד מאוד קלה על המקלדת. אני אישית הגעתי למצב שהסרתי את האפליקציה של פייסבוק בטלפון, כי אני רואה שם רוע שאני אומרת 'למה? מה זה מביא?'. פשוט לקחתי על עצמי החלטה, 'את לא נכנסת, את לא קוראת את הדברים האלה'. אם מגיע בריון רשת כזה או אחר הוא נחסם באופן אוטומטי, אני אפילו לא פונה".
4 צפייה בגלריה
דורין דותן
דורין דותן
לביאה. דורין דותן
(צילום: אינסטגרם)
לתגובות הסקרניות דותן דווקא כן עונה ולעיתים אף מנסה לחדד ולהסביר כי מה שרואים על המסך זה בסך הכל משחק. "אני מנסה להסביר שבסוף מדובר בתוכנית של 60 דקות, כשבפועל מדובר על 24-48 שעות של 18 אנשים שונים. אני אישית יכולה לספר שהייתי פחדנית גמורה מחיות - ולא רואים את זה. בכיתי בלילות מקור - וגם את זה לא רואים. הייתי מצחיקה, סיטואציות שאנשים תפסו את הבטן וגם לא רואים. רואים בעיקר את הדמות החזקה, האסטרטגית - וזה מקסים ומהמם אבל אישה יכולה להיות גם וגם".
את מרגישה שלקחו והכניסו אותך לאיזושהי דמות? כי את יודעת עושים את זה, בריאלטי זה קלאסי.
"אני חושבת שבכל ריאלטי יש קאסט, שהקאסט הזה כל אחד הוא דמות אחרת לגמרי, ומכניסים אותך למשבצת מסוימת. אני חד משמעית תחת המשבצת של האישה החזקה והאסטרטגית שלא רואה בעיניים. האם יש אמת בדברים? חד משמעית כן, אבל יש עוד הרבה דברים מעבר שכרגע אני עוד לא רואה על המסך ואני דואגת במדיה הפרטית שלי, איפה שהקהל באמת מכיר אותי, להראות את הכל, את כל הצבעים. כי אנחנו לא יכולים להיות רק דבר אחד ואני מאוד מאוד גאה בעצמי ואני מאוד מקווה שאני נותנת הרבה דוגמה להרבה נשים בחוץ. כי כל אחת יכולה לבוא למשחק ולהוביל מהלכים ולהוביל את המשחק ולא להישען על אף גבר. היו שם המון גברים מהממים ומקסימים והם היו חברים שלי, אבל הם עמדו לצידי ולא לפניי וזאת הייתה האג'נדה המאוד ברורה שלי - שאני, כדורין, הולכת להביא את עצמי. מי שמבין את המהות של המשחק, מבין שאני באתי כשחקנית שבאה לתת בראש".
ומה הביקורת של השחקנית שבאה לתת בראש?
"הרבה פעמים יכולים לבוא ולהסתכל ולהגיד 'מה זה, איפה הרגש?' עכשיו הדבר שאני הכי נהנית להגיד זה 'לאט לאט', חכו ותראו. כל אותם אנשים שמדברים על ערכים, שהם לא ילכו נגד האמת שלהם וכו', בסוף כל המסכות מתקלפות, כי זה המשחק. אתה צריך להדיח את הבן אדם האחר כדי להתקדם הלאה, וזה הדבר שבאמת נותן לי את הנחת הפנימית שלי, שאני אומרת שגם אותם אנשים שנראים כרגע מאוד 'נקיים' הולכים לשחק ולשחק מלוכלך'.
4 צפייה בגלריה
דורין דותן
דורין דותן
באה לשחק את המשחק
(צילום: אינסטגרם)
דותן אומנם מאוד בטוחה בעצמה, אך הצופים עצמם טוענים, בחלקם כמובן, כי מדובר בבחורה "יהירה ומתנשאת", את השורדת המחוספסת זה כלל לא מטריד. "דיברתי בכבוד, הייתי חברה של אנשים", היא מבהירה. "אני חושבת שלפעמים אינטליגנציה יכולה להיראות על המסך כיהירה ומתנשאת. זו הדרך שבה אני מתבטאת. אני יודעת לדבר בצורה כזו ויודעת לדבר בצורה סופר עממית עם השפה הירושלמית שלי. השורדים לא הבינו חצי מהמילים שאני אומרת, היו שואלים אותי מה זה 'אבוס דינק', מילים שהן חלק מהלקסיקון".
אגב, לטובת הצופים בריאליטי וכמו כן - השורדים עצמם, הפירוש של "אבוס דינק" זה "נשיקת הדין", אז לפרק שיוקרן בשבת, תוכלו להגיע מוכנים.
"מה שאני מנסה להגיד", מסבירה דותן, "זה שלפעמים קשה לראות את האדם ששומר על קור רוח, אני זוכרת שבימים הראשונים במשחק כל הבנות בכו ואני הייתי מאוד שוקיסטית. הסתכלתי ואמרתי 'רגע, למה הם בוכים?' כולנו עברנו מיונים חצי שנה וחיסונים ודברים וידעתם לאן באתם. כל אחד, הכאפה, מגיעה לו בשלב מסוים. הכאפה שלי הגיעה בפרק של הטייפון, זה היום הראשון שהתפרקתי מבכי כי אמרתי לעצמי אני לא מאמינה שבאמת לא יבוא לפה איזה מישהו עם פאיון (המטריה של עוזרי ההפקה). מצאתי את עצמי מתפרקת שם ואמרתי 'אוקיי, זאת נקודת הקושי שלי'. לכל בן אדם יש נקודת קושי כזאת או אחרת, אני כנראה שורדת גם בחיים האמיתיים אם הצלחתי לשמור על חוסן כזה, אבל כולנו מתפרקים בסוף, כולנו בני אדם".
אני בטוח שראית עונות קודמות של "הישרדות", פתאום כשחווית את זה במציאות, זה הרבה יותר קשוח ממה שחשבת?
"קודם כל, אני לא הייתי ג'אנקית של 'הישרדות', הייתי כמו בן אדם שניגש למבחני לשכה - עשיתי שיעורי בית. ידעתי שאני נוסעת ובאותו רגע אמרתי 'אוקיי, חייב לעשות בינג', לראות קצת עונות אמריקאיות, להשלים את העונה האחרונה שהייתה ולהבין את הלך הרוחות'. עזוב שבפועל בעונה שלנו היו מלא דברים שלא היו בעונות קודמות, אז אתה לא באמת יכול לבוא מוכן. כשאתה מגיע לשם בפועל, ביום הראשון שאתה שם את הידיים שלך על האי, משאירים אותך עם הסירות ואתה אומר 'אמאל'ה, אין לי איך להתקשר, אין לי מונית, אין לי איך לברוח, אין מטוס שיבוא לחלץ אותי, מה עושים עכשיו?', אתה מבין שאתה נטוש על אי בודד ואתה צריך להסתדר".
את שמחה שעשית את זה, שעברת את החוויה?
"מאוד. זו חוויה טראומטית, אבל בונה. אני חושבת שכל דבר קשה בחיים שלנו בסוף בונה אותנו. כל קושי שתסתכל עליו מן העבר שלך, אתה תגיד קיבלתי מזה איזה משהו, למדתי משהו על עצמי, למדתי לקחים. אין אדם מושלם בעולם. גם אני למדתי והפקתי, אבל אני חושבת שכל החוויה הזאת באופן כולל, היא חוויה עוצמתית ולא בנויה לכל אדם. זה לא משחק הישרדות זה משחק טלוויזיה של הישרדות. קושרים עלייך מיקרופון, עוצרים לך את הזמן. אני זוכרת שכל בוקר היו שמים עלינו את הנקים ואז היה צריך להגיד 'דורין, דורין' אלף פעם ולהבין שאתה צריך לדבר איכשהו למצלמה ולחזור על משפטים. זאת אומרת, אתה בסוף גם מצטלם לתוכנית".
4 צפייה בגלריה
דורין דותן
דורין דותן
"חוויה טראומטית אבל בונה"
(צילום: אינסטגרם)
למה החלטת לעשות את החוויה הזאת? כאילו, קמת בבוקר ואמרת 'וואלה, טוב לי בחיים - בוא נעשה קצת רע'.
"לא, בגדול לא האמנתי שאני אי פעם אעשה תוכנית ריאליטי. זה היה גם חוק עם עצמי לא משנה מה, גם במרוץ השנים קיבלתי לא מעט הצעות ותמיד סירבתי. ואז נקלעתי לשיחה עם מורן מרציאנו והוא סיפר לי על זה, הסתכלתי עליו ואמרתי: 'שומעת, את בת 28', אז, היום אני כבר בת 29, 'את עכשיו אחרי חתונה, לפני ילדים, בנקודה שאם את לא תעשי את זה היום, כנראה שבעתיד את כבר לא תגיעי'. אני זוכרת שהתקשרתי לבעלי ואמרתי לו 'עומר, אני הולכת להישרדות'. הבן אדם חשב שאכלתי את העוגייה הלא נכונה".
הוא רואה אותך על המסך והוא מרוצה, מבואס?
"הוא עף, הוא עף עליי, הוא עף. הוא בהלם. כי שוב, אני חושבת עם כמה שאני חזקה ביומיום, יש הרבה מאוד אנשים שהפתעתי אותם בעוצמות של זה. לא מזמן קניתי גוף תאורה לבית החדש שלי והמוכר אמר לי 'איך עשית הישרדות? כולך עדינה'. אמרתי לו 'תצפה בעונה, לא יודעת'. אני חושבת שדווקא במקום הזה של המצוקה יוצאת ממך כל החייתיות וכל המקום ההישרדותי שאתה מבין שזה כאן ועכשיו, ואתה צריך להחזיק את עצמך ולהבין שזה לפרק זמן מסוים וזה נגמר מתישהו, וזה מה שהחזיק אותי שפויה".
כאמור, בימים אלה ניתן לצפות בדותן על המסך וכמו כן בחשבון האינסטגרם המאוד פעיל שלה, שעומד נכון לכתיבת שורות אלה על 155 אלף עוקבים, אך לדבריה של השורדת, זה ממש לא הולך להסתיים שם. "אני עכשיו חתומה בסוכנות שחתמתי בה ממש כשחזרתי לארץ, בייצוג 1, וזאת סוכנות שמייצגת הרבה מאוד אנשי טלוויזיה. אני חושבת שיש לי הרבה מאוד רבדים והרבה מאוד חלומות ולא בא לי לשים את עצמי במשבצת. בנוסף, כבר בתחילת השבוע אני מצטלמת למותג אופנה מדהים, strongful, יחד עם צוות מדהים של נשים, בהם דניאל עמית, רותם חג'ג', ליאל אלי וקייסי, שהייתה איתי בעונה".
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה, רביעי ב-13:00 ב-ynet radio
4 צפייה בגלריה
דורין דותן
דורין דותן
"הוא עף עליי". דורין והבעל עומר
(צילום: אינסטגרם)