החודשיים האחרונים היו קשים מנשוא לכל אדם בישראל, ונדמה כי מה-7 באוקטובר המדינה נמצאת בעיצומה של יממה אחת ארוכה ובלתי נגמרת. בין כאב לב אחד לשני, יש נקודות אור גדולות שמזכירות לנו פעם נוספת כי האנשים בארץ הם הסיבה שהיא לעולם לא תושמד. במיוחד עכשיו, ערב חג החנוכה, אלו הם שמונה נקודות האור והתקווה של הביצה.

עומר אדם

8 צפייה בגלריה
כיכר החטופים בזמן פגישת נתניהו וראשי רשויות הדרום
כיכר החטופים בזמן פגישת נתניהו וראשי רשויות הדרום
עומר אדם מופיע בכיכר החטופים
(צילום: מוטי קמחי)
כמו לא מעט אמנים בישראל, עומר אדם חרש את הארץ בהופעות כדי להרים את המוראל הצבאי ובין לבין גם תרם לא מעט קופסאות מזון. אבל התקומה העיקרית שלו התרחשה חודש אחרי שפרצה המלחמה, כשהזמר הבין את המצוקה של החיילים שמקבלים אפטר של כמה שעות - אך לא יכולים לצאת הביתה מרצועת עזה. אדם הודיע בחשבון האינסטגרם שלו ל-1.1 מיליון העוקבים על פרויקט חדש שלו: מימון מוניות ספיישל עבור החיילות והחיילים שיוצאים לאפטר - במקום שימצאו את עצמם מתניידים בתחבורה ציבורית. "שהחיילים לא יסתבכו ושיחזרו הביתה בדיוק כמו שמגיע להם", כתב הזמר המצליח ברשת החברתית בפוסט שהפך לוויראלי וזכה לאלפי תגובות ושיתופים.
בחודש שעבר מאז המיזם זכה להצלחה רבה, כשאדם עצמו מממן חלק ניכר, ותורמים נוספים מצטרפים. בין אם מדובר באנשים רגילים שתורמים 18 שקלים, ועד טדי שגיא, שתרם מיליון שקלים, ובזכותם מאות חיילים זוכים לחזור הביתה - אפילו לכמה שעות - ולהאיר את הלב של ההורים המודאגים.

גל גדות

8 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
לא מפחדת מהוליווד. גל גדות
(צילום: AP)
לא מעט ביקורת נשמעה כלפי הכוכבת הישראלית הכי גדולה בעולם בסבבי לחימה קודמים - טענו שהיא נשענת על הגדר, שהיא לא מנצלת את הכוח שלה ברשתות החברתיות כדי להסביר את הצד שלנו, ושהיא לא עושה כל שביכולתה כדי לגייס תמיכה. אבל כל זה בטל בשישים מאז השבעה באוקטובר.
109 מיליון העוקבים של גל גדות בארץ ובעולם צורכים תוכן הסברתי ברור, רהוט ונוקב כמעט מדי יום בחודשיים האחרונים בהם השחקנית הבינלאומית מנצלת את הפלטפורמה והכוח הרב שיש בידיה כדי להפיץ ולהעביר את המסר. אם בעבר גדות נזהרה מלנקוט עמדה ברורה כדי לא לדרוך על יבלות בהוליווד השמרנית, במלחמה הנוכחית וונדר וומן לא עוצרת ונלחמת בחזית ההסברתית בכל הכוח.
החל מפרסום החטופים וקריאה להשיבם באינסטגרם שלה, דרך כנס סולידריות בו נאמה לצד נועה תשבי ועד ארגון הקרנת סרטון הזוועות לבכירים בהוליווד - גדות מנצלת את הכוח הרב שלה בחוכמה ובאחריות.
בעידן הדיגיטלי של היום, בו לאחיות ג'יג'י ובלה חדיד יש עשרות מיליוני עוקבים שצורכים תוכן פרו פלסטיני ואנטישמי מדי יום, כל פוסט של גדות שזוכה למאות אלפי שיתופים וכותרות ברחבי העולם - הוא ההגנה הכי טובה שאפשר לבקש.

מעיין אדם

8 צפייה בגלריה
מעיין אדם בלוויה
מעיין אדם בלוויה
נתנה הצצה כנה וחשופה לאבל הפרטי שלה. מעיין אדם
(צילום: טיקטוק)
אשת התקשורת ידועה בכך שהיא אומרת כל אשר על ליבה ולאורך השנים גם צברה לא מעט אוהבים ואויבים בזכות התכונה הזאת. אך ב-7 באוקטובר נפל דבר בישראל, ומעיין אדם, כמו לא מעט אזרחים במדינה, הצטרפה בעל כורחה למשפחת השכול, כשאחותה הקטנה מפל נרצחה במסיבה ברעים.
היכולת של אדם להגיד בבהירות רבה את מה שאחרים לא מסוגלים, היא אחת הסיבות שהיא מנקודות האור של התקופה האחרונה. ראשית, היא חשפה איך זה מרגיש להיות בת משפחה של אחד מקורבנות הטבח - ולא חסכה במילים או בבכי. היא הייתה הכי כנה שאפשר. היא גם סיפרה על הקנאה במשפחות החטופים ואפילו דיברה על הביקורת שלה על הצבא - שהיא הייתה חלק ממנו לאורך לא מעט שנים - והתהייה: איפה הם היו.
בהמשך, אדם ביקשה מהעוקבות שלה לשחרר את המחשבות הכי אפלות שיש להן בסטורי, ושיתפה את התשובות הקשות (באנונימיות כמובן) ובכך נתנה מפלט לפחדים הכי כמוסים של כל אמא.
חודש אחרי, היא החלה להגיש תוכנית שבועית עם אופירה אסייג, ואף חשפה היריון חדש, כשהיא מוכיחה כי היא נחושה להמשיך לחיות - לצד החוסר הנורא.

עידן עמדי

8 צפייה בגלריה
עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי והרמטכ"ל
לא אוהב לדבר הרבה, אבל כל מילה בול בפוני. עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי פרץ לחיינו ב-2010 כשהגיע עד לגמר "כוכב נולד". הוא אמנם לא זכה אבל הלוחם הקרבי כבש את המדינה ואת הפלייליסט עם השיר "כאב של לוחמים" - שכתב והלחין על חוויותיו במהלך שירותו הצבאי. 13 שנים אחרי, עמדי הוא אחד מהזמרים הבולטים בתעשיית המוזיקה בישראל, עם קהל מעריצים ומעריצות אדוק שהלך והתעצם אחרי השבעה באוקטובר.
כבר קרוב לחודשיים שעמדי משרת במילואים, את הגיטרה הוא החליף בנשק, ונכון שהוא מעדיף לא להרבות במילים אבל מדי פעם הוא מבליח כמה תמונות ברשתות החברתיות ומשתף מחשבות עם 235 אלף העוקבים באינסטגרם שגורמים לנו לשחרר אנחת רווחה. "דור שלם של יקירנו נטבחו. לא נעצור את הלחימה. אני מוכן לא להופיע ולא לשיר שנה", פרסם עמדי ברשת החברתית. "אסור להפקיר בשנית את אזרחי הדרום והצפון. כל דבר שהוא לא חיסול חמאס בעזה וטיפול שורש בחיזבאללה בדרום לבנון זה סכנה מיידית לילדים שלנו".

נועה תשבי

8 צפייה בגלריה
לא עוצרת את ההסברה לרגע. נועה תשבי
לא עוצרת את ההסברה לרגע. נועה תשבי
לא עוצרת את ההסברה לרגע. נועה תשבי
(צילום: יואב דיוויס)
באפריל האחרון דווח כי משרד החוץ החליט להיפרד לשלום מנועה תשבי שתפקדה כשגרירה מיוחדת למאבק באנטישמיות. מי היה מאמין שחצי שנה אחרי, נוצר צורך בהול במישהו שיאייש את התפקיד בדחיפות, אך אף אחד לא עושה את זה טוב מתשבי, שמדבררת אותנו יותר מכל שר או דיפלומט אחר.
תשבי, שמתגוררת בארצות הברית במרחק אוקיינוס ו-15 שעות טיסה מהמזרח התיכון הבוער, הייתה יכולה לישון בשלווה ולהגיד "אמרתי לכם", אבל במקום זה היא התעלתה על עצמה, שמה את האגו בצד ויצאה למאבק הסברתי חסר פשרות למען מדינת ישראל מול כל העולם כשהיא משאירה את הפוליטיקה הקטנה מחוץ למגרש.
באנגלית מצוחצחת ושפה רהוטה ולא מתלהמת, תשבי פתחה מצלמה בשבעה באוקטובר ומאז לא עצרה. גם לא לישון. חשבון האינסטגרם שלה כולו מוקד בהסברה והסרטונים שלה צברו מיליוני צפיות ושיתופים, היא יודעת ומבינה את כוחה של המדיה ולא מפסיקה להתראיין לערוצי חדשות בינלאומיים, להנחות כנסים ותוך כדי גם מצליחה לגייס כספים למען המדינה.

אביב גפן

8 צפייה בגלריה
הלוויתו של פקד דן גנות
הלוויתו של פקד דן גנות
לא ממצמץ כשמבקשים ממנו להופיע. אביב גפן בהלוויתו של פקד דן גנות
(צילום: שרון צור)
מתחילת המלחמה, אמנים רבים נרתמו לטובת הכלל, אך עם יד על הלב, שם אחד בלט מעל כולם ומדובר באביב גפן. כבר בשעות הראשונות לאחר ההתקפות על ישובי הדרום, גפן צייץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "מי שצריך להעביר הודעות בתפוצה רחבה שישלח אלי עם תיוג שלי", ודאג לשתף הודעות על נעדרים מיישובי הדרום, נעדרי המסיבה ברעים ועוד שלל הודעות שהיו יכולות לסייע לכוחות הביטחון והאזרחים המודאגים. עם התקדמות המלחמה, התגייס הזמר לביקורים והופעות בפני פצועים בבתי חולים, מפונים בבתי מלון ברחבי הארץ, שבעות ואפילו הופיע בהלוויות של נרצחים וריגש את הקהל במקום וברשתות החברתיות.
גפן, שבעצמו לא שירת בצבא ואף לא הורשה לשיר בבסיסי צה"ל עד שנה שעברה, כשקיבל אישור לכך, מימש אותו בכל הכוח כשהגיע להופיע בכל הזדמנות שניתנה לו בבסיסים ונקודות כינוס של חיילים בכל הארץ. חנוך דאום אף הגדיל לעשות והעלה התכתבויות שלו עם המוזיקאי ובו ניתן לראות כי בכל פעם שמישהו מבקש שהוא יגיע לאנשהו, אביב גפן פשוט שואל באיזו שעה.

דני קושמרו

8 צפייה בגלריה
דני קושמרו חרבות ברזל
דני קושמרו חרבות ברזל
הדדי שלא ידענו שאנחנו צריכים. דני קושמרו
(צילום מסך)
באותה שבת שחורה, מעטים האנשים שלא נדבקו אל מסכי הטלוויזיה, ואל משדרי החדשות הבלתי פוסקים. בשעות הראשונות, שהיו מלאות באי ודאות, מתח ופחד, נדמה היה כי מגיש החדשות דני קושמרו אימץ תפקיד נוסף בעל כורחו - המרגיע הלאומי. הוא היה שם כדי להרגיע אותנו ואת האנשים המפוחדים שהתקשרו אליו מהממ"דים, כשהם מסתתרים מהמחבלים. באותן שעות שנראו כנצח, קושמרו הפך לנקודת אור עבור רבים בבית ותיווך את הסיטואציה בצורה הכי טובה ועדינה שהיה אפשר, כשלא באמת ידענו הרבה על המתרחש.
ככל שימי הלחימה התקדמו, קושמרו עבר לדווח מהשטח והפך לאחד מסמלי המלחמה הבולטים, כשליווה שעות שידור ארוכות תחת כיפת השמיים. הוא הצליח לשמור על פאסון (רוב הזמן) ובו בעת להביע אמפתיה, לגעת בקהל בבית ולחזק עם אמירות אמיצות, מבט עצוב ומתרגש ומחוות כמו העניבה הכתומה (לאות הזדהות עם ילדי משפחת ביבס החטופים).
בזכות שירותו הנאמן לקהל, השיר הקומי "אבא שלי זה דני קושמרו", קם לתחייה והפך ללהיט ברשת, הודפסו חולצות עם פרצופו, הוא כיכב בשלל ממים ברשתות החברתיות ובגדול הפך לקראש הלאומי. בצדק.

נת'ניאל בוזוליק

8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק חרבות ברזל
נת'ניאל בוזוליק חרבות ברזל
לא נח לרגע בכל התקופה שלו בישראל. נת'נאל בוזוליק
(צילום מסך)
ביום ה-20 למלחמת "חרבות ברזל", כוכב "יומני הערפד" נת'ניאל בוזוליק נחת בישראל. המטרה: להראות לכל העולם את הזוועות הלא אנושיות של חמאס במדינה ובאזרחים בפרט.
בוזוליק, שחקן אוסטרלי עם חיבה ידועה ומוכרת למדינת ישראל, הציף את הרשתות החברתיות מהיום הראשון של המלחמה ולא התייאש גם כשעוקבים פרו-פלסטינים דיווחו על העמוד שלו, שכתוצאה מכך נחסם שוב ושוב. "דבר אחד שאני רוצה לומר הוא שזה נורא קל לאנשים להיכנס לרשתות החברתיות כדי לפרסם מידע מוטעה, שנאה ולתמוך בתנועה שיש לה רק מטרה אחת להכחיד את האומה. למרות כל השנאה שמופנית כלפי אותה אומה - החלטתי להגיע. החלטתי להגיע הנה כדי להראות לכם ולשאר העולם את האמת ואת המציאות של מה בדיוק קורה פה".
במשך חודש שלם בוזוליק הפך להיות אחד משלנו. הוא נסע לקיבוצים בעוטף עזה, עודד את חיילי צה"ל, ביקר את הפצועים בבית החולים, קיבל את פניהם של החוזרים מהשבי, ראיין חברי כנסת ועל הדרך הספיק גם לפתח סיפור אהבה עם הדוגמנית ליה נגה. בתקווה שהזוגיות הטרייה בין השניים תמשיך – אנחנו מצפים לראות פה שוב את בוזוליק, שהפך להיות חלק מהנוף הישראלי, ומי יודע – אולי יצטרף לצוות ההסברה של ישראל באופן רשמי.