9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
נפרדים מליסה מארי פרסלי
(צילום: Gettyimages)
ליסה מארי פרסלי (54), בתו היחידה של אגדת הרוק אלביס פרסלי, הלכה לעולמה לפנות בוקר (ו׳) לאחר שלקתה בדום לב. מוקדם יותר השבוע עוד הספיקה פרסלי להגיע לטקס גלובוס הזהב שנערך בקליפורניה, שם צעדה על השטיח האדום לצד אמה, פריסיליה פרסלי, וראתה את השחקן אוסטין באטלר גורף פסלון על משחקו כאביה, הזמר האגדי.
״בתי היפה עזבה אותנו", אמרה אמה זמן קצר לאחר מותה של פרסלי. "היא הייתה האישה הכי מלאת רגש, חזקה ואוהבת שהכרתי אי פעם".
כאמור, ליסה מארי הייתה בתם היחידה של פריסיליה ואלביס, אך בדיוק כמו ברוב המשפחות ההוליוודיות - ככל שההורים יותר אייקוניים, ככה החיים של ילדיהם יותר דרמטיים ועמוסים בטרגדיות, וזה בדיוק המקרה שלה. מהנערה המורדת שהייתה, דרך מערכות היחסים ההרסניות ועד הרגע בו בנה שם קץ לחייו.
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
ליסה והוריה, אלביס ופריסיליה פרסלי
(צילום: Gettyimages)

ראשית חייה והאהבות הכושלות שחוותה

ליסה מארי נולדה בפברואר 1968. כשהייתה בת חמש הוריה התגרשו וארבע שנים מאוחר יותר אביה הלך לעולמו. אמה, שהייתה נערה בעצמה כשהתחתנה עם אלביס, לא הצליחה לגדל אותה ואת שנותיה הראשונות העבירה ליסה מארי אצל הוריו. כשהם מתו, התחיל תהליך ההידרדרות שלה.
היא נשרה מהתיכון והחלה לצרוך סמים. כשהייתה בת 17 נשלחה למרכז שיקום שהשתייך לדת הסיינטולוגיה, שם הכירה את המוזיקאי דני קיאו. בשנת 1988 השניים נישאו והביאו לעולם שני ילדים, דניאל ריילי ובנג'מין סטורם. באותה תקופה ובמקביל לחיי המשפחה שבנתה, החלה את דרכה כמוזיקאית.
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
עברה חיים מאוד לא קלים
(צילום: Gettyimages)
לאחר שש שנות נישואים השניים התגרשו ופרסלי נכנסה לרצף של מערכות יחסים כושלות ונישואים ספונטניים. אחד מבעליה היה מייקל ג'קסון, איתו התחתנה 20 ימים בלבד לאחר סיום הליך הגירושים מבעלה הראשון. על פי הדיווחים, ג'קסון הציע לה נישואים בטלפון. כמובן שהקשר בין השניים לא החזיק מעמד וליסה הגישה בקשה לגירושים שנתיים לאחר מכן, בינואר 1996, מיד לאחר שהחלו לצוץ האשמות נגדו בדבר פדופיליה. "מייקל מיהר לצלצל אליי ולספר לי את הצד שלו בסיפור, והאמנתי לו. הוא היה כל כך משכנע. אני לא יודעת איך... פשוט האמנתי לכל מה שהוא אמר", אמרה בריאיון למגזין "רולינג סטון" בשנת 2003, והוסיפה כי הייתה משוכנעת שתוכל לעזור לו, להציל אותו אך מאוחר יותר הבינה כי מדובר באשליה. "היה לי בראש מין רעיון רומנטי כזה שאוכל להציל אותו ויחד נציל את העולם", אמרה. בשנת 2003 התראיינה לאופרה ווינפרי, וסיפרה: "מייקל היה צריך לקבל החלטה. או הסמים או אני. והוא בחר בסמים".
סקוט שפר, העוזר האישי של ג'קסון, סיפר בריאיון ל"סאן" על תקרית בין השניים שלדבריו הובילה לגירושים המיידיים. "ליסה מיהרה להגיע לבית החולים כדי להיות לצידו של מייקל והאחרון אמר לי כי מותר לה לראות אותו רק לפרק זמן מסוים. הוא הקציב לה שעה, אולי אפילו קצת פחות, ולאחר מכן היא נאלצה לעזוב. באותו רגע היא הרגישה שנמאס לה והיה לה מספיק ממנו והיא צלצלה לעורך הדין שלה על מנת להתחיל את הליך הגירושים". על פי הדיווחים, פרסלי עזרה לג'קסון בשיקום ובגמילה מהסמים וכשראתה שמצבו משתפר, עזבה אותו.
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
בחר בסמים על פניה. מייקל ג'קסון ופרסלי
(צילום: Gettyimages)
בשנת 2000 התארסה פרסלי למוזיקאי ג'ון אוסקה אך זמן קצר לאחר מכן פגשה את השחקן ההוליוודי ניקולס קייג', מה שגרם לה להיפרד מהארוס ולמסד את הקשר עם קייג'. השניים נישאו שנתיים לאחר מכן, באוגוסט 2002 בהוואי – והתגרשו 108 ימים לאחר מכן.
ארבע שנים לאחר מכן, בינואר 2006, ליסה מארי נישאה בפעם הרביעית, הפעם לגיטריסט, המפיק, הבמאי ומי שהיה מנהלה המוזיקלי באותה תקופה - מייקל לוקווד. השניים הביאו לעולם את התאומות הרפר ופינלי, אך התגרשו עשור לאחר מכן. בשנת 2017 הותר לפרסום כי בנותיהם הוצאו מהבית ועברו למשפחת אומנה לאחר שפשיטה משטרתית חשפה כי במחשב האישי של לוקווד נמצאו חומרים שהוגדרו כפורנוגרפיית ילדים ."הייתי המומה ומבועתת לחלוטין", אמרה פרסלי לאחר הגילוי, והוסיפה: "נהייתי חולה, כאבה לי הבטן". הגירושים מבעלה לשעבר ומנהלה המוזיקלי היו קשים מאוד עבורה, שאחרי שנים של גמילה חזרה לצרוך כדורים על בסיס קבוע ולבסוף התאשפזה שוב במכון הגמילה והמרכז הטיפולי "הילס" בלוס אנג'לס.
לאחר הגירושים, לוקווד הגיש בקשה לתשלום קבוע של 40 אלף דולר בחודש מאשתו לשעבר כדי לשמור על רמת החיים אליה הורגל. התביעה נדחתה ועל פי טענותיהם של עורכי הדין של פרסלי היא נמצאת בחובות ענק. יש לציין כי בשנת 2018 ליסה מארי תבעה את מנהל הכספים שלה לשעבר בטענה שאיבד הון של 100 מיליון דולר מהירושה שלה ובמסמכים שהוגשו לבית המשפט נחשף שפרסלי שקועה בחובות בגובה 16 מיליון דולרים, מתוכם כספי מיסים שלא שילמה בגובה עשרה מיליון דולרים. מנגד, לפי דיווחים, לחשבון הבנק של היורשת נכנסים מדי חודש מאה אלף דולר כחלק מהעיזבון של אביה.
הגירושים של השניים נכנסו לתוקף רשמי רק בשנת 2021 ואילו קרב המשמורת על בנותיהם, שנמשך חמש שנים ארוכות, הסתיים רק בחודש אוקטובר האחרון. על פי הדיווחים ההסכם שנחתם בין השניים היה כי פרסלי תהיה עם הבנות במשך -60 אחוז מהזמן ואילו לוקווד יהיה איתן ב-40 אחוז הנותרים. בנוסף הוחלט כי פרסלי תשלם מזונות בסך 4,000 דולר. כעת, כאמור, המצב השתנה. "מייקל קיווה להחלמה מהירה ושלמה של ליסה מארי מכיוון שילדיה מאוד זקוקים לה. זה עצוב מאוד שזה לא קרה", מסר ג'וזף יאני, עורך הדין של לוקווד, והוסיף: "עולמו של מייקל התהפך לחלוטין והוא עם שתי הבנות שלו עכשיו".
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
רק עכשיו סיימו את המאבק על המשמורת. מייקל לוקווד ופרסלי
(צילום: Gettyimages)

ההתמכרות לסמים והגמילה

ההתנסות הראשונה של פרסלי עם סמים הייתה כשהייתה בת 13, אז החלה לצרוך באופן קבוע עד שבגיל 17 החליטה אמה לאשפז אותה במכון גמילה. בשנת 2008, לאחר שילדה את בנותיה, התמודדה פרסלי עם התמכרות לאופיואידים, ועד שנת 2013 היא חזרה להשתמש גם בקוקאין. השימוש התכוף הוביל לכך שפרסלי התאשפזה במכוני גמילה חמש פעמים עד אותה שנה.
"עשיתי הכל מלבד פטריות, הרואין או קראק", חשפה בראיונות עבר. "קוקאין, תרופות הרגעה, אלכוהול והכל בו זמנית. אני לא יודעת איך עברתי את זה. יום אחד התעוררתי לצד חבורה של אנשים על הרצפה. נסעתי בעצמי לכנסיית הסיינטולוגיה וביקשתי שיעזרו לי עכשיו". העזרה שקיבלה בהחלט תרמה ולדבריה היא נשארה פיכחת עד שנת 2008.
"מי שייקרא את זה יתהה איך אחרי שאיבדתי אנשים קרובים אליי גם אני נפלתי לאופיואידים", אמרה בריאיון לקידום ספרו של הארי נלסון - he United States of Opioids: A Prescription for Liberating a Nation in Pain. "לאחר הלידה של בנותיי הרופא נתן לי מרשם נגד הכאבים. זה היה רק מרשם זמני לימים מוגבלים בזמן שהייתי בבית החולים - אבל בכל זאת הרגשתי צורך להמשיך לצרוך אותן".
פרסלי הוסיפה כי לא חשבה שתוכל, אי פעם, לחשוף כך את התמכרותה, אך הסבירה: "הגיע הזמן שניפרד מהבושה שבהתמכרות. ברחבי אמריקה והעולם כולו - כמות האנשים שמתים ממנת יתר של אופיואידים ותרופות אחרות מפתיעה. אנשים סובלים מזה בשקט. בזמן שאני משתפת בזה אני חושבת על ארבעת הילדים שלי שנתנו לי את הסיבה והמטרה לרפא. אני חוששת על אין ספור הורים שאיבדו את ילדיהם מאופיואידים וסמים ואני אסירת תודה על כך שאני חיה היום - ובעיקר על ארבעת ילדיי שנתנו לי תחושת מטרה שסחבה אותי בתקופות אפלות".
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
נלחמה למען ילדיה. ליסה מארי ובתה ריילי
(צילום: Gettyimages)

הפרידה מבנה ששם קץ לחייו

ביולי 2020 פורסם כי בנה של פרסלי, בנג'מין קיאו, שם קץ לחייו כשהוא בן 27 בלבד. "ליסה מארי שבורת לב לחלוטין, בלתי ניתנת לניחום והרוסה לגמרי", מסר נציג מטעמה בהצהרה, זמן קצר לפני המוות. "היא מנסה להישאר חזקה עבור תאומותיה בנות ה-11 ובתה הבכורה, ריילי". עוד הוסיף ואמר כי פרסלי "העריצה את בנה. הוא היה אהבת חייה".
בנג'מין היה אדם פרטי שלא חפץ בפרסום, אלא שהוא נולד לתוך אחת המשפחות הכי מוכרות בעולם ולא הצליח להימלט מהכותרות - ממש כמו שאר בני משפחתו. בנוסף, העובדה כי הזכיר מאוד את סבו במראה החיצוני בטח לא עזרה. רבות דובר על עיניו של בנג'מין, הזהות לחלוטין לעיניו המפורסמות של אלביס. "לפעמים כשאני מביטה בבנג'מין אני המומה מכך שהוא כל כך דומה לאבי ונראה בדיוק כמוהו, סיפרה ליסה מארי בריאיון בשנת 2012, והוסיפה: "היינו פעם אחת בבית האופרה וכולם הסתכלו עליו, ביקשו ממנו להצטלם איתו, זה היה מטורף".
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
סבל מדיכאון. בנג'מין קיאו
(צילום: אינסטגרם)
בשנת 2009 דווח כי בנג'מין חתם על עסקת שיא של חמישה מיליון דולר עם יוניברסל – למרות שלא הוציא אפילו שיר אחד מעולם. "המוזיקה שלי לא תהיה כמו של אלביס, בכלל לא", אמר בריאיון ל"טיים", אך סמנכ"ל יוניברסל הטיל את דבריו בספק כשאמר כי "זה לא הכי מדויק". מי שכן הוציאה שיר הייתה אימו, שמערכת היחסים ביניהם הייתה קרובה מאוד והשניים אפילו עשו קעקוע זהה בשנת 2009. שלוש שנים לאחר מכן הוציאה ליסה מארי את השיר Storm And Grace שנכתב על בנה.
לאחר מותו הטרגי, מקורבים למשפחה סיפרו כי זה מאוד עצוב - אך לא מפתיע. "בנג'מין נאבק במשך הרבה זמן", אישרו לאתר ה"דיילי מייל". "זה מאוד קשה כשיש לחץ עם משפחה כמו שלך, משפחה עם שם ותדמית. זה כמעט כאילו לוחצים עליך להיות מוזיקאי או שחקן", אמר חברו של בנג'מין, המוזיקאי ברנדון הווארד. "בנג'מין נאבק בדיכאון, שזה דבר רציני מאוד, ויחד עם מגפת הקורונה זה היה הרבה יותר קשה".
בחודש אוגוסט האחרון שיתפה פרסלי בכאבה המתמשך לאחר מות בנה. "אני יכולה להבין למה אנשים ירצו להתחמק ממני ברגע שהטרגדיה האיומה הזו התרחשה. הורה שמאבד את הילד שלו זה הסיוט הגרוע ביותר", כתבה בטור אישי למגזין people. "אני זוכרת כמה פעמים בחיי בהם הכרתי הורים שאיבדו את ילדיהם ובזמן שאני יכולתי להיות שם עבורם כשזה קרה - נמנעתי מהם אחר כך ואף פעם לא טרחתי לעקוב אחריהם כי הם הפכו לנציגים של הפחד הגדול ביותר שלי. גם אני שפטתי אותם בשקט ונשבעתי לעצמי שלעולם לא אעשה את מה שחשבתי שהם עשו או לא עשו או הזניחו במעשים ובבחירות ההוריות שלהם".
פרסלי המשיכה והודתה כי היא מאשימה את עצמה במותו של בנה. "אני נלחמת ומאשימה את עצמי כל יום ביומו וזה משהו שמספיק קשה לחיות איתו. האבל לא מספיק ולא נעלם בשום שלב - הוא משהו שתצטרך לשאת איתך עד סוף חייך, למרות מה שאנשים מסוימים רוצים שנאמין. אתה לא מתגבר על זה, אתה לא ממשיך הלאה. נקודה".
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
האשימה את עצמה במותו של בנה
(צילום: אינסטגרם)

צרות כלכליות

ביוני 2018 פורסם כי פרסלי תובעת את מנהל הכספים שלה לשעבר, בארי סיגל, בטענה כי הפסיד הון מהכסף שאביה הוריש לה (295 מיליון דולר) בעקבות השקעות לא נכונות. על פי מסמכים שהוגשו לבית במשפט בלוס אנג'לס, פרסלי טענה שהשקעות כלכליות שגויות שסיגל ביצע הותירו אותה עם 14 אלף דולרים בלבד. כל זה נעשה בזמן שמנהל הכספים לקח לעצמו שכר שנתי בגובה 700 אלף דולרים, לטענתה.
סיגל מצידו דורש מליסה מארי פיצוי בגובה 800 אלף דולרים, וטוען שהיא זו שבזבזה את הכסף, ושהיא "בזבזנית שלא שולטת בהרגלי הקנייה שלה". על פי התביעה שהוגשה, מנהל הכספים הסתיר הפסדים מפרסלי, ואמר לה לא פעם שכספה נמצא בידיים טובות. בשנת 2015, ליסה מארי גילתה את האמת ופיטרה את סיגל. "היא הבינה שהוא השאיר אותה בעלטה והבינה מה המצב האמיתי של הכספים שהפקידה בידיו. היא איבדה יותר מ-100 מיליון דולרים בתוך עשור בלבד".
באותה התקופה דווח כי פרסלי שקועה בחובות בגובה 16 מיליון דולרים, מתוכם כספי מיסים שלא שילמה בסכום של 10 מיליון דולר. נכון לכתיבת שורות אלה - על פי נתונים שפורסמו באתר Celebrity Net Worth, ליסה מארי הפסידה את כל הונה ולאחר מותה השאירה אחריה חוב של 10 מיליון דולר.
9 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
שובר את הלב
(צילום: Gettyimages)