שנה וחודשיים חלפו מאז שאיתן ורטהיימר ז"ל הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. איתן השאיר אחריו חמישה ילדים כשאחת מהם היא השחקנית מאיה ורטהיימר, ואת אשתו אריאלה ורטהיימר, אמנית ותיקה, שכעת יכולה להוסיף לרזומה שלה גם את הטייטל דוגמנית.
"יש עכשיו טרנד גדול בעולם בנושא צילומי אופנה של נשים מבוגרות, ואני חושבת שזה כל כך נכון לתת להן מקום. הן קהל היעד, הן אלה שבדרך כלל קונות את המוצרים והן נשים אמיתיות, לא דקיקות ורזות", השיבה אריאלה בחיוך לאחר שנשאלה האם חשבה שתדגמן בגיל 66.
ורטהיימר התייצבה על סט הצילומים של פקטורי 54, בשיתוף פעולה יצירתי שהפגיש בין אופנה ואמנות, לצד קידום פעילות למען הקהילה במוזיאון הרפואה של ה"טכנודע", והצטלמה להפקת אופנה מיוחדת בסטודיו שלה ביפו. בין הטייקים ניצלנו את ההזדמנות לשמוע על השנה האחרונה שעברה עליה מאז שהתאלמנה, על הקשיים וגם מה דעתה על המצב במדינה.
את פאשינסטה בעצמך. "קצת, אני אוהבת את זה".
אנחנו רואים אותך אצל מאיה באינסטגרם, עם כובעים ושרשראות. "זה בגלל מאיה, היא מלבישה אותי ואני זורמת. אני חושבת שאיך שאנחנו מתלבשים אומר משהו עלינו וזה גם לפי מצב הרוח. יום אחד אני יכולה ללבוש חולצה לבנה וג'ינס ויום אחד להתחיל לעשות כל מיני שילובים משוגעים".
את שמחה ממה שאת רואה במראה? "כן, בהחלט. הרווחתי את הכל. אני יודעת שזו קלישאה לומר את זה, שהרווחתי הכל בכבוד, אבל אני שמחה על המקום שאני נמצאת בו. הלוואי שהיה לי את השכל שיש לי היום כשהייתי בת 30".
5 צפייה בגלריה
אריאלה ורטהיימר
אריאלה ורטהיימר
מדגמנת אומנות. אריאלה ורטהיימר
(צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
כולם מכירים אותך בתור אמא של מאיה, סבתא של אסיה. איך את מחזיקה את התואר הזה? ״איבדתי כל תואר אחר, נשארתי רק אמא של מאיה והסבתא של אסיה וזה בסדר גמור. כל עוד מאיה בסדר עם זה, אז אני בסדר עם זה. זה קצת מביך שמזהים ברחוב, אבל מצד שני זה נעים. מביני עניין אומרים 'איזו אומנות יפה את עושה'. זה נחמד״.
את גאה בעבודה של מאיה? ״אני גאה בה. לא בעבודה כמו שאני גאה בה. היא חרוצה, נבונה, חריפה. אכפת לה והיא לוקחת ברצינות גמורה כל דבר שהיא עושה - חשוב לה להיות חלק מהעניין הזה. אני רואה את העשייה שלה ומאוד גאה".
5 צפייה בגלריה
אריאלה ורטהיימר
אריאלה ורטהיימר
עם המבט קדימה
(צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
בחודש מרץ האחרון ואחרי 18 חודשים בהם היה הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אסף זמיר, בעלה של מאיה, התפטר מתפקידו. "הגיע הזמן שלי להצטרף למאבק על עתידה של ישראל כדי להבטיח שהיא תישאר מגדלור של דמוקרטיה וחירות בעולם", מסר זמיר בהצהרה הרשמית.
למרות העניין והסקרנות סביב התפטרותו והמשך דרכו, אריאלה מבהירה שאינה מעוניינת להגיב על הנושא ומוסיפה כי היא משוכנעת שזמיר יענה על כל השאלות בזמנו. יחד עם זאת, היא לא נמנעת מלהביע את דעתה האישית על המצב במדינה. ״אני אגיד לך איפה הקושי הגדול שלי - באלימות, שמרגישים אותה בכל מקום. אנשים כבר לא יכולים להתבטא חופשי, בחברה הערבית יש כל כך הרבה אלימות ורציחות, כואב הלב. הם חלק מהמדינה. ונשים שנרצחות, אני לא יודעת אם זה בגלל שאנחנו שונים יותר או שפשוט זה נהיה קשה מנשוא, כואב לי".
5 צפייה בגלריה
אריאלה ורטהיימר
אריאלה ורטהיימר
אמא של מאיה, סבתא של אסיה
(צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
כאמור, באפריל 2022 בעלה, איש העסקים והמיליארדר איתן ורטהיימר, הלך לעולמו, וכעת משתפת אריאלה בהסתגלות הקשה. ״לומדים לחיות עם החוסר והגעגוע. התברכתי במשפחה שתומכת בי וחברים נהדרים ואלו החיים״.
במה הוא הכי חסר לך ביום-יום? ״לשוחח איתו, לחלוק איתו״.
יש רגעים של שבירה? ״בטח, יש לי את רגעי השבירה שלי. אבל לקטר לא עושה שום דבר טוב, לא מוסיף לאף אחד. בטח לא לי״.
את רואה את עצמך בזוגיות חדשה? "אני אשמח שיהיה לי חבר, וכשיבוא - יבוא".
בלי לחץ. "אולי בהתחלה היה קצת לחץ, עכשיו כבר לא. הלבד היה כל כך משמעותי ועמוק אבל עכשיו נרגעתי, הכל טוב".
צפו בריאיון המלא שבתחילת הכתבה!
5 צפייה בגלריה
אריאלה ורטהיימר
אריאלה ורטהיימר
על סט הצילומים בגיל 66
(צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
5 צפייה בגלריה
אריאלה ורטהיימר
אריאלה ורטהיימר
קלאסית
(צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)