שירלי לוי היא אחת מכוכבות הרשת המצליחות והוותיקות בארץ, אבל מסתבר שגם כשאת משפיענית אהובה - אחרים עדיין יכולים להשפיע עלייך יותר מדי, ולאו דווקא באופן חיובי.
"כשאמרו לי שאני שמנה, ירדתי במשקל", היא מודה. "ואז צחקו לי על השיער, אז עשיתי החלקה, ואז הייתה לי שומה ליד העין וצחקו עליי 'שירלי פלולה', אז הורדתי את הפלולה. ואז אמרו שיש לי שפם - אז עשיתי שפם. די! אני בפעולת ריצוי אחרי מישהו? לא הבנתי".
באמת לא מובן. "אני מדהימה ומגניבה ומצחיקה ואמיתית. רוב התגובות ברחוב ובאינסטגרם הן 'וואו, את כל כך אותנטית'. זאת המחמאה שאני הכי שומעת".
פודקאסט הברזייה – (שירלי לוי)
לוי מתהדרת כיום בתלתלים, אבל מי שעוקב אחריה יודע שזה לא תמיד היה הלוק שאיתו הסתובבה: "הייתי עם החלקה ארבע שנים וחצי, והחלטתי שאני מפסיקה כי הבנתי שכול הבנות נראות אותו דבר עם חלק, אז אמרתי שאני חייבת לחזור לאריה שבי".
לא רק שכולן עם החלקה, כולן גם עם שפתיים, בוטוקוס. "כן, קצת בוטוקס במצח וגם חומצה מתחת לעיניים, קו לסת. אני בדיוק הפוך - מה שכולם עושים, אני לא. תשמע, עשיתי פעם אחת שקעי עיניים, לא אשקר. זה כן היה יפה, זה לא שינה משהו דרסטי במראה שלי, אבל הרגשתי בנוח פתאום, כאילו עשיתי איזה שיפוץ שגרם לי להרגיש טוב. אני חושבת שכול אחת שמרגישה שהיא צריכה לעשות את השינוי הזה, שתעשה. אבל זה לא דבר זול. שפתיים, עיניים, קו לסת, בוטוקס, אתה יוצא עם איזו עשירייה לפחות. אני אומרת בואנ'ה, איזה תקציבי ענק יש לכולם היום?"
עכשיו את אוהבת את איך שאת נראית? "אפשר להגיד שהיו לי פעם ימים שאולי הייתי בהם קצת מחוצ'קנת יותר, לחוצה יותר, מלאה יותר, וכן הרגשתי שזה השפיע על הביטחון העצמי שלי, איך שעמדתי מול המראה ואיך הייתי מול הסביבה. היו לי גם תקופות שהייתי יפה ורזה יותר, אבל לא הרגשתי ככה. היום קמתי פגזית, אתמול קמתי דיכאונית, שלשום קמתי עייפה אז לא לדבר איתי".
כשאת יוצאת, עד כמה את משקיעה במראה? "לפעמים אני רוצה לרדת לסופר, בא לי גלידה. אז עכשיו זה להתגנדר, למקרה שיעצרו אותי לסלפי או בשביל השכן החתיך שיפגוש אותי במעלית - אבל לא אכפת לי. אני יורדת עם פיג'מה, עם כל הציצי על הרצפה. לא מעניין אותי, תצטלמו איתי ככה, זאת אני".
יש איזה קושי להיות ככה דווקא כשכולן פצצות אינסטגרם עם ביקיני? "כן, אני מקנאה, לא אשקר. אני מסתכלת על אותן בנות, וכל הכבוד להן שהמראה החיצוני חשוב להן כל כך. זה מעורר הערכה, אם זה האימונים שהן עושות, אם זה התזונה שלהן, כל שערה במקום וכל לוק במקום. כל הכבוד לשחר חיון ולמאיה קיי ודנית גרינברג וכל הכוסיות, באמת, כפרה עליכן, אני נהנית. כל הכבוד, טיפוח זה משהו שראוי להערכה. במשך תקופה מאוד ארוכה קינאתי באלין כהן. הבחורה מארחת אצלה בבית והיא מתלבשת, הכול במקום. אתה יודע איך אני נראית כשאני מארחת בבית? בא לי גם אבל אני לא כזאת. וזהו, זאת אני וכמו שאני, ככה זה טוב".
3 צפייה בגלריה
שירלי לוי
שירלי לוי
"זאת אני וכמו שאני, ככה זה טוב". שירלי לוי
(צילום: אינסטגרם)
העניין הזה של להיראות כמו כוכבת משפיע על הקריירה? "אני קמה בבוקר, פותחת מצלמה ויאללה, קחו. יש מותגים שעושים שיתופי פעולה עם משפיענים ורוצים לשדר יוקרה. אני לא שם, אני בחטיפים, בלגנים. אם מותג יוקרה ירצה לעבוד איתי, הוא צריך קודם כול לדעת שזה חייב להיות מוצר שאני רוצה להשתמש בו ולאהוב בעצמי. ודבר שני, ההנגשה של המוצר תהיה בגדר הומור, סתם דוגמה – 'וואו, איך המסקרה נמרחת, כמו החברה שלי שנמרחת על הברמן בשביל צ'ייסר חינם'. לתת את הטוויסט של שירלי".
את כבר ותיקה בתחום, והרבה השתנה מאז שהתחלת. "אני זוכרת שהילדים בבית הספר היו צוחקים עליי, על זה שאני מדברת למצלמה. כאילו, איזו משוגעת אני, ממש חשבו שאני מחורפנת על כול הראש. אבל זיהיתי כמה זה עושה לי טוב. פעם גם היה לי הרבה יותר כיף כי הייתי לבד במגרש. לא היה על מי להסתכל. הייתי עושה את מה שהרגיש לי באותו יום ומעלה את זה לפייסבוק ולאינסטגרם. לא הייתה לי אחריות של עוקבים, אמרתי מה שבא לי, הערות על משקל ומראה חיצוני וריח גוף, אף גדול, אוזניים, ומקבלת חצי מיליון צפיות על כל סרטון כזה, ואני לא מודעת בכלל. וככול שהגיעו יותר עוקבים ולקוחות והסוכנות, אז ברור שאתה צריך למצוא את עצמך מתעדן ושומר על מה שאתה אומר ואיך אתה אומר את זה".
באיזה שלב הבנת שהתחום הזה מתפתח? "ב-2017 כשהשתחררתי מהצבא, בן זיני שלח לי הודעה מוזרה, 'היי, אני בנזיני, אני רוצה להיות כוכב רשת, מה את אומרת שנעשה סטורי על סטורי?'. ואז הודעה מקווין רובין, 'היי, מה קורה? אני רוצה להיות משפיען, אני רוצה להיות כוכב. בואי ניפגש'. ואני אומרת, 'מי אתם? מה זה קשור אליי?', גם ליאל אלי הייתה מהחלוצים. וואלה, כל הכבוד לי, לייצר תוכן על בסיס יומיומי, לספק את הקהל, לעשות צחוקים שגם עושים לי טוב, וגם לצאת פוליטיקלי קורקט, כי אתה רוצה להיות ממש סבבה עם כולם".
ההתפתחות שלך היא לא כמו של משפיעניות שנולדו לתוך האינסטגרם של היום, כמו למשל דניאל עמית, קורין גדעון, דנית גרינברג, שנמצאות בטופ. "קודם כול, כל הכבוד להן, הן באמת מעצמות, כול אחת מהן. אני חושבת שהן מסוג הבנות שפתחו נישה חדשה באינסטגרם, כי אם לפני כן היו בעיקר סרטונים הומוריסטיים וסיטואציות חברתיות, פתאום באו הבנות האלה עם כוח ואמביציה מטורפת ושפת מכירה נהדרת, והפכו את העמוד שלהן לרייטינג מטורף עם המון מכירות. הן שינו וטרפו את כל הקלפים".
למה את לא שם? "שאלה טובה. אני מרגישה שכיוצרת תוכן, לאו דווקא כמשפיענית מכר, אני יותר יודעת ליצור חשיפה לאותו מוצר. כלומר אם יוצא חטיף חדש לשוק, אני כותבת את הקריאייטיב של עצמי וללקוח, ויוצרת סרטון בהתאם עד חצי דקה. אני כן רוצה לעשות את זה למוצרים שאני באמת מאמינה בהם, כי זה נחמד מאוד".
3 צפייה בגלריה
שירלי לוי
שירלי לוי
"כל הכבוד לי, לייצר תוכן על בסיס יומיומי, לספק קהל, לעשות צחוקים שגם עושים לי טוב, וגם לצאת פוליטיקלי קורקט"
(צילום: אינסטגרם)
יש הרגשה שעובר עליך משהו טוב, שאת עוברת איזה שינוי כלשהו. "אתה לא הראשון שאומר לי את זה. הרבה אומרים לאחרונה 'אני אוהב את שירלי החדשה, היא מעניינת'. קודם כול, כיוצרת תוכן את מייצרת את התוכן של עצמך, אם זה נושאים שאני מדברת עליהם, או שאני הולכת לטיפולים פסיכולוגיים שעוזרים לי להנגיש את הדברים ולעזור לאחרים, וגם להנגיש ערכים. אנשים נכנסים אליי לעמוד כשהם רוצים לברוח לרגע לאיזה אסקפיזם. אבל כשהתבגרתי, הבנתי שאני לא רק עמוד בידור, שאני גם יכולה להיות אנושית לפעמים וגם מצחיקה וכיפית, ולהנגיש את מי שאני באמת".
את מדברת הרבה על דייטים והיכרויות, איך הולך עם זה? "אני מעדיפה להתחיל עם גברים במציאות. באפליקציות אני לא מרגישה את הווייב של הבן אדם, אני לא יודעת מי הוא ומה הוא. נפגשתי עם אנשים שמתכתבים ומתנסחים נהדר בכתב, ואז אני מדברת איתם בעל פה וזו אישיות נפרדת לגמרי ממי שהתכתבתי איתו, שזה מטורף. כשאתה מדבר עם מישהו מאחורי מסך, אתה מדמיין לעצמך איזושהי דמות, ואז במציאות הדמות הזאת מתפוצצת. אז אני מעדיפה במציאות, מקסימום מה יקרה? הוא יגיד לי לא. את הלא כבר יש לי, אז מה אכפת לי לנסות?"
יש גם תשובות חיוביות? "בטח. אני חושבת שבתל אביב זה מאוד דינמי וכולם פתוחים ליקום ומחפשים חיזורים ואהבה וריגושים, אז כל מי שהתחלתי איתו, יצאתי איתו".
מזהים אותך? "לפעמים זה קצת מוזר, כשעוצרים אותי הרבה ברחוב. יצאתי עם שלושה שזה ממש הפריע להם. אמרו 'אני לא אוהב שמסתכלים עלינו'. לגיטימי".
היית רוצה שיהיו יותר חיזורים? "ברור, מי לא אוהבת להיות מחוזרת. אבל באינסטגרם שלי אני דמות מצחיקה ובולטת. אני לא גסה, אבל ורבלית ומאוד קולנית, וזה בסדר שלא מתחילים איתי כי אני לא מזמנת את זה".
העירו לך פעם שאת גסה? "ברור שהיו תגובות כאלה. כתבו לי 'מביכה, מי ירצה אישה כזאת לידו', 'איזו מוזרה', 'מבליטה את השומן שלך לצורכי בידור'. כן, זו הדמות, זה ממש בסדר. היה גם איזה אחד שהגיב 'תשמעי, את מצחיקה אותי והכול, אבל איזה גבר ירצה אישה כזאת לידו?'. גם אנשים שעבדתי איתם בתעשייה, יחצ"נים וסוכנים, אמרו לי 'תהיי פחות ווקאלית, תורידי קצת, תהיי יותר נשית'. גם אימא שלי ביקשה".
איך הגבת? "אני לא יכולה. ברגע שאנסה להיות מישהי אחרת, אני לא איהנה מהחיים. ואם זה אומר שלא תהיה לי זוגיות, אז אני מעדיפה להיות אני. זה נשמע קצת עצוב להיות לבד, אבל כל כך כיף לי בלבד שלי".
מה הדבר הבא שאת רואה את עצמך עושה? "אני אוהבת לחיות את הרגע. אני רוצה מופע סטנד-אפ ולעשות תפקידי דרמה".
את חושבת שיש לך מקום על המסך בתפקידים דרמטיים? "אני חושבת שכן. יהיה מגניב לבוא ולשבור את הדמות הזאת, פתאום להביא משהו אחר. הרבה בנות עשו את זה, מגי אזרזר היא אחת הנשים המדהימות בעיניי, שהיא קומיקאית מדרגה ממש גבוהה, והתפקיד שלה ב'חברות' עדיין חקוק בי. היא עשתה תפקיד מטורף ב'בתולות' וגם עכשיו בסדרה החדשה שלה".
מתי הרגע שלך יקרה? "הוא יקרה. כמו זוגיות, כמו עבודה, אני לא יודעת מתי. אני יכולה לשלוט על עצמי ועל איזה תוכן עולה אצלי. אני שחקנית בסושיאל שלי ואם יגיע משהו, אז בסדר. אני רוצה שייקחו אותי כבר".
צפו בריאיון המלא בראש העמוד, או האזינו לו ממש כאן:
בר זגה
שירלי לוי: "אנשים בתעשייה אמרו לי, 'תהיי פחות ווקאלית, תהיי יותר נשית'. אני לא יכולה, אני לא אהנה מהחיים"
58:46
3 צפייה בגלריה
שירלי לוי
שירלי לוי
שירלי לוי ובר זגה
(צילום: פרטי)