4 צפייה בגלריה
שחר חיון התנדבות
שחר חיון התנדבות
שחר חיון עם חיילות בבסיס
(צילום: פרטי)
"מחקתי את הטלגרם", מכריזה שחר חיון. "ביומיים הראשונים נחשפתי שם להכל, ראיתי את הסרטונים, הדברים שהכי כואב לראות, ואז עשיתי סטופ כי זה ממש השפיע עלי בפן הנפשי".
היא גם מבהירה: "היום, אם שולחים לי סרטון זוועות - אני לא פותחת. נפש זה דבר עדין ואני לא רוצה לפגוע בעצמי. אני נמנעת ממה שיוכל להזיק לי".
כמו רובנו, הדוגמנית והשחקנית חוותה בחודש וחצי האחרון טלטלה רגשית אדירה. "בשבועיים הראשונים אכלתי כל מה שעבר לידי, פשוט אכילה רגשית. הנפש הייתה עמוסה ברגשות. מצד אחד את שמחה ששחררו חטופה, אבל אז נזכרת שיש עוד הרבה שלא חזרו".
ומה שלומך בימים אלו? "ברוך השם. כדי לגוון ולא להגיד ימים קשים, אני אגיד שאלו ימים מאוד מאתגרים. אז מתנדבים, מנסים לשמח כמה שיותר אנשים. אני מנסה להעלות את המורל ולחזק אנשים דרך האינסטגרם.
"אני הולכת לבתי חולים, בתי מלון עם משפחות מהעוטף. עשינו עכשיו גם הקרנה של הסדרה 'פול ספיד', שאני משחקת שם תפקיד ראשי. השקנו את הסדרה מול ילדי העוטף. אנחנו עוברים בבתי מלון כל השבוע עם הפרק הראשון של הסדרה ומראים אותו לילדים. בבתי החולים אני באה לשמוע את הסיפורים של הפצועים, להפיץ אותם ולחזק אותם. עצם זה שאני בא לשם - אני יוצאת מחוזקת. הם מראים לי מה זה אמונה אמיתית למרות הפגיעה שהם חוו. הם מקבלים הכל באהבה, על אף שהם נפצעו - הם לא נשברים לרגע, הם מראים לנו מה זה פרופורציות וגם מחזקים אותי באמונה שצריך להרים את הראש".
השחקנית גם מוסיפה: "בבתי המלון פגשנו ילדים שסיפרו סיפורים מאוד קשים. הם עברו תופת, דברים שאף ילד לא צריך לראות. הם ווינרים, הם חזקים ולא מאבדים תקווה. עם ישראל הוא חזק ויש לו שורשים עמוקים של אמונה, של אחדות, אני יוצאת מחוזקת מימים כאלה. זה מסר עבורנו - די עם השטויות, ממשלה או לא ממשלה, ימין או שמאל, צריך להתאחד, לעשות טוב, לדאוג שכל החטופים יחזרו בשלום וחיילי צה"ל לא יפגעו. אני חוזרת באורות מהימים האלה, הילדים והחיילים לא מתמסכנים, 'עברנו מה שעברנו, אבל אנחנו מרימים את הראש', אני מעריצה שלהם. כשאני שומעת את הסיפורים אני מנסה לא לקחת ללב יותר מדי כי אני צריכה להראות להם חוזק, לא עצבות ולא לתת להם להתכנס לתוך עצמם. יש דברים שנשבר הלב מלשמוע אותם, אבל צריך להראות לצד מולך שאתה חזק, אני שומרת את הרגשות שלי בפנים וכמה שיותר לשמח ולעודד אותם, בשביל זה אני באה".
4 צפייה בגלריה
שחר חיון התנדבות
שחר חיון התנדבות
"אני מעריצה שלהם". שחר חיון מופיעה בפני פצועים
(צילום: פרטי)
מאז שפרצה לתודעה, שחר חיון היא כבר לא "רק" כוכבת רשת, יש לה 450 אלף עוקבים באינסטגרם, מעל לחצי מיליון בטיקטוק, היא מדגמנת לשלל מותגים ישראליים וכאמור, כבר קטפה תפקיד משחק ראשי.
את לא רגילה לא לעבוד כל כך הרבה זמן. "היה חודש וחצי של אתנחתא רצינית, היינו עסוקים להתנדב ולעשות טוב לעצמנו ולסביבה, אבל העבודה חוזרת לאט לאט, בקצב מאוד עדין, זה לא בושה להתפרנס. זו לא בושה להעלות שאתה עובד בימים אלה, ההיפך, לא לעבוד ולהראות שאתה עצוב כל היום ורק מעלה דברים עצובים - זה ידכא גם את אלה שעוקבים אחריי וגם ייצור אנרגיה שלילית. צריך להראות שממשיכים לעבוד, שלא נותנים לאף אחד לנצח אותנו, שקמים מהנפילה שחווינו. אני מרגישה שממש עוצרים את כל העבודה בגלל המצב, ואין צורך. זה רק לתת גב לניצחון שלהם עלינו. השוק צריך לחזור לפעילות. עם זאת להמשיך לשמח חיילים וילדים, כל מי שצריך עזרה – לעזור ולחזור לדופק רגיל בעבודה".
נוצרו לך חרדות או פחדים בעקבות המלחמה? "בשבוע הראשון הייתי מאוד מפוחדת, לא הייתי מאוזנת. עדיין לא לכדו את כל המחבלים והיו מי שהסתובבו בארץ, וזה עשה לי סטרס. ברגע שאמרו שכולם נתפסו - הכל השתחרר לי. חזרתי להיות רגילה".
4 צפייה בגלריה
שחר חיון
שחר חיון
לקחה על עצמה משהו נוסף מבחינה דתית. שחר חיון
(צילום: אינסטגרם)
חיון יודעת שהיא לא לבד. "המצב הזה עשה חרדות לכולם, אני לא מכירה מישהו שלא התהפך לו הלב. אני לא נותנת לזה להשתלט עליי. בתקופה הזו אני מתפללת הרבה לשמירה על כל כוחות הביטחון, חיילי צה"ל, התחלתי לשמור שבת מהיום שהתחילה המלחמה, ואני מתכוונת להמשיך עם זה. זה טוב לי לנפש וזה גם לקחת על עצמי משהו נוסף מבחינה דתית. רק שהגזירה הזו תיעלם כבר. זה ניעור שהעם צריך כדי להבין שאנחנו צריכים להיות באחדות".
ואיך את מתמודדת עם שמירת השבת? "אני ממש נהנית לשמור שבת. אני לא מרגישה שזה תיק, זה עושה לי טוב, זה להפסיק להיות בטלפון 25 שעות, וזה עושה טוב. אני יכולה להגיד לך שאני מעלה כל יום תהילים שאנשים יקראו לשמירה על צבא הגנה לישראל, אני מעלה ברכות שנוכל להתפלל כולנו כאחד בשביל שמירה והגנה, להחזיר את כולם קצת אליו (לקב"ה), כמה שיותר תפילות ולהאמין בתפילה ובאמונה שלמה שהכל לטובתנו ולקום מזה חזקים יותר".
4 צפייה בגלריה
שחר חיון התנדבות
שחר חיון התנדבות
"יש דברים שנשבר הלב מלשמוע אותם, אבל צריך להראות לצד מולך שאתה חזק"
(צילום: פרטי)