"יש כל מיני כובעים בקריירה שלי", מספרת סיגל שחמון. "בנוסף לכול הכובעים שאתה מכיר מהטלוויזיה, אני מעצבת פנים ופנים. בתים מבפנים, ופנים - כי בשנים האחרונות אני מאמנת אישית".
מי שזוכר את שחמון בעיקר הודות לקריירה הטלוויזיונית שלה, כנראה יופתע מהסבת המקצוע שעשתה, אבל עבורה היה מדובר בתהליך טבעי וארוך: "מגיל 24 אני עושה דרך של לימוד פנימי, של עבודה פנימית. תמיד חיפשתי את מה שמעבר, ולא סתם קוראים להרצאה שלי 'מה שבפנים'".
פודקאסט הברזייה – (סיגל שחמון)
שאותה את מעבירה בבית הפרטי שלך. "מתחילת המלחמה אני מקיימת אצלי בבית, אחת לשבועיים, ערב שנקרא 'חמ"ל חמלה', שראשי תיבותיו זה 'חדר מנוחה לאומי'. אני נותנת את ההרצאה שלי ואז מתקיים מעגל שיח שבו כל אחד מביא קצת מהחיים שלו, מהכאבים שלו, ונוצר איזשהו מעגל יפהפה. זה ערב מלא בכלים ואנשים יוצאים ממנו כל כך שמחים, כמו להדליק אור קטן בחשיכה גדולה".
על מה את מדברת בהרצאה? "ההרצאה שלי מדברת על המקומות הפחות יפים שהיו לי בחיים, והיו לא מעט כאלה. התגרשתי בחודש חמישי להיריון, ואולי יושבת בקהל מישהי שיודעת שהיא לא מאושרת בזוגיות שלה אבל מאוד מפחדת להתגרש. זה טבעי, גם לי היה המון פחד לפרק את הנישואים שלי, אבל צריך להבין שהפחד תמיד קיים ואיך אנחנו בכל זאת מצליחים לשמוע את הקול שלנו, כי זה הדבר הכי חשוב. במבט לאחור אני חושבת שאני בחורה אמיצה, אבל מעבר לזה אני מאוד נאמנה לעצמי. אני מאוד קשובה למה נכון ומה לא נכון עבורי, מה נעים ומה לא נעים לי. לאורך זמן כשהסתכלתי על הזוגיות שלי, הבנתי שבהמון דברים אפילו כבר לא היינו מקבילים, אלא הולכים לדרכים אחרות לגמרי, ושאלתי את עצמי אם אני רוצה. יש דבר שנקרא ערך עליון, ושלי הוא להיות אוהבת ונאהבת. האם אני חיה דרך הערך העליון שלי? התשובה הייתה לא. ואם אני לא חיה דרך הערך העליון שלי, אין לי סיכוי להיות מאושרת".
מה הוביל אותך להתעסק בעניין הפנימי? "קודם כל, הייתי ילדה סופר סקרנית ואני עדיין כזו. אני זוכרת שהסתכלתי המון על הטבע, תמיד שאלתי את עצמי, 'מה אנחנו עושים פה? מה הסיבה שאני פה?'. בגיל 24, בדיוק כשהתחלתי את הקריירה הטלוויזיונית, אימי חלתה לראשונה בסרטן. זה טלטל מאוד את העולם שלי ואני חושבת שחיפשתי איזשהו עוגן. המורה מגיע כשהתלמיד מוכן, ובאמת שנה אחרי אמרתי שאני מתחילה ללמוד. ומיד הבנתי שהנשמה או הרוח, איך שתרצה לקרוא לזה, משהו בתוכי מצא את הכתובת. ידעתי שאני הולכת להמשיך בלימודים הפנימיים האלה, שאני מחפשת משהו מעבר לעיסוק החיצוני, לרכילויות, לפתיחות".
3 צפייה בגלריה
שער Pplus - סיגל שחמון חוגגת 50
שער Pplus - סיגל שחמון חוגגת 50
"חיפשתי משהו מעבר לעיסוק החיצוני ולרכילויות". סיגל שחמון
(צילום: אור דנון)
במהלך השיחה, שחמון עוצרת לשתות כוס מים ומברכת עליה. "זה התחיל ביום שבו שאימא שלי נפטרה, לפני עשרים שנה", היא מסבירה. "לאו דווקא מהפן הדתי. הורים זה הכי מובן מאליו כביכול, נכון? עד שהם אינם. וביום שאימא שלי נעלמה מהעולם, הועברה למקום אחר, פתאום שום דבר לא היה מובן לי מאליו. ואז אמרתי שאם שום דבר לא מובן מאליו, אז אני מתחילה להגיד תודה על מה שיש, ומשם לקחתי עליי את הברכות".
איזה עוד דברים לקחת מהדת? "בנישואיי לקחתי את מצוות האישה, שזה נידה והדלקת נרות שבת. ושוב, לא מהפן הדתי אלא כי זה עשה לי נורא שכל. כי אני לא צריכה להגיד לך, בראשון עד שישי אנחנו רצים אחרי החיים, החיים רצים אחרינו. יש איזה משהו בהפרדה הזאת שמכניס לי אור הביתה שאני מאוד אוהבת. אני מאוד אוהבת הדלקת נרות שבת ואחר כך חלות, כי זה באמת הריח הזה שאתה רק רוצה לבוא הביתה. ולגבי הנידה, זה פשוט נורא הגיוני עבורי. שבועיים ביחד, שבועיים בנפרד. אני חושבת שזה מאוד בריא. אני מסתכלת על הדברים מתוך בריאות, לא מתוך חייבת, אני לא חייבת כלום".
בשלוש השנים האחרונות היא בזוגיות עם איש העסקים גיא מלמד. כמו שחמון, גם הוא בפרק ב' – גרוש ואב לשני ילדים. "זו הייתה מתנה נהדרת לגיל חמישים. קיבלתי אהבה מאוד גדולה בחיים שלי, ולא בכדי", היא מתמוגגת. "הוא איש מדהים וגבר מדהים ופרטנר כיפי, ואני אוהבת את האבא ואת הבן זוג שהוא, ואני תמיד מזכירה לעצמי שלא סתם הוא בחיים שלי. מאחר ועשיתי כל מיני שינויים פנימיים והוא הגיע בזמן הנכון ובמקום הנכון עבורי, וממש בחרתי בו. לפני כן הייתי כמעט חמש שנים לבד, והייתי הולכת לישון ומקנאה בעצמי שאני לפני האהבה הגדולה שלי, וזו האנרגיה שהייתי הולכת לישון איתה. ואני לא מופתעת שהוא הגיע, כי ממש זימנתי אותו".
3 צפייה בגלריה
יום הולדת אופיר ארצי
יום הולדת אופיר ארצי
"ממש זימנתי אותו". שחמון וגיא מלמד
(צילום: אור גפן)
שחמון הופיעה על המסך לראשונה כשהייתה בת 18, בפרסומת לדנונה: "אבל הייתי רקדנית", היא מבהירה. בגיל 24, אחרי שנה שבה עבדה ודיגמנה באיטליה, היא מיצתה את ארץ המגף, חזרה ארצה וקיבלה את ההצעה ששינתה את חייה: "הסוכן שלי התקשר ואמר שיש אודישן ל'גלגל המזל'. עניתי לו 'לסובב אותיות? לשם אתה לוקח אותי? חשבתי שאתה מעריך אותי יותר'. והוא אמר 'תחשבי על זה, ערוץ שתיים בפריים טיים, זה יכול לפתוח לך דלת נהדרת'. ביטלתי את זה ישר על ההתחלה, אבל אז אמרתי 'רגע, חשיפה בערוץ שתיים. מה אכפת לי?'. הגעתי לאודישן, וזה באמת קרה".
שחמון לא נכנסה ישר לתפקיד – לפני כן היא התמודדה מול חמש נשים נוספות בתחרות שערכה התוכנית כדי למצוא מחליפה לנערת הגלגל היוצאת מרב לוין. מדי שבוע הופיעה בתוכנית מתמודדת אחרת עד לגמר הגדול שבו הקהל בחר את נערת הגלגל חביבה עליו. "זה היה בעצם הריאליטי הראשון עם אחוזי רייטינג משוגעים", שחמון נזכרת. "יום אחד לא ידעו מי אני ולמחרת כל הרחוב הכיר ואיבדתי פרטיות לחלוטין. אבל גם נהניתי מהמון אהבה שקיבלתי".
למרות התגובות הטובות, מי שזכתה בתפקיד בסופו של דבר הייתה רות גונזלס, אבל שחמון לא יצאה מאוכזבת. היא התגלתה בתור הבחירה האישית של המנחה ארז טל, שגייס אותה לתפקיד לאחר שגונזלס עזבה, וגם ליהק אותה להנחות לצידו תוכנית פריים טיים נוספת, "העולם המופלא".
"לא האמנתי לכמות התגובות והאהבה, אמרו לי 'כל כך רצינו והצבענו'. זה היה מקסים. הייתי צעירה והייתה לי במה נפלאה שפתחה לי המון דלתות. כלומר פתחתי בעצמי, זה לא פתח לי כלום. אני ידעתי, לקחתי ובאמת מינפתי את הדברים האלה, ולא סתם הצלחתי להחזיק המון שנים בטלוויזיה, כי לקחתי את ההזדמנות הזאת ופתחתי את הדלת, בעטתי אותה עם הרגל וזו הייתה קריירה מדהימה, נהניתי מאוד מכל רגע".
אבל לא סיימת לגמרי עם הטלוויזיה. "מה שקרה זה שהפרנסה הייתה, אבל ההנאה שלי הלכה. קלטתי שאני מסתכלת על המרואיינים בלי עניין ואמרתי, אם ככה, זה כבר לא הכיסא שלי. אבל זה לא רומן שהסתיים לחלוטין. אני עדיין משחקת בסדרות, יש דברים שאני בוחרת לעשות ואני מאוד נהנית".
צפו בריאיון המלא בראש העמוד, או האזינו לו כאן:
בר זגה
סיגל שחמון: ״הסוכן שלי אמר שיש אודישן לגלגל המזל. עניתי לו 'לסובב אותיות? לשם אתה לוקח אותי?'"
59:25
3 צפייה בגלריה
"לקחתי את ההזדמנות ופתחתי את הדלת, בעטתי אותה עם הרגל"
"לקחתי את ההזדמנות ופתחתי את הדלת, בעטתי אותה עם הרגל"
"לקחתי את ההזדמנות ופתחתי את הדלת, בעטתי אותה עם הרגל"
(צילום: אור דנון)