15 שנים עברו מאז שעינב בובליל נכנסה לחיינו בבית "האח הגדול", אך בשנים האחרונות היא מיתגה את עצמה מחדש כאחת המשפיעניות המובילות בשוק ואחת המוכרניות הטובות בישראל. "אין מותג שמפרסם את עצמו שלא פנה אליי, אין דבר כזה, לא קיים בשוק מותג שלא פנה קודם כל לעינב בובליל!" היא אומרת בלי להצטנע, ובצדק. המספרים שלה מדברים בעד עצמם. "נבחרתי לא פעם ולא פעמיים להיות המשפיענית הכי משפיעה ואותנטית ברשת, ויש לי תווית כזו וציפיות גבוהות ממני, אז עוד יותר קשה לי", היא מוסיפה ומבהירה את סוד ההצלחה: "אם אני מתחברת, אני נותנת את כל הנשמה. בגלל זה אני גם מביאה תוצאות".
את הדברים אומרת בובליל באירוע של מותג טיפוח שהיא אחת מנבחרת השגרירות שלו, לצד שמות גדולים נוספים בעולם התוכן כיום, ביניהן דניאל עמית, נופר מור, מירי כהן ודקל ורד כץ. עמית, שהתחילה כבלוגרית אוכל והפכה מזמן לאימפריה כלכלית שמפרסמת שלל מותגים, הסבירה מה לדעתה הופך אותה לסיפור הצלחה: "אמת זה חשוב. אנשים מריחים את זה ממרחקים, מריחים את החארטות. צריך להישאר נאמנה לעצמך, להיות מי שאת", היא אומרת ומוסיפה שלא כולם בנויים לעולם הזה, "צריך אופי מאוד מסוים".
מה מבדיל אותך מאחרות? "אני לא יודעת מה מבדיל אותי מאחרות, אבל אני יודעת להגיד עליי שמאוד חשוב לי לשדר את החיים כמו שהם. אני מראה את החברים שלי, את המשפחה, אני משדרת אותנטיות".
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - עינב בובליל
שער Pplus - עינב בובליל
"לא קיים מותג שלא פנה אליי". עינב בובליל
(צילום: שי פרנקו)
כזכור, בזכות הכוח שלה בתעשייה, עמית גם "יצאה למלחמה" נגד מותגים שנותנים עדיפות למשפיעניות עם אחוזי הנחה גבוהים יותר משל אחרות - והצליחה לחולל שינוי. "השגתי את המטרה שלי חד משמעית, כל המותגים הבינו שכולנו רוצות לתת את ההנחות כי גדולות לעוקבים ואני לא רואה את זה קורה יותר", היא מספרת בגאווה.
אבל אם מחר את נותנת קוד קופון כמו של נגיד מירן בוזגלו, למה שאקנה אצלך? "אם שתינו שמות את אותה הנחה - תקנה ממי שאתה עוקב אחריו, ממי שאתה יותר מתחבר אליו, ממי שזורם לך יותר באותו הרגע. גם אני קונה מקודים של חברות שלי, גם כאלו שעובדות עם אותו מותג, מי שיותר משכה אותי באותו רגע והרגשתי שאני צריכה, קניתי מהקוד שלה".
4 צפייה בגלריה
דניאל עמית עינב בובליל אירוע ארגניה
דניאל עמית עינב בובליל אירוע ארגניה
"תקנו ממי שאתם יותר מתחברים אליה". דניאל עמית ובובליל
(צילום: אמיר מאירי)
נופר מור מצידה, כועסת על האבולוציה של המושג "קוד קופון". "זו הפכה להיות מילה גסה וחבל כי כולם יוצאים מורווחים מהדבר הזה. הלקוח מרוויח את ההנחה, המשפיענים מקבלים עבודה, המותגים מרוויחים פרסום ומכירות, כולם יוצאים נשכרים ובאסה לי שיש אנשים שלא רואים את זה. זו כאילו נהייתה קללה. למה בעצם? יש פרסומות בכל מקום? ביוטיוב, בטלוויזיה, כשאתה נוסע באוטו יש לך שלטי חוצות..."
אז מה שאת אומרת זה שעליכן פותחים עיניים? "מה זה עלינו? אני לא יודעת, אני לא חלק מהמלחמה הזו של מי צודק ומי מרוויח. אני לא מסתכלת על דברים ככה, אני מרוצה ממה שיש, ואני אף פעם לא מסתכלת על אחרים".
אז למה את אומרת שקוד קופון זו מילה גסה? "נהיה פה אישיו עם הדבר הזה - 'קרם חור תחת', סליחה על הביטוי. זה שטויות! תעקבו אחרי האנשים האלה, תראו כמה הם משתפים על החיים שלהם, אם זה על הילדים או על קשיים בעבודה... לבוא ולשים כותרת על משהו קטן שראיתם, על איזה קוד קופון, הרי זו סך הכל הנחה, מה זה שונה אם שמת קו על מחיר קודם וכתבתם מחיר חדש? זה לא כזה שונה".
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
מה הטיפ של נופר מור לצרכנות נבונה?
(צילום: רן יחזקאל)
להבדיל ממנה, בובליל לקחה פחות קשה את הדברים שאמרה בעבר דורין אטיאס על המשפיעניות ("את קוראת לעצמך משפיענית? איפה אתן בזמן אמת חוץ מלז**ן לאנשים את הארנק?! רק קודי קופון בראש שלכן. אתן מוכרניות הכי זולות, אתן לא משפיעניות. להשפיע זה דבר גדול. אפס אחריות כלפי אנשים שחושבים שהם צריכים קרם לחור של התחת ב-700 שקל. העיקר הבאת להם קופסה" - ב"ז): "אני לא רואה את זה, מי שקנאית שתישאר קנאית לעצמה. מה שאני עושה זה הרבה מעבר לקוד קופון. קוד קופון משרת אותי ומשרת את העוקבות עוד יותר, הן קונות בהנחה, אני מרוויחה מזה, כולם מנצחים והכל בסדר. מי לא רוצה לקנות בהנחה? אם יגידו לך שהחולצה הזו עולה 100 בחנות ואצל עינב 70, לא תקנה? תקנה, זה הכל".
דקל ורד כץ, שהפכה בשנים האחרונות לתו תקן של איכות בכל הנוגע לעולם הסקין קייר, סולדת מהשימוש במילה משפיענית בכל הנוגע אליה ולעבודה שהיא עושה. "אני שונאת את המילה 'משפיענית'. אני מרגישה שלעסו אותה והפכו אותה למילה בעלת קונוטציה מאוד שלילית, אז אני קוראת לעצמי יוצרת תוכן ובעלת קהילת טיפוח ומדענית כמובן עם הרקע שלי, מהנדסת, תואר שני בדרך להיגמר ממש עוד מעט, אז משפיענית? אני מרגישה שאני קמה בבוקר ויוצרת תוכן ומדברת על הדבר הבא בעולם הטיפוח".
מה הופך אותך ליוצרת תוכן טובה? "אני חושבת שהעובדה שאני קודם כל לא מגיעה מעולם הבלוגריות, אני מגיעה מעולם יותר אקדמי ויותר מקצועי ואני קצת מרגישה שהתעשייה הזו נכפתה עליי ממקום שלא התכוונתי שהוא יקרה, אני מדענית. אני אוהבת לחקור דברים לעומק ואני חושבת שהעובדה שאני מאוד נישתית ומאוד מעמיקה בדבר אחד, זה משהו שיותר אפשר לסמוך עליו".
4 צפייה בגלריה
דקל ורד כץ ארגניה
דקל ורד כץ ארגניה
תו תקן לאיכות. דקל ורד כץ
(צילום: אמיר מאירי)
אבל את שמה לעוקבות שלך קוד קופון? "אני מרגישה שקוד קופון הוא ממש לא העיקר בסקירות שלי. הן באות ללמד את הקהל שצופה בי איך הוא יכול להיות צרכן נבון בעצמו וזה העיקר. אני באה כדי ללמד".
בשבועות האחרונים עלתה טענה ברשת כי גם המשפיעניות הגדולות והמפורסמות ביותר, הגזימו עם התוכן המכירתי ושמו בצד את התכנים האותנטיים שלהן. מירי כהן מודה: "יש תקופות. יש פעמים שיש עומס, כמו בחגים, ואז העומס הוא לכולנו לא רק לי". כהן גם מבהירה שהיא לוקחת את התגובות לתשומת ליבה ומנסה לשלב כמה שיותר תכנים נוספים."אני מבינה את הביקורת כי העוקבים רוצים לראות את האותנטיות שלנו. אז בין לבין אני משתדלת להראות את הבית, המשפחה, הזוגיות, הנכדות, הכל מהכל".
וגם - מה הטיפ של המשפיעניות לצרכנות נבונה וכמה כסף הן הפסידו כשאמרו "לא" למותגים מסויימים? צפו בווידאו בראש הכתבה.