קונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס תקף בחריפות את השחקנית ההוליוודית רייצ׳ל זגלר, מי שמככבת לצד גל גדות בסרט "שלגיה", ואמר ש"השחקנית שקראה ל'שחרור פלסטין' צריכה להתבייש בעצמה".
בריאיון לתוכנית רדיו מקומית אמר אקוניס כי השחקנית "לא מחוברת למציאות. האם היא יודעת משהו על מה שקורה עכשיו בישראל ובמזרח התיכון? האם היא יודעת משהו על האיום האיראני? על חיזבאללה, על חמאס, על אסלאם רדיקלי? אני לא יכול לסבול את זה, זה מגוחך. היא צריכה להתבייש בעצמה. ואם היא רוצה להחרים את ישראל, את התרבות היהודית, את התרבות הישראלית - זה לא יאמן, זה מגוחך ואני קורא לכל האזרחים האמריקאים לקנות כרטיס לסרט החדש של גל גדות, היא נפלאה ואנחנו מאוד גאים".
דבריו של אקוניס מגיעים על רקע סערה ברשתות החברתיות סביב הסרט החדש של דיסני, בו מגלמות זגלר וגדות את התפקידים הראשיים. הסרט, שתוכנן להיות עיבוד מודרני לקלאסיקה המוכרת, הפך לשיחת היום לא רק בזכות ההפקה עצמה, אלא בעיקר בשל חילופי הדברים בין שתי השחקניות הראשיות והתגובות הנזעמות ברשתות.
הכול התחיל בשבוע שעבר כשדיסני חשפה את הטיזר הראשון לסרט. במקום התלהבות מהעיבוד החדש, הגולשים התמקדו בשתי השחקניות – גל גדות, הידועה בעולם בתמיכתה בישראל ובשירותה הצבאי בצה"ל, ורייצ'ל זגלר, ששחררה סדרת התבטאויות בעלות אופי פרו-פלסטיני בעבר. גדות, שרגילה להיות מושא לביקורת על רקע תמיכתה בישראל אחרי ה-7 באוקטובר, זכתה לגל נוסף של תגובות שליליות מצד גולשים שקראו להחרים את הסרט בשל עמדותיה. עם זאת, מה שבאמת הצית את האש היה דווקא הציוץ של זגלר, שקרא "לא לשכוח לעולם - Free Palestine"
הציוץ של זגלר ברשת X הפך לוויראלי וזכה לחשיפה של מיליוני גולשים. התגובות לא איחרו לבוא, וגרמו לסערה ברשתות החברתיות, כאשר תומכי ישראל ותומכי פלסטין התעמתו ביניהם בתגובות. זגלר עצמה ניסתה להתרחק מהדיון הפוליטי בהמשך, כשהיא מפרסמת פוסטים על חייה האישיים ועל עבודתה בתיאטרון, אך הנזק כבר נעשה.
בתגובה להתבטאויות של זגלר, גל גדות פרסמה סטורי באינסטגרם עם ציטוט מפורסם של מרטין לותר קינג: "חושך לא יכול לגרש חושך, רק האור יכול לעשות זאת. שנאה לא יכולה לגרש שנאה, רק האהבה יכולה לעשות זאת." המהלך הזה נתפס כניסיון להגיב בעקיפין לדברי זגלר מבלי להיכנס לעימות ישיר.
2 צפייה בגלריה
גל גדות רייצ'ל זגלר
גל גדות רייצ'ל זגלר
"שנאה לא יכולה לגרש שנאה". גל גדות ורייצ'ל זגלר
(צילום: Alberto E. Rodriguez/Getty Images for Disney)
הציוץ של זגלר עצמו הגיע לאחר תקופה בה חוותה ביקורת ברשתות החברתיות על הופעתה ועל כך שהיא לא תואמת את דמות שלגיה כפי שהיא מוכרת מסרט האנימציה המקורי. מבול של תגובות סרקסטיות וטוקבקים ביקורתיים בסגנון Snow White? more like Snow Black הגיעו מהר מאוד, ורבים העלו שאלות על ההתאמה שלה לתפקיד הקלאסי.
בתקשורת הבידור האמריקאית פירשו את המהלך של זגלר כתגובה נחרצת לביקורת שנמתחה עליה, כאשר היא בוחרת להשתמש בהצהרות פוליטיות חדות כדי להביע את עמדותיה. הדברים הללו, שגררו סערה ברשתות החברתיות, לא נותרו בתחום השיח הווירטואלי בלבד, אלא הגיעו כעת כאמור גם למוסדות רשמיים. הקונסול אקוניס הביע את זעמו על הפרשה, והפך לגורם הישראלי הראשון שמתייחס לסערה באופן פומבי.
2 צפייה בגלריה
גל גדות רייצ'ל זגלר
גל גדות רייצ'ל זגלר
גל גדות רייצ'ל זגלר
(צילום: Jesse Grant/Getty Images for Disney)