"בחרתי מקצוע ומותג מאוד חזק – לעשות שמח, וזו תקופה לא פשוטה", אומרת עינת שרוף. "הופעתי בבארי, בכפר עזה ובנתיב העשרה המון פעמים. בבוקר שביעי באוקטובר צלצלתי לכל מי שהכרתי שגר שם, וזה היה מוזר, איך הם לא עונים? כתבתי לאריק קראוניק, הרבש"צ של בארי שהיה הראשון שנהרג, אחרי זה ידעתי את זה. כתבתי לו 'היי אריק, בוקר טוב, שמעתי שיש לכם בלגן, אני רק רוצה לדעת שהכול בסדר'. הוא לא ענה".
פודקאסט הברזייה – (עינת שרוף)
כבר שני עשורים ששרוף נחשבת למלכת השירה בציבור ומזוהה עם הופעות שהופכות לחגיגת ריקודים גדולה של הקהל. אז איך מופיעים כשכל המדינה כואבת ועצובה? שרוף התמודדה עם השאלה הלא פשוטה הזו כשהוזמנה להגיע בפני המפונים והפצועים, וכמובן שהסכימה מיד.
"אני יכולה ממש לראות את הסצנה הזו מול העיניים שלי, אנשים בלובי הגדול של המלון, ומדי פעם מישהו ניגש אלי ואומר לי, 'זוכרת את ההופעה האחרונה אצלנו? אז זאת ששרה איתך, אשתי, היא נרצחה'. ואז עוד אחד, 'את זוכרת את הזוג הזה? הם נרצחו', 'זוכרת את האלה? הם נחטפו'. לאט-לאט אתה נשנק. אין מילה אחרת. זה משהו ששינה אותי לכל החיים.
"אני קוראת כול פיסת מידע שכתובה עליהם ורוצה לדעת הכול, איך הם מסתדרים ומתקדמים. ברגע שמישהו מדבר איתי אני אומרת 'אני באה', כי אני חושבת שזו אחריות שלנו כעם לעזור להם. אני מרגישה סוג של שליחות בדבר הזה".
מרגש שהם מבקשים שתופיעי בפניהם. "זכות גדולה, באמת. כשתמיר (המוזיקאי תמיר הרפז, בן זוגה; ב.ז) היה מקבל את הטלפונים, הייתי אומרת לו 'תגיד כן', אז הוא היה אומר לי 'רוצים בטבריה בשלושה בתי מלון באותה שעה'. אמרתי לו 'תגיד כן! נסתדר'. מה אתה חושב, שלא עשינו את זה? סידרנו הכול, למלון אחד הגעתי ב-17:00, לשני ב-19:00 ולשלישי ב-21:00. ושמחתי, הלכתי לישון מאושרת".
4 צפייה בגלריה
סלבס בחזית עינת שרוף
סלבס בחזית עינת שרוף
"זו אחריות שלנו כעם לעזור להם, אני מרגישה סוג של שליחות בדבר הזה". עינת שרוף עם ילדים מפונים
(צילום מסך: אינסטגרם )
את אמא וסבתא לנכדים, עם מרץ אינסופי. "אם אני לא עושה ביום אחד פודקאסט, צילומים, הופעה, אמנות, אני אומרת 'מה עשיתי היום, אני כזו בטלנית'. אני חייבת לדעת שניצלתי הכול. אני בת 61 ויש לי תאומות בנות 41, חמישה נכדים ועוד תאומים בדרך. הם חלק מהיום-יום שלי".
איך הגעת לשירה בציבור? "שאלה יפה. אני חושבת שהיו לי שנים שעמדתי ושרתי ורציתי שיקשיבו לי, להיות חווה אלברשטיין. ולאט לאט הבנתי שאני טובה בבידור. אני יודעת להצחיק נורא, יש לי סיפורים מפה ועד הודעה חדשה על הקלאמזיות שלי, אני נורא אוהבת לעשות את זה ואני אוהבת שקהל עושה שמח יותר מאשר שהוא מקשיב לי. הרגע שקהל שר ופתאום הם קמים ובחוויה, זה הקסם בשבילי".
לא רצית להוציא גם שירים משלך? "אין ספק שכיף לחווה אלברשטיין וליהודית רביץ ולכל הזמרות היוצרות, אני מעריצה אותן, אבל החיים מזמנים אותך. הייתי אמא לתאומות והייתי צריכה פרנסה והבנתי שאני יודעת להרים, אז למה לא ללכת עם זה. עשיתי במשך שנים תוכנית בערוץ 24 בשם 'האולפן השקוף'. תוכנית על כלום, העורך הביא אותי לדיזנגוף סנטר ואמר לי 'תסתובבי ותדברי עם מי שאת רוצה', וככה התוכנית המטורפת הזו התחילה.
"היה לה רייטינג מטורף כי בימי שישי כולם בישלו וראו אותה, שם היה גם הסיפור עם הבורקס. פה הרווחתי, כי יובל שפרמן שהוא במאי ענק, ראה אותי באחת מהתוכניות וחיפש דמות שתשחק ב'אבודים באסיה' את אשתו של צחי גראד. מאז כבר עשור שאני עושה סרטים וסדרות, 'ישמח חתני', 'ויקי ואני'. הייתי אמא של מגי אזרזר, של חן אמסלם, של עומר חזן, מי לא הייתי? אני אמא של כל היפים והיפות האלה, זו הרגשה נהדרת, שמאמינים בך".
4 צפייה בגלריה
השקה עונה שנייה הרפאליז
השקה עונה שנייה הרפאליז
"היה רייטינג מטורף כי בימי שישי כולם בישלו וראו, שם היה גם הסיפור עם הבורקס". עינת שרוף
(צילום: אמיר מאירי )
בימים אלו היא מככבת בסדרה "המאבטחת" (ערוץ Zoom ב-yes), לצידם של תום יער וטל פרידמן, שבה הם מגלמים "משפחה בהפרעה" כהגדרתה. "זו סדרת נוער מטורפת. יש סיפור נהדר ותום מדהימה, עשו סדרה ברמה מאוד גבוהה לשמחתי. ראיתי שני פרקים בפרמיירה וזה עשה לי חשק לראות עוד, זה לא תמיד קורה".
את גם משחקת בתיאטרון את יפה ירקוני בהצגה "האמיני יום יבוא". "אני הבאתי ל'הבימה' את הרעיון להצגה על יפה. קודם כל זו זכות בשבילי, יפה ירקוני לא קיבלה את הכבוד הראוי בעיניי, ככה הרגשתי. לא יודעת, אולי מישהו יחלוק עליי. גילה אלמגור משחקת אותה בגיל מבוגר, עילי אלמני משחקת אותה כצעירה ואני עושה את התפקיד לסירוגין עם גלית גיאת. כיף לי, אני רוצה לעשות עוד דברים. בגילי אני לא מפחדת שיגידו לי 'לא'. החיים זה עכשיו, אני רק רוצה לחיות ולהיות בריאה".
4 צפייה בגלריה
המאבטחת עינת שרוף
המאבטחת עינת שרוף
עם כוכבי "המאבטחת"
(צילום: אור גפן)
יפה ירקוני הסתבכה מאוד בזמנו עם כמה דברים שנויים במחלוקת שאמרה. יש דברים שאמרת פעם וכעסו עלייך בגללם? "אני לא מתביישת להגיד את זה, אני רוצה להיות בטוב עם כולם. אני לא רוצה לכעוס, אני משתדלת להבין כמה שיותר את האחר, להיות סובלנית כלפיו. אתה יודע איך אני רואה את המדינה הזו שלושים שנה מהיום? מדינה דמוקרטית, עם המון סובלנות אחד כלפי השני, עם צבא שכולם מתגייסים אליו, אין סיבה שלא, ועם מטלות שכולם מתחלקים בהם. זו המדינה".
איך את מסתכלת על החיים בגיל שישים? "אני שיחקתי אותה בענק. הגשמתי חלומות שלא תיארתי לעצמי ולאו דווקא בקריירה. קניתי בית שאני אוהבת ונעים לי בו, ואני אוהבת לארח ולבשל, אני אוהבת את המשפחה שלי. המשפחה שלי גדלה וזו זכות. עבדתי קשה ואני עדיין עובדת קשה. הבנות שלי עובדות קשה כי הן ראו את זה בבית והן יודעות שאם צריך משהו, פונים אליי, אני אעשה הכול כדי לפתור את זה. אני יכולה להגיד לך שהייתי מאוד רוצה לשחק בתפקיד בסרט. הייתי רוצה שפעם אחת יסמכו עליי שאני אוביל את כל הסרט ואני מרגישה שזה עוד יקרה".
צפו בריאיון המלא בווידיאו שבתחילת הכתבה!
בר זגה
עינת שרוף: "כיף לכל הזמרות שיוצרות, אבל הייתי אימא לתאומות וצריכה פרנסה. הבנתי שאני יודעת להרים, אז למה לא?"
53:33
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - עינת שרוף יום הולדת 60
שער Pplus - עינת שרוף יום הולדת 60
עינת שרוף
(צילום: זוהר שטרית)