כשלאה שנירר חגגה השנה את יום הולדתה ה-65, היא עשתה זאת כמתבקש באירוע נוצץ ויוקרתי אבל תוך כדי, הצליחה - כנראה שלא במתכוון - להפוך אותו גם למפגן של כוח, נשיות ואהבה עצמית של אישה בוגרת שמוכיחה שגם בשלהי העשור השביעי מותר ורצוי לחגוג את החיים.
כשהתארחה השבוע בפודקאסט "הברזייה" של בר זגה, שנירר סיפרה על אותו אירוע שעשה אינספור כותרות ושבר את הרשת, וסיפרה על חיי הזוגיות בשלט רחוק שהיא מנהלת עם בעלה, צחי שנירר – שמתגורר בגרמניה בעוד שהיא כאן בישראל עם ארבעת ילדיהם, דוד (33), יוני (31) והתאומים מיה ורפאל (17).
בדיוק חזרתם מביקור אצל צחי בגרמניה, כמה זמן הייתם שם? "עשרה ימים, זה הדיל שלנו. הוא חי בהמבורג הרבה לפני שהכרתי אותו, עוד עם אשתו הראשונה ז"ל, וניסיתי לגור שם אבל אחרי כמה שנים הבנתי שאני רוצה לגור בארץ. מכיוון שיש לו גם עסקים בחיפה, אז זה מסתדר שאני אגור פה עם הילדים וגם ליד הבנות שלו. אבל בחגים ובחופש הגדול אני נוסעת איתם לשם ויש זמן איכות".
איך זה לחלוק את החיים עם מישהו שלא נמצא פה? "נישואים בשלט רחוק זה לא משהו שמתאים לכל אחד אבל לנו זה התאים כמו כפפה ליד. הוא הבין שמאוד חשוב לי להיות קרובה לאמא שלי שהיא ניצולת שואה ושהילדים שלי יהיו בארץ. אני מאוד מחוברת למדינה ולא יכולה לגור בשום מקום אחר בעולם. הבנו את זה מוקדם ושאולי המרחק יעשה לנו טוב. כל בוקר אני מתעוררת עם פייס טיים של בוקר טוב. הוא בחיים שלנו".
ועדיין, אין רגעים קשים כשהוא לא בסביבה? "אני לא צריכה את צחי שיבוא להחליף לי מנורה או את הבטרייה בשלט. אם קשה לי להירדם בלילה אני מתקשרת אליו. כשהכרנו, העסקים שלו כבר היו שם, זה לא משהו חדש או שנוצר תוך כדי. ידעתי שהוא שם ושאו שאני עוברת לגור שם - וניסיתי, או שהוא מבין שאני נשארת פה, מגדלת את הילדים בישראל והוא בא לבקר. אני חושבת שמבחינתי זה הפיתרון האופטימלי".
זה דיל טוב? "לא יכולתי לבקש דיל יותר טוב מזה. יש לו את העולם שלו ולי יש את שלי. בספטמבר נחגוג 33 שנות נישואים".
3 צפייה בגלריה
לאה וצחי שנירר
לאה וצחי שנירר
"לא יכולתי לבקש דיל יותר טוב מזה". לאה וצחי שנירר
(צילום מסך, אינסטגרם)
יש רגעים שהרגשת שאת צריכה אותו והוא לא היה? "כן. בעיקר בהריונות שהיו לי קשים. ילדתי את התאומים בגיל 48-49, אחרי מסע של שמונה שנים שלא צלחנו ורק הניסיון האחרון הצליח. כל הקווצ'ים האלה שהייתי צריכה אותו לידי, כי אתה צריך את החיבוק, את המבט בעיניים, ללכת איתו למקומות".
מה גרם לכם להחליט להביא עוד ילד בגיל מאוחר יחסית? "איבדתי את אבא שלי בגיל מאוד צעיר. הוא היה בן 65 ואני בת 40, ונוצר אצלי חור שלא הצלחתי למלא בשום שיחה אצל פסיכולוג, בשום הליכה, בשום פילאטיס. היינו מאוד קשורים, הוא היה הבית השני שלי. וידעתי שהדבר היחיד שימלא ויבריא אותי זה ליצור חיים חדשים. צחי אמר 'תגידי, מה את מחפשת לעצמך צרות בגיל 40?', אבל הבטחתי לו שאצא למסע הזה אחרי שהרופא יאשר לי והוא הבין שזה מה שיבריא אותי. וקיבלתי את המתנה הזאת ובאמת כל יום אני מודה לבורא עולם ושיהיו בריאים, הם יחגגו יום הולדת 17 בשבוע הבא".
את מורה לפילאטיס, אבל בואי נודה באמת – את לא עובדת בשביל הכסף. "זה מספק ומתגמל אותי ואת הנשמה שלי, שאני יכולה להעניק ולחזק אנשים וזה הדבר הכי טוב שיכולתי לבקש. לעמוד בבוקר מול המתעמלות שלי ולהגיד להן 'חבקו את עצמכן חזק ותראו כמה אתן שוות ומהממות ואיזה כיף שהחלטתן לבוא לסטודיו ולעשות משהו עבור עצמכן'. זכיתי לקום כל בוקר עם שיר חדש בלב ולעשות את מה שאני אוהבת".
3 צפייה בגלריה
לאה שנירר
לאה שנירר
"זכיתי לקום כל בוקר עם שיר חדש בלב ולעשות את מה שאני אוהבת"
(צילום: ארן חן צלמים)
כאמור, בחודש אפריל האחרון חגגה שנירר יום הולדת 65 באירוע גדול מהחיים, שכלל חגיגות במלון בצפון הארץ עם כל החברות הטובות ושיט ביאכטה – אליו הגיעה כלת השמחה בלוק ססגוני במיוחד, שלא האורחים ולא כלי התקשורת נשארו אדישים אליו: שמלת רשת שקופה, חוטיני לבן ובלי חזייה, עם מדבקות בלבד שכיסו את פטמותיה.
סרטונים שלה רוקדת וחוגגת בלבוש המיוחד הזה עשו מן הסתם כותרות ושברו את הרשת. שנירר מצידה, לא מבינה על מה הייתה המהומה: "זו הייתה המסיבה שלי, לא הזמנתי אליה את התקשורת. זה שיש פלאפונים וסטוריז, זה העולם ולמדתי להתרגל אליו. הכול בסדר, מה קרה?"
אולי קצת הופתעו שאישה בת 65 מתלבשת בצורה כל כך חשופה. "למה, בגילי אסור? יש תוקף לאישה? אם זה היה בגיל 20? אם אני בת 65, אז נגמרו לי החיים? ראיתי את השמלה הזו, של מעצבת ישראלית, ואמרתי 'וואו'. עד גיל 60 לא הצטלמתי עם בגד ים כי היה לי אישיו עם עצמי ואמרתי 'בא לי'.
"מדדתי, הסתכלתי במראה ואמרתי, 'וואו לאה, לכי על זה'. לא שאלתי אף אחד כי ידעתי שיגידו לי 'את לא נורמלית, בגילך? את אמא לילדים', ולא רציתי. אני אמא לילדים, סבתא לנכדים ואני בת 65 ואני גאה והכל שלי. אני לא חושבת שאפשר להגיד שעד גיל מסוים אני יכולה ומגיל מסוים כבר לא. אסור לקבע אותנו, אנחנו שוות בכל גיל, יודעות דבר או שניים על החיים, מחליטות על עצמנו ויש לנו עדיין מה להציע. אין לנו תוקף, אנחנו רוצות לחיות. יש לנו רק סיבוב אחד פה".
מה צחי אמר? "לא גיליתי לו לפני. כשאתה משתף, אתה צריך לקחת בחשבון שיגידו לך 'אל תעזי' או 'אל תעשי את זה'. הוא לא היה איתנו על הסירה אבל הוא ראה את זה לפני במלון ואמר לי, 'מה זו הרשת הזאת, רשת דייגים?' ואמרתי לו שזו השמלה שלי. אני חושבת שצחי כבר למד שאני לא אישה רגילה, שאני באמת ממציאה את עצמי בכל רגע מחדש וזה מה שמחייה אותי.
3 צפייה בגלריה
לאה שנירר
לאה שנירר
חוגגת במקסימום
(צילום: ארן חן צלמים)
היו תגובות שביאסו אותך? "שמעתי שהיו, לא ראיתי. זה לא שהביקורות לא פוגעות בי, כי הן פוגעות. אני שחקנית נשמה ואני מאוד רגישה. אבל כשאני נחושה בהחלטות שלי - אני חדורת מטרה.
"אתה חושב שכשהייתי בהיריון בגיל הזה לא שאלו עליי 'היא נורמלית? היא חשבה באיזה גיל הילדים יהיו והיא כבר תהיה זקנה?, ו'איזה חוסר אחריות זה להביא ילדים בגיל הזה'. הלו, זה שלי! אם מבקרים אותנו, אז כנראה שאנחנו מעניינים. על כל דבר אתה יכול לשמוע ביקורת, על כל דבר מדברים, אז שידברו – ואני אעשה מה שאני אוהבת".
להאזנה בספוטיפיי:
להאזנה באפל: