"יש לי סיפור די מורכב עם הכובעים", מודה קים אור אזולאי. "בגיל מאוד צעיר כבר השקתי ליין של כובעים, הקמתי עסק".
באיזה גיל? "הייתי בת 13 או 14 כשזה יצא לפועל, וזה הפך להיות סימן ההיכר שלי. לא הורדתי את הכובע מהראש וזה באמת היה כמו עוד איבר בגוף עבורי. אבל אז התבגרתי והרגשתי שיש משהו בכובע שנורא מאפיין אותי כילדה וכבר לא תואם את האישיות שלי ואת המקום שאני נמצאת בו היום, אז הנחתי את הכובע בארון לכמה רגעים. לאחרונה אני מרגישה שאני בשלה מספיק בשביל לחבוש אותו שוב, כובע חדש. כשיגיע הרגע הנכון אני גם אשיק מחדש את המותג".
אזולאי רק בת 21, אבל נמצאת בלב תעשיית הבידור כבר יותר מעשור, מאז שהשתתפה בשנת 2013 בתוכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים. לאחר מכן היא פיתחה קריירה מצליחה כשחקנית ומגישה וגם הפכה למשפיענית – כשהתחום עוד היה בחיתוליו. כשהייתה בת 18 כלל אותה מגזין "פורבס" ברשימת "30 מתחת ל-30" ולפי ההערכות שיתופי הפעולה שלה בזמנו, עם מותגי צמרת כמו סמסונג, פילה והודיס, הניבו לה למעלה מ-900 אלף שקל.
בר זגה
קים אור אזולאי: ⁠״יצרתי מושגים כמו משפיענית ושת"פים, כשאני התחלתי עוד לא ידעו איך לקרוא לזה״
53:52
"בתור ילדה צעירה הייתי מסיימת בית ספר, ומצד אחד למדתי למבחנים ומצד שני הייתי חותמת על קבלות וחשבוניות", היא מספרת. "זו עבודה כל כך קשה וכמויות של כסף. אלו הוצאות שלא נגמרות ואם אתם לא בתוך הדבר הזה, מושקעים עם כל הנשמה - אפילו בלי קשר לפן הכלכלי שהוא גם אסטרונומי וקשוח, אם אני לא יכולה להיות מחויבת לדבר לחלוטין ולתת את הנשמה שלי, עדיף לא לעשות את זה".
אני שואל את עצמי איך ההורים שלך הלכו אחרייך, והשקיעו הרבה כסף ואנרגיה במקום לשלוח אותך למצוא תחביב זול יותר. "זו שאלה שאני גם שואלת את עצמי המון. ההורים שלי באמת האמינו בי, הם נתנו לי את הכנפיים להגשים את כל החלומות שלי וכל זה תוך כדי שהיו עקרונות מאוד ברורים, 'את תלמידה בבית ספר ואת תישארי עם רגליים על הקרקע'. עדיין קיפלתי כביסה ועזרתי לאמא לשטוף את הבית".
אני מניח שההצלחה שלך שינתה את החיים של כל המשפחה. "כן, שיניתי את הסגנון חיים של המשפחה, את הדרך שבה אנחנו כמשפחה מסתכלים על דברים. אמא שלי הייתה מנהלת חשבונות בעסק של אבא שלי, וכשהתחלתי לעבוד אז היא לקחה הפסקה והשקיעה את כולה בי. היום אני יותר גדולה וכבר אישה עצמאית, אבל היא עדיין מאוד נוכחת".
היא הסתגלה לעובדה שהיא כבר לא צריכה להיות צמודה אלייך? "היא עדיין יודעת איפה אני כל הזמן, ולכל אמא שמקשיבה, אם הבת שלך רוצה להגשים חלום מגיל צעיר ויש לך את היכולת ואת האפשרות, תהיי איתה שם, כי זה מה שעשה אותי מי שאני היום, וזה שמר והגן עליי, כי אמא שלי בולדוזורית ולא נותנת לאף אחד להתקרב אליי במקל. מצד שני היא נותנת לי הרבה חופש להיות מי שאני.
"אבל כן, זה תהליך התבגרות שאני חושבת שהוא קשה. הילדה הקטנה שלה, שהייתה אומרת 'כן' לכל מה שהיא אומרת, פתאום יש לה דרך משלה. ואמא שלי מנסה למצוא את הדרך שלה בתוך זה, להיות המנהלת וגם האמא ועדיין לשמור על יחסים טובים בשני הכובעים. זה לא פשוט אבל אנחנו משתדלות לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אין לזה חוקים אבל נראה לי שאנחנו די סבבה, ממש כיף לי עם אמא שלי, חמודה".
4 צפייה בגלריה
קים אור אזולאי בנק הפועלים משפחה בצמיחה
קים אור אזולאי בנק הפועלים משפחה בצמיחה
"מרגישה בשלה מספיק לחבוש שוב את הכובע". קים אור אזולאי
(צילום: יריב כץ)
בשנים האחרונות אזולאי עשתה הכול מהכול – שיחקה בסדרות נוער כמו "מקיף מילאנו" לצד סדרות לקהל בוגר יותר כמו "מלכת היופי של ירושלים" ו"מנייאכ", ואפילו רקדה כל הדרך אל חצי הגמר ב"רוקדים עם כוכבים".
את מרגישה שהשתחררת מהטייטלים של כוכבת רשת או כוכבת נוער? "הבעיה שלי עם טייטלים שזה מין דבר כזה שמגדיר אותך. כשניסיתי להשתחרר ממשהו, אז בזמנו זה היה מלהיתפס ככוכבת רשת, כי לא ידעו לראות אותי גם כשחקנית. היום כשזה גם זה וגם זה, אין לי בעיה, אני לא שוכחת מאיפה התחלתי. אז אני לא מנסה להשתחרר מאף טייטל, ובמיוחד לא מלהיות כוכבת נוער".
כשהתחלת עוד לא היו משפיעניות בכל מקום, זה היה תחום עיסוק מאוד טרי. "בזמנו הלכתי כל יום לאודישנים ולא התקבלתי. 'לא טובה', 'לא מספיק בשלה' או 'לא מספיק מתאימה', ובינתיים הרשת אצלי הלכה וגדלה, העוקבים עלו והחשיפה צמחה. קיבלתי המון במה ברשתות החברתיות ובאמת עשיתי על זה קריירה. הקמתי את זה, יצרתי מושגים כמו 'משפיענית' ו'שת"פים'. אלו דברים שכשרק התחלתי, לא ידעו איך לקרוא להם וממש בנינו את זה תוך כדי תנועה.
"הרבה פעמים אני אומרת שמה שעשיתי בגיל 13, שחשפתי את החיים שלי בצורה כל כך טבעית ואותנטית, היום זה מרגיש לכולם מאוד טבעי. פעם לא הבינו מה אני עושה, למה אני מספרת ככה על החיים שלי ומשתפת ומראה הכול. היום זה האלף-בית, זו הדרך להצליח היום. עכשיו אני חווה את התהליך ההפוך, אני חרדה לפרטיות שלי".
4 צפייה בגלריה
נועה קירל יום הולדת 22
נועה קירל יום הולדת 22
"פעם לא הבינו מה אני עושה, היום זה האלף-בית, זו הדרך להצליח"
(צילום: אמיר מאירי)
בשנת 2020 אזולאי החלה לצאת עם הכדורסלן יפתח זיו (28) ולפני שנתיים הם העלו את הזוגיות שלב ועברו לגור ביחד בתל אביב.
איך ההרגשה לראות את השם שלך במדורי הרכילות? "אני לא יודעת להתמודד עם זה. הפעם היחידה שהייתה כותרת צהובה, זו הייתה שטות גמורה. באותה תקופה המילה 'נידה' רצה בכל מקום, ומראיינת שאלה אותי בריאיון אם אני שומרת נידה עם החבר שלי. אמרתי לה 'נידה? אולי נידת כדורסל', כי ליפתח יש אמונה טפלה שיום לפני משחק לא מקיימים יחסי מין. בכתבה גם דיברתי על זה שאני מאוד פתוחה עם ההורים שלי, במיוחד עם אבא שלי, ומספרת לו הכול ומתייעצת איתו. אחרי שיצאה הכתבה, קיבלתי מבול של הודעות, מלא שנאה, שאלו 'למה את צריכה לשמור נידה בגיל כזה', או 'למה את צריכה לדבר עם אבא שלך על יחסי מין?'. ראיתי תגובות של אנשים שסתם רוצים להפיץ שנאה.
"באותו יום הבנתי שלא כיף לי להתמודד עם רכילות ועם צהוב, אין לי את זה. הרגשתי שביקרו אותי כילדה ולא כאדם בוגר וזה ביאס אותי מאוד, הרגשתי שאני לא מסוגלת להתמודד עם צהוב ברמה כזו. אני בוחרת להשאיר את הכביסה המלוכלכת שלי בבית. זה דור שאוהב אותנטיות ורוצה לשמוע על כל המשברים שלך. אולי כשאתבגר יהיה לי יותר קל".
בחודש יולי האחרון, זיו הצטרף לקבוצת גרנדה בליגה הספרדית, אך שוחרר ממנה כעבור חמישה חודשים. לאחר מכן הצטרף לקבוצת סן קנטן הצרפתית. אזולאי טוענת שפיטוריו מהקבוצה הספרדית לא בהכרח הייתה קשורה ליכולותיו הספורטיביות: "אחרי השביעי באוקטובר חלו שינויים לא ברורים במעמדו בקבוצה. בזמנו הוא ייחס את זה לעצמו, חשב שהוא לא טוב ושהוא לא מספק את הסחורה. אחרי שלושה או ארבעה משחקים חתכו לו לגמרי את הדקות, זה היה נורא מוזר. עכשיו כשהוא נמצא במקום שאוהבים אותו ומחבקים אותו, גם כשיש לו ימים פחות טובים, אנחנו שואלים את עצמנו האם זו הייתה אנטישמיות, שאולי עמוק בפנים פשוט העדיפו שלא יהיה יהודי בקבוצה".
4 צפייה בגלריה
יום הולדת 20 קים אור אזולאי
יום הולדת 20 קים אור אזולאי
"הבנתי שלא כיף לי להתמודד עם רכילות ועם צהוב". אזולאי ויפתח זיו
(צילום: אור גפן )
השבוע געשה הביצה לאחר שטהוניה העבירה ביקורת על המשפיעניות שלטענתה, מוכרות לעוקביהם מוצרים לא איכותיים או כאלו שהן לא באמת מאמינות בו, רק כדי לקבל תשלום נאה. כמובן שדבריה גררו סערה ומשפיעניות רבות הגיבו בכעס.
אזולאי לעומתן, מסרבת להתרגש: "התעייפתי. זה נדוש להגיד, אבל זה נכון. יש כל כך הרבה דברים קשים שאנחנו עוברים כרגע במדינה. אז מישהי קמה בבוקר קצת מבואסת על המקום שהיא נמצאת בו בחיים, והיא לא יודעת איך לבטא את עצמה אז היא אומרת 'אני אפתח מצלמה ואגיד את הדעה שלי'. סבבה, זו דעה. למה כל העולם צריך לשלוף ציפורניים ולעלות עליה? זה לא מגניב. אפשר להעביר ביקורת בונה, להאיר את פניה אל הצד השני. באמת, בואו נתעסק בלקחת את האנרגיות האלה ולקרוא לחזרת החטופים ואם לא זה, אז רק דברים טובים".
האזינו לריאיון המלא בראש הכתבה!
4 צפייה בגלריה
קים אור אזולאי בר זגה
קים אור אזולאי בר זגה
קים אור אזולאי ובר זגה
(צילום: פרטי)