מי שמכיר את כוכבת הילדים מיכל הקטנה ויצמן כנראה יזהה אותה מהתוכן לקהל הצעיר, הצגות ילדים ושערוריות במדורי הרכילות - אך בחודשים האחרונים היא השתלטה על פלטפורמה חדשה והפכה לאושיית טיקטוק, עם סרטונים שמגיעים למאות אלפי ואפילו מיליוני צפיות.
למרות הציפייה המתבקשת שהתכנים שלה יפנו לקהל הצעיר - עוקביה של הכוכבת, שעומדים נכון לכתיבת שורות אלה על 104 אלף, הופתעו לגלות דווקא סרטונים המתעסקים בחיי היומיום שלה, מהכנת ארוחת צהריים לילדים, דרך אפיית עוגות ועד סרטוני ניקיון המלווים בהסבר מפורט.
3 צפייה בגלריה
מיכל הקטנה טיקטוק
מיכל הקטנה טיקטוק
הפכה לכוכבת טיקטוק. מיכל הקטנה
(צילום: אינסטגרם)
מיכל, הפכת לכוכבת טיקטוק. "זה קטע מטורף, אני מעלה את זה מהבית שלי, אני לא באמת מבינה את הכוח הזה, לא מצליחה להבין את זה. זה מטורף. מהרגע שאני יוצאת מפתח הבית, אפילו במעלית, השומרת בבניין אומרת 'וואו איזה ארוחת הצריים הכנת'. גם לפני כן הייתי מאוד פעילה באינסטגרם, אבל שם זה קהל אחר".
את הקרדיט למעבר לטיקטוק מיכל נותנת לבתה הבכורה יולי, שכבר מזמן הפכה לכוכבת בפני עצמה ומתחזקת עמוד פעיל העומד על 161.9 אלף עוקבים. "אני פעילה באינסטגרם אבל נכנסתי לטיקטוק בגלל יולי, לראות שהכל בסדר איתה", מספרת מיכל. "היא התפוצצה שם בטירוף ושמעתי עליה המון תגובות, אז החלטתי להיכנס כדי לעקוב ולהיות עם יד על הדופק, לראות מה קורה איתה. זה אחר, זה שונה, נחשפתי לעוד קהל, זה עולם אחר".
הגעת למאות אלפים ומיליונים של צפיות, חשבת שזה יקרה? "זה בא ממקום מאוד אותנטי, וגם הסרטונים כאלה. אני לא יודעת לערוך, זה הכל תוך כדי תנועה. אני מקבלת כל כך הרבה פידבקים וזה כיף לי, זה נהיה ממכר. אם אני לא מעלה סרטון יומיים, הקהל שולח הודעות של 'איפה את?'. אני הולכת ברחוב ושואלים אותי 'מאיפה עגלת הניקיון שלך?', או 'לא העלית מתכון של עוגת גזר'.
"זו תקופה קשה של מלחמה, אנשים יושבים בבית, זה מצב של מצוקה. אז רואים אותי וזה קצת עושה מצב רוח. אני גם ללא עבודה, אז אני לוקחת את זה למקום כזה וזה מרגיע אנשים, נותן הרשאה ומוטיבציה לקום מהספה. מקבלים כוחות. במקום לתייג אותי בהופעות, מתייגים אותי בעוגות כדי שאכין. זה כיף ומחמם את הלב. אם אני יכולה לעשות את הטוב למי שעוקב אחרי, אז למה לא".
מצפים מכוכבת ילדים לתוכן של ילדים. "בניתי קריירה, אני 15 שנה על הבמות, יש מאחורי רפרטואר של שירים, ופתאום 'מאיפה העגלת ניקיון שלי?'. פתאום ניפצתי תדמית. הציגו אותי כאחת כזו שיש לה צי של מטפלות, חשבו שאני פרינססה. פתאום מכירים אותי הכי אותנטית בעולם, אני פותחת מצלמה ומצלמת. אני אמא במשרה מלאה, מתוך מקום של בחירה. זה שאני לא בהיריון עכשיו זה מחדל. אני חיה את זה, החלום הכי גדול שלי היה להיות אמא, אני בוחרת להיות שם ואני אוהבת את זה. זה לא קשה לי. רואים אותי מבשלת, מכבסת ומנקה. לא הכירו אותי ככה. זה קטע. אני הכי כזאת בעולם. הכי בשלנית, הכי מנקה, עם הקוקו על הראש ובוא נצא לדרך. אני מעלה את החיים שלי כמו שהם. אני לא עורכת ומוסיפה דברים. זה עובד כי זה לגמרי אמיתי".
יולי נותנת לך טיפים? "יולי מעירה לי מלא הערות, 'אמא לא עושים ככה ולא ככה'. אני אומרת לה, 'הסרטון קיבל 900 אלף צפיות, הכל בסדר!'. היא עושה את זה מצוין ואני עושה כמו שאני עושה וזה סבבה".
יש גם ביקורת? "לא, האמת שממש לא. לא רק שמפרגנים, הם לא מאמינים שזו אני. מישהי אמרה לי "למדתי דבר אחד בחיים - לא להאמין למה שקוראים". לא ידעתי שזה מה שחושבים עליי, שאני אדם חומרי באופן הזה. אני מקבל מחמאות וחיבוקים בצורה קיצונית. שואלים מתי אני ישנה. חושבים שאני כל היום רוקדת על ברים. זה לא סותר, אבל זה נורא מחמיא שרואים אותי".
מה ניר חושב על זה? "ניר מכיר אותי, יודע שזו אני. זה משהו שהתפוצץ לקהל פתאום. אני עוד לומדת את הדבר הזה".
פנו אליך כבר לשת"פים? "לא. אף אחד לא פנה אליי בנושא. אני אשמח. למה לא?"
3 צפייה בגלריה
מיכל הקטנה טיקטוק
מיכל הקטנה טיקטוק
נתונים גבוהים מאוד לסרטון שהגיע למיליון וחצי צפיות בטיקטוק
(צילום: אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
יום הולדת 40 משה פרץ
יום הולדת 40 משה פרץ
ויקום המלפפון ויכה את הגנן. מיכל ובתה יולי
(צילום: אמיר מאירי )