יום העצמאות ה-76 הוא ללא ספק אחד מימי העצמאות הקשים והעצובים שצויינו בישראל לאורך השנים, ומתקיים השנה בצל המלחמה ו-132 חטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה.
המושגים "ישראליות" ו"עצמאות" אמנם קיבלו משמעות אחרת מאז אותו יום שבת נורא באוקטובר, אבל עם הרבה תקווה ושביב אופטימיות בלב אנחנו חוגגים את החג החשוב הזה ולכבודו בדקנו עם הסלבס על מה הם חושבים כששואלים אותם כמה שאלות ישראליות במיוחד.

נטע אלחמיסטר: "צריכים לזכור כמה אנחנו טובים כשאנחנו מאוחדים"

מה עושה אותך ישראלית? "השורשים שלי כאן, המשפחה שלי כאן, הבית שלי כאן. אני לא מרגישה שיש משהו שהופך אותי לישראלית, אני פשוט כזאת. אבל אם אני צריכה לבחור משהו שמאפיין את ישראל - זה הקיץ שלנו, שאני הכי אוהבת".
למה את הכי מתגעגעת במדינה כשאת בחו"ל? "למשפחה שלי, לסופ"שים ביחד ולקידוש של שישי".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "ישראלים אוהבים לעקוף בתורים, ואיכשהו זה הכי בולט לנו כשאנחנו בחו"ל".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "אנחנו העם הכי חם! אנחנו מתגייסים אחד עבור השני כשצריך ומראים כמה הכוח שלנו חזק כשאנחנו יחד. אני חושבת שאנחנו לא צריכים ללמוד מאחרים, אני חושבת שאנחנו צריכים להזכיר לעצמנו כמה אנחנו טובים כעם כשאנחנו מאוחדים".
מה המילה הכי יפה בעברית? "אהבה".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "היו לנו כמה הזדמנויות והצעות לעזוב את הארץ, גם בקריירה של רמי וגם בקריירה שלי אבל תמיד בחרנו בישראל. זה המקום שלנו, זה הבסיס שלנו ופה אנחנו רוצים להקים ולגדל את המשפחה שלנו".
9 צפייה בגלריה
טוונטי פור סבן
טוונטי פור סבן
"אנחנו העם הכי חם". נטע אלחמיסטר
(צילום: באדיבות טוונטיורסבן)

אוראל צברי: הכי מתגעגע לבמבה כשהוא בחו"ל

מה עושה אותך ישראלי? "זה שאני יהודי גאה".
למה אתה הכי מתגעגע במדינה כשאתה בחו"ל? "לבמבה, ולמנטליות הישראלית".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "לעקוף בתור".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "הם צריכים ללמוד מאיתנו אחווה ולדעת להסתדר בזמנים קשים. ואנחנו צריכים ללמוד מהם תודעת שירות בעסקים ובמסעדות".
מה המילה הכי יפה בעברית? "שלום. לא סתם זו המילה הכי אוניברסלית בעברית ויש לה כל כך הרבה משמעויות, היא מגיעה מהשורש ש.ל.ם. מאחל שנהיה שלמים קודם כל כעם, ואז נוכל לעשות שלום עם עמים אחרים! אמן!"
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "גם כשעברנו לגור בחו״ל עם המשפחה, היה ברור לנו שזה זמני בלבד לצורך עבודה וחוויה ולא מעבר. ידענו שנחזור ואין מצב שנעזוב את הארץ לתמיד. אין כמו מדינת ישראל, עם כל המגרעות שלה, וכשאתה גר שם אתה מבין את זה".
9 צפייה בגלריה
"אין כמו מדינת ישראל, עם כל המגרעות שלה". אוראל צברי
"אין כמו מדינת ישראל, עם כל המגרעות שלה". אוראל צברי
"אין כמו מדינת ישראל, עם כל המגרעות שלה". אוראל צברי
(צילום: אור גפן)

נסרין קדרי: חרדתית, שמחה - וחצופה

מה עושה אותך ישראלית? "היכולת להיות הכי חרדתית ושברירית שיש, ועם זאת האישה הכי שמחה והכי חזקה שתפגשו. זה העם שלנו, בכולנו יש הכול מהכול. המדינה שלנו מתמודדת עם קושי אינסופי מאז ומתמיד, ועדיין אף אחד לא יכול לשבור את החוזק והשמחה שלנו. אה, והחוצפה שלי… כמובן".
למה את הכי מתגעגעת במדינה כשאת בחו"ל? "הופעתי המון בעולם והפרגון באמת גדול אבל החום והאהבה שיש כאן זה משהו ייחודי שאין בשום מקום אחר".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "כשפונים אליך כשאת בדיוק באמצע הביס".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "ברגעים קשים, רגעי משבר, כל עם ישראל אחים, כולם מתגייסים אחד עבור השני בלי הבדל של דת, גזע או מין. הייתי לומדת מעמים אחרים קצת על סבלנות".
מה המלה הכי יפה בעברית? "בית".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "זו מחשבה שאף פעם לא קפצה לי לראש, להיפך זו המדינה שלי ואין לנו ארץ אחרת. פה גדלתי ופה אני אגדל את ילדיי".
9 צפייה בגלריה
נסרין קדרי
נסרין קדרי
נסו לא לפנות אליה באמצע הביס. נסרין קדרי
(צילום: טל עבודי)

זהבה בן: "ברגעים הקשים אנחנו נרתמים למען המטרה"

מה עושה אותך ישראלית? "מה לא? כולי ישראלית כפרה".
למה את הכי מתגעגעת במדינה כשאת בחו"ל? "לאוכל שלנו, לתבלינים. לאנשים שמקיפים אותי".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "לצפצף ברמזור ברגע שהוא מתחלף. קחו נשימה כפרה עליכם, לא יקרה כלום אם תחכו עוד שניה. תהיו נחמדים וסובלניים אחד כלפי השני".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "אנחנו צריכים ללמוד ענווה ממקומות אחרים, קצת איבדנו את הענווה. אחרים יכולים ללמוד מאיתנו מהי אחדות. ברגעים הכי קשים שלנו כעם אנחנו נרתמים כולנו למען המטרה. עם ישראל אחים".
מה המלה הכי יפה בעברית? "שלום. עד כמה שזה נשמע מנותק לומר את המילה הזאת בימים כאלו".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "אין לי ארץ אחרת. אני כאן לנצח".
9 צפייה בגלריה
זהבה בן
זהבה בן
"אין לי ארץ אחרת. אני כאן לנצח". זהבה בן
(צילום: פרטי)

רוני דלומי: "עמים אחרים יכולים ללמוד מאיתנו על חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות"

מה עושה אותך ישראלית? "היכולת להסתכל לאנשים בעיניים".
למה את הכי מתגעגעת במדינה כשאת בחו"ל? "לחום האנושי, לבלתי אמצעיות ולחברמניות שיש רק פה".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "ה'יהיה בסדר' שלנו, אנחנו צריכים לעשות שיהיה בסדר."
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "אנחנו יכולים ללמוד מעמים אחרים על סדר וארגון והם יכולים ללמוד מאיתנו על חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות".
מה המילה הכי יפה בעברית? "אהבה".
9 צפייה בגלריה
רוני דלומי
רוני דלומי
"אוהבת את החברמניות שיש רק פה". רוני דלומי
(צילום: אלה ברק)

ליאור סושרד: "כשאני פוגש אנשים חדשים, יש בי צורך לדבר טובות על ישראל"

מה עושה אותך ישראלי? "ה'חוצפה' שלי כשאני פוגש אנשים חדשים והצורך לדבר טובות על ישראל ולעשות הסברה למדינה שלי בכל מקום שבו אני נמצא בעולם".
למה אתה הכי מתגעגע במדינה כשאתה בחו"ל? "תמיד וקודם כל למשפחה שלי".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "יש כמה, אבל הכי בולטים הם לשמור חנייה למישהו שמגיע עוד דקות ארוכות, לעקוף תורים ולצפור בכביש לפני שהרמזור הפך לירוק (גם אחרי שהפך לירוק לא צריך לצפור)".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "אין כמו היזמות והיצירתיות הישראלית בעולם, ואנחנו יכולים ללמוד קצת מהם על מתן שירות ולהיות לפעמים קצת יותר מנומסים".
מה המלה הכי יפה בעברית? "שלום על כל המשמעויות שלה - היא גם ברכה וגם מציינת שקט ושלווה וגם ההפך ממלחמה".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "לא עוזב בעד שום הון שבעולם".
9 צפייה בגלריה
שגרירי אל על ליאור סושרד
שגרירי אל על ליאור סושרד
"אין כמו היזמות והיצירתיות הישראלית". ליאור סושרד
(צילום: עדי אורני)

עומר נודלמן: "היה ניסיון לבדוק את החיים בחו״ל, אבל הבית והלב שלי כאן בישראל"

מה עושה אותך ישראלית? "להתלהב משוקולד פרה בסופר בחו״ל, לבכות עם דמעות כשעדן גולן על במת האירוויזיון. להגיד שקשה לחיות כאן, אבל לרצות לחיות רק כאן ובעיקר שותפות הגורל שכל ישראל אחים ומי שהוא לא ישראלי לא יבין זאת".
למה את הכי מתגעגעת במדינה כשאת בחו"ל? "למשפחה שלי ולחברים".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "החוצפה הישראלית".
מה המילה הכי יפה בעברית? "שלום".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "היה ניסיון לבדוק את החיים בחו״ל שלא צלח בלשון המעטה. הבית שלי והלב שלי כאן בישראל".
9 צפייה בגלריה
עומר נודלמן
עומר נודלמן
הכי כיף לראות שוקולד פרה במכולת בחו"ל. עומר נודלמן
(צילום: דימה טליאנסקי)

טל מוסרי: "אין בכל העולם רגע כזה כמו שישי בצהריים בישראל"

מה עושה אותך ישראלי? "'כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדיי, כאן בניתי את ביתי בשתי ידיי', וזה כל כך נכון. אני ישראלי קודם כל בגלל העברית. חולם ואוהב בעברית, מתרגש מעברית. בתור ילד שאהב לטייל במדינה, ישראלי זה גם המזג אוויר, זה האנשים, ישראלי זה מי שאני".
למה אתה הכי מתגעגע במדינה כשאתה בחו"ל? "אני תמיד מתגעגע הביתה כשאני בחו"ל. לאוכל, לטעמים, לבלגן הישראלי. כאן המשפחה שלי ואני מתגעגע לשישי בצהריים. אני חושב שאין בכל העולם רגע כזה כמו שישי בצהריים בישראל".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "הישראלים בטוחים שאתה המשפחה שלהם. הם לוקחים צעד אחד רחוק מדי את הביטוי 'כל ישראל אחים', ואם אתה אח שלהם אז הם יכולים להגיד לך הכול, יכולים לבקש ממך הכול והם יכולים לתת חיבוק אוהב שלפעמים הוא גם כואב מדי או אינטימי מדי".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "צריכים ללמוד מה זו אהבה אמיתית, אהבה בין אחים. מה זה אומר להיות חמים. אני חושב שלמרות התקופה האחרונה שהייתה קשה וכואבת, ראינו את זה, הבנו מה זו ערבות הדדית, מה זה התגייסות והתנדבות ולא סתם אומרים שהרוח הישראלית זה הדבר הכי ייחודי לנו כעם".
מה המילה הכי יפה בעברית? "המילה האהובה עליי זו אהבה".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "אף פעם לא שקלתי את זה. אין לי ארץ אחרת. מאז שביעי באוקטובר אני מבין יותר ויותר שאין לנו מקום אחר ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהילדים שלנו יהיו ראויים למקום בטוח ואוהב ומכבד. אין על ישראל ואין על הישראלים, לטוב ולרע".
9 צפייה בגלריה
ואן גוך תערוכה
ואן גוך תערוכה
"הישראלים בטוחים שאתה המשפחה שלהם". טל מוסרי
(צילום: שוקה כהן)

בן בן ברוך: "אין מצב שמישהו יפנה אליך ברחוב ולא תענה"

מה עושה אותך ישראלי? "הסחבקיות עם כולם ברחוב".
למה אתה הכי מתגעגע במדינה כשאתה נמצא בחו"ל? "לאוכל, איזו שאלה. לאוכל הנדיר שיש לנו במדינה הזו. בתור שומר כשרות, להיות בחו"ל עבורי זה סבל".
מה ההרגל המגונה הכי מוגזם של הישראלים? "ההרגל המגונה הבולט בעיניי הוא אי היכולת לעמוד בתור. ישראלים פשוט לא יודעים לכבד תור".
מה עמים אחרים צריכים ללמוד מאיתנו הישראלים? ומה אנחנו צריכים ללמוד מאחרים? "צריכים ללמוד מאיתנו על עזרה לזולת. אין מצב שמישהו ישאל אותך משהו ברחוב ולא תענה או תנסה לעזור לו. ואנחנו צריכים ללמוד על סבלנות ולדעת לעמוד בתור".
מה המלה הכי יפה בעברית? "איזדרכת".
שקלת אי פעם ברצינות לעזוב את הארץ? "בשביעי באוקטובר המחשבה לעזוב עלתה במוחי, אבל התחרטתי והצטערתי מהר מאוד רק על המחשבה. אין מקום כמו המדינה שלנו, עם ישראל חי".
9 צפייה בגלריה
בן בן ברוך
בן בן ברוך
"צריכים ללמוד מאיתנו על עזרה לזולת". בן בן ברוך
(צילום: רן יחזקאל)