6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
אירית רחמים ועמוס לוזון
(צילום: עומרי לוי)
המוני זוגות מאוהבים ברחבי העולם ציינו השבוע את היום הרומנטי בשנה (עם כל הכבוד לט"ו באב, כן?) – הוולנטיינ'ס דיי. בין החלפת שוקולדים ופרחים של האוהבים, או לחילופין - מירמור והתעלמות מהתאריך המיוחד מצד הרווקים - ישבנו לשיחה עם אחד הזוגות המוכרים של הביצה, אירית רחמים ועמוס לוזון.
היא מפיקת האירועים המפורסמת במדינה והרזומה שלה כולל אינספור שמחות וחגיגות שארגנה לכל המי והמי בצמרת עולם הבידור, העסקים והפוליטיקה, והוא איש עסקים בכיר, שעומד בראש חברת יזמות ואנרגיה והבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון. כלומר, כשמחפשים את ההגדרה לפאוור קאפל במילון, התמונה שלהם כנראה מתנוססת ראשונה. עבור שניהם מדובר בפרק ב' של זוגיות – רחמים גרושה פעמיים פלוס שניים בעוד שלוזון גרוש ואב לשישה. אלא שבזמן שאת רחמים רואים בתקשורת לא מעט, הוא מעדיף לשמור על ענייניו פרטיים ולא מתראיין כמעט לעולם. עד עכשיו.
"הכבוד הגדול הוא שעמוס שלי, שלא מתראיין לעולם, יושב כאן לצידי", אומרת רחמים ומבהירה: "אנחנו מאוהבים, טאץ' ווד".
כן, חמסות וכאלה נגד עין רעה? רחמים: "לא, בלי חמסות אבל טפו טפו". עמוס, זה לא מובן מאליו שאתה יושב לכתבת שער. איך אירית הצליחה לשכנע אותך? רחמים: "זה ההישג הגדול, זה הרבה יותר מחופה וחתונה". לוזון: "חזון אחרית הימים. היא היחידה ששולטת וגם בעולם". רחמים: "אני לא שולטת, אני פשוט אוהבת".
עמוס, איך זה להיות הבן זוג של אירית רחמים? לוזון: "אין רגע דל, או סקנדל או פסטיבל".
האמנת שפרק ב' יהיה כזה מוצלח? לוזון: "אם לא הייתי מאמין לא הייתי עושה אותו".
מתי הבנת שאירית היא האחת עבורך? רחמים: "התחלנו בתור חברים טובים, הרבה שנים היינו בסטטוס הזה. זה התפתח לאט לאט, ורק האהבה תנצח".
מה צריך לנצח? אירית: "עברנו את המשברים הכי קשים, שום דבר לא היה ורוד. גם עכשיו אנחנו יכולים בעוד חמש דקות להתווכח. אבל זה הטריגר בזוגיות הזו, כשאתה כאן בצורה לא רשמית, שאין לנו מחויבות אחד לשנייה. אנחנו לא חתומים על שום דבר".
זה לא מלחיץ קצת? "ברור, אבל הלחץ הזה גורם לנו להישאר ביחד".
הפכתם לזוג לפני שמונה שנים, האמנתם שתחזיקו מעמד כל כך הרבה זמן? רחמים: "אם היית שואל פעם את המעגלים הכי קרובים שלנו, אז כולם חשבו שאין זכות קיום לקשר שלנו. אף אחד לא פרגן, חוץ מהילדים שלי שמאוהבים בו ומעריצים אותו, אף אחד לא האמין בקשר הזה. הוא תמיד היה אומר שאני לא הכוס תה שלו ואני הייתי אומרת שהוא לא הטעם שלי בכלל.
"אבל מסתבר שלאהבה שלנו יש חוקים משלה, ולקח לנו זמן, ולא משנה כמה התאמצנו להתרחק זה מזו, בסוף זה היה חזק מאיתנו. ההבנה העמוקה והכנה שאנחנו נפשות תאומות שהיו חייבות להתאחד מתישהו, ולמרות שלכאורה אנחנו שונים זה מזו - הנה אני אומרת את זה בקול רם כדי לתת לזה תוקף, אנחנו הכי דומים שיש וכל המינוסים שלי ושלו הפכו לנקודות חוזק".
ועכשיו, התגובות מסביב יותר מפרגנות? רחמים: "היום אני יכולה להגיד לך שאי אפשר ללכת איתו ברחוב, בכל מקום קוראים לו 'עמוסי'. ואני חושבת שהזוגיות הזו היא אהבה כנגד כל הסיכויים, שברנו את כל החוקים. חברים, תפסיקו לחשוב שהכול צריך ללכת לפי הספר. צריך לדעת שאי אפשר ללכת נגד הטבע. כשהוא מגיע וזה פוקד איתך - תזרום איתו". לוזון: "אתה לא מזמין אהבה ולא קורא לה, כשזה מגיע זה מגיע. זה לא משהו שאתה מחכה לו או מזמן אותו".
עמוס, אני זוכר שאירית התחילה להעלות סרטונים שלך בסטורי והרבה אנשים הופתעו לראות בך צד אחר, הרבה פחות קשוח. לוזון: "50 שנה של מוניטין וברגע אחד הוא נהרס. היום אני הולך ברחוב וילדות בנות 15 קוראות בשם שלי. פעם כשהייתי הולך ברחוב כולם היו עוברים מדרכה לצד השני". אירית: "די עמוסי, אתה מת על זה שכולן קוראות בשם שלך".
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
"לא משנה כמה התאמצנו להתרחק זה מזו, בסוף זה היה חזק מאיתנו"
(צילום: עומרי לוי)
קרוב לעשור שהם מנהלים זוגיות יציבה (מלבד משבר קטן באמצע הדרך שהוביל לפרידה זמנית). באופן מפתיע יחסית למי שמארגנת את האירועים הגדולים במדינה - על חתונה משלהם הם דווקא החליטו לוותר, וגם על מגורים משותפים אין מה לדבר. "אני חושב שיש לנו זוגיות מושלמת, אז למה אנחנו צריכים להתחתן? אנחנו לא צריכים את הטייטל של הטבעת או החופה", אומר לוזון ורחמים מחווה אחריו: "אני כן מאמינה במוסד הנישואים, אני חושבת שיש בזה ברכה וקדושה. אני באמת חושבת שזו המתכונת, אבל במקרה שלנו פשוט הבנו עם הזמן שזה הכי בריא לנו. בכל פעם שרצינו להיפרד צמחה אהבה חדשה".
היו באמת כמה משברים מאוד מתוקשרים. רחמים: "אתה לא מבין? אנחנו ניזונים מהריבים שלנו. אנחנו מחזיקים שני בתים, אבל מעולם לא ישנו לילה אחד בנפרד".
למה באמת בתים נפרדים? לוזון: "כיף לנו ככה. לכל אחד מאיתנו יש את העולמות שלו". רחמים: "הנרטיב של הזוגיות שלנו הוא שכל אחד לחוד אבל ביחד. מראשון עד חמישי אנחנו ישנים אצלי ומחמישי עד ראשון ישנים אצלו. אם יש בינינו ויכוח, הדלת פתוחה אבל אף אחד לא הולך".
מה הכי הרבה זמן שלא דיברתם אחד עם השני? לוזון: "שעה". רחמים: "אתה לא מבין, זה פשוט מטורף! אני חושבת שאנחנו גורו לזוגיות, אבל זוגיות לא קונבנציונלית".
אז אם ככה, תנו לי כמה טיפים לזוגיות מוצלחת כמו שלכם. לוזון: "שני בתים נפרדים". רחמים: "אני חושבת שהעובדה שאני לא נשואה לעמוס גורמת לו להתרגש, להילחץ. זה שאין בינינו מחויבות..." לוזון: "מחויבות פורמלית את מתכוונת". רחמים: "אז זה אומר שאני לא יכולה לעשות כלום?" לוזון: "תנסי".
סיפרתם שהתחלתם כחברים טובים, אולי זה המתכון לזוגיות ארוכה? לוזון: "חד משמעית. בוא נגיד שאם היינו מתחילים ישר בזוגיות, זה לא היה שורד". רחמים: "וגם למדנו שיש כמה מילים שאסור לומר בזוגיות: 'למה' ו'אף פעם'. אין אצלנו את המילים האלו כי הן מילים של תלונות שמבטאות חוסר סיפוק והצד השני מרגיש מותקף ותוקף חזרה. אנחנו מנסים לשים לב גם לאיך שהדברים נאמרים".
עוד טיפים? רחמים: "אנחנו מקפידים על זמן האיכות שלנו, אם זה בבילויים אינטימיים בבית או עם חברים והילדים. יש ביננו גם תיאום ציפיות לגבי הזמן המשותף שלנו. שנינו מאוד עסוקים, ואנחנו מכבדים את זה ונותנים לזה מקום, מפרגנים אחד לשנייה. יש לנו גם עצמאות כלכלית, עמוסי איש אמיד ואני תמיד פרנסתי את עצמי ואת ילדיי בכבוד, כך שאף צד לא תלוי בשני כלכלית. אנחנו לא הולכים על ביצים אחד ליד השני, אנחנו משוחררים, מדברים על הכל, צוחקים על הכל. יש ביננו תקשורת מאוד עמוקה. לא מפחדים להגיד דברים קשים, לא מפחדים לשאול שאלות קשות. וכבוד הדדי, אנחנו מדברים בכבוד אחד לשנייה, תמיד. מכבדים את המשפחות, את הילדים, את החיים אחד של השנייה. זה כבוד טוב, לא אגו".
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
"כל שעה בערך יש הצעה לדוקו עלינו, אתה יודע כמה כסף הציעו לנו?"
(צילום: עומרי לוי)
רחמים נכנסה לעסקי הפקת האירועים בתחילת שנות ה-2000 ושמה הפך עם השנים למותג ותו תקן לכל מי שחושק באירוע גרנדיוזי ונוצץ. היא עצמה הפכה לסלב מן המניין, גם בזכות העבודה בצמוד לכוכבים הגדולים ביותר שקידמו אותה ממאחורי הקלעים אל קדמת הבמה, וגם בזכות עצמה, כשהשתתפה וזכתה בריאליטי "הישרדות" בשנת 2011. לאחר מכן לקחה חלק גם בעונה השביעית של "גולסטאריות" ובעונת ה-VIP של "משחקי השף" לפני כשנתיים. בקיצור – המפיקה לכוכבים הפכה גם היא לכוכבת בעצמה.
עמוס, אתה בזוגיות עם מישהי מוחצנת, שלא פעם מקבלת כותרות. אתה לעומת זאת מעיד על עצמך שבנית מוניטין כאחד ששומר על זכות השתיקה. איך זה מסתדר? לוזון: "לקחתי את הבחורה הכי רעשנית, אבל זו הגדולה, לדעת לנווט בין לבין ולא להיות שותף להכל".
אבל עובדה שאתה כן שותף, מגיע למסיבות, מצטלם לסטורי. לוזון: "מסיבות אני אוהב יותר ממנה".
חשבתם פעם לככב בריאליטי משלכם? אתם מושלמים לזה. לוזון: "אתה יודע כמה כסף הציעו לנו? כל שעה בערך יש הצעה לדוקו עלינו. לא יקרה".
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
"אני חושבת שהעובדה שאני לא נשואה לעמוס גורמת לו להתרגש, להלחץ"
(צילום: עומרי לוי)
בשנה שעברה שיתפה רחמים את הציבור בכך שהיא מכורה לקניות וסיפרה שלעיתים היא מוציאה עשרות אלפי שקלים על פריט בודד. "אני שופוהולית. כן, כן. מכורה", כתבה בפוסט. "מכורה לקניות של בגדים, של נעליים, של תיקים, של תכשיטים. בשנים האחרונות קניתי יותר מדי. עוד חולצה יוקרתית, עוד זוג נעליים ממותגות, עוד תיק של מעצב על, הרי אין לזה סוף. היום אני מבינה אילו חוסרים השופינג הבלתי נגמר הזה היה אמור למלא, אבל הרי כולנו מבינים שהרכישות האינסופיות הללו לא באמת מילאו אותי, להפך".
היא לא הסתפקה בשיתוף ברשתות החברתיות, ולפני כמה חודשים גם כיכבה בתוכנית טלוויזיה מיוחדת שעסק בהתמכרות הזו. "עמוס היה ממש אנטי שאני אעשה את הסרט הזה", היא מודה והוא מסכים. "זה היה בניגוד לדעתי. היא לא הייתה צריכה להיחשף במערומיה. אני לא מאמין בזה, שאתה צריך להיחשף בחולשותיך". רחמים: "אני לא מסכימה. אנחנו בעידן כזה, שכשאתה מתוודה על החולשות שלך - כאן זה העוצמות שלך. שתדעו שדרך הווידוי הזה עשיתי הרבה טוב לעצמי, כי טיפלתי בהמון דברים ומעבר לזה גם עזרתי לבית אחד או שניים. לא הכל ורוד, אז למה אני צריכה לטאטא דברים מתחת לשטיח? אמרתי את זה בקול רם וככה עזרתי למספר נפשות".
עמוס, היית מעיר לה שהיא קונה יותר מדי? רחמים: מה זאת אומרת? הוא חלק מהסיבה שקמתי והלכתי לטיפול. עמוס והילדים שלי היו חלק מהעניין. אני לא צריכה להצטדק, אני יכולה לקנות לעצמי מה שאני רוצה אבל ברגע שהבן זוג והילדים שלי ראו את זה בצורה לא מאוזנת אז הם התערבו". לוזון: "אני עדיין חווה את זה כל יום. יש ירידה משמעותית אבל עדיין מספיק".
אתם מדברים על הכל? לא שומרים כלום בבטן? רחמים: "אנחנו מוציאים הכל, לא מתביישים. עברנו כל כך הרבה דברים... אני רואה ואני בוחרת על מה לשים פוקוס, על מה להחריש ואיפה לעגל פינות בזוגיות שלנו".
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
"יש לנו זוגיות מושלמת, אז למה שנתחתן? אנחנו לא צריכים טבעת או חופה"
(צילום: עומרי לוי)
עמוס, מי זאת באמת אירית רחמים, זו שאנחנו פחות מכירים? לוזון: "לב. היא כל כולה לב, כולה נתינה. היא אוהבת לשמח, להעניק לאנשים. באמת במילה אחת כל כולה לב. היא גם רגשנית בצורה מוגזמת. היא יכולה עכשיו להתחיל לבכות בלי שום סיבה".
אירית, את קראת לו פיטר פן. רחמים: "הוא פיטר פן עם לב זהב, הוא לא מגלומן". לוזון: "פעם ראשונה שאני שומע אותה קוראת לי ככה, זה משהו חדש". רחמים: "עמוס הוא עץ החיים הנדיב, הוא לא אוהב לדבר על זה. יש לנו קשר מאוד מיוחד. עמוס עבורי הוא משהו שאי אפשר להסביר. אני איבדתי פעמיים את הבית שלי, בפעם הראשונה ננטשתי על ידי ההורים הביולוגיים שלי, ולדאבוני אחרי זה גם מההורים המאמצים שלי שהלכו לעולמם. ואז הגיע אלי עמוס. עמוס הוא עולם. הוא אי של שפיות בחיים הסוערים שלי, ובעיקר איתו הכי מרגיש לי בית. אני לא יודעת איך זה יישמע לכולם אבל הוא חבר, אבא, בעל, בן זוג, הגאון שלי, הוא איש השפיות שלי, הוא האיזון שלי".
את אומרת לו את זה הרבה? לוזון: "לא". רחמים: "לא, אני לא אומרת לו את זה. אני לא מעניקה לו חום, הוא זה שמעניק לי חום. עמוס, איך אנחנו ישנים? כמו בייגלה. אתה לא מבין איזה משברים ואיזה מריבות יש לנו, אבל אז אנחנו מגיעים הביתה וכאילו לא קרה כלום".
הייתם פעם בטיפול זוגי? לוזון: "כל יום אנחנו בטיפול זוגי, אחד של השני". רחמים: "הוא הנפש התאומה שלי".
יש לכם טיפ לרווקים ולרווקות שם בחוץ? רחמים: "הטיפ שלי הוא שצריך להיות אופטימיים, לאהוב את עצמכם ולזמן את האהבה. לבחורות שנושקות לגיל ה-30 - לא לחשוש, זה יגיע, אין מצב שאין מישהו שלא מחכה לך. לא לחשוש, לשחרר. אל תדאגו, כל אחת צריכה לדאוג לעצמה ויהיה אחד שיאהב אותה. ואתם הגברים מהר מאוד מוצאים את עצמכם, לכם אני לא דואגת". לוזון: "זה שוק בשר ברשתות, מזעזע. אין את האהבה האמיתית של פעם, את התשוקה האמיתית. היום יש אהבה לדבר אחד - לחשבון הבנק! כל ילדה בת 20, מה שמעניין אותה כשהיא בוחנת את בן הזוג זה מה חשבון הבנק שלו, ורק אחר כך אם הוא טוב או לא. רובן ככה". רחמים: "אי אפשר לעשות הכללה, הבת שלך לא ככה וגם לא הרבה חברות שלי. הרשתות חושפות את החיים הטובים וזה נותן לחתך מסוים את הרצון בחיים האלה, אבל זה גם יעבור, ובסופו של דבר, כשנערה בזוגיות עם בחור עם כסף אבל מגלה שזה לא זה - היא תלך בסוף".
עמוס כמה כסף חשוב בזוגיות? לוזון: "אבא שלי היה אומר שכשאין כסף, האהבה בורחת מהחלון". רחמים: "זו מציאות, אבל לא בכל בית".
מה נאחל לכם? לוזון: "אושר ובריאות, ועם כל השאר נסתדר". רחמים: "אני מאחלת לסובבים שלנו שכל השנה תדעו מה זה אהבת חינם, לאהוב את הזולת. אהבה היא נקודת מוצא לבשורות טובות. אני קמה בבוקר ואני אוהבת. ולך עמוסי אני מאחלת שתישאר איך שאתה למרות שאתה יושב כולך דרוך, אתה יושב פה לצידי בראיון, אז יאללה יפה שלי, חג אהבה שמח".
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
שער Pplus - אירית רחמים ו- עמוס לוזון
"אנחנו ישנים כמו בייגלה. אתה לא מבין איזה משברים ואיזה מריבות יש לנו, אבל אז אנחנו מגיעים הביתה וכאילו לא קרה כלום"
(צילום: עומרי לוי)
צילום: עומרי לוי (לסוכנות ArtBook)
סטיילינג: ראובן כהן
איפור: אליאב ממן (לסוכנות ArtBook)
שיער: לירז אגם
ע. סטיילינג: דניאל בן דוד
הפקה: שחף מותהידה, ערן רחמני
צילום וידאו: אסף מגל
סאונד: גילי פרידמן
צולם בסוויטה הנשיאותית במלון בראון בובו, רח' יבנה 42, תל אביב *9646
קרדיטים לבוש:
לוק שער
אירית: שמלה שחורה - ננסי גוקו לורנר רמת אביב, תכשיטים - סוורובסקי רמת אביב
עמוס: חליפה - אוסף פרטי
לוק 1
אירית: שמלה אדומה -אלכסנדר ווטייר להלגה עיצובים כיכר המדינה, תכשיטים - סוורובסקי רמת אביב
עמוס: חליפה - אוסף פרטי
לוק 2
אירית: שמלה שחורה - ysl לפקטורי 54, סנדלים - ג'ימי צ'ו לפקטורי 54, תכשיטים - סוורובסקי רמת אביב
עמוס: חליפה - אוסף פרטי
לוק 3
אירית: חליפה טורקיז - וורסאצה לפקטורי 54, עגילים - אקנה לוורנר רמת אביב, נעליים - ysl
לוק 4
אירית: שמלה שחורה - ולנטינו לפקטורי 54, צמיד - ברובסקי, עגילים - אוסף פרטי
עמוס: חליפה - אוסף פרטי