שרון אילון חגגה השבוע יום הולדת 50, אבל התחושות שלה לקראת המאורע המשמח לא היו חגיגיות כפי שקיוותה להן, עד כדי כך שהיא שקלה לבטל את כתבת השער שלנו. "נהיה ממש יותר ויותר קשה מהפגנה להפגנה, משבוע לשבוע", היא מסבירה. "הריאיון באמת התנגש עם הדבר הזה ופתאום לא יכולתי לנשום. מצאתי את עצמי במועקה, כשאני שואלת את עצמי אם זה הורמונלי בגלל הגיל או שזה באמת מה שקורה במדינה".
ומה התשובה לדעתך? "אין תשובה חד משמעית, אני פשוט לא רגועה. לא רק איך זה ישפיע על הילדים והמדינה שלנו, אלא דברים בסיסיים של מה המודל שלנו, מי עומד בראש הפירמידה הזו. אין לי סיבה אמיתית להיות בחרדות ואני לא אישה של חרדות, עברתי המון דברים קשים – אבל אני בחרדה".
את באמת פעילה ויוצאת להפגנות. "אני מבטיחה לך שלא נאמרה המילה האחרונה. מה שקורה לא הגיוני. בסדר, איך אומרים יודעי דבר – נעשו בחירות. אבל עדיין, את רואה שאין שיח, הם לא מקשיבים, מבוצרים בעמדתם, ראש בקיר. יכול להיות שיש דברים שצריך לשנות, לא הכול מושלם. אבל בושה שככה הדברים מתנהלים, שזה מה שאנחנו מנחילים לילדים שלנו. ויש לנו מנהיג, שאני לא רוצה בכלל לקרוא לו מנהיג, שהולך אחריהם כדי לשמור על התחת שלו ולא להיכנס לכלא".
בזמן האחרון שומעים יותר ויותר סיפורים על נשים, נערות וילדות שדורשים מהן להתכסות, להתלבש בצורה "צנועה". יש לך שתי בנות, מה את חושבת על זה? "תראי, אני האחרונה שדוגלת באלימות אבל אני אהיה מסוגלת לפוצץ מישהו. אבל אם בסוף זה יהיה החוק – לא יהיה לנו הרבה מה לעשות. יש איזה קטע שאומרים שזה לא יכול לקרות. הכול יכול להיות. זה יכול להיות הרבה יותר גרוע בשניות, בלי שנשים לב".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שרון אילון
(צילום: ערן לוי)
הטון הרציני שבו השיחה נפתחת אולי לא מתיישב עם התדמית של אילון - בכל זאת מדובר באחת מכוכבות הריאליטי הראשונות בארץ שהתפרסמה כשחיפשה אהבה בפריים טיים של ערוץ 2, מול כל המדינה. קצת קשה להאמין, אבל עשרים שנה חלפו מאז שאילון הפציעה על המסך בקיץ 2003 בתוכנית שהנחה אקי אבני ונקראה על שמה: "קחי אותי שרון". ז'אנר הריאליטי היה אז בחיתוליו והפורמט, שבו הוצגו לאילון 15 גברים מסוקסים לבחירתה, היה שונה ומיוחד במרקע הישראלי, הרבה לפני ש"הישרדות", "האח הגדול" ו"חתונה ממבט ראשון" נכנסו לתמונה.
התוכנית הייתה הצלחה ענקית ואילון הפכה לכוכבת. אחר כך היא סימנה וי על הקמפיינים ותפקידי ההנחיה המתבקשים, אבל בשלב מסוים מיצתה את אור הזרקורים ועזבה את הביצה לטובת קריירה פחות פומבית.
ועדיין – שמה ופניה מוכרים כמעט לכולם: "זה תמיד מוזר לי", היא מודה. "זה המון שנים, עשרים שנה, וכשאנשים פוגשים אותי הם אומרים לי שאני מוכרת להם. צועקים לי ברחוב 'קחי אותי שרון'. הילדים אומרים שבכל מקום שהם הולכים איתי אליו אנשים מכירים אותי, בים אי אפשר ללכת איתי".
את מאמינה שלפני עשרים שנה חיפשת אהבה מול כל המדינה? "אני מאמינה. רציתי שינוי. יש משהו בגיל הזה בין עשרים לשלושים שמאוד מצפים ממך למצוא, להתחתן, תמיד רצו להכיר לי דייטים, והייתי מאוד בתוך העניין הזה. באיזה שהוא שלב שחררתי ודווקא אז הגיעה ההצעה להשתתף בתוכנית".
איך זה באמת קרה, איך הגיעו אלייך? "הייתי בסוכנות לניצבים ועשיתי את הפרסומות הכי הזויות שיכולות להיות, הייתי עם פנים ירוקות בפרסומת לאתר בנייה, או עם מטאטא של מכשפה. כשהתחילו בליהוק, פנו אליי וזה אחד השיחות לא אשכח לעולם - 'שרון יש לי משהו בשבילך, אני אהפוך אותך לכוכבת'. וכן זה דגדג לי, ידעתי שאני אהיה משהו. רציתי להיות משהו".
אז הלכת לתוכנית גם כדי להתפרסם? "אני אוהבת אתגרים. ידעתי שאני לא אעבור מהעולם הזה בלי שאעשה משהו, רק לא ידעתי מה זה יהיה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שמלה - H&M "אני יודעת שעשיתי עבודה טובה ושהליהוק היה מעולה, כי לא שיחקתי משחקים"
(צילום: ערן לוי)
מה היה באודישן? "הייתי אני, נורא פתוחה, נורא שמחה, אין לי מה להפסיד. הגעתי בלי עכבות. שאלו איזה טיפוס של גבר אני אוהבת והיו שניים - האחד טיפוס כמו ביבי, שאז אפשר היה להגיד את השם שלו מבלי לעוות את הפנים, או איל קיציס שהיה הדמות הנערית המצחיקה. בחרתי את קיציס, וללהק אז היתה ממש בעיה, אף אחד לא רצה. הם הלכו וחיפשו גברים בברים, והיו ממש צריכים לשכנע אותם".
ובסוף מצאו. "כן. חבורת גברים שלא הכי תקשרו, היה להם קשה לדבר, חוץ מיואב ורודריגו המהמם".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שמלה - דיזל, נעליים - זארה "לפרק את התא המשפחתי היה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיים שלי"
(צילום: ערן לוי)
15 גברים התמודדו על ליבה של אילון, אבל הבולטים שבהם היו רודריגו גונזלס שהפך לפייבוריט של הקהל, גדי אינפלד שהגיע למקום השני ויואב שוורד שבו שרון בחרה בתוכנית הגמר.
פרק הסיום גרף 30 אחוזי רייטינג והזכיינית "קשת" שבה שודרה התוכנית הרוויחה חצי מיליון דולר מפרסומות וחסויות. הזוג הטרי לא יצא רק עם זוגיות אלא עם כמה פרסים שווים במיוחד – ביניהם שכר דירה לשנה בבניין מגדלים בתל אביב ורכב יוקרתי. גם גונזלס לא יצא בידיים ריקות ומינף את אהבת הקהל לקריירה של הנחייה ומשחק שהחזיקה מעמד כמה שנים.
את גאה בטייטל "כוכבת הריאליטי הראשונה של ישראל"? "ברור. אני ראשונה ואני יודעת שעשיתי עבודה טובה ושהליהוק היה מעולה, כי לא שיחקתי משחקים".
באמת התאהבת ביואב? "כן, הייתה אהבה. אבל היינו בתנאים בלתי אפשריים, הפפראצי שיגעו אותנו. היינו יחד באמת, אחד בשביל השנייה, אבל זה לא עמד במבחן המציאות".
למה זה נגמר? "היינו ביחד כמה חודשים. אני חושבת שזה נגמר בגלל אותה סיבה שזה לא היה צריך להתחיל. היה בו משהו שעיצבן אותי, ועוד לא הייתי בשלה לגמרי והוא כנראה לא היה הבן אדם".
איך היית מגדירה את החוויה הזו של "קחי אותי שרון"? "צונאמי. העשייה שלה הייתה ממש מדליקה, חווייתית. באתי לתוכנית הזו מאוד נקייה, הייתה לי מטרה אחת, הייתי צריכה לבחור וזו הייתה המשימה שלי, במי שרון תבחר. זו הייתה שיטת האלימינציה, תמיד היה מישהו שאמר משהו לא במקום, וזה היה סוג של משחק".
ומה שהיה אחר כך? "מאוד חזק, וואו. זה היה יותר מדי, לא בשבילי. כשאני אומרת צונאמי זה ממש לופת אותי פה בחזה, זה היה נורא חזק".
הרגשת שאת משלמת מחיר על התהילה? "הרגשתי שאני לא מחייכת באמת, שמשהו מבפנים לא עובד".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
חולצה ומכנסיים - cos, חגורה - גוצ׳י אוסף אישי Ma sélection "אני לא לבד, זה נורא חשוב לי להגיד. יש רגעים אולי שאני מרגישה לבד אבל אני ממש לא"
(צילום: ערן לוי)
בזמן התכנית התעסקו הרבה באיך שאת נראית ובמה שלבשת. הרגשת ששופטים אותך בגלל זה? "ברור. התלבשתי מזעזע, ניסיתי להתלבש 'וואו' ולא היה לי את זה, היו לי לוקים זוועה".
ניסו לבנות לך תדמית מאוד מלכותית, של האישה המושלמת. "ניסו את הגלאם. אבל אני הכי בחורה של אוהל ושק שינה. כמובן שאני אוהבת גם וגם. עכשיו למשל אני יחפה".
חושבת שניסו להפוך אותך למשהו שאת לא? "והצליחו. הריץ' ביץ', ואחר כך כשחברתי לארז אלוביץ' אז זה בכלל הסתדר עם מה שכולם חשבו עליי. לא יודעת לגבי ביץ', אבל ריץ' ביץ' אני לא. אף פעם לא עניינו אותי מותגים, אני אוהבת בגדים פשוטים, הכול בזול יחסית. אני לא מאמינה בלקנות בגדים באלפי שקלים".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
חליפה - whisper and Loud, נעליים - H&M "אני אוהבת אתגרים. ידעתי שאני לא אעבור מהעולם הזה בלי שאעשה משהו, רק לא ידעתי מה זה יהיה"
(צילום: ערן לוי)
הזוגיות עם שוורד לא הצליחה, אבל האהבה בכל זאת חיכתה מעבר לפינה – כמה חודשים לאחר מכן אילון הכירה את ארז אלוביץ' (בנו של איש העסקים שאול אלוביץ'), שהפך לבעלה ואבי ילדיה.
לקחת צעד אחורה מהפרסום. "הייתי בכמה אודישנים אבל הרגשתי שזו לא אני. ניתבתי את זה בשלב די מהיר לעשייה החברתית שלי, והיה לי מאוד ברור שזה המקום שלי".
ועכשיו כשאנחנו ביום צילום, זה לא מחזיר אותך קצת אחורה, לא מדגדג לך? "היה לי מדהים, אבל אני מאוד שמחה שזה רק לרגע. מה שמדגדג לי ומפעיל אותי זה מה שאני עושה ביום יום. אני הרבה יותר גאה בעשייה שלי ב"גדולים מהחיים" בשבע השנים האחרונות או בדברים שעשיתי לפני".
בואי נדבר על זה קצת. אחותך נפטרה ממחלת הסרטן כשהייתה בת 17, ואבא שלך נפטר לפני שנה, גם כן מסרטן. "כן, זה עדיין מאוד קשה. יש משהו בזמן הזה שעובר שלא עושה את זה יותר קל. הוא קיבל סרטן בראש, תוך פחות מחודש הפך לנכה מאה אחוז ותוך עשרה חודשים נפטר. וזה מביא אותי למה שאני עושה היום ב'גדולים מהחיים', עמותה מדהימה שבאמת מצילה חיים של משפחות. יש חיים לפני ואחרי וההצלה, וזה באמת להיות שם בשביל המשפחה כי אתה הופך להיות מאוד בודד בתוך זה.
"עכשיו יצאנו בקמפיין גיוס המונים. בסופו של דבר רוב הכסף של העמותה מגיע מהעם, שהוא באמת נדיב ואנשים מקסימים שתורמים. ביחד נצליח. יש לנו יעד מטורף של 3.5 מיליון שקלים. במציאות של המדינה זה לא נהיה יותר קל כי כולם חוסכים, לא יודעים מה יהיה ומפחדים, אבל אני עדיין אופטימית ויודעת שהיהדות שלנו, הישראליות שלנו, זה מה שמחזיק אותנו. להבדיל מאירופה או אמריקה, שכל אחד לעצמו – זה מה שמייחד אותנו. אני חייבת להיות אופטימית למרות שזה מאוד קשה. חייבים, אחרת זה נורא קל לרדת למטה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
ג׳קט - story, ג׳ינס - דיזל, חולצה - cos "ללהק היתה ממש בעיה, אף אחד לא רצה. הם הלכו וחיפשו גברים בברים, והיו ממש צריכים לשכנע אותם"
(צילום: ערן לוי)
אילון ואלוביץ' נישאו בשנת 2004, הפכו להורים לשלושה ילדים והתגרשו אחרי 12 שנות נישואים.
זו תחושת אכזבה כשמפרקים משפחה, זוגיות? "לפרק את התא המשפחתי היה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיים שלי. הייתה לי פנטזיה להיות עם מישהו לכל החיים, להפליג לעבר השקיעה. אבל פנטזיה זה לא משהו אמיתי וזה קורה. אנחנו פרודים הרבה יותר טובים מאשר שהיינו בני זוג, וזה עובד לי מצוין".
מתי היה הדייט האחרון שלך? "אני כבר לא יוצאת הרבה לדייטים. היו לי אהבות ואני פוגשת המון אנשים, אני פשוט לא קוראת לזה דייטים. אם נגיד אשתה קפה עם מישהו, אני לא אקרא לזה דייט".
את מאמינה עדיין באהבה, רוצה להתאהב? "בטח, זה הכי כיף בעולם. אהבה, תשוקה, אלה דברים שמניעים אותנו. אני פריקית של התחלות, אבל בגיל 50 אני לא ממהרת לשום מקום, אני יותר רגועה. זה מושלם כמו שזה וזה יכול להיות מושלם גם אחרת".
את מנסה? "ככה ככה. תראו מה קורה לי, אני מסמיקה. אני חושבת שזוגיות זה... יבוא מישהו שיידע להכיל. ברחו ממני קצת, נבהלים ממני מהר או שאני מאיימת, היו כמה שרציתי ופוף, נעלמו. אבל זה יקרה".
לך נעלמו? "מה אתה חושב, שלי לא עשו גוסטינג? או שלא יודעים לסיים. גם אם אני יוצאת עם מישהו וזה לא מתאים אני אגיד, אני לא נעלמת".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
"אני מאמינה בלמצוא אהבה גם על המסך וגם במקום העבודה. רק צריך להיות פתוחים"
(צילום: ערן לוי)
אפשר למצוא אותך באפליקציות של היכרויות? "לא. יש לי הרבה דינמיקות עם אנשים, יש לי הרבה מחזרים, אני בתקופה מאוד מחוזרת, אני מודה. אבל תמיד אני אומרת שאני נורא עסוקה, עד שיבוא האחד. יכול להיות שאני עדיין מאמינה באגדות, שיגיע הנסיך על הסוס הלבן".
הילדים רוצים שיהיה לך בן זוג? "הבנות כן, הבן לא. הוא ישן איתי במיטה כל הזמן ולא מוכן לצאת ממנה. אולי בגלל זה אין לי זוגיות? הנה, הריאיון הזה יפתח את הצ'אקרה, זה ברור לי. תמונה ראשונה זוגית, נשיקה על השפתיים – אצלך. אוף, הבכת אותי. בסוף השאלה הזו על זוגיות הורגת אותי. תראו מה קורה לי.
"יש תמיד את הפרדוקס הזה – הרווקה של המדינה, הלכה לתוכנית, בסוף היא לבד. אני לא לבד, זה נורא חשוב לי להגיד. יש רגעים אולי שאני מרגישה לבד אבל אני ממש לא. אני באמת מאוד מלאה, בטוב, בעשייה, בילדים, במשפחה, בחברות. ויבוא מישהו שימלא בדיוק את החור הזה. לפעמים אני רוצה שכשאני חוזרת הביתה, אחרי יום עבודה, במקום להיכנס למיטה לבד – שמישהו יחבק אותי ושאני אוכל לנוח".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
"התלבשתי מזעזע, ניסיתי להתלבש 'וואו' ולא היה לי את זה, היו לי לוקים זוועה"
(צילום: ערן לוי)
מיהו גבר החלומות שלך? "מישהו פתוח, שיבין שהוא לא הדבר היחיד בעולם. יש גברים שרוצים להיות היחידים, שכל הזמן צריך לראות אותם, שרוצים שיחכו להם עם ארוחת הצהרים מוכנה. אני מחפשת מישהו עסוק, עם עולם שלם, שייסע ויטייל הרבה. יש הרבה גברים בגיל הזה שהם בודדים, שאין להם תחומי עיסוק. אני עם שלושה ילדים, בבוקר אני עושה ספורט, במהלך היום אני עובדת ויש לי חברים מדהימים שאני חולה עליהם".
אולי "קחי אותי שרון, פרק ב'"? "הילדים שלי גם צוחקים על זה. אומרים לי 'יאללה אמא, יהיו לך הרבה עוקבים באינסטגרם'. בטוח שאם היה אינסטגרם בתקופה שפרצתי הייתי עושה המון כסף, אבל לא היה כלום".
היית שוקלת להיכנס שוב לריאליטי? "לא. חד משמעית. למרות שהייתי באודישנים, זה כמו שעה עם פסיכולוג בחינם, אני חולה על זה. אמרתי 'אין בעיה, אני אדבר, אקשיב לעצמי, אבין מה קורה'. אני יוצאת, אומרים לי שאני עוברת שלב ואני אומרת להם 'תודה, אבל לא'. זה חצי התקף חרדה. לא רוצה".
מה היית מייעצת למי שרוצה למצוא אהבה על המסך? "שזו אחלה דרך, זה אפשרי. אני מאמינה בלמצוא אהבה גם על המסך וגם במקום העבודה. רק צריך להיות פתוחים. בינינו, זו המשימה הכי קשה למצוא אהבה".
מה את מאחלת לעצמך לעשור החדש? "למצוא אהבה. אני מוכנה לפרק הבא. יש המון מה לעשות ואני אשמח שיהיה לי מישהו לעשות את זה איתו. ואם לא, אז הילדים שלי מוכנים".
נסיים באיחולי יום הולדת שמח, מזל טוב! "איזה כיף להיות בת 50! תקשיב אני עפה על זה, אני כבר שנה חוגגת. מה אכפת לי? אם אף אחד לא חוגג לי, אני אחגוג לעצמי".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
"יכול להיות שאני עדיין מאמינה באגדות, שיגיע הנסיך על הסוס הלבן"
(צילום: ערן לוי)
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
שער Pplus - שרון איילון - יום הולדת 50
"אני הרבה יותר גאה בעשייה שלי ב'גדולים מהחיים' בשבע השנים האחרונות"
(צילום: ערן לוי)
צולם במלון "אלקונין" (לילינבלום 9 ת"א)
צילום: ערן לוי
סטיילינג: הילה ג'רבי
שיער ואיפור: ליאור גרין (ל״סולו״ במוצרי ״לייבל אם״ ו״סוטיס״)
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: חגי דקל
עריכה: גיא פוקס
קרדיטים לבוש:
לוק שער: חליפה פשתן - whisper and Loud, נעליים- H&M
לוק 2: שמלה אדומה - H&M
לוק ג'ינס: חולצה ומכנסיים - cos, חגורה - גוצ'י אוסף אישי Ma sélection
לוק 4: שמלה - דיזל, נעליים - זארה
לוק 5: ג'קט - story, ג'ינס - דיזל, חולצה - cos