3 צפייה בגלריה
"תפסיקו לשאול, זה לא נעים". דנית גרינברג
"תפסיקו לשאול, זה לא נעים". דנית גרינברג
"תפסיקו לשאול, זה לא נעים". דנית גרינברג
(צילום: ענת מוסברג)
"על זה כולם מדברים מהרגע שהתחתנתי. יותר נכון - מהרגע שברק הציע לי נישואים", אומרת דנית גרינברג בחיוך, שאפשר – אם ממש מחפשים, לראות בו גם מעט מועקה. חמישה חודשים חלפו מאז שהיא נישאה לבן זוגה ברק חקמט, ונראה שהציפייה מהם היא לעבור כבר לשלב הבא: כלומר ילדים. במהלך תכנית הרדיו החדשה שלה ושל העיתונאי בר זגה ברדיו ynet, היא שיתפה את תחושותיה על כך שהקהל מרשה לעצמו להסיק מסקנות בנושא הכל כך רגיש הזה.
"תראה, אני נמצאת בתעשייה הזו כבר הרבה זמן, שמונה שנים. הייתי נשואה בעבר, אני נשואה עכשיו וכל הזמן יש את השאלות האלו סביב ההיריון, כל הזמן. זה הגיע למצב שאין יום שעובר שאני לא מקבלת באינסטגרם 20-30 הודעות, ולא כאלו ששואלות אם אני בהיריון – אלא שמברכות אותי: 'מזל טוב על ההיריון, איזו אמא מהממת את תהיי, איזו בטן יפה יש לך". עכשיו, כולה אכלתי המבורגר לפני, כן? בכל מקום שאני נכנסת אליו, מסתכלים לי על הבטן".
למה זה קורה לדעתך?
"כי זו כאילו הנורמה, שמתחתנים וישר מביאים ילדים וזה מוזר אם לא. ואם את לא מביאה ילדים מיד, אז אולי יש לך בעיות להיכנס להיריון. זה פשוט טירוף מה שקורה סביב השיח הזה".
הקשיבו לתוכנית המלאה

כתבת על זה בסטוריז.
"כן, רשמתי שזה לא נעים לי ושיפסיקו לשאול אותי. ואם לי זה לא נעים, תחשוב מה עובר על אישה שאולי באמת יש לה בעיות להיכנס להיריון וכל הזמן שואלים אותה מה עם ילדים, או שאומרים לה 'וואי, את נראית בהיריון' או 'אנחנו חושדים שאת ככה וככה'. איזה צובט זה, איזה לא נעים זה. למה יש לנו את התרבות הזו להיכנס? באמת, צאו לי מהרחם".
מה את עונה?
"אני לא עונה. אבל באותו יום כבר הגזימו עם השאלות, וכתבתי בסטורי שזו ממש חדירה לפרטיות מבחינתי וכשיהיה משהו, אז יידעו. אתה יודע, אני חיה את הרשתות, אני לא מסתירה כלום, וכשיהיה משהו אני אפרסם את זה. כל דבר בעיתו ובזמנו. ואני לא בהיריון אגב. הנה, בוא נשים את זה על השולחן, אני לא בהיריון. תבדקו אותי עוד תשעה חודשים – אני לא".
3 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
"טירוף מה שקורה סביב השיח הזה"
(צילום: אמיר מאירי)
גרינברג מבקשת לחדד – השאלות לגבי היריון פוטנציאלי לא מכעיסות רק כי מדובר כאן בהסקת מסקנות בנושא אינטימי אלא בגלל שהן עלולות להשליך על היבטים אחרים ורגישים לא פחות – דימוי גוף למשל.
זה מעליב כששואלים את זה? כי אולי מאחורי השאלה התמימה כביכול עומדת רמיזה שהשמנת?
"כן, זה מעליב. לכל אחת יש בעיה עם דימוי גוף, שקרניות אלו שיגידו שלא".
גם לגברים, אגב.
"גם לגברים. לכל אחד מאיתנו יש איזה ג'וק בראש. עשיתי תאונת דרכים לפני חצי שנה, לא יכולתי להתאמן מסיבות בריאותיות ורפואיות. אני יודעת שעליתי במשקל. אני יודעת שדברים שהיו נראים עליי ככה, היום נראים עליי אחרת. אני לא שמנה, אני אוהבת את הגוף שלי, הכל טוב ויפה, אבל אני יודעת שיש לי קצת יותר ממה שהייתי. ולכן, כשאומרים לי על ההיריון, אני יודעת שזה קשור באופן ישיר לזה שהשמנתי.
"גם מפריע לי שעל כל סטורי כזה שאני יודעת שיש לי קצת בטן, אני רואה בעקבותיו איזה 200 שיתופים. אז זה גם לא נעים לי שאני יודעת שמישהי שלחה לחברה שלה 'תראי, דנית בהיריון', או 'הנה, אמרתי לך שהיא בהיריון', או 'הנה, הכפתור לא נסגר עליה'. זה מה שלא נעים לי, השיח הזה מאחורי הגב. לא רוצה את זה, לא מעוניינת. צאו לי מהרחם ומהכפתור של הג'ינס".
אנחנו יוצאים בהודעה – דנית לא בהיריון. תשחררו ממנה בבקשה.
"זה לא נעים ובאמת קשה להכעיס אותי. אני הבן אדם הכי רגוע בעולם. אבל במקרה הזה, זה לחץ לי על נקודות רגישות".
3 צפייה בגלריה
דנית גרינברג תכשיטי דנון
דנית גרינברג תכשיטי דנון
"לחץ לי על נקודות רגישות"
(צילום: שלומי יוסף)