את שנת 2023, נטע אלחמיסטר סיימה בסטטוס חדש: לטייטלים "דוגמנית" ו"אשת עסקים", התווסף אחד חדש: אמא טרייה לבן בכור בשם אל-ים. אלחמיסטר ובעלה, שחקן הכדורגל רמי גרשון, התחתנו בשנת 2019, אחרי קרוב לחמש שנות זוגיות, אבל לא מיהרו להפוך להורים. "עשינו את זה בזמן שהיה נכון עבורנו, כשהיינו מוכנים ורצינו את זה", היא מסבירה.
שמרתם על ההיריון בסוד די הרבה זמן. "רציתי לפרסם את זה ברגע שנכנסנו להיריון ודווקא מאוד התלהבתי מהרעיון של לשתף. אבל הלכנו לבדיקה שגרתית וגילו שגודל הכליה של הבן שלי לא היה תקין ביחס לחודש. היינו צריכים לעשות עוד בדיקות, והחלטתי שאני לא מפרסמת עד שאדע שהממצאים תקינים. וברוך השם קיבלתי תשובות והכול היה בסדר. זו הייתה הקלה, היום המאושר בחיי. אז נשמנו והמשכנו קדימה".
פודקאסט הברזייה – (נטע אלחמיסטר)
למה החלטתם לקרוא לו אל-ים? "אני ורמי מאוד אוהבים את השם ים, ורמי תמיד חלם שבמידה ויהיה לו בן, יהיה את שם השם בדרך כלשהי. היו כל מיני כיוונים ואז הוא חשב על אל-ים. בהתחלה עיקמתי קצת מבט אבל היום אני יכולה להגיד שאני מאוהבת בשם הזה, כמו שאני מאוהבת בו, באל-ים".
איך רמי בתור אבא? "אין לי כוחות לרמה של האבהות שלו. אני שואלת אותו הכול, 'רגע, מה צריך עכשיו לעשות?', 'איך מחליפים את זה?', 'מה הוא צריך לאכול עכשיו?'. הוא אבא חלום, אני לא חושבת שיש מישהו ברמה של רמי".
איך זה להיות אמא טרייה עם תינוק קטן בבית בתקופה כזאת? "נכנסתי לחודש תשיעי כשפרצה המלחמה. מצד אחד אני פותחת טלוויזיה ורוצה להיות מעודכנת בכול מה שקורה, ומצד שני, אני מרגישה שאני בשלבים מאוד מתקדמים עם ההיריון וזה התחיל להשפיע עליי גם ברמה האישית. היו רגעים שלא הרגשתי את הבעיטות של העובר, ואמרתי שאולי אני עושה נזק, בזה שרציתי כול כך להיות מעורבת. יומיים אחרי שילדתי, הייתי בבית יולדות והייתה אזעקה. רצנו כל האימהות לממ"ד עם התינוקות. אני לא יכולה לקרוא לו תינוק, זה כל כך פיצי, וחוויתי שם טראומה שאני לא יודעת איך התמודדתי נפשית באותו רגע, זה היה קשוח. אבל קשה לא להתעדכן ולשמוע את הסיפורים. זה מצב מטורף, זה שהחטופים עדיין שם, אין לי מילים. זה לא יכול להיות, אי אפשר להכיל את זה בשום צורה. אני צריכה לצבוט את עצמי כדי להאמין שאנחנו במציאות הזו".
מה דעתך על ההתנהלות של הפוליטיקאים? "אני לא רוצה לפתוח את הצד הפוליטי כי לא התכוונתי לדבר על זה, אבל אי אפשר שלא. אני חושבת שהממשלה, וכול הפוליטיקאים, מה שהם שצריכים להתעסק בו היום זה להחזיר את החטופים הביתה. יותר מכל דבר אחר. זה הדבר הראשון והכי חשוב".
4 צפייה בגלריה
נטע אלחמיסטר
נטע אלחמיסטר
"יומיים אחרי שילדתי, הייתי בבית יולדות והייתה אזעקה. רצנו כל האימהות לממ"ד עם התינוקות". נטע אלחמיסטר
(צילום: אינסטגרם)
זמן קצר אחרי הלידה, אלחמיסטר כבר חשפה גיזרה דקיקה וחטובה, שלא בהכרח אופיינית לנשים אחרי לידה. הגולשים, והגולשות בפרט, לא התרשמו מהלוק והציפו את הרשת בטענות על כך שהיא מעודדת הפרעות אכילה.
אלחמיסטר לא התרגשה והגיבה אז: "הגוף שלי לא חזר לקדמותו יום אחרי הלידה וגם לא שבועיים אחרי, וזה בסדר גמור. חזרתי לאט-לאט לשגרה ולאימונים שלי שעושים לי הכי טוב. כל אחת עוברת את התהליך באופן שונה ובקצב אחר, והעיקר הוא לחיות ולהתמסר לדבר הכי טהור שהגיע לעולם".
כעת היא מספרת: "אני מאוד אוהבת להתאמן, והתאמנתי עד יום לפני הלידה. הייתה לי גם סכרת היריון, ומהרגע שגילו את זה שמרתי על תזונה. אכלתי בצורה יותר מבוקרת ולכן לא עליתי הרבה במשקל. מבחינתי, אמרתי שלא אכפת לי איך אהיה אחרי הלידה ושאהיה שלמה עם הגוף שלי. מאוד אהבתי את השינויים, שהייתי פתאום סקסית ויותר עגלגלה, אהבתי מאוד את המראה שלי עם הבטן וזה משהו שאני יכולה להגיד שאני אפילו מתגעגעת אליו. הייתה לי תחושה מאוד נשית, הפכתי מילדה לאישה. אבל חזרתי לעצמי מאוד מהר, בגלל הסכרת, התזונה והאימונים וגם הגנים, הכול ביחד. אני לא מתנצלת על זה ואני שלמה עם עצמי. אני יודעת שגם אם לא הייתי נראית ככה ולא חוזרת לעצמי, עדיין הייתי מצטלמת".
4 צפייה בגלריה
נטע אלחמיסטר
נטע אלחמיסטר
"חזרתי לעצמי מאוד מהר. אני לא מתנצלת על זה ואני שלמה עם עצמי".
(צילום: אינסטגרם)
תחשבו על האסוציאציה הראשונה שעולה לכם כשאתם שומעים את שמה של אלחמיסטר, והתשובה תהיה כנראה - בגד ים. ויש לכך סיבה: מפעל חייה הוא מותג בגדי הים "בננהוט", שהקימה לפני עשור ביחד עם השותפה שלה נועה בני, ושצמח לאחד ממותגי האופנה המצליחים בארץ - התרחב לעוד מקומות בעולם והגיע עד לכוכבות הוליווד.
מתי הבנת שזה הופך למשהו רציני? "אני חושבת שברגע שהחלטנו לעזוב את הבית ולעבור לחנות פיזית בתל אביב. אני זוכרת שקנדיס וואמפל, אחת הדוגמניות הכי גדולות של 'ויקטוריה'ס סיקרט' התחילה לעקוב אחרינו. היא באמת רצתה את בגדי הים שלנו ושלחנו לה. בדיוק אתמול שלחנו חבילה לקייטי פרי, לקליפ חדש שלה, וגם ג'ניפר לופז לובשת בגדי ים של בננהוט, קרדשיאן, זה באמת לא מובן מאליו. באותה נשימה אני גם הולכת לים ורואה בנות עם 'בננהוט', וזה מרגש אותי אפילו יותר מאשר לדעת שמישהי מטורפת מהעולם לובשת את זה. לראות מישהי שמסופקת מזה וכיף לה ומרגישה בנוח וניגשת אליי ומחמיאה, זה הרגע הכי כיף ושווה הכול".
האמנת שהרעיון הקטן של עסק לבגדי ים יהפוך לאימפריה הזאת? "עד היום נועה ואני נכנסות לחנות ואומרות אחת לשנייה, 'את קולטת שלפני שנייה הבאנו בנות לחדר שלי ושלך, פרסנו להן על המיטה בגדי ים ונתנו להן למדוד?'. ומישהי שהיא אקסטרה לארג' בחזה, אבל הבאתי לה אקסטרה סמול כי זה הבגד ים היחיד שהיה, ולקחתי סרגל, ותוך כדי אני כותבת בפתקיות ונוסעת לתופרת פר הזמנה, קונה מטר בד והוא נגמר. לפעמים אני אומרת שצריך לכתוב על זה סרט או סדרה. כל כך מטורף.
"אני ונועה בנינו את 'בננהוט' בלי אף משקיע בעסק. עשינו את הכול לבד, מיוזמה אישית של שתי ילדות צעירות שלא ידעו מה זה אינסטגרם, זרמנו על הרעיון והיום יש לנו חנויות ואנחנו מוכרות לכל העולם. אנחנו עובדות קשה. כול האופרציה והעובדים והמורכבויות שיש בניהול עסק, זה משהו שאנחנו עושות. וגם יש לי את Byneta, שהתחיל כמותג למוצרי שיזוף וגדל לעוד המון תחומים וזה רק הולך ומתפתח. המטרה שלנו היא להגיע לכל יעד בעולם".
הרגשתם שמפרגנים לכן בתחילת הדרך של העסק? "לא היה כל כך פרגון, תמיד הרימו גבה. הביקורות אמרו, 'היא מצטלמת עם ביקיני, בגלל זה יש לה עוקבים', ו'היא חושפת את הגוף שלה, למה היא מצטלמת ככה?'. רמי היה רואה את הבגד ים על הרצפה ואומר לי, 'נטע, תלבשי אותו, ככה את מוכרת יותר. בסופו של דבר יראו אותו עלייך ויבינו איך זה נראה', וזה מה שהוביל אותי".
את חושבת על היום שבו אולי תצטרכי פרזנטורית אחרת לבננהוט? "וואו, איזו שאלה מדויקת. חד משמעית כן. אנחנו חושבות שהיום 'בננהוט' כבר עומד בפני עצמו. אני ונועה היינו הפנים שלו מתחילת הדרך, אבל יש איזושהי בגרות מסוימת שעסק עובר ושתינו כבר לא צעירות. אני אימא וגם נועה במקום אחר בחיים שלה, ואנחנו כן רוצות להוריד את התלות בנו, כי בסוף המותג צריך לצמוח בפני עצמו. עוד עשר-עשרים שנה, קהל היעד יהיה שונה, אז זו מחשבה אסטרטגית שאנחנו מדברות עליה, ולדעתי בשנה הבאה כבר יהיו דוגמניות אחרות. זו תהיה סגירת המעגל ענקית בשבילנו".
4 צפייה בגלריה
נטע אלחמיסטר BY NETA
נטע אלחמיסטר BY NETA
"לדעתי בשנה הבאה כבר יהיו דוגמניות אחרות"
(צילום: רפי דלויה)
אלחמיסטר הייתה בין לקוחותיו הגדולות של שי אביטל, סוכן הדוגמניות שהואשם בעבירות מין ובחשד לשיבוש הליכי חקירה. עם היוודע החשדות נגדו, אלחמיסטר התנערה ממנו וגינתה את מעשיו. לאחרונה נודע שהוא תובע מחברת "לילית קוסמטיקה", שמייצרת את מוצריה של אלחמיסטר, חמישה מיליון שקל בנוסף לחצי מהרווחים בטענה שעדיין היה הסוכן שלה בזמן שההסכם בין הצדדים נחתם. מבחינתה של אלחמיסטר, אביטל הוא כבר זיכרון רחוק - אבל עדיין קצת כואב. "עבר כל כך הרבה זמן. התרגלתי כבר לחיים בלעדיו, להיות בלי סוכן ולנהל את עצמי. היום אני במקום אחר. זה כמו שיש לך בן זוג במשך המון שנים ואתם נפרדים, אז בהתחלה הפרידה כואבת ומוזרה, והזמן עובר ואתה מתרגל. בזמנו, כשפורסמו הדברים, אמרתי את מה שהיה לי להגיד בסטורי ועדכנתי שהקשר הזה נגמר, ובאמת מאותו יום אין לי קשר עם שי, שום דבר".
הופתעת לשמוע את הטענות נגדו? "זה היה כמו רעם ביום בהיר, הכול התנפץ לי בפנים. לא היה לי מושג מכל מה שנאמר בתקשורת. גם חשבתי על זה שאף אחת לא אמרה לי משהו. יותר מזה, הייתי טסה הרבה לעבודות בחו"ל ותמיד כשטסתי עם שי, אז אבא שלי ורמי היו רגועים. תבין את הרמה של הקשר והביטחון שהיה לי איתו. הוא היה כמו בן משפחה".
צפו בריאיון המלא בראש העמוד, או האזינו לו כאן:
בר זגה
נטע אלחמיסטר: ״ג׳ניפר לופז לובשת ׳בננהוט׳, אתמול שלחנו חבילה לקייטי פרי לצילומים. לא חשבתי שאגיע למקום כזה”
59:43
4 צפייה בגלריה
נטע אלחמיסטר
נטע אלחמיסטר
מתפדקאסטים. נטע אלחמיסטר ובר זגה
(צילום: פרטי)