אושיית הרשת ובעלת מותג קוסמטיקה אלין כהן היא אומנם רק בת 23 אבל מציינת כבר עשר שנים של עשייה. והיא בהחלט עשתה הרבה: כהן התפרסמה בתוכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים (ממנה יצאו גם כוכבות עתידיות כמו אנה זק, קים אור אזולאי, טיילור מלכוב) ומינפה את החשיפה כשפתחה ערוץ יוטיוב שבו שיתפה סרטוני הדרכות של איפור, טיפוח ולייף סטייל.
הגולשים הגיעו בהמוניהם ואיתם גם המותגים שגייסו את כוח ההשפעה שלה לשורותיהם ועשו איתה שיתופי פעולה מסחריים, הרבה לפני שמישהו ידע מה אומר המושג "משפיענית". ב-2017, כשהיא רק בת 15, היא הקימה עסק משלה, "אלין כהן קוסמטיקס", שזכה להצלחה גדולה - אבל חווה גם קשיים בדרך.
פגשנו את כהן בהשקת קולקציית הריזורט של מירן ומאור בוזגלו, שהשניים עיצבו עבור חברת האופנה רנואר, ודיברנו איתה על הקריירה הענפה שלה, על החוויות שאולי פספסה בשנות ההתבגרות שלה וכמובן - הדברים שהיא מחפשת בבן זוג.
אלין כהן ראיון רנואר
(צילום: מיכאלה חזני)
לקחת הפסקה מהעסק שלך, והוא חזר לאחרונה לפעילות. מה איתו היום? "המותג קיים, נושם ובועט. אנחנו עכשיו בסולד-אאוט מטורף, וממש בקרוב ייצאו מוצרים חדשים ונחדש את המלאי. אני חושבת שבתקופת המלחמה, כל עסק נפגע. עוד לפני כן השקעתי המון בלהקים ולעצב מחדש את המותג, אז כבר היו לי הפסדים. אז אני לא אגיד לך שהכול בסדר והכול ורוד, כי זו תקופה קשה לכולם. אבל אני לא מתלוננת, ושאלה יהיו הבעיות שלי".
ובפן האישי? "אני מרגישה שאני בשיאי, ואני שמחה ומאושרת על המקום שאני נמצאת בו וחולמת רחוק. אני מרגישה שאני בדיוק במקום שאני צריכה להיות בו, ברגע הכי נכון, בזמן הכי נכון, ואני מרגישה שכול שנה היא יותר טובה עבורי, מלמדת, מחשלת. אני גם מרגישה שאני מתבגרת מול המצלמות. זה מאוד משעשע לראות דברים שקרו בעבר, זה זיכרון שיהיה איתי לכל החיים. התחלתי בגיל 13, אני היום בת 23, כבר עשר שנים בתעשייה הזו. אז זה רק להמשיך לעלות מעלה מעלה".
2 צפייה בגלריה
מאור מירן בוזגלו השקה רנואר
מאור מירן בוזגלו השקה רנואר
"היום אני יודעת לעצור אם קשה לי, אני לא פוחדת להיעלם". אלין כהן
(צילום: לנס הפקות)
לא פשוט להתחיל בגיל כזה צעיר. "התחלתי עם המותג בדיוק כשהייתי בשיא של גיל ההתבגרות ובשיא הקריירה שלי. הרבה שאלו אותי אם אני לא חושבת שאני מוותרת על משהו, שאני מפסידה את הילדות, ותמיד עניתי 'מה פתאום, אני זוכה להגשים את החלומות שלי בגיל כזה צעיר. מי לא הייתה רוצה?'. היום בדיעבד הייתי אומרת שאם מישהי רוצה להיכנס לתעשייה הזו, שתעשה את זה אחרי צבא. תעשי את הדרך שכל ילד וכל אזרח צריך לעשות, תתגייסי בכיף ובאמת תגדלי בנחת, אבל זה רק בדיעבד. אני לא מתחרטת על זה שהתחלתי בגיל מוקדם, אני חושבת שזה עדיין דבר מדהים, אבל היום אני מבינה שכן הפסדתי דברים בילדות, וכן יכולתי לחוות דברים בצורה שונה ורגילה, שלא חוויתי אותם".
מה מרגיש לך שפספסת? "כול מיני דברים בבית-ספר שלא יכולתי לעשות. לא הלכתי לגדנ"ע כי הייתה לי השקה של הדיוטי פרי, ולא יצאתי לטיול בפולין, כי היו לי דברים אחרים לעשות. כול מיני דברים שבאמת הייתי רוצה לחוות אותם כילדה ולא יכולתי מפאת העבודה, כי התחלתי בגיל מוקדם. פתחתי עסק והוא דרש ממני כול כך הרבה, כי עדיין הייתי ילדה אבל הייתי צריכה להתנהל כאשת עסקים".
את מפצה את עצמך היום, על דברים שלא עשית פעם? "היום אני יודעת לעצור אם קשה לי, וזה משהו שלא ידעתי לעשות לפני כן, משהו שמאוד פחדתי לעשות. אמרתי, 'אם אני מפסיקה עכשיו, אז מה יהיה? אני אעלם'. היום אני לא פוחדת להיעלם. אני מאוד שמחה במקום שלי, הקהל שלי תמך בי כול כך הרבה שנים והוא נמצא איתי ואני עוד צוברת קהלים חדשים".
מה עם זוגיות? "כרגע אני רווקה, ארבעה חודשים, משהו כזה. כשזה יגיע, זה יגיע. אני לא בלחץ".
יש לך איזה טייפ קאסט, משהו שחשוב לך בגבר? "שיהיה בן אדם טוב, שיהיה אינטיליגנט, שיהיה איש של בית, איש חם. הכי חשוב שיהיה קודם כול בן אדם טוב, אמין, נחמד".
חשוב לך מישהו אמיד? "אני לא חושבת שחשוב לי שיהיה אמיד, כמו שחשוב לי שיהיה שאפתן. שיהיו לו שאיפות להתקדם, שאיפות על החיים שלו, לבית שיהיה לו, שיקום מוקדם בבוקר, שיחשוב על עצמו. אם יש כסף, אז אחלה, מי לא רוצה? מי לא רוצה שתהיה לה זוגיות עם גבר שהוא גם מצליחן שמגיע עם קבלות? אבל בסופו של יום, שיהיה שאפתן".
צפו בריאיון המלא בראש העמוד!
2 צפייה בגלריה
מאור מירן בוזגלו השקה רנואר
מאור מירן בוזגלו השקה רנואר
"היום אני יודעת לעצור אם קשה לי, אני לא פוחדת להיעלם. כהן ויעל שלביה
(צילום: לנס הפקות)