רגע אחרי שפרצה המלחמה, אשת העסקים פנינה רוזנבלום נכנסה לאולפן והקליטה את השיר "איפה הייתם ב-7.10?" - שיר שהפך ללהיט מוכר בכל בית בישראל, שבר את הרשת בשלל מחוות הומוריסטיות ורוזנבלום בהחלט הצליחה לרומם את מצב רוחם של הישראלים.
כעת, אחרי מתקפת הטילים והכטב"מים ששיגרה איראן לעבר ישראל בשבת האחרונה, רוזנבלום הודיעה כי הקליטה שיר חדש - והבהירה: "כדאי שהאיראנים יקשיבו".
בשעה טובה, יש שיר חדש. "השיר החדש, 'איראן דונט שוט', ואני משיקה אותו במוצאי שבת. ייצא גם קליפ, כמובן".
איך היו התגובות על השיר הראשון? "התגובות מטורפות, זה הפך להיות להיט מטורף. אין ילד במדינה שלא שר את השיר הזה - ילדים, מבוגרים, חיילים. זה הפך להיות ההמנון של המלחמה כי המילים שלו כל כך חזקות והן גם מלכדות מאוד. זה מה שרציתי".
2 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום
איפה הייתם ב-13.4? פנינה רוזנבלום
(צילום: אינסטגרם)
ספרי לי על השיר החדש שהקלטת על איראן. "השיר החדש בא בעקבות מה שקרה לנו, זה היה משהו היסטורי באותו לילה עם איראן. למחרת היום ישבתי וכתבתי את המילים, 'אירן דונט שוט', ואז פשוט פניתי לאולפן 'קולות' ואורן כהן הלחין את השיר, הם עושים הכל בהתנדבות. אהבתי את מה שהוא עושה, זה שיר שונה לחלוטין מ'איפה הייתם?'.
"נכנסתי לאולפן ותוך שעה וחצי הקלטתי את השיר, וזה יצא מדהים, ממש להיט. נקווה שהאיראנים יקשיבו, כדאי שהם יקשיבו – אירן דונט שוט! מאז השבעה באוקטובר מבקשים שאני אכתוב עוד שיר ולא הייתה לי סיבה, צריך סיבה, זה לא ככה, אני לא כותבת שירים סתם. הלילה הזה היה כל כך דרמטי שלא יכולתי לעבור לסדר היום".
כמה פחדת באותו לילה? "תשמע, ישקר מי שיגיד לך שזה לא הפחיד אותו. אני הייתי מופתעת, לא האמנתי שהם יעזו לעשות דבר כזה, אבל נורא סמכתי על צה"ל וידעתי שברקע יש את האמריקאים ושכל המדינות איתנו, אז היה לי יחסית שקט. חיכיתי כל רגע לאזעקה, אבל בסביבות אחת בלילה הלכתי לישון והבנתי בבוקר שהכל מאחורינו, תודה לאל וברוך השם שאף אחד לא נפגע.
"אני חושבת שצריך לעשות הכל בתיאום עם ארה"ב, היא החברה הכי טובה שלנו. שמעתי שישראל רוצה לתקוף ואני מקווה שלא תהיה הסלמה. אף מדינה לא יכולה להתעסק איתנו ואנחנו צריכים להיות מלוכדים שזה הכי חשוב".
מה את רוצה לאחל לעם ישראל לכבוד פסח? "אני רוצה לאחל לעם ישראל חג שמח, שהחטופים יחזרו ההביתה וגם המפונים. שנסיים את השנה הנוראית הזו, לא להאמין מה עובר עלינו ועל המדינה שלנו בעיקר. לא נראה לי שהאזור יהיה שקט עוד הרבה שנים - אבל נקווה למשהו נורמלי יותר, זה מה שאני מאחלת לכולם".
2 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום
בנונשלנטיות
(צילום: אינסטגרם)