"האח הגדול" תמיד הייתה מתוכניות הריאליטי הכי מעוררות עניין במדינה, ונדמה כי בעונות האחרונות מנסים הדיירים (ועורכי התוכנית) ליצור פרובוקציות מכוונות כדי להישאר רלוונטיים. אם בדרך כלל הבית מתחלק לשני מחנות - בעונה הנוכחית זה כל הדיירים נגד המתמודדת הבולטת סתיו קצין, שעומדת שוב ושוב בפני חרמות והתנהגות פוגענית מצד הדיירים.
מי שהייתה שם קודם, יוצרת התוכן והמשפיענית בר כהן, ששהתה בבית המפורסם בעונה הקודמת וספגה ביקורות רבות מצד הקהל (לצד הערצה חסרת תקדים), מציגה בפודקאסט של בר זגה זווית אחרת - שכנראה רק מי שהיה בבית "האח הגדול" ידע להסביר.
5 צפייה בגלריה
בר כהן פודקאסט
בר כהן פודקאסט
לא מתנצלת על שום דבר שקרה בבית "האח". בר כהן
(צילום: אינסטגרם)
"זו השנה הכי חזקה שעברתי. הלידה זה הרגע הכי מטורף שהיה לי בחיים, אבל בוא נגיד ש'האח הגדול' לא נופל מזה. דווקא כשיצאתי הבנתי את העוצמות של מה שקרה בפנים וזו החוויה הכי טובה שעברתי בחיים אחרי הלידה. אני רואה חוויות שגם החלק הרע בחוויה זו חוויה מאוד טובה. למדתי מהחוויה הזו, השתפרתי, למדתי המון על עצמי, אז כל עוד אני למדה וקורה לי משהו טוב מבחינת האישיות שלי, כאישה, כאמא, בפרנסה, אז כבר הרווחתי. זו הייתה עונה מאוד חזקה, לא הייתה עונה שנכנסה לכל כך הרבה בתים - עזוב את הרייטינג, החיבור אלינו, לחלק מהדיירים, יש המון דיבור על זה בכל מקום שאני הולכת. אני הולכת ברחוב ואנשים מדברים איתי על החיים האישיים שלי ברמות של 'מתי את יולדת, מתי את מתחתנת', ברמה שהם יושבים ומחכים".
מרגיש לך בנוח לשתף כשמישהו זר שואל? "אני סופר פתוחה, אני חושבת שאני פתוחה אובר. אני מאוד 'העם', באתי מהעם, אני הכי מהשכונה שיכול להיות. אני מדברת עם אנשים ברחוב ומדברת איתם בשפה שלהם".
כשאת מסתכלת אחורה על העונה שהייתה לכם, יש משהו שאת מצטערת עליו? "לא. אני מקבלת גם לפעמים באינסטגרם - בעיקר כשיצאתי - 'למה את לא מתנצלת?' 'את צריכה להתנצל על ככה וככה'. קודם כל אף אחד לא יגיד לי על מה אני צריכה להתנצל, תתקדמו. אני חושבת שמי שבאמת צפה יודע, שאם היה משהו בבית 'האח הגדול' שהייתי צריכה להתנצל עליו, לעומת הרבה מאוד דיירים, אני תמיד באתי והתנצלתי ברגע שזה קרה. לצאת החוצה ולהתחיל עם התנצלויות זה באמת לא אני, אני לא מרגישה שהיה לי צורך וגם אף אחד לא התנצל בפניי על המון דברים ששמעתי כשיצאתי או על שיחות פרטיות כששמעתי כשיצאתי או על דברים הרבה יותר קשים שנאמרו עליי אבל הם לא שודרו או עלו לכל מיני אתרי רכילות".
5 צפייה בגלריה
בר כהן פודקאסט
בר כהן פודקאסט
חיים כמו זוג נשוי. כהן ואליאב
(צילום: אינסטגרם)
מה למשל שמעת שאמרו עליך? "כל מה שיצא מהפה שלי, נאמר עליי במילים הרבה יותר חמורות. אם זה פרחה ואם זה... לא השאירו לי מילה, באמת, המון דיירים שם. עכשיו אנחנו רואים בעונה הזאת את העריכה והיום כשאני צופה בעונה הזו אני מבינה את הסיפור שרוצים לספר, את הדברים שמשמיטים, משפטים מאוד חמורים שלא עולים, שמה שהיה אצלנו בעונה זה בקטנה. דברים ששלחו לי מערוץ 26, ניבולי פה ברמות שאני לא יודעת איך זה יכול להיות משודר בטלוויזיה בכלל".
יש אנשים שאמרו דברים ולא האממת שדווקא הם אמרו את זה? "קודם כל אני מאמינה על כולם. אני בחורה עם אינטואיציה מאוד חזקה. יש העמדות להדחה בבית 'האח הגדול' ואני לאורך כל העונה לא פעלתי מאסטרטגיה ואולי זה לא נכון, פעלתי מהמקום של מי צריך את הכסף יותר. לא היה חסר לי כלום, להורים שלי תמיד היה לתת אוכל והכל, אבל אני באה ממקום שאין בו הרבה. הבחירות שלי היו כזה מהבטן של אני לא יכולה להעמיד אימהות ולא ילדה צעירה שרק עלתה לארץ והבחירות כלפי נעשו ממש שונה. הופעתי כשיצאתי, אבל לא הופעתי לגבי האדם. אף אחד לא דיבר על זה כי בר היא נורא חזקה כזאת, תמיד אומרת את דעתה, אבל בחודש הראשון הרבה אנשים לא דיברו איתי בכלל. לא נתתי לזה מקום. גם בעונה הזו צועקים 'חרם' 'חרם' 'חרם', תפסיקו לבזות את המילה חרם, יש ילדים שמתאבדים בגלל חרמות, אתם מבזים את המילה חרם. מה שקורה כרגע ב'אח הגדול' זה לא חרם!".
אז מה זה? "זה לא חרם, יש רגעים קשים, נגיד כלפי סתיו וצריך לגנות אותם ואני יודעת שאם אני הייתי בבית הייתי גומרת אותם על זה. גם עם אנשים שלא הסתדרתי איתם היה לי חשוב שיהיה להם מה לאכול ומה לשתות ואוי ואבוי, לא במשמרת שלי. לא עניין אותי איך זה נראה או מצטייר, קודם כל שלאנשים יהיה את הדברים שלהם, אבל בחורה שגומרת לאנשים שם על מערכת העצבים, היא לא בחורה שעושים עליה חרם ואני מבינה את קבוצות התמיכה. תראה, אני מבינה את עולם 'האח הגדול', הם עושים הכל ברשת כדי לייצר כותרות. ככה עשו בעונה הקודמות, ככה עשו בכל העונות".
אז הם מנסים להוציא את סתיו מסכנה? "הם יעשו הכל, הם ילכו לכל מיני תקופות עבר של דיירים ויוציאו את הקישקע. הם הלכו לבן זוג שלי לשעבר, התקשרו לאקס שלי, לאבא של ליאו, חבורה של בנות שתומכת בדיירת אחרת התקשרו לאקס שלי וביקשו ממנו ללכלך עליי, להגיד לו שיגיד שאני עקרתי ממנו את הילד, 'תטנף על בר', הוא צחק להם בפנים. לאן אנשים מגיעים? כל ההמולה שיש ברשת היא הרבה יותר גדולה ממה שקורה בתוך הבית. אני מבינה את העניין, אני לא כועסת על זה. הרבה אנשים יוצאים מ'האח הגדול' וכועסים על העריכה, הם מתפרצפים על האחים הגדולים או על ההפקה. השבוע אחד מהם אמר לי 'את היחידה שלא התלוננת'. מה יש לי להתלונן? אני מתפרנסת היום כמו שבחיים לא התפרנסתי, אני הולכת ברחוב ואנשים אוהבים אותי, מה אכפת לי מה כותבים בסשא? מה אכפת לי מה בנות ממורמרות כותבות עלי? זה מזיז לי אתה יודע את מה".
5 צפייה בגלריה
בר כהן פודקאסט
בר כהן פודקאסט
רוצה שיהיו לו אחים מאליאב. בר וליאו
(צילום: אינסטגרם)
מה הן כותבות עליך? "מלא צחוקים עלי, מנסים לשמר איזה ביף בחוץ שהוא לא קיים, כל אחד חי את החיים שלו. התחילו לצחוק אחרי ההצעה של שחף וטליה, 'טוב, עכשיו אליאב יציע לבר', תשתחררו אנשים, אנחנו חיים את החיים שלנו האישיים, אנשים לא מתחתנים בגללכם, אנחנו אנשים בוגרים".
מה באמת חשבת כשראית ששחף וטליה התארסו? "הכי התרגשתי בשבילם. עכשיו זה בעיה, כי לא משנה מה אני אגיד, אלו שלא אוהבות אותי יגידו 'היא עוקצת', 'קנאית'. מי שמכיר אותי באמת בדי אן איי שלי והמון עוקבות מכירות אותי יודעות - למה שאני לא אשמח עבור אנשים שחיו איתי שלושה וחצי חודשים? חייתי איתם שלושה וחצי חודשים בבית, ראיתי את הקשיים שלהם, הסתכלתי להם בעיניים, אני מכירה אותם, אני יודעת ששניהם הכי רצו זוגיות ומשפחה, מהמקום שאני באתי ממנו, שהכי רציתי את זה בעולם. אי אפשר לא לשמוח עבורם. אנשים בחוץ לא יודעים לעשות את ההפרדה. אני יצאתי עם הגבר שרציתי, מה יש לי לקנא?"
את חושבת שהיית יכולה להסתדר עם מישהי כמו סתיו בבית? "בחיים לא. אני יודעת למה אני מסוגלת ולמה אני לא. אני חכמה בדיעבד, אבל הבמה שהם נותנים לה – לוקחים את הצ'ק ושמים לה בכיס. אין הסדר אחר. רוב הסיכויים שסתיו הולכת לקבל את הצ'ק וזו במה שניתנת וחבל בשבילם שהם עושים את זה. הם לא מבינים כמה כוח הם נותנים לה. בינינו, זה לא אמיתי הדבר הזה, ההתנהגויות האלה, הבדיחות האלה, הצחוקים האלה, הבחורה יודעת... אנשים לא מתנהגים ככה".
היא עובדת בשביל המצלמה? "לחלוטין. היא יודעת את העבודה והיא גם הייתה כבר בתוכנית ריאליטי והיא יודעת שמה שהיא מספקת ומה שהיא מייצרת מהפה שלה עובד. סתיו ניסתה המון זמן להיכנס ל'אח הגדול', אני יודעת את זה ממקורות אישיים, מאנשים שהיא פנתה אליהם, היא רצתה המון זמן להיכנס לבית. היא הרבה זמן הכינה את עצמה, זה לא אנשים כמוני ש'האח הגדול' היה בדיחה, אני לא יודעת עד היום איך הגעתי לשם. הרבה אומרים 'איך הגעתי, איך הגעתי' ומסתבר שהם היו באודישנים כל החיים. זו מישהי שהכינה את עצמה ליום הגדול שבו היא תיכנס לריאליטי".
איך לא נשברים? היא עוברת שם סיטואציות לא קלות. "גם אני עברתי סיטואציות לא קלות וגם אנשים שהיו איתי בעונה. אנחנו אנשים חזקים, סתיו בחורה חזקה – היא עברה גירושים והיא אמא ומגדלת ילדים, עם חיי כלכלה לא פשוטים, היא קוסמטיקאית, זה לא כזה קל. היא בחורה חזקה, אני חושבת שהיא תנצח. אין לי בעיה שהיא תיקח את הכסף, יש לה שני ילדים, היא בחורה צעירה, היא לא נשואה, אני אשמח בשבילה שהחיים שלה ישתנו".
5 צפייה בגלריה
בר כהן פודקאסט
בר כהן פודקאסט
"אליאב הוא ההוכחה שאבא זה רק טייטל"
(צילום: אינסטגרם)
מי הפייבוריט שלך? "אני מאוד אוהבת את ינקי ולא כי כולם אוהבים אותו. אני לא יודעת אם כדמות ב'אח הגדול' מגיע לו, לא מתאים לי להגיד שמגיע לו, אבל כרגע אני חושבת שהוא היחיד שאני באמת נהנית להקשיב לו. אין לי בעיה גם שיובל תיקח. אני מאוד אוהבת להקשיב לה. בסוף הניצחון זו לא הזכייה. אני היום יכולה להגיד לך בפה מלא - וזה לא פשוט לצאת מקום שני - אבל אני מודה לקדוש ברוך הוא שלא לקחתי. הדרייב שיצאתי איתו להרוויח ולהתפרנס ולייצר בכוחות עצמי - זה הרבה כוח. יש קטע כזה שיושב לך סכום בצד שכאילו 'טוב יש לי את הכסף לקחת משכנתה', לא, אני הייתי צריכה את הדרייב הזה. באמת שהכל מלמעלה, זה לא סתם קרה".
אז הבאת את המיליון שלך גם בלי הזכייה. "אני לא אמרתי את זה, זה אתה אמרת. אני לא מדברת על כסף בחיים. יש אנשים שאין להם. אני לא הגעתי למיליון וגם לא זוכים במיליון, תן לי להזכיר לך, אנחנו חיים במדינת ישראל זה חצי. אני מתפרנסת ברוך השם ביושר, כמו שלא התפרנסתי גם לא בחו"ל".
יצאת מהאח הגדול, חלפו 15 דקות התהילה ופתאום צברת עוקבים ולקחת את זה למקום של 'משפיענית'. "אני לא אוהבת את המילה הזו, אתם נתתם לי אותה. יש מקצוע ועכשיו המקצוע מוגדר כמשפיענית. אני בגדול יש לי חנות עם המותגים הכי שווים בארץ, ובמקום שתלך לקניון אתה קונה דרכי עם הנחה. אתה רוצה - תקנה, אתה לא רוצה - אל תקנה. אני לא משפיעה בזה, אני חנות, אני מוכרת, זו לא השפעה וזה מתחיל להיות מביך כל השיח הזה מסביב. אני מאוד חדשה בדבר הזה, אבל זה מעליב אותי שקוראים לי ככה כי זו לא ההשפעה שלי. ההשפעה שלי היא הסיפור שלי. אני נוגעת באנשים כשאני מדברת, זה שהילד שלי ואליאב אוהבים אחד את השני וזה גורם לנשים במצב שלי להבין לא להישאר במקום שלא טוב לכן כי יכול להיות שמחר גם ילד שהוא לא שלו, יהיה לך טוב כי את תכירי מישהו שיעשה לך טוב – זו השפעה על חיים של אנשים. אתם קוראים לזה ככה, אני לא בחרתי".
במקום מיליון יצאת עם גבר "יצאתי עם הגבר הכי טוב בעולם ואנחנו יחד בלי עין הרע החוויה הזאת עשתה לשנינו מאוד טוב אם זה ברמה האישית וברמה הזוגית".
חשבת בתוך הבית כשהייתם זוג ויצאתם היה לך ספק שבחוץ זה לא יעבוד? "משהו בלב שלי ידע. היה לי המון ספקות בפנים כי אליאב זה לא מישהו שהייתי מתחילה איתו בבר גם הוא לא אנחנו לא הטייפקאסט אחד של השני, אבל לי היה ברור בלב שהיה שם חיבור מאוד עמוק גם אצל אליאב".
את מצפה לטבעת? "ברור, כן, מן הסתם. אני ואליאב חיים כמו זוג נשוי. עצם זה שיש לי ילד בבית, אנחנו כבר חיים את החיים אחרי. זה התנהלות ודינמיקה שאנחנו מכירים כאשר יש ילד בבית. מבחינתי אני מצפה לטבעת ולילדים".
איך הוא מסתדר עם ליאו, אתם נראים כמו משפחה "זה בדיוק זה חמסה טפו. אתה יודע, אבא זה טייטל. יש מלא אבות שהם פחי אשפה. אבא באמת במשמעות של זה, זה דאגה, זה מודל, ההתייחסות, זה הלשחק איתו. הוא מתעלה על כל אבא שחלמתי שיהיה לו, הוא לא אבא שלו - ברור שלליאו יש אבא ואנחנו מבהירים את זה. אבל אליאב זה ההוכחה שאבא זה רק טייטל. מה שהוא עושה עבור ליאו, אני שמחה כל כך לראות את האבא בהתהוות שהוא יהיה אני כבר יודעת איזה אבא הוא יהיה זה מדהים".
אני מבין כמה הזוגיות הזאת גדולה "צחקו עליה בעיקר, הרימו גבה, לא נתנו לנו סיכוי בשיט. לעגו לה".
למה? "כי כשאליאב יצא הוא קצת התבלבל, כי כל חור שהוא היה ישר העלו איזה אייטם, והיו אנשים טובי לב שממש רצו לייצר עליו, וגם דברים שנעשו כשהוא היה עוד בבית האח. אליאב מאוד שמר על כבוד כולם ולא ירד לפסים אישיים ולא סיפר המון דברים שאנשים אחרים חיפשו להסתיר והיום הוא במקום מאוד טוב. הוא מאוד התרחק מכל הדבר הזה. אם יש לך חיים משלך ופרנסה, אז ללכת להשקות ב-5,000-1,000 שקל? יש לו מקצוע. הוכחנו בעיקר בקטע טוב, אני שמחה שהוכחנו שאם רוצים זה יכול לקרות. לא קשור ל'אח הגדול', לא קשור לכלום, גם בחיים האישיים של אנשים, זה יכול לקרות ויש מקום לאהבה ויש מקום לבחורות מהסטטוס שלי וכל מי שצחק - מתפוצץ".
להאזנה בספוטיפיי:
להאזנה באפל:
5 צפייה בגלריה
בר כהן פודקאסט
בר כהן פודקאסט
אומרת את כל האמת בלי למצמץ. בר כהן ובר זגה
(צילום: פרטי)