30 שנה בדיוק עברו מאז שרידג' פורסטר כרע ברך והציע נישואים לקרוליין ספנסר, בפרק הראשון של אופרת הסבון האגדית "היפים והאמיצים", שעלתה לשידור בארץ בשנת 1994.
באותם הימים לא היה נטפליקס, גם לא VOD, ולמעשה כדי לא לפספס אף פרק נאלצנו לסמוך על מכשיר הווידיאו כדי להקליט - תוך כדי מתן הוראות ברורות לשאר בני הבית לא להתקרב לטלוויזיה כדי שחלילה לא תיהרס ההקלטה.
רון מוס, או כמו שהוא אוהב לכנות את עצמו: "רידג' פורסטר המקורי", נחשב אז לאליל הנשים ומדי יום בשעה 16:00 בדיוק, כולן היו נדבקות למסך כדי לגלות עם מי הוא יהיה הפעם - האם זו תהיה קרוליין, שאביה ביל התנגד נחרצות לקשר שלהם, או אולי ברוק לוגן, ולא נשכח גם את טיילור הייז, שבשלב מסוים חזרה אלינו מהמתים וטלטלה שוב את ספינת האהבה.
כאמור, 30 שנה חלפו, את דמותו של רידג' מגלם בימים אלה ת'ורסטן קיי והסדרה (שמשודרת בארץ ב-yes) חצתה כבר את פרק 9,150 - אבל בליבנו יש רק רידג' אחד, והוא חי ובועט מתמיד.
לכבוד תחילת העשור הרביעי לשידור הסדרה בארץ, יצאנו למסע נוסטלגי עם לא אחר מאשר מוס עצמו, הידוע גם כ"הכוכב הכי לוהט של עולם הסבוניות בניינטיז".
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
רידג' פורסטר המקורי. רון מוס
(צילום: Stefano Guidi/Getty Images)
"בשנים האחרונות פונים אליי יותר כרון, אבל כן, הרבה אנשים עדיין מתייחסים אליי כאל רידג' פורסטר", סיפר השחקן בן ה-71 בריאיון ל-Pplus.
מוס גילם את דמותו של רידג' פורסטר, בנם הבכור של אריק וסטפני ומי שהוביל את מותג האופנה 'פורסטר', במשך 25 שנה, עד שעזב בשנת 2012 והוחלף כאמור בשחקן ת'ורסטן קיי. מקאסט השחקנים המקורי אגב, נשארו רק קתרין קלי לאנג, שמגלמת את דמותה של ברוק לוגן, וג'ון מק'קוק, הלא הוא אריק פורסטר.
אתה מתגעגע לתקופה של "היפים והאמיצים"? "אני מתגעגע לאנשים שעבדתי איתם, אבל אני ממש לא מתגעגע לעבודה שכרוכה בסדרה כזו. אני מעדיף את חיי החופש כדי ליצור בעצמי את היצירות שלי".
הייתם משפחה אחת גדולה במשך כמה עשורים טובים, אתם עדיין בקשר? "לא. אני לא חלק מהסדרה הזו כבר 12 שנים ומעבר לכך, רוב הקולגות שהיו איתי עזבו גם. החיים לקחו את כולנו לכיוונים שונים, לכולנו יש משפחות ומטלות יומיומיות. החיים ממשיכים למרות הכל".
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
אמא ובן. מוס וסוזן פלאנרי, הלא היא סטפני פורסטר
(צילום: Ron Galella/Gettyimages)
למרות האהבה הגדולה לסדרה בישראל, מוס מעולם לא ביקר פה, אך כעת הוא מבהיר כי זה בהחלט על הפרק. "במשך השנים שוחחתי עם יהודים רבים שסיפרו לי שאני מאוד פופולרי בישראל. גם כמה רבנים שפגשתי אמרו לי את זה", סיפר לנו השחקן. "לצערי מעולם לא ביקרתי אצלכם, אבל הייתי רוצה לבקר שם ביום מן הימים. עוד לא הייתה לי הזדמנות אבל אולי בעתיד".
מוס גם מספר שהוא עוקב אחר המצב המתוח בארץ מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אני אתייחס בקצרה למצב בישראל אחרת זה יתפוס את כל הריאיון", הוא אומר. "אני חושב שמה שקורה בישראל זה נורא. אני גם מאמין שאזרחי ישראל צריכים לקום ולהשיב את ארצם. יש גורמים בישראל, כמו בכל מדינה אחרת, ששולטים בפוליטיקה, בבחירות, בכלכלה ובתקשורת הוותיקה. כולנו נמצאים במאבק של טוב נגד רע, בהרבה מאוד מובנים".
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
שמישהו ידאג לנו לקוצב לב. מוס
(צילום: Lionel FLUSIN/Gettyimages)
ביולי 2012, מוס ואשתו דווין דוואסקז עברו תאונת דרכים קשה, כשאדם מבוגר סטה מהמסלול והתנגש ברכבם בעוצמה. הרכב של השניים נהרס עד היסוד ומוס חטף פגיעה חמורה בראשו.
בעקבות התאונה השחקן החליט שהגיע הזמן לצאת לדרך חדשה: "אתה מקבל בחייך סימנים, הם מגיעים ודופקים לך על הכתף, נכנסים לך לראש, ונהיה טיפשים אם לא נקשיב להם", סיפר בריאיון ל-CNN. "לעיתים קרובות וככל שהחיים עוברים, אנחנו נשאל את עצמנו למה לא ראינו את הסימן הזה או למה התעלמנו, ותאונת הדרכים שעברתי הייתה סימן".
יחד עם זאת, ההחלטה לפרוש מהתוכנית שבה כיכב במשך כל כך הרבה שנים לא הייתה פשוטה עבורו, והמחשבה שמישהו אחר ייכנס לנעליו של רידג' הבהילה אותו. הוא סיפר בעבר שביקש מיוצר הסדרה בראדלי בל לא ללהק את התפקיד מחדש, אך בהפקת התוכנית סירבו והוא נותר פגוע. "זה הרגיש כמו בגידה והראה חוסר כבוד אמיתי", אמר.
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
היה ונשאר חתיך!
(צילום: Stephane L'hostis/Getty Images)
מוס הודה בעבר שגם לכסף היה משקל בהחלטתו לעזוב, אך הוסיף שהרצון העיקרי שלו היה להתקדם ולקדם את עצמו. "הרגשתי שאני צריך לתת לעצמי את האפשרות לעשות את כל מה שלא התאפשר לי במשך 25 שנה", אמר.
כיום מוס הוא המפיק בפועל של אופרת הסבון האינטרנטית The Bay, ממשיך לשחק וגם מתחזק קריירה מוזיקלית - בשנת 2021 הקאבר שלו לשיר Hallelujah של לאונרד כהן הגיע למקום הראשון במצעד המוזיקלי בבלגיה, ולאחרונה הוא גם הוציא אלבום חדש בשם Surprise Trip Love.
וזה לא נגמר שם: מוס מנחה פודקאסט בשם Over The Ridge ויש לו גם עמוד Cameo שבו, תמורת סכום סמלי של 365 ש"ח, תוכלו לקבל סרטון וידיאו עם הקדשה אישית. במידה וזה יקר מדי עבורכם, אופציה נוספת היא לשלם 37 ש"ח בלבד עבור הודעה בכתב. אם תשאלו אותנו - שווה כל שקל, בכל זאת - מדובר ברידג' פאקינג פורסטר.
מוס נשוי באושר לדווין דוואסקז מאז 2009, ויש לו שני ילדים מנישואיו הראשונים לשרי שטאק ("צעירים חסרי מנוח").
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
הצ'ארם נשאר!
(צילום: Patrick Riviere/Getty Images)
ואי אפשר בלי שערוריה נחמדה לסיום: בשנת 2022 האנטר טיילו, שגילמה את דמותה של טיילור הייז, הודתה בריאיון ל-New Idea שהמשיכה שלה למוס הייתה אמיתית לחלוטין. "כשהגעתי לראשונה לתוכנית בשנת 1990, עוד הייתי נשואה לשחקן מייקל טיילו", סיפרה. "מייקל הרגיש מאוד מאוים על ידי רון והכימיה שהייתה בינינו על המסך. זה בהחלט היה חיבור עם תשוקה עזה. לכן עשיתי כל מה שאפשר כדי להדוף את רון".
ממש כמו ב"היפים והאמיצים", בסופו של דבר האנטר התגרשה וכך גם מוס - והשניים נסחפו לרומן קצר אך סוער מחוץ לסט הצילומים. "שמתי לב שבמהלך כל סצנות הנשיקה שלנו, לא היו בינינו מעצורים. לפני כן אלו היו רק נשיקות קצרות, נשיקות במה. שנינו היינו רווקים ואני מניחה שסוף-סוף הרגשנו מספיק חופשיים כדי להפגין את הרגשות שלנו מבלי לפחד להרגיז את בני הזוג שלנו".
6 צפייה בגלריה
רון מוס
רון מוס
שמישהו יבנה לנו מכונת זמן דחוף!
(צילום: Gregg DeGuire/FilmMagic)