בשבוע שעבר, המוזיקאי רוג'ר ווטרס עורר מהומה כשהכחיש בריאיון את מעשי הזוועות של חמאס בשביעי באוקטובר. לאחר מכן הוא קיבל גיבוי דווקא מגורם ישראלי: עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, שהתראיין לתוכנית "צינור לילה" וטען: "נהרגו 17 אלף תינוקות וילדים, אתה רוצה שהוא ידבר על התינוק היחידי שנחטף? ווטרס רואה את התמונה הכוללת טוב יותר מרוב הישראלים", אמר בהתייחסו לכפיר ביבס, שנמצא בשבי כבר תשעה חודשים.
הרשת געשה לנוכח הדברים של העיתונאי, ובין המגיבים היה כוכב "האח הגדול" גיא איתן שהחליט לעשות מעשה. הבוקר (א') הוצב שלט חוצות בתל אביב, שמימן איתן מכספו, ועליו נכתב: "גדעון לוי, אתה סתם זדלכלעצטםכלבח. נ.ב כן, תינוק יהודי שווה הרבה יותר".
איתן רצה ככל הנראה להגן על עצמו מבחינה משפטית, ולכן בחר בגיבוב אותיות לא ברור במקום לכתוב קללה או מילה גסה אחרת לעיני כול.
2 צפייה בגלריה
גיא איתן ואלרי חמאתי
גיא איתן ואלרי חמאתי
השלט שהציב גיא איתן
(צילום: אינסטגרם)
הזמרת הערבייה-ישראלית ולארי חמאתי לא נשארה אדישה למעשיו של איתן והגיבה לו בסטורי: "וואו, 'תינוק יהודי שווה הרבה יותר'. גם ב-1939 בגרמניה אמרו את זה, פשוט הפוך. איזה קטע. מזעזע לא?". היא הוסיפה: "כסף לא קונה שכל לצערי, רק שלטים מלאי תוכן באיילון".
לאחר שדבריה עוררו סערה משלהם, חמאתי הבהירה הערב: "אני לא בעד גדעון לוי ולא נגד גיא איתן, אני בעד המדינה. המדינה שלנו. אני בעד החזרת החטופים לביתם במהרה ופעילה בנושא בכל רמ״ח איברי, ואני בעד שכול החיילים יחזרו הביתה בשלום, דואגת לשלומם ובכל עת מגיעה לשיר ולחזק אותם. הם גיבורי ישראל, גיבורי מדינתנו. תינוקות לא יודעים רוע, שנאה, רצח ומלחמות. הסביבה והחינוך הופכים אותם לכאלה.
"איך אפשר להגיד ששתקתי תשעה חודשים? התייצבתי בבתי חולים (ועודני) כבר מהרגע הראשון, נסעתי לשיר בבסיסים, יצאתי למשלחת הסברה בעוטף ביחד עם יוסף חדאד ופעלתי למען ההסברה הישראלית. איך ננצח את הדבר הזה אם לא נהיה נאורים יותר? אם ייתלו שלטים שדוגלים בגזענות ואפליה, שמכלילים גם את אחינו הדרוזים שנלחמים ונהרגים למען המדינה? אני ישראלית גאה, אוהבת את המדינה בכל רמ״ח איבריי ואעשה הכל למענה תמיד״.
2 צפייה בגלריה
גיא איתן ואלרי חמאתי
גיא איתן ואלרי חמאתי
ואלרי חמאתי וגיא איתן
(צילום: אינסטגרם)