בשבוע הבא אסף גרניט יציין יום הולדת 45 ואם חשבתם שהשף המצליח בעל כוכב המישלן עובד במרץ על מסיבה גדולה כדי לחגוג את המאורע - כדאי שתחשבו שוב. "אני מקווה לחגוג את יום ההולדת שלי בשינה, שיהיה לי יום אחד שאין לי בו כלום, בלי שיחות זום, בלי סרוויס ובלי כלום", הוא אומר בחיוך.
אז מסיבה רבת משתתפים אולי לא תקרה, אבל לפחות גרניט לא יחגוג את היום המיוחד שלו לבד - כזכור, חשפנו בפניכם ראשונים פרטים על בת הזוג החדשה שלו, דפנה גור (38) בעלת דוקטורט בשיווק מאוניברסיטת הארוורד המתגוררת בלונדון. "היא לא הכירה אותי, לא היה שום מושג מי אני", מנסה השף להתחמק משאלות מכשילות ולשמור כמה שיותר מידע לעצמו, אך בסוף נכנע וחושף כיצד הכירו: "היא פרופסור לשיווק. יש לה קורס שהיא לוקחת את הסטודנטים שלה מלונדון לפריז לכמה ימים והיא מפגישה אותם עם הברנדים הכי מעניינים של יוקרה כמו קרטייה והרמס והיא מפגישה ביניהם לסדנאות. היא רצתה להכיר להם עוד תעשיית יוקרה והיא ביקשה ממני להעביר להם הרצאה בתוך שף שיש לו כוכב מישלן ומתעסק בקולינריה גבוהה - לעשות להם הרצאה על השיווק ואיך אנחנו משווקים את עצמנו ומה המודל העסקי שלנו. אני הסכמתי כמובן, לקח לי שנייה להחליט שכן ועוד עשר שניות עד שעניתי 'כן ברור שאני אבוא'".
2 צפייה בגלריה
אסף גרניט צילומי קמפיין אלקטרה
אסף גרניט צילומי קמפיין אלקטרה
בסוף נגלה שיש לך אינסטגרם בשם בדוי. אסף גרניט
(צילום: ליאל סנד (MY SOCIALׂ))
את גרניט פגשנו על סט צילומים של סאוטר מותג מוצרי בישול ואפייה לקראת ראש השנה, והפעם הוא לא לבד. הפרזנטור שכבר הצהיר על עצמו לא פעם (ולא פעמיים ולא שלוש) שלא יפתח אינסטגרם, צוות לכמה נשים שיודעות דבר או שניים על איך פועל האלגוריתם היום, כמו לי מנחם (ליקוש), ענת אלישע וקרין גורן, אך הוא עדיין מבהיר באופן שלא משתמע לשתי פנים: "אני לא אפתח לעולם!".
תסביר לי למה האנטי כזה גדול נגד העולם הזה? "כי החיים שלי נורא חשופים גם כך. הם חשופים בעקבות המקצוע שלי והעובדה שאני בטלוויזיה אבל גם הרבה מאוד פעמים נכנסים לי לחיים האישיים וזה פחות נעים לי החלק הזה. אני מעדיף שיעניין אנשים מה המסעדה הבאה שאני פותח ומה הפרויקט הגדול הבא שאני עובד עליו ופחות איזה קפה אני שותה בבוקר".
גרניט כאמור מצליח לשרוד בעולם הנוכחי בלי הרשתות החברתיות והוא כבר שנים לא קורא טוקבקים, אבל גם הוא לא יכול להתעלם מהעובדה שחיי האהבה שלו מסקרנים מאוד את הקהל הישראלי וייצרו לא מעט חומר לכתיבה בשנים האחרונות. "אני מעדיף לא לדבר על זה כי זה חשוב לי ובסוף ככל שאנשים מדברים על זה יותר, זה מתקלקל ויש לכולם דעות. אני חסין לזה. אני בן אדם מאוד חנון, מה כבר יש לקרוא עלי? גם לך יש היסטוריית דייטים ולכל אחד אחר, שלי לצערי מופיעה באינטרנט".
2 צפייה בגלריה
אסף גרניט צילומי קמפיין אלקטרה
אסף גרניט צילומי קמפיין אלקטרה
אם תחליט לחגוג ביום הולדת - תרים טלפון
(צילום: ליאל סנד (MY SOCIALׂ))
בין שיחה על החיים עצמם, הזוגיות החדשה ויום ההולדת שבפתח, קשה שלא לדבר על המצב במדינה, אך גרניט מבהיר: "אני לא נכנס לזה". רגע אחרי, הוא גם מסביר למה. "צילמתי פרק לתוכנית בישול מאוד גדולה בחו"ל, אני עדיין לא יכול לחשוף איפה, אבל זאת התוכנית הכי נצפית בטלוויזיה. הכוכבים הכי גדולים וכל הפרק היה מוקדש לקולינריה הישראלית. והציגו אותי בתור שף ישראלי מצליח בעולם עם כוכב מישלן ועשיתי להם פתיתים וקצף מטחינה וחומרים שמאוד מזוהים איתנו ובסוף יוצא שאולפן שלם של אנשים מדבר על ירושלים ועל אוכל ישראלי ומזכיר את החומרי גלם ואתה עומד שם ואתה אומר זו השגרירות הכי טובה שיכולה להיות, דרך אוכל, דרך תרבות".
אז למה בעצם אתה לא רוצה להיכנס לזה? "אני לא רוצה לחבר בין מה שאני עושה לבין הדעה הפוליטית שלי. יש דרכים להביע את מה שאתה חושב ולמחות לאיזה צד שאתה רוצה למחות ואני עושה את זה ואני מנסה לחנך גם את ליאו לזה, אבל אני לא רוצה לנצל את הבמה שאני מקבל פה בגלל קמפיין שאני עושה, לצורך זה. בעיניי זה לא חיבור נכון".
גרניט אומר כי הוא יודע שהוא עלול לחטוף ביקורת בגלל דבריו, ומוסיף: "אני כן חושב שלמחות זה דבר מאוד חשוב, המצב כרגע הוא מזעזע וכואב לכולם. יש דבר אחד שאפשר לראות בו יופי זה הכוח שיש לדמוקרטיה והרצון לשמור עליה ולהשמיע את הקול שלה, וזה אולי האור שאפשר לראות במצב הכול כך קשוח הזה".
כאיש איש עסקים זה מלחיץ אותך? "זה מלחיץ אותי כישראלי, כמישהו שגדל פה ושירת בצבא ומגדל את הילד שלו פה וזה צריך להלחיץ כל אחד, לא משנה באיזה צד אתה נמצא. המצב הוא חמור ונוראי כמו שלא היה אף פעם. ברור שזה פוגע גם עסקית בכולם, אבל כרגע המלחמה היא לא עסקית היא על העתיד של המדינה".
ובכל זאת אתה בוחר להימנע מלהביע את עמדתך? "אני לא חושב שכאן הבמה להביע אותה. אני בוחר לעשות את זה במקומות אחרים".
צפו בריאיון המלא בווידאו שבראש הכתבה.