11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
נופר מור
(צילום: רן יחזקאל)
כוכבי ריאליטי באים, הולכים ולרוב גם נשכחים, בטח כשהביצה הקטנטונת שלנו סובלת מפיצוץ אוכלוסין של אינספור משתתפים שלקחו חלק בעשרות תוכניות לאורך יותר משני עשורים מאז השתלט הז'אנר הזה על מרקע הטלוויזיה שלנו.
ועדיין, יש כאלו ששמותיהם ופועלם הטלוויזיוני עדיין חקוקים בזיכרונינו, למרות השנים שחלפו והעונות הרבות ששודרו. נופר מור היא אחת מהם. "זה חלק ניכר מהחיים שלי, וכל פעם שמשודרת עונה חדשה זה מתחזק", היא מודה ומספרת שעדיין עוצרים אותה ברחוב.
יותר מ-12 שנים חלפו מאז שנכנסה לבית "האח הגדול" בעונה השלישית של התוכנית, במהלכה הפכה לאחת הדיירות הבולטות וגם ולמושא חיבתו של הדייר ג'קי מנחם. בעונה שידעה דמויות גדולות ודומיננטיות במיוחד דוגמת דנה רון, פרידה הכט וליהיא גרינר – מור זכתה להמון אהבה מהקהל שהביאה אותה עד למקום השלישי (גרינר הגיעה למקום השני ומנחם הוכתר בתור הזוכה הגדול). "בדיוק חגגתי אז 22", היא נזכרת. "היום אני בת 34 וחצי".
האמנת אז שכל כך הרבה שנים קדימה, עדיין יזכרו אותך כל כך טוב וידברו איתך על זה? "אני לא חושבת שמי שנכנס לשם חושב כל כך רחוק. הייתי ילדה, חיילת משוחררת וחזרתי מטיול אחרי צבא, לא בדיוק חשבתי. הכול קרה מאוד מהר. לא חשבתי שזה יהיה ברמות האלה, אבל אני שמחה, לא מתלוננת".
למה לדעתך הצופים כל כך התחברו אלייך? "אני חושבת שאולי היה להם קל להזדהות, בגלל שאני מזכירה להמון אנשים את אחותם, את הדודה, את הבת, זה נורא מהמקום הזה שקל להתחבר אליו".
על מה למשל אנשים שפונים אלייך מדברים איתך? "מבקשים עצות איך להתנהל באודישן, מה לעשות כשנכנסים לתוכנית ודברים כאלה".
מה הטיפ שאת נותנת? מה אני צריך לעשות? "קשה לענות על זה, כי בסוף לוקחים אותך בגלל מי שאתה ואם תכנס באיזו דמות אחרת, במחשבה שאתה יכול להיכנס לנעליים של מישהו שראית, אז מגלים את זה בשנייה, זה לא עובר. ואז אתה ישר עולה במדרגות וזה עוד יותר מבאס, עדיף לא להיכנס בכלל. זו הייתה החרדה שלי לפחות, שאני נכנסת ואז עפה ראשונה".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"'האח הגדול' זו חוויה של פעם בחיים, לא צריך לעשות אותה פעמיים"
(צילום: רן יחזקאל)
לא רק שהיא לא עפה ראשונה – היא הגיעה כאמור לגמר, ולא רק לאחד אלא לשניים. שלוש שנים אחרי שיצאה מהבית, היא נכנסה אליו שוב בעונה השישית של התוכנית, ופגשה שם דיירים כמו דנית גרינברג, אליאב אוזן וטל גלבוע. גם אז היא הגיעה לגמר, והפעם יצאה במקום החמישי. "הגעתי פעמיים לגמר, אני מבקשת לתת על זה קרדיט", היא צוחקת ומוסיפה: "אני היחידה? צריך לבדוק את זה. אין כבר ספר של שיאי גינס, נכון?"
למה החלטת להיכנס פעם נוספת? "בפעם השנייה הייתי אחרי פרידה ובדיוק הייתי צריכה לעזוב את הדירה שגרתי בה עם הבן זוג שהיה לי. לא כל כך מצאתי את עצמי. ואז הגיע הטלפון מהתוכנית, ואמרתי 'ממש לא, זה לא קורה עוד פעם'. אבל מסתבר שזה מאוד התאים לאז, מאוד עזר לי לצאת מהמקום שהייתי בו ואני מודה על ההזדמנות הזאת. אני עדיין חושבת שזו חוויה של פעם בחיים, לא צריך לעשות אותה פעמיים".
זה גם החזיר אותך לפרונט. "בוא נקרא לילד בשמו, קיבלתי על זה הרבה כסף. בזמנו לא היה לי איך לשלם שכר דירה ואוטו ואת כל ההוצאות שהיו לי, וזה גם עזר לי מאוד עם העסק שלי. אין מה לעשות, זה תורם. גם לא היה לי הרבה זמן לחשוב, כי שבוע אחרי שהציעו לי את זה שוב, זה כבר קרה".
באיזו עונה נהנית יותר? "בעונה 3. כי זה היה ראשוני והדינמיקה עם האנשים הייתה אחרת".
בעונה השישית נכנסת כבר חכמה ומנוסה יותר. "זה לא באמת ככה, כי הסיטואציות שונות. זה לא הבית אלא האנשים והדינמיקה איתם. זה גם הגיל שאתה נמצא בו, הדברים שמעסיקים אותך, הדברים שיש לך בחוץ ואולי יש לך מה להפסיד. בגיל יותר בוגר אתה מבין את ההשפעה שיש למקום ולדינמיקה הזאת עליך, והבאז שזה יוצר שאי אפשר ללכת ברחוב בגללו. אחרי העונה הראשונה שלי, לא יכולתי לצאת מהבית. עוד גרתי עם ההורים באותה תקופה ואני זוכרת שהם החליפו שער לשער אטום כי אנשים היו מחכים מחוץ לבית. אי אפשר היה להסתובב בקניון".
נהנית מזה, או שפחות? "בהמון רגעים זה היה משמח ומרים, ובהמון רגעים התגעגעתי לפרטיות שלי, שלא מסתכלים עלי אוכלת. אבל התרגלתי לזה, היום אני מקבלת את זה בהרבה יותר הבנה, שנכנסתי לתוכנית הכי מדוברת במדינה ושיש לזה הרבה השלכות לטוב ולרע. למדתי לעשות את הבאלאנס, כשלא בא לי אני פשוט לא הולכת לקניון, הכל באונליין. אני פשוט לומדת מה פחות מתאים לי ומה יותר מתאים לי".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"בזמנו לא היה לי איך לשלם שכר דירה ואוטו וקיבלתי על 'האח הגדול' הרבה כסף"
(צילום: רן יחזקאל)
בשנת 2018 היא נישאה לאיש העסקים רון ברבי והם הורים ל-2 ילדים. כיום יש לה עסק מצליח משלה למוצרי קוסמטיקה וטיפוח העור. "יש לי את הקליניקה שלי שהייתה הבייבי הראשון שלי", היא מספרת. "אחר כך נולדו לי ילדים והם כבר בייביז אחרים, והאתר שלי, שהוא מפעל חיי".
הגעת למשהו גדול בתחום העסקי, זה לא מובן מאליו. "ממש לא מובן מאליו. את כל הנשמה והחסכונות שמתי בדבר הזה וזה מאוד מרגש אותי. לא חשבתי שזה יצליח ככה, חשבתי שיהיה לי הקיץ של אביה במכירות. כשזה שלי, של כל הנשמה שלי, הלב שלי, הבית, כל כולו בשביל הדבר הזה, הפחד מכישלון הוא הרבה יותר חזק מלהוכיח שאני מצליחה".
למה? "אני קודם כל נורא ביקורתית כלפי עצמי, אז לא פחדתי מהסביבה אלא פחדתי לאכזב את עצמי, לאבד את עצמי, לא רק את הכסף".
בסוף הופתעת לטובה. "בלילה אחד אלפי מוצרים נמכרו. אנשים חשבו שאני עושה בכאילו, שאלו טריקים שיווקיים כאלה של סולד אאוט. התקשרתי לסוכנת שלי בלילה ופשוט פרצתי בבכי, 'את לא מבינה, כל אלפי המוצרים נמכרו. תגידי לי אם זה טוב, אני לא יודעת אם זה טוב, זה כסף על הריצפה לא? אני אמורה להחזיר את ההשקעה", והיא אומרת לי 'החזרת את ההשקעה'.
"הרגשתי שאני מתמלאת בשמחה, בגאווה. חשבתי על הילדים שלי, שיגדלו ויראו את אמא שלהם עושה ויוזמת, אשת עסקים שקמה והולכת לעבודה. זה מאוד חשוב לי, להיות עצמאית ולדאוג בעצמי לאוכל של הילדים שלי, לא להיות תלויה בגבר. ועשיתי את זה. שרק ימשיך ככה, זה החלום הכי גדול שלי כרגע".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
" אני נורא ביקורתית כלפי עצמי, אז לא פחדתי מהסביבה אלא מלאכזב את עצמי, לאבד את עצמי, לא רק את הכסף"
(צילום: רן יחזקאל)
יש לא מעט משפיעניות שנלחמות על נתח השוק הזה, והרבה מוציאות מוצרים וליינים משלהן. "אני לא יודעת מה לגבי אחרות, אני יודעת מה אני. אני יודעת שזה מוצר פרימיום במחיר נגיש, וכל מי שניסתה יודעת. מי שלא ניסתה לא באמת מבינה. אלה המוצרים הכי טובים שיש, עבדתי עליהם קשה כדי שהם ייצאו כאלה. אני גם קוסמטיקאית, אני יודעת איזה רכיבים מעודדים ועוזרים, וזה אחרת ממישהי שלא מבינה בזה. אבל אני לא מזלזלת באף אחת, יש מקום לכולן ויותר מזה. אני מאוד מפרגנת לנשים יזמיות שהולכות ועושות, אני יודעת איזה עבודה קשה זו, כמה תעצומות נפש וכמה כסף נשפך עבור הדבר הזה. אני מפרגנת לכולן".
אין קנאה? תחרות? "אני מאמינה שיש תחרות, זו עבודה לכל דבר וכולם רוצים להיות הכי טובים. בסוף מה ששלך שלך, אני מאמינה שמותגים שרוצים לעבוד איתי יעבדו איתי ואני אתן את ה-100% שלי. בסוף זה מה שחשוב".
אנשים שרואים אותך באינסטגרם, לא יודעים כמה קשה את עובדת ומשקיעה מאחורי הקלעים. "השקעתי בזה ברמה... כדי להגיע למוצרים באיכות מאוד גבוהה. גנזתי הרבה יחידות של מוצרים עד שהגעתי לפורמולות. אני יודעת איזה רכיבים יש בכל מוצר ואני זו שבונה את זה".
אני מתאר לעצמי שזו הייתה הוצאה כספית גדולה מאוד. "זה ממש היה חור בכיס. אני כבר שנתיים עובדת על המוצרים ובונה את המותג שלי, ובתקופה הזו גילינו אצל אמא שלי גידול וגם הייתי אז בהיריון, אז הכול היה מלווה בכאב מאוד גדול וצער על המצב הבריאותי של אמא שלי. מצד שני ההתפתחות שלי הייתה מול עיניי, אז סחבתי איתי גם את התיק הזה על הגב. אמא שלי היא כתר לראשי ואמרתי שאני ממשיכה הלאה כי אני יודעת שלא משנה מה, כל עוד היא בחיים ברוך השם, אנחנו יכולים לנצח את הכול. זה פשוט לווה בכל כך הרבה תעצומות נפש, שאמרתי שאין סיכוי שזה לא יצליח. אני עובדת כל כך קשה בזה וכל כך רוצה שזה יצליח, אני נותנת את כל כולי. וגם יש ילדים, בעל ובית וצריך להמשיך לתחזק את הקיים ולשמר את מה שיש".
איך לא מוותרים? "זה לא סיפור עצוב אגב, אני בוכה מהתרגשות, לא מעצב. אני לא רוצה שזה ישמע כאילו אני מתלוננת על משהו, אני כל היום בהודיה. איך לא נשברים? נאחזים בדברים הטובים בחיים, אומרים 'יהיה בסדר' ואמונה שלמה בקדוש ברוך הוא".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"כל עוד אמא שלי בחיים, אני ממשיכה הלאה ויכולה לנצח הכל"
(צילום: רן יחזקאל)
מה שלום אמא שלך היום? "בדיוק התבשרנו שהיא הולכת לעבור טיפולים בהקרנות ומקווים לטוב. אנחנו מאוד מאוחדים, תומכים, משפחה מאוד מלוכדת. אנחנו שומרים עליה ועוטפים אותה באהבה וחום".
קורה לפעמים שקשה לך להישאר חיובית? "תראה, יש רגעים שאין מה לעשות, יש דברים שהם גדולים מהחיים והנפש לא יכולה להכיל את זה. אבל בסוף עובר עוד יום, השמש זורחת, יש ילדים ואנשים הולכים לעבודה, ואתה מבין שהעולם ממשיך להתקיים על אף הצער והכאב. המציאות בסוף היא זו שקובעת".
זה באמת לא קל, איך את מטפלת בעצמך בתקופה הזו? יש עזרה נפשית, פסיכולוג? "האמת שלא. אני מדברת הרבה עם בעלי שהוא החבר הכי טוב שלי והדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. הרבה שיחות עם אלוהים, פחות רעשי רקע, מתמקדת במשפחה ובעבודה. תכלס זה הדברים החשובים בחיים. יש גלים בחיים ויש צונאמי. זה קורה, צריך לעבור את זה ונכנס אוויר חדש והכל טוב".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"הפחד מכישלון הרבה יותר חזק מלהוכיח שאני מצליחה"
(צילום: רן יחזקאל)
את ובעלך חגגתם השנה 5 שנות נישואים. "בעלי רון, אהבת חיי. הוא נכנס לחיים שלי ועשה לי כל כך הרבה אור. הוא פתח לי את הנשמה וגרם לי להרגיש בן אדם יותר טוב. היו רגעים ששנאתי את עצמי, לא הבנתי למה לא מסתדר לי. היום אני רואה איזה אבא הוא ואיזה בן זוג ואת הכימיה שיש בינינו, ומבינה למה זה לא קרה עם מערכות יחסים אחרות שהיו לי. היום אני רגועה, נעים לי בעור של עצמי, בבית שבניתי, טוב לי. לפעמים אני אומרת 'בבקשה אלוהים, תשמור לי על הקיים'".
אמרת שלפני כן שנאת את עצמך. למה? "בהמון רגעים הרגשתי כישלון. כל פרידה, אתה יודע שזה מול כולם. העניין של הפרסום יכול להפוך את הכאב להארד קור, כמו סכין. וזה גם נשאר תמיד, אפשר פשוט לעשות גוגל ולמצוא את הדברים האלה. בא לך להעלים את זה ואתה לא יכול. אבל גם זה, זה קיים כדי שאני אזכור שאני תמיד בהתפתחות, תמיד להתפתח, תמיד לגדול".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"שמתי בעסק שלי את כל הנשמה והחסכונות. לא חשבתי שזה יצליח ככה, חשבתי שיהיה לי הקיץ של אביה במכירות"
(צילום: רן יחזקאל)
בעוד שבסיבוב הראשון שלה בבית "האח הגדול" מור הייתה קשורה בעיקר לג'קי מנחם, בפעם השנייה שנכנסה היא התחברה מיד לאליאב אוזן, מה שיצר לא מעט דרמה וחיכוכים בינה ובין דנית גרינברג, שהייתה במהלך שהייתם בבית סוג של בת זוגו (או ידידתו הקרובה בלבד, תלוי את מי שואלים). גרינברג ואוזן המשיכו בסופו של דבר את הקשר גם מחוץ לתוכנית, התחתנו והתגרשו אחרי שלוש שנים.
לפני כחצי שנה, היה נראה שגרינברג מעלה מהאוב את היריבות ביניהן, כשבסמוך להשקת ליין המוצרים החדש של מור, גרינברג כתבה בסטורי: "אני יודעת שזה קשה אבל תנסו להסתכל על חצי הכוס המלאה, קמתן בבוקר ואף בלוגרית לא השיקה ג'ל לגבות, כל השאר בונוס".
כמה חודשים לאחר מכן, היא הזכירה את מור במפורש כששוחחה עם כוכבת העונה האחרונה של "האח הגדול" בר כהן בפודקאסט, במהלכו דיברו שתיהן על כך שמור חשפה התכתבויות שלה ושל כהן בזמן שכהן הייתה בתוך הבית.
זמן קצר לאחר מכן, מור אמרה לעוקביה: "אני לא בדיחה של אף אחד, בטח לא של האדם הספציפי שאני מדברת עליו. ההשתלחות הזאת במשך שנים עולה לי על העצבים. במשך כמעט עשר שנים אני שומעת עליי סיפורים, שקרים, דברים שלא קרו מעולם. עד היום לא עניתי כי ידעתי לשמור על הפה שלי כשמדובר בבן אדם הזה, כדי לא לפגוע בחיים האישיים שלו. אני יכולה לתבוע, כבר בדקתי, על הוצאת דיבה, פגיעה בשמי הטוב". מור אמנם לא נקבה בשמו של האדם שהצליח לעצבן אותה, אבל הנחת הגולשים הייתה שמדובר בגרינברג.
כשסיפרנו לעוקבים שלנו שאנחנו עומדים לראיין אותך, את יכולה לנחש מה בעיקר עניין את כולם? "אם הייתי חוזרת ל'האח הגדול'? אם קיבלתי כדורים?"
קיבלת? "לא, שום סוג של כדור. אולי אקמול".
אנשים רצו לדעת איפה עומד העניין בינך לבין דנית. נראה שמור מתאכזבת לשמוע את השאלה: "אה, אין לי שום דבר איתה. היא לא חלק מההוויה שלי ואני לא מתעסקת בה, אני מתעסקת בחיים שלי".
היו חילופי דברים בתקופה האחרונה. "מהצד שלי?"
מהצד שלה. "אז תשאל אותה. קרו כל כך הרבה דברים בחיים שלי, ולא משנה מה, אף אחד לא יכול להחזיר אותי למקום שכבר לא קיים במחשבה שלי. יש חלקים שאני אפילו לא זוכרת, ברמה הזאת. אני בן אדם של שלום, לא של מלחמה. אתה יודע כמה שנים עברו? מבחינתי זה אפילו לא רלוונטי לדבר על זה".
מצד שני, שתיכן חלק מאותו עולם, של המשפיעניות. אם תיפגשו באיזה אירוע, לא יהיה שלום? "אני מבחינתי, אין בן אדם אחד בתעשייה שיכול להגיד שאני צ'ילבה שלו, אין לי בעיה עם אף אחד. יש לי ילדים היום. אני חוזרת הביתה ואז אני צריכה להכין להם בגדים לבוקר, מקלחת אותם, להכין ארוחת ערב, אין לי זמן לזה. אין לי זמן לריב עם אנשים אפילו באינסטגרם. לפעמים יש עקיצות ואני שואלת 'כמה זמן פנוי יש לאנשים?'. אני מחפשת עוד שעות ביום כדי שאוכל להתפתח יותר ולגדול, אין לי מספיק זמן כדי שהמוח שלי יעבוד גם בלריב עם מישהו".
היה ניסיון כלשהו לחבר ביניכן? "לא ראיתי את הבחורה באמת... אני לא סופרת כבר כמה שנים, אני חושבת שזה עוד מאז התוכנית, ברמה הזאת. זה לא רלוונטי לחיים שלי".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"הרגשתי כישלון. כל פרידה זה מול כולם. העניין של הפרסום יכול להפוך את הכאב להארד קור, כמו סכין"
(צילום: רן יחזקאל)
כשאת מסתכלת על נופר של אז, מה עובר לך בראש? "לפעמים אני מרגישה שאולי לקחתי קצת קשה מדי דברים, שהיום אני מסתכלת ושואלת 'מה עיצבן אותי, למה בכלל לקחתי את זה קשה?'. היום אני כבר אמא ונשואה, ואני חיה חיים לגמרי אחרים ב-180 מעלות. הכול מקבל פרופורציה ונראה אחרת. דברים שהיום מעסיקים אותי אלה דברים שבכלל לא חשבתי עליהם בגיל 21-22. היום אני נכנסת לחרדות על הילדים שלי, על המשפחה שלי, על העסק שלי. אלו פחות דברים של מה יגידו עלי או על העשייה שלי. אני מאוד ממוקדת ומרוכזת בדברים החשובים בחיים".
טוב, אז מה הדבר הבא? "יש דברים על הפרק, אני קצת מאמינה בעין הרע אז לא נפתח פה עד שדברים לא יגיעו לישורת האחרונה. אני עדיין ממשיכה באינסטגרם ובקליניקה עם הלקוחות שלי. מה עוד? אני באמת צריכה עוד כמה שעות ביום בכדי להגשים את החלומות שלי. יש לי המון מהם. אני עוד בחבלי לידה. כדי לקבל את השפע גם צריך להיות צינור, אני מנסה להיות צינור לשפע ולקבל את זה בזרועות פתוחות ולא להרוס, כי זה גם מפחיד. נראה לי שזה מספיק כרגע".
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"אני רגועה, נעים לי בעור של עצמי, בבית שבניתי, טוב לי"
(צילום: רן יחזקאל)
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"היום אני מקבלת בהרבה יותר הבנה, שנכנסתי לתוכנית הכי מדוברת במדינה ושיש לזה הרבה השלכות לטוב ולרע"
(צילום: רן יחזקאל)
11 צפייה בגלריה
שער Pplus - נופר מור
שער Pplus - נופר מור
"לאנשים היה קל להזדהות איתי, בגלל שאני מזכירה להם את אחותם, את הדודה, את הבת שלהם"
(צילום: רן יחזקאל)
צילום: רן יחזקאל
סטיילינג: מזל חסון
איפור: נטע סקלי ל- M•A•C
שיער: אבישי מסטי
ע. סטיילינג: שקד דרעי
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: אוראל לוי
ייצוג נופר מור: גלי בראון