כבר שנים רבות ששרית פולק כותבת את סיפור חייה, וכשעברה את הגירושים המאוד פומביים מהזמר סטטיק, היא חזרה לכתיבה באופי קצת אחר.
אמש (ד') השיקה פולק את ספר הביכורים שלה, "רע מהסוג הטוב", באירוע שנערך בבר המסעדה נורדר בת״א בנוכחות החברים הקרובים והמשפחה. וכן - התשובה לשאלה הראשונה ששאלתם את עצמכם היא חיובית: גם הבעל לשעבר סטטיק הפתיע והגיע. מה שלא הפתיע - היה סירובו להתראיין, וכך לא זכינו לשוחח איתו על הפרידה הטרייה מרונה-לי שמעון ונאלצנו להסתפק בתמונות בלבד.
לעומת זאת עם פולק, שמהיום אפשר לכנות אותה סופרת באופן רשמי, דיברנו על הספר החדש והחיים בכלל.
שרית פולק השקת ספר
(צילום: מיכאלה חזני)
מאיפה הגיע הרעיון לכתיבת ספר? "אני כותבת מגיל 14. כשאחי האמצעי נהרג התחלתי לכתוב כי לא באמת דיברתי על זה וככה פרקתי את הכאב. בערך כשהייתי בת 20, אמא שלי קראה טקסטים שלי ואמרה לי 'שרית, יש לך יכולת לגעת באנשים, אם תפרסמי את הדברים האלה זה ינציח אותו'. אני רוצה להנציח את אח שלי, זה הדבר היחיד שאני עוד יכולה לעשות למענו.
"התחלתי לפרסם קטעים שלי. אם פעם הסתרתי את זה, היום אני מאוד מדברת את זה. לפני שמונה שנים כתבתי ספר שהיה מאוד שונה ממה שהוא היום. אומרים שכשטוב לך אתה לא כותב, רק כשרע לך, ובאמת כשהייתי בזוגיות של שבע שנים לא כל כך הצלחתי לכתוב כי היה לי טוב. הצלחתי לשרבט איזה סוף של 'התחתנתי ואני מאושרת', וזה היה הסוף".
אבל זה לא היה הסוף. "מסתבר שזה לא היה הסוף. הספר שלי דינמי כמו החיים. הסוף הפך להיות נקודת הפתיחה. הספר בעצם בנוי מפרקים עם כול התהליך שעברתי בשנה האחרונה כרווקה. לקחתי את הסוף והפכתי אותו להתחלה ומשם הכל הסלים. זה פרוייקט חיי, זה סיפור חיי".
5 צפייה בגלריה
שרית פולק השקת ספר
שרית פולק השקת ספר
"הספר שלי דינמי כמו החיים. הסוף הפך להיות נקודת הפתיחה". שרית פולק וסטטיק
(צילום: אור גפן)
הספר יכול להפוך לדעתך לרב מכר? "חד משמעית, אני מקווה. הספר הזה הוא בעצם כלי לשינוי, להעצמה, לטיפול. זה לא כי אני מעניינת, אני פשוט יודעת שאנשים מתחברים לפוסטים שאני מעלה ויש המון עוקבות שכותבות לי ורוצות לקרוא. זה לא רק עכשיו. לאורך השנים אנשים הגיבו לי על דברים, התייעצו ושלחו לי הודעות. אני מרגישה שברשת החברתית אני עוזרת להמון עוקבים".
יש גם חשש שהספר ייכשל ולא ימכור? "אני חושבת שזה שהגעתי למעמד הזה ואני רואה אותו במציאות - זו ההצלחה שלי. לא עשיתי את זה למטרת רווח, זה לא נבע משם. לקחתי טקסטים והפכתי אותם לספר, ומבחינתי גם אם הוא עזר לעשרים אנשים אני הצלחתי, זו הגישה שלי".
את כבר חושבת על הספר הבא? "לא נראה לי שיהיה עוד אחד. אני אמשיך לכתוב, אבל לא נראה לי שאכתוב ספר. אני רוצה להישאר 'שרית מפיקת האירועים'. אבל אני כן אשמח אם בוויקיפדיה יהיה כתוב 'מחברת רב המכר'. ימים יגידו".
הופתעת שסטטיק הגיע? "לא הופתעתי, ידעתי שהוא יגיע. אני חושבת שזה דבר מאוד יפה שאומנם סיימנו את הקשר הרומנטי, אבל חברות הנפש הזו והתמיכה והפרגון נשארים והם חשובים. לאורך השנה האחרונה ליוויתי אותו ברגעים החשובים, אם זה במופע במנורה או כשהוא משחרר שירים ואני מפרגנת מהלב. זה הדדי, היום הזה מאוד מרגש עבורי וגם הוא חלק ממנו. מאוד שימח אותי שהוא הגיע. פשוט לא מאמינים לנו שאנחנו בטוב, מה אני אעשה? אל תאמינו, לא אכפת לי".
ידעת על הפרידה מרונה-לי לפני שהיא פורסמה? "אני לא רוצה לדבר על פרידה שהיא לא שלי בהשקת הספר שלי. זה לא רלוונטי בשום צורה. אני לא רוצה לדבר על החיים האישיים של לירז, אני לא רוצה לענות בשמו על דברים, אני לא רוצה להיכנס לזה".
יש סיכוי לקאמבק עכשיו כששניכם רווקים? "אני חושבת ששנינו התקדמנו הלאה. תקרא בספר ואולי תבין שגם אני התקדמתי הלאה. מאיפה אתה יודע שאני רווקה?"
את רווקה? "אולי כן ואולי לא, תקרא בספר ותגלה".
5 צפייה בגלריה
שרית פולק השקת ספר
שרית פולק השקת ספר
רע מהסוג הטוב
(צילום: אור גפן)
5 צפייה בגלריה
שרית פולק השקת ספר
שרית פולק השקת ספר
החברות מהתעשייה באו להרים
(צילום: אור גפן)
5 צפייה בגלריה
שרית פולק השקת ספר
שרית פולק השקת ספר
שיחת חולין
(צילום: אור גפן)
5 צפייה בגלריה
שרית פולק השקת ספר
שרית פולק השקת ספר
כמה פעמים השם שלו כתוב בספר לדעתכם?
(צילום: אור גפן)
צילום: אור גפן