כמה שבועות אחרי ה-7 באוקטובר, יהודה לוי החליט שהוא מפסיק לצרוך חדשות מסביב לשעון. "הייתי מכור לחדשות עד שבאיזשהו שלב החלטתי להוריד פאניקה, להוריד לחץ. זה התחיל להשפיע לי על התודעה, זה התחיל לעשות אותי כאוטי לגמרי והחלטתי להוריד הילוך".
ואיך הצלחת באמת? "לאט לאט... אתה מוריד שעה, ואז שעתיים ושלוש ובסוף אתה נשאר רק עם המהדורה המרכזית, וזהו".
את לוי אנחנו פוגשים ביום צילום ראשון שלו מאז שפרצה המלחמה, לקמפיין חדש של פלאפון לרשת דור 5 ומהירויות גלישה. זו לא הייתה התוכנית המקורית, הכוכב היה אמור להיות עמוק בהופעות של הפסטיגל ובמקביל בצילומי סדרה חדשה בכיכובו, שבה הוא מגלם את ראש השב"כ. השבוע עודכן סופית שהפסטיגל נדחה בשנה לחנוכה הבא, וגם התוכנית החדשה שהייתה אמורה לעלות לאוויר בנובמבר האחרון, תצא מתישהו ב-2024. "אני משתדל לא להיות בחרדה", הוא אומר, "אני מאמין ביקום והכל יגיע בזמנו, הכל נעצר בזמנו, והכל יתחדש בזמנו והכל יהיה בסדר".
כמו לא מעט אמנים אחרים, לוי הסתובב בחודשים האחרונים בין בתי חולים וביקר פצועים. "זה חיזק אותי כשהלכתי לבקר חיילים בבתי חולים וכשפגשתי מפונים. גם עם פלאפון עשינו כמה פרויקטים מדהימים, הם נתנו מלא ציוד קצה ותיקונים של טלפונים, הלכנו ליחידת עוקץ ותיקנו לחיילים את המכשירים, הלכנו לבית אבות והסברנו לקשישים איך לתקן את המכשירים".
איך בכלל מצליחים לדבר עם אותם אנשים שעברו תופת? "אתה שומע סיפורי גבורה ואתה מצטמרר. כל סיפור זה סרט בפני עצמו. זה מטורף! כבר אין לך מילים. באיזשהו שלב הרגשתי שאני נשאר בבית, אני כבר לא הולך יותר".
למה? "כי אנשים מספרים לך את אותו סיפור מיליון פעם ואם אני הייתי במקומם ומספר את אותו סיפור שוב ושוב, למי יש כוח? תן לי רגע להיות עם עצמי, לעשות את הריפוי של עצמי".
4 צפייה בגלריה
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
"אני מאמין ביקום והכל יגיע בזמנו ויהיה בסדר". יהודה לוי
(צילום: מתוך קמפיין פלאפון)
כבר שנה שלוי חובק זוגיות עם דנה פרידר, מה שהעסיק אותנו לא מעט בימי טרום המלחמה. צלמי הפפראצי עבדו שעות נוספות כדי להשיג תמונה זוגית של השניים וכל מראיין ידע בדיוק איזה שאלות לשאול אותם בנוגע לסיפור האהבה שעשה אינספור כותרות. כעת, זה מרגיש קצת שולי. יחד עם זאת, פרידר סיפרה בריאיון ל"שבעה לילות" על היחסים עם לוי שמסבים לה הרבה אושר, וצוטטה כשאמרה שטוב לה כמו שלא היה לה מעולם. לוי מצידו, אומר: "אני מרגיש לא נעים להתעסק בזה".
כמה זה עוזר להיות בזוגיות בתקופה הזו? "ברור שזה מחזק, תאר לך להיות לבד בתקופה כזו, זה נורא קשה. יש לך מישהו להיות איתו, לדבר איתו, לחלוק את הדברים, מישהו לפרק את הדברים".
לוי, שציין בחודש יוני את יום הולדתו ה-44, מודה שהוא כבר מוכן לאבהות ושהנושא כבר דובר בבית. "ברור שאני חולם על זהכבר כמה שנים, בעזרת השם. בטח שאנחנו מדברים על ילדים".
4 צפייה בגלריה
יהודה לוי דנה פרידר
יהודה לוי דנה פרידר
"תאר לך להיות לבד בתקופה כזו, זה נורא קשה". לוי ודנה פרידר
(צילום: אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
דנה שלחה הודעה? יהודה לוי חוזר לעבודה
(צילום: יוני ספיר )
4 צפייה בגלריה
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
יהודה לוי צילומי קמפיין פלאפון
החליט שהא חייב להוריד פאניקה
(צילום: יוני ספיר )