בשנים האחרונות מתברר שאם חשקה נפשכם בלמצוא אהבה בטלוויזיה, אולי עדיף לוותר על תוכניות השידוכים למיניהן וללכת דווקא ל"האח הגדול", שבתקופה האחרונה הייתה אחראית ללא מעט רומנטים וחתונות בביצה. בין הזוגות הבולטים נמצאים שחף רז וטליה עובדיה, שלפני שנתיים יצאו מבית "האח" במקום השלישי והראשון - המשיכו בחיים האמיתיים את הזוגיות שהתחילה בתוך הבית, ולפני ארבעה חודשים הגיעו לחופה.
בתחילת החודש, רז הפתיע כשפרסם סרטון שבו הופיע בעירום מלא, כשרק לפטופ מכסה חלק מוצנע - והסביר שמדובר בגיוס תרומות לאחת העמותות המועדפות על אשתו, לכבוד יום הולדתה.
כעת הוא מספר על תגובתה המפתיעה (ספוילר: היא לא היתה מרוצה), על החששות שהיו לו בתחילת הקשר ועל ההבדלים ביניהם בכל הנוגע לדעותיהם על דת ואמונה. צפו:
בר זגה מראיין את שחף רז
בפעם האחרונה שראיתי אותך, לא היית לבוש ורק לפטופ קטן הסתיר אותך. "חשבתי שיהיה איזה בילד-אפ קטן לפני שמתחילים!"
מה היו התגובות? "תגובות מעורבות. התגובה החשובה ביותר, של טליה, יכלה להיות יותר טובה בעיניי. ציפיתי לקצת יותר. אבל אני מודה ששיחקתי על הגבול, כלומר חששתי מהתגובה שלה ועם זאת אמרתי לעצמי, 'יכול להיות שאני סתם חושש והיא תקבל את זה בצורה מדהימה'. מה שהפריע לה, ולא ציפיתי לזה, היה עניין העירום. אני ראיתי את זה בצורה מאוד קומית והיא שאלה 'למה הגבר שלי עירום מול כולם'".
עבדת קשה בשביל הגוף שלך, וזה הזמן להזכיר שנבחרת להיות הגבר הסקסי של Pplus לפני שנתיים. "אנחנו יושבים במקום שבו ניתנה לי התהילה. זה לא שמי שהיה ברשימה לא היה מנצח אותי בכל יום אחר. אני אישית הצבעתי לעומר ירדני וברור שאני לא מנצח את יהודה לוי באחד על אחד מי יותר סקסי, אבל הייתי במחשבות של אנשים והבאתי איזו רוח טובה שנתפסה בצורה חיובית, אז אני חושב שזה עזר".
הבנתי שאתה עובד על פרויקט חדש, שגם קשור לגיוס תרומות. "אני עובד כבר יותר משנה על סטארט-אפ שאני מאוד מחובר אליו והוא מבחינתי העתיד של העשייה שלי. הוא בעולמות עשיית הטוב. אני לא יכול לדבר עליו לגמרי בחופשיות כי יש דברים שלא מכוסים משפטית, אבל בוא נגיד שהמטרה שלו היא העברת כספים מעולמות האיקומרס (מסחר אלקטרוני) לתרומות. זה קצת יותר מורכב מזה אבל זו מטרת העל. אני מתעסק ברמה היומיומית בפתרונות לאיך לייצר טוב ואיך להניע כספים לתרומות. הרבה שליחות".
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - שחף רז - הגבר הסקסי 2022
שער Pplus - שחף רז - הגבר הסקסי 2022
"מתעסק ברמה היומיומית בפתרונות לאיך לייצר טוב". שחף רז
(צילום: אור דנון)
אני מסתכל עליך ואתה נראה לי אדם רגיל, לא איזו דמות, ואני שואל למה לך לקום בוקר אחד ולהחליט ללכת ל"האח הגדול"? "בתור התחלה, אני שמח שאני לא נראה אחד כזה. כלומר כבודם במקומם, אבל אני אוהב לשמור על השקט והשפיות שלי במובן הזה. אני חושב שהתשובה לשאלה היא אתגר. כלומר, אני מאוד אוהב אתגרים וסיקרן אותי מה עומד מאחורי הדלת הזאת. זה הזדמן אליי דרך חברה שמכירה מלהקת ושלחה אותה אליי. זרמתי וראיתי שהדבר הזה מתגבש ונהיה אמיתי ובאמת על הפרק, ובסופו של דבר אמרתי 'כן' מסקרנות ואתגר. אמרתי 'יאללה, נראה מה יש שם' ואני בטח לא מתחרט או מצטער על זה".
אתה זוכר את הרגע שבו אתה וטליה נפגשתם בפעם הראשונה? "זה מצולם אז קשה לשכוח. אבל מהעיניים שלי, כן, אני זוכר. אמרתי 'איזו יפה', אבל לא הייתה שם התאהבות ממבט ראשון".
ואיך זה קרה? קצת מביך להתאהב מול כל המדינה. "הכול מביך מול כל המדינה. אני חושב שלאט-לאט הבנתי כמה היא טובה. היה ממש ניכר כמה שהיא מובלת על ידי הלב שלה ופועלת מתוך חמלה ואכפתיות ונתינה. לא הייתי קרוב אליה אבל הייתי לטובתה, כי הייתה סיטואציה בבית והבנתי שהיא לא אשמה בה".
חשבת שזה יגיע לחתונה? "לא, מה פתאום. אמרתי לה גם שהסטטיסטיקה נגדנו, שסביר להניח שזה לא יעבוד. כמה זוגות אתה מכיר שיצאו מריאליטי והתחתנו?"
איך נראתה היציאה מהבית ברמה הזוגית? "לקח כמה ימים עד שנפגשנו אבל אני זוכר שציפיתי לזה, מאוד רציתי שניפגש. לא היה לי ברור מה קורה עכשיו. ההבנה היא שאנחנו ביחד אבל מצד שני אתה מלא בספקות כי היא גם זכתה והיו לה קודם חיים שאתה לא מודע אליהם בכלל, ולך תדע לאן היא חוזרת ולאן אני חוזר. אין לנו סיפור היכרות טריוויאלי".
4 צפייה בגלריה
ראיון זוגי טליה עובדיה שחף רז
ראיון זוגי טליה עובדיה שחף רז
"כמה זוגות אתה מכיר שיצאו מריאליטי והתחתנו?". רז וטליה עובדיה
(צילום: טל שנהר)
ספר לי קצת על התקופה שלך במילואים. "עכשיו קראו לי שוב, פעם שנייה. טליה לא מתה על הרעיון שאלך, היא לא אוהבת את זה, אבל מי אוהב?"
מה התפקיד שלך? "אני חובש קרבי, ובגלל שאני יחסית פז"מניק אז קיבלתי תפקיד שהוא באמת קצת יותר נוח. שייכו אותי למפקדה והייתי נוסע למוצבים שבהם משובצים חובשים כמוני".
איך ההרגשה עכשיו, כשיש סבב נוסף על הפרק? "אני אגיד לך את האמת, אני לא מפחד. יותר כואב לי על החטופים, כואב לי על החיילים שנהרגים כל יום, כואב לי. אני מסתכל על הממשלה ועל השלטון, לא רק הקואליציה. אני חושב שיש שם חוסר הנהגה משווע, בלי שום אסטרטגיה לעתיד, בלי שום מלחמה על האזרח הקטן. האנשים שחיו במקומות האלה ונחטפו ונטבחו, בסופו של דבר בחרו לגור שם בגלל שהם סמכו על הממשלה ועל הצבא שיגנו עליהם - והם כשלו. זה דבר אחד להיכשל במשימה כל כך חשובה, אבל אחר כך אתה אומר 'הם יעשו הכול כדי להחזיר קצת מהאמון של התושבים האלה והילדים שלהם'. הם צריכים להיות עד היום עם ראש מורכן עבור האנשים שעדיין בשבי, 108 חטופים. הזמן שלהם אוזל והמנהיגים צריכים לעשות הכול כדי להחזיר אותם. אני מרגיש שהם עסוקים בשטויות, בבחירות שעוד לא על הפרק בכלל, אבל כבר עסוקים בלייצר מנדטים. זה מה שמעציב אותי".
אם מחר יש בחירות למי היית מצביע? "קשה לומר, בטח לא לאף אחד מהקואליציה הנוכחית. חד משמעית הייתי מחליף את מי שנמצא עכשיו. אני גם לא רואה באופוזיציה הרבה אפשרויות כרגע. אני חושב שבנט יכול להיות אופציה. הוא תופס תאוצה בצורה יפה, אבל עדיין צריך להתייחס לדברים מסוימים שהוא מתחמק מהם.
"לדעתי טליה ואני, עם כמה שאנחנו מגיעים לוויכוחים או דיונים לגבי כל מיני דברים פוליטיים בבית, כנראה נצביע מאוד דומה אם לא אותו דבר. היא מהמתפכחים. אני לא יודע אם היא הצביעה לביבי, אבל היא הייתה קצת יותר בעדו לפני כל מה שקרה. גם אני לא רואה בו איזה שד אבל אני פשוט חושב שאחרי שביעי באוקטובר אנחנו צריכים שינוי".
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - שחף רז - הגבר הסקסי 2022
שער Pplus - שחף רז - הגבר הסקסי 2022
"טליה ואני, עם כמה שאנחנו מגיעים לוויכוחים לגבי דברים פוליטיים בבית, כנראה נצביע מאוד דומה"
(צילום: אור דנון)
התחתנתם לפני ארבעה חודשים וחצי. אתם כבר מדברים על הרחבת המשפחה? "שנינו שם מבחינת המוכנות אבל זה לא תלוי רק ברצון שלנו, יש גם הרבה דברים מעבר. טליה עובדת מאוד קשה עכשיו על מותג השיער שלה ויש לה עוד פרויקטים מעבר לזה, היא בעשייה מטורפת. אני לא יודע איך היא עושה את זה אבל אני גאה בה בטירוף. ויש מחשבות של רגע, אולי עוד שניה, אבל בפועל זה לא בידיים שלנו".
יש ביניכם קצת פער בכול מה שקשור לדת. "ההבדל בינינו הוא שהיא רואה את היהדות בפרקטיקה. היא מתפללת כל בוקר, שומרת שבת, חגים וכל המצוות. אני בכיתה א' עד ו' הייתי דתי. ציציות, שתיים-שלוש תפילות, כי לפעמים את הערבית הייתי מחפף. אני מאוד מכיר את היהדות, כנראה טוב יותר ממנה. אני פשוט לא לוקח את היהדות בפרקטיקה הנקודתית אלא יותר בצורה מטאפורית. אני מנסה להבין את הערך שהיהדות מנסה ללמד אותי והולך איתו. אני מאוד מבין למה 'שמור וזכור את יום השבת לקודשו', למה צריך לקחת יום אחד ולקדש אותו מכול השאר, להקדיש אותו לרוחניות, לעצמו או לקדוש ברוך הוא, כל אחד והפרשנות שלו, אבל העיקר שלא יעבוד כל הזמן כי אחרת אתה לא יכול להיות מאושר. בין הערך הזה לבין לא לנסוע בשבת... למה, כי לא אמורים לעבוד?
"לאורך השנים היהדות החמירה עם הדבר הזה מאוד וכדי שלא יהיה בלגן וחלילה נחטא, לקחו את זה בצורה מאוד מילולית. המון אנשים לוקחים את זה במובן הזה, וזה בסדר, אם זה מה שעושה לכם טוב ומה שעושה לטליה טוב, אם זה מספק לך את ההגשמה הרוחנית, אז מדהים. אני מעדיף לשמור את הערך ולא להיכנס לפרקטיקה המסוימת מאוד".
מה הקושי בזה כזוג? ביום שבת למשל, אתה רוצה לצאת לבלות. "יש פשרות מסוימות. אגיד לך את האמת וגם אמרתי את זה לטליה - השבת האידיאלית שלי זה לעשות ארוחת שישי אצל ההורים שלנו, לחזור הביתה ויום למחרת לצאת לטיול או ללכת לים. השבת אצלנו לא פתורה עדיין לעומק".
למה? "טליה לא נוסעת בשבת, אז אנחנו צריכים לבחור. היא רגילה להיות אצל ההורים שלה אז אנחנו הרבה אצלם. אין לי בעיה עם זה, מאוד כיף שם. זה התפתח לזה שבשבת אני נוסע להורים שלי באשדוד לבד, כי היא לא נוסעת. אני מודה שזו לא השבת האידיאלית שלי וגם לא השבת האידיאלית שלה, כי לפעמים היא צריכה להגיע להורים שלי ופחות נוח לה להעביר שם את כל השבת. אנחנו מוצאים את האיזון. גם כשהשבת אצלנו בבית אז זו שבת. קניתי לה פלטה כדי שיהיה לה נוח".
אתה רואה את עצמך כשומר שבת? "לא, אני לא מרגיש צורך לעקוב אחרי כל שלב כדי לחוות את הערך האלוהימי. אני עובד עם ההיגיון מעל הכול ואני לא חושב שהייצור הכול כך עצום ועליון, הדבר הכול כך רוחני שנשגב מבינתנו לדבר עליו ולהכיל אותו, לחשוב שמה שאכפת לו כרגע זה אם אני אדליק את הרכב - נשמע לי לא מחובר כל כך, לא מתחבר לי. שוב, אם לך זה עושה טוב, מעולה, אני לא שופט ולא אומר שמישהו שצריך לעקוב אחרי זה. אבל אצלי זה הסתדר, ולקח לזה זמן. עברתי מסע עם אלוהים, אז אני חושב שאני די מיושב במקום הזה".
העניין הזה לא מפריע לטליה? "לא, היא מאוד מבינה. ברור שמבחינתי הייתי מעדיף שיהיה לי אותה בטיולים בשבת ובנסיעות ושזה לא יפריע לה, אבל בחיים לא אבקש את זה ממנה. וברור שמבחינתה היא הייתה מעדיפה שאניח תפילין כל יום ואשמור איתה שבת. אבל בפועל, בזוגיות, אתה מוצא את נקודת האמצע וזה מה שאנחנו עושים. בינתיים".
צפו בריאיון המלא בתחילת העמוד, או האזינו לו ממש כאן:
בר זגה
שחף רז: ״הייתי מעדיף שטליה תצא לטייל איתי בשבת, היא הייתה מעדיפה שאניח תפילין כל יום. בזוגיות מוצאים אמצע״
01:00:31
4 צפייה בגלריה
שחף רז
שחף רז
שחף רז
(צילום: שי תמיר )