מחר (ו') יחול יום האישה הבינלאומי – שכולו על טהרת העצמה נשית, ולמרות שעל פניו המסר מאוד חיובי (האשטאג גירל פאוור), הוא גם שנוי במחלוקת ומעורר לא פעם שאלות חשובות: האם היום המיוחד הזה, שנועד לקדם את מעמד האישה - באמת נחוץ? האם הוא תורם לקידום השוויון והאם לא הגיע הזמן, אחרי כל כך הרבה שנים, שהשוויון הזה יתקיים ללא צורך ביום מיוחד שיציין אותו?
בין אם עניתם בחיוב או בשלילה, יום האישה כנראה כאן כדי להישאר, ואחת האטרקציות הבולטות של היום הזה, בעיקר בשנים האחרונות, היא הרצאה של נשים מצליחות בתחומן, שמקיימות מפגשים עם נשים בלבד ומספרות את סיפורן בתקווה לתת השראה לקהל. מעבר למטרה המעצימה, מדובר כאן, כפי שתוכלו לתאר לעצכם, בתגמול כלכלי ממש לא רע למרצות, שמרוויחות עבור הרצאה אחת סכום של ארבע, ולעיתים אפילו חמש ספרות.
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - טיטי איינאו
שער Pplus - טיטי איינאו
סיפור חייה עבור שש אלף שקל. טיטי איינאו
(צילום: שי פרנקו)
יש לציין שלמרות שהמספרים נשמעים מרשימים, כמה אלפי שקלים עבור שעה או שעתיים של עבודה, ישנם סוכנים שמעדיפים שהטאלנטים שלהם לא ישקיעו אנרגיות וזמן בהרצאות מסיבות כלכליות, מכיוון שלעיתים הם יכולים לסגור לסלבס שיתופי פעולה מסחריים בסכומים גדולים אפילו יותר. מנגד, לא מעט טאלנטים מעדיפים להרצות בכל זאת, מכיוון שבדרך זו הם יוצרים קשר אישי עם הקהל ובגלל שהרצאות נתפסות כ"איכותיות" ומשמעותיות יותר.
מעוניינים לשמוע איך המשפיענית האהובה עליכם הגיעה לפסגה, התחזקה או לאיזה חוג הלכה בכיתה א' ובזכותו זכתה במדליה אולימפית? אלו המחירים שתצטרכו לשלם (ונציין שהמחירים לא חקוקים בסלע ועשויים להשתנות לפי אופי המוסד המזמין והקהל).
דוגמנית הנשק אורין ג'ולי דורשת 6,000 שקל להרצאה, בה תספר לכם על המסע שעברה בריפוי טראומות הילדות שלה בדרך לנפש חופשיה, ועל הכלים שסייעו לה בכך, אירה דולפין מבקשת את אותו סכום עבור הרצאה על אורח חיים בריא וספורטיבי, כמו גם טהוניה שמבקשת את הסכום הזה על הרצאה שמבוססת על סיפור חייה, והעיתונאית מעיין פרתי שתדבר על צרכנות ומחירים.
זה גם הסכום שממנו תיפרדו אם תזמינו את טיטי איינאו, שמדברת בהרצאה שלה על הצלחתה כבת העדה האתיופית, ומספרת את סיפור העלייה שלה לארץ, ההסתגלות למדינה ולחברה הישראלית ללא הוריה ועל זכייתה בתחרות מלכת היופי והדרך שבה מינפה את ההצלחה.
עבור הרצאה של השחקנית וכוכבת הריאליטי אלינה לוי, תשלמו בין 6,000 ל-7,500 שקל. לוי מדברת בין היתר על חייה בבית אלים, המעבר למקלט נשים מוכות, הפרעות אכילה שאיתן התמודדה, ועל מסע הגיור שעברה.
4 צפייה בגלריה
בל אגם
בל אגם
רגע, המופע מסתיים בחפלה? מעוניינים. בל אגם
(צילום: אינסטגרם)
בל אגם מציעה מופע שהיא מגדירה כשילוב בין הרצאה וסטנד-אפ, שבו היא מספרת את סיפור חייה כאישה טרנסית – ויש בונוס: כל מופע מסתיים בחפלה גדולה, ככה שקיבלתם הרצאה ומסיבה באירוע אחד, שמחירו 7,000 שקל.
הסטייליסטית מיטל ברונר תקבל בין 7,300 ל-9,000 שקל, ועבור 7,000 שקל - הסופרת ואשתו של יאיר לפיד, ליהיא לפיד, תשוחח על נשיות, אימהות ואהבה עצמית.
נטלי דדון דורשת בין 8,000 ל-15 אלף שקל, ואיגי וקסמן מבקשת 9,000 שקל – ואיתה תקבלו גם את בעלה עתי שולברג בהרצאה זוגית על זוגיות.
קצת יותר למעלה בסקאלת המחירים נמצאת אביבית בר זוהר עם מחיר של 10 אלף שקל (או 200 שקל לאדם בהרצאה ביתית).
4 צפייה בגלריה
אביבית בר זוהר
אביבית בר זוהר
תעצים אתכם תמורת 10 אלף שקל. אביבית בר זוהר
(צילום: פרטי)
עבור 10 אלף שקל, לינוי אשרם תספר על דרכה לזכייה במדליית זהב והעיתונאית וכתבת התחקירים אדווה דדון תלמד אתכם איך לתפוס נוכלים – או לחילופין, תספר סיפורים מאחורי אותה שבת נוראית והמלחמה בעזה.
עלות הרצאה של הספורטאית האולימפית ירדן ג'רבי היא קצת יותר – 11 אלף שקל, תמורתם תדבר על אסטרטגיה וכלים לשיפור התחרותיות והשאיפה למצוינות בתוך האירגון. בתור מישהי עתירת מדליות, היא יודעת דבר או שניים על הנושא.
פאולה רוזנברג, מרצה וותיקה שמאחוריה כבר עשרים שנות הרצאות על דימוי גוף, ייצוג נשים במדיה, הרגלי תזונה בריאים, גוף ונפש, לוקחת בין 10 ל-15 אלף שקל, ואיתה בראש הטבלה, עם תמחור של 15 אלף שקל להרצאה, נמצאות קרן מרציאנו עם שיחה על הכלכלה בישראל ולוסי אהריש, שתספר לכן על חייה כאישה, עצמאית, מוסלמית וישראלית ודרכה להגשמה מקצועית כעיתונאית - באחד מאזורי הקרב המרכזיים במזרח התיכון, כהגדרתה.
כאמור, המחירים אינם קבועים ומשתנים לפי אורך ההרצאה, מיקום המוסד המבקש וזהותו או אופיו - לא פעם המשפיעניות עושות את ההרצאות בהתנדבות או במחיר מוזל יותר. המחיר גם נקבע בין היתר לפי הניסיון של המרצה בתחום שעליה היא מדברת, הוותק שלה בעולם ההרצאות וכמובן שגם רמת הפרסום שלה משפיעה.
הולכות להרצאה, או שאולי סתם לשתות קפה? בכל אופן, יום האישה שמח ומעצים!
4 צפייה בגלריה
ירדן ג'רבי
ירדן ג'רבי
יודעת משהו על תחרותיות ומצוינות. ירדן ג'רבי
(צילום: דנה לביא כספי)