9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
אלירז שדה
(צילום: שי פרנקו)
"זה מרגיש מעולה להיות בן 40", מבשר אלירז שדה שהחליף השבוע קידומת. "זה לא רע, זה גם מתחבר לי טוב עם האנרגיות".
איזה אנרגיות?
"שמותר לך להיות כזה שרוצה להישאר בבית, ופתאום זה סבבה לעשות את זה כי אתה בן 40. בגיל 30 מצפים ממך להיות פה או להיות שם, להיות דינמי. בגיל 40 יש לך אישור לנוח, לשבת, ללכת לישון מוקדם. אתה יכול לקום מוקדם וליהנות מהבוקר".
כוכב הריאליטי נכנס כאמור לעשור החמישי בחייו ונראה שמשבר גיל 40 הידוע לשמצה פסח עליו, ולא פלא. על פניו לפחות, לא נראה שיש לו יותר מדי על מה להתלונן: הוא נשוי לאילנית לוי איתה הביא לעולם לפני יותר משנה את בתו הבכורה אריאה. הוא אב חורג לליאם ואלין, שני ילדיה של לוי מנישואיה לאייל גולן, ומאז שניצח בעונה השנייה של ה"אח הגדול", שמר על נוכחות מתמדת בתעשיית הבידור.
בשנים האחרונות הוא מתמקד בז'אנר שבזכותו פרץ – הריאליטי. מוקדם יותר השנה שודרה העונה הראשונה של "משפחת שדה", והשבוע גם עלתה לאוויר העונה של "גולסטאר מרוקו" של HOT (ימי א׳-ד׳ בשעה- 19:00) בה הוא משחק כדורגל עם ליאם ועם אביו, הלא הוא גולן.
אתה רואה את אלין וליאם בתור הילדים שלך? "כן".
הם קוראים לך אבא? "הם צוחקים על זה. קוראים לי אבא חורג. בצילומים של 'גולסטאר' ליאם הסתלבט, קרא לי באנגלית Step Father".
ראיתי הצצה לצילומי שלך ושל אייל. חלמת פעם שתתבדחו על זה? "כן, זה תמיד היה לגיטימי".
היחסים ביניכם תמיד היו כאלה קרובים? "זה העניין, הרבה פעמים התקשורת לקחה סינק מפה ומשפט משם, חיברו וזה רץ. וזה השפיע עליי, עליו. זה יכול להשפיע על כולנו. זה בסדר, אני מבין את העניין שיש בזה, אבל לפעמים בחיים הדברים טובים. במשפחת שדה אתה רואה שאנשים צופים בתוכנית טובה, אין אצלנו פיצוצים, ריבים, הדחות, אין טירוף".
כשהבנת שאתה, ליאם ואייל לוהקתם ביחד ל"גולסטאר", הייתה הרגשה של ניצול, שזה על חשבונך? "רייטינג מעולה זה לא בושה, זה לא על חשבוני. אנחנו מבוגרים, אנחנו יודעים לתקשר. הזדקנו".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"אני תמים מדי לפוליטיקה, אני לא יכול לעשות רע בזדון"
(צילום: שי פרנקו)
מי שיצפה ב"גולסטאר" מתוך סקרנות לגבי מערכת היחסים בין הצדדים, בהחלט יקבל את מבוקשו – כבר בתחילת השבוע, עם תחילת העונה, שוחררה לרשת סצנה מרגשת במיוחד שבה גולן מברך את שדה לקראת אבהותו הקרבה (הצילומים נערכו בזמן שלוי עוד הייתה בהיריון) ומודה לו על גידול ילדיו – מה שהביא את שדה לדמעות. "זה ריגש אותי ממש", הוא אומר. "אני שמח שזה עושה טוב, גם לנו וגם לאנשים שלא מכירים אותנו. אני מקבל הרבה תגובות".
איזה אבא אתה?
"אבא פגז. אבא מהמם. אני מאוד מחובר לאריאה".
האבהות שינתה אותך? "אני חושב שכן. תמיד הייתי מכיל, מקבל ולא מציק לאחרים מטבעי, אבל לפעמים רציתי לשכנע אנשים קצת יותר מדי, לא משנה באיזה נושא, ואני חושב שהיום אני פחות משכנע אלא יותר מנסה ללמוד לדבר. קשה לי ולכולנו לייצר שיח אמיתי. אני מדבר, מקשיב ואז מייצר שוב את השיח. אפשר לתת לצד השני להשפיע גם עליך, לא יקרה כלום. וזה לוקח זמן, זה משהו שמאוד קשה לעשות. גם אילנית, גם הילדים, אתה מתבגר, אתה רואה את החיים אחרת".
מה לגבי ההמשך? עוד טלוויזיה? "פעם הייתי זורם, תמיד אומר כן. היום קצת יותר לא, קצת יותר מדייק, לא בכל מחיר ולא בכל תוכן".
ומה התשובה שלך לכל אלו שמצקצקים, על "גולסטאר" למשל? "בגין אמר 'שיתעקם להם האף'. תמיד אכפת מביקורת, אבל אני קורא, מקבל, ומבין מאיפה היא הגיעה. כשאני מתפלל בשחרית אני תמיד מבקש שינקה לי את הלב. מה שחשוב לי זה שהאמת תצא".
לצד ההצלחה של התוכנית יש גם ביקורת על הרמה, על מה שקורה שם.
"יש טעם של הומור ואפשר להתווכח על זה, יש כאלה שיאהבו ויש מי שלא. זה לגיטימי בעיניי".
אם לא יקראו לך יום אחד לטלוויזיה? אם יסתיים המרדף הזה? "אין מרדף, למה אתה אומר מרדף? כל עוד ירצו לראות אותי, אני בא. לא ירצו, אני לא אגיע. אני לא מגיע לאן שלא מזמינים אותי. זה אופי בעייתי אגב, אני גם לא אכנס למרכז של התמונה, לא צריך לדחוף אותי. הכל טוב".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"הציצית זו תזכורת בשבילי שאני רק בן אדם"
(צילום: שי פרנקו)
יש כבר תובנות של גיל 40? "אני חושב שהתובנות בגיל הזה הן אותן תובנות, רק שעכשיו צריך ליישם אותן. אתה מוכן לעבוד עבורן. אתה רוצה להיות יותר טוב לסביבה שלך כי אתה מבין שזה הכול אתה, וזה חוזר אלייך. אתה מתאמץ ומשתדל והדברים האלה באמת קורים. זה האישה, המשפחה, הבית, חברים, לעשות טוב. ובחיים אתה צריך להתמודד עם מצוינות, הישגיות, כל המילים שגרמו לנו לאבד את הדברים הקטנים האלה שבאמת עושים לנו טוב בחיים".
אתה מרגיש שאיבדת את עצמך בדרך?
"אני לא חושב שאיבדתי את עצמי, אבל אתה מאבד את הדברים הטובים, הפירורים הקטנים שהם בעצם הגדולים. כשאתה לוקח אותם ואוכל אותם אתה מבין שזה טעם החיים".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"אילנית היא אישה מושלמת, הכי קרובה לאלוקות"
(צילום: שי פרנקו)
לפני כשנתיים סיפר שדה שהוא נמצא בתהליך של התחזקות: "יוצא משיעור תורה. גם אתמול הייתי. אה, והנחתי תפילין הבוקר בסגנון ספרדי, והתחלתי לשמור שבת לאחרונה", צייץ בטוויטר. הוא החל ללכת עם כיפה וציצית וסיפר בריאיון לאולפן שישי: "כשאני רואה את הציצית, אני יודע שיש השם בעולם".
איך אילנית קיבלה את זה שהתחלת לשמור שבת? "אילנית חיה איתי, זה לא שזה קרה פתאום. לפני שמונה שנים התחלתי ללכת לשיעורי תורה והיא הייתה איתי מאז בכל הדרך. אין כאן תהליך גדול מדי, אני עושה עוד כמה מצוות שלא עשיתי קודם ואני נראה קצת שונה חיצונית כדי להזכיר בעיקר לעצמי שיש ימים ותקופות שאין לך את הבית כנסת והשגרה, כמו שקרה לי בזמן 'גולסטאר'".
מה עושים בתקופות כאלו? "יש לך את הכיפה והציצית ואתה מתפלל לבד. אתה כן נחלש רוחנית, זה לא אותו דבר, אבל אתה מתחזק מדברים אחרים".
הרגשת שנחלשת רוחנית ב"גולסטאר"? "אתה כל הזמן ברכבת הרים, אתה נחלש ומתחזק רוחנית, והיופי הוא שאתה לא צריך להרגיש רע כשאתה נחלש. היופי הוא שאנשים צריכים לשפוט אדם שבחר להתחזק. אני לא צדיק, אף אדם עם כיפה וציצית הוא לא צדיק. זה עניין של בן אדם שבא ומוכן לעשות השתדלות שהוא לא עשה קודם".
איך אתה מגדיר את עצמך היום? "יהודי. מתחזק ודתי אלו מילים מאוד גדולות. כל מה שאני עושה, אלו דברים שיהודים עושים".
אני גם יהודי, אבל אני לא שומר שבת ואת כל המצוות כמוך. "זכותך".
אתה מפחד שיקטלגו אותך כאדם דתי? "ממש לא. אני חושב שבגלל כל הקטלוגים, כשקורה משהו אז ישר מחפשים משהו רע. אף פעם לא מקטלגים כדי להגיד משהו טוב על האדם. אז אני אומר, עזבו, אל תקטלגו, רק אל תגידו משהו רע. זה משהו שהוא שלנו. אני הרבה פעמים אומר 'אתה יהודי כמוני וזה לא אמור לעצבן אותך'. למה זה מעצבן? כי יש עניין בזה".
אתה מנסה לפעמים לשכנע אנשים לגבי הדת? "לא, אני לא משכנע אף אחד, אם שואלים אותי אני עונה. אי אפשר לשכנע אף אחד לחזור בתשובה, כל אחד צריך לעבור את הדרך שלו".
איך הרגשת כשהגעת בפעם הראשונה לאירוע מתוקשר עם כיפה וציצית? זה היה כמו לצאת מהארון? "יכול להיות שאלו אותן עוצמות. אני לא רוצה לערבב שמחה בשמחה, כל אחד והמסע שהוא עובר, לא משנה מאיזה סוג. אני חושב שבסופו של דבר, זה משהו שהוא יותר בשבילי. קוראים לזה להתחזק אבל אתה בעצם לוקח על עצמך דברים שעושים לך טוב. אתה יכול לאבד את הדברים שעושים לך טוב בחיים מהר מאוד, ואתה צריך תזכורות. הציצית זו תזכורת בשבילי שאני רק בן אדם, ואני יכול לשכוח את זה והעולם לוקח אותי למקומות אחרים שיכולים להרחיק אותי מהמקום הזה. אז כן, כיפה וציצית זה משהו שהוא בשבילי, ואם העולם מגיב לזה בצורה שהיא לא הכי נחמדה שיש..."
חווית את "הפחות נחמד" הזה שאתה מדבר עליו? "כן, בכל מיני מקומות בחיים. ב'גולסטאר' היה לי את זה".
מה היה שם? "מישהו יכול לזרוק הערה על הכיפה או הציצית ואתה נפגע. אתה נעלב לאו דווקא בשם עצמך, אלא בשם כל הפורמט".
אתה מרגיש שאתה מייצג את המגזר? "אני מייצג את עצמי, ובקושי".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"יש לי דעות והן זזות לכאן ולכאן, ומותר לי לחשוב אחרת"
(צילום: שי פרנקו)
המקרה עליו מדבר שדה התרחש בזמן צילומי הריאליטי "גולסטאר", בו היה מעורב בתקרית לא נעימה עם מוקי: "עד היום אני לא יודע מה גרם לו לכעוס עלי בצורה כזאת", אומר שדה ומוסיף שלא דיבר עם הזמר מאז. "אני חושב שבסוף להגיע לעוצמות כאלה, זה קשור אליו. אנשים לא רוצים לדבר על זה, אתה לא יכול להגיע לכאלה עוצמות של כעס, אני לא חושב שאי-פעם הגעתי לעוצמות כאלה. אנחנו בכלל לא מכירים".
מה לגבי המריבות ב"האח הגדול"? "זה רמות אחרות. ב'האח הגדול' זה עניין של עצבים, ממה אתה מתעצבן ולאן אתה לוקח את זה. כדי לריב כמו שקרה ב'גולסטאר' ולהוציא מילים כמו שיצאו שם, צריך לקרות משהו מאוד רציני. ב'האח הגדול' לא אמרתי לאף אחד 'אני שונא אותך'".
קרוב ל-13 שנים חלפו מאז ששדה זכה בעונה השנייה של "האח הגדול" והפך לאחד מכוכבי הריאליטי האהובים במדינה, אבל ממרום שנותיו, הוא מסתכל על התקופה ההיא כיקום מקביל. "אני חושב שאולי זה קרה למישהו אחר במדינה אחרת. זה הכול עניין של פרופורציה. התהילה פה היא לא באמת משהו רציני. מנסים להגדיל אותה, כשאין משהו שהוא ענק באמת אז מנסים להגדיל אותו. בסופו של דבר הכוכבות בארץ היא לזמן קצר, פיקים".
אבל הנה, אתה צלחת את 15 דקות התהילה שהוקצבו לך. "אני לא מדבר על חיי תהילה, כי אני לא חי אותם. כל הרעש שהיה אחרי 'האח הגדול' היה מאוד זמני. הדבר האחר הוא לעבוד כאדם מפורסם, אתה יכול לעשות תוכנית רדיו, בטלוויזיה, לשחק, לכתוב".
מה חשבת אז על התעשייה? "כמו שאני חושב עכשיו, הרבה יש מאין. זה לא קיים באמת גדול ומנסים להגדיל".
שקר החן והבל היופי? "לא הייתי אומר שקר, הייתי אומר שמנסים להראות יותר ממה שיש. אני חושב שהדור הנוכחי דווקא נמשך לדברים הקטנים יותר, היחסים הבינאישיים. אפשר לראות את זה בדוקו-ריאליטי שלנו 'משפחת שדה'. לא היה שם משהו גדול, אנחנו נוסעים בסובארו לא שטופה. משפחה ברכב, קצת ים, קצת מסע של החיים".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
אי אפשר לשכנע אף אחד לחזור בתשובה, כל אחד צריך לעבור את המסע שלו"
(צילום: שי פרנקו)
איך באמת הסכמת להכניס מצלמות אליך הביתה? "אני חושב שזה קשור לרשתות החברתיות, הן פתחו אותנו. אתה מבין שהתעשייה, העבודה, העולם משתנה".
וכסף? "ברור, מה זאת אומרת? שקלים הם תמיד חלק מהעניין".
מה חשבת על התוצאה הסופית? "ראינו שזה עשה טוב לאנשים בבית. גם העניין עם הכיפה וקצת עם מה שאנחנו עברנו כזוג, והילדים והמשפחה שהיא מורכבת, מה שנקרא. אנשים ראו את זה וזה נתן להרבה מהם לגיטימציה לקחת החלטות לעצמם. הרבה אנשים פנו אלינו אחר כך".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"גברים זה עם מדומיין, 'מה הייתי יכול, מה הייתי עושה'. סתום את הפה שלך, תתרכז בה! הכל יבוא"
(צילום: שי פרנקו)
מאז זכייתו, שדה נשאר בקדמת הבמה, הנחה תוכניות אירוח, ניסה את מזלו בקריירת שירה, הגיש ברדיו, שיחק בסדרות ובסרטים וגם עורר לא מעט הרמת גבות וביקורת כשבשנת 2019 הגיש את שידורי האינטרנט של מפלגת הליכוד ובכך השיג לעצמו תדמית של שופר להעברת המסרים של בנימין נתניהו.
מה דעתך על הממשלה שתקום בקרוב? זה מה שרצית אני מניח. "תראה, אתה אף פעם לא יכול לקבל את מה שאתה באמת רוצה. בגדול, אני מקווה שמאוד שהחברים שלנו שם למעלה ידעו לקרב בינינו".
אתה עדיין בעד נתניהו? "אני בעד שעם ישראל יהיה קרוב אחד לשני".
תשובה קצת מתחכמת של פוליטיקאים. אני זוכר אותך מאוד ווקאלי בעדו. "להפך, זו התשובה האמיתית. אנחנו צריכים למצוא דברים שיאחדו שבינינו. בזמנו לא דיברתי במטרה של לא לשבת עם אחיי. אם זה התפרש ככה, זו לא הייתה הכוונה. חשוב להגיד שצריכים לשבת ביחד ולמצוא את המכנה המשותף שיעשה כאן טוב לכולם".
אתה מצטער על מה שהיה בבחירות הקודמות? היית עושה דברים אחרת? "יש הרבה דברים שאני יכול לעשות אחרת, לדייק יותר. לא עשיתי משהו כזה נורא, הייתי בקמפיין. מה כבר עשיתי?"
אתה לא חושב ששילמת מחיר? "לא בצורה ישירה, אבל אולי היו אנשים שאמרו 'הוא לא בא לי טוב כי הוא עשה את זה'. אני חושב שעם הזמן אנשים הבינו שזו הייתה עבודה וזה חלק ממנה, וכן יש לי דעות והן זזות לכאן ולכאן, ומותר לי לחשוב אחרת. זה בסדר שאנשים חושבים אחרת, ולא צריך לסמן את הימני או השמאלני או הדתי או הפחות דתי".
מצעד הגאווה בירושלים – אתה בעד או נגד? "שאנשים יעשו מה שטוב להם. מי אני שאקבע למישהו אם לעשות מצעד? מצאת את מי לשאול. תצעדו. אני חושב שאנחנו צריכים להפסיק להגיד לאחרים מה לעשות, ואם יש משהו שהבנתי בשנים האחרונות מאז הקמפיין, זה שאנחנו צריכים להפסיק לחנך אחרים, להפסיק לשכנע אותם. כל אחד והמסע שלו, הדרך שלו. אם אתם רוצים שמישהו ימצא את השם יתברך ויהיה דתי או יהודי יותר מבחינתכם, תרפו ממנו. אל תדאגו, הוא יעשה את זה לבד. אף אחד לא לחץ עליי להיות עם כיפה ואף אחד לא לחץ על מישהו הומו להיות כזה, הוא נולד ככה. אני לא יכול להשפיע על אחרים בצורה כזו או אחרת, ולא רוצה גם. כל אחד והמסע שלו".
ניסית פעם?
"ברמה הפוליטית כן, ימין ושמאל. לקח לי זמן שאני בסך הכל מייצר אנטגוניזם לצד השני וברגע שאני לא מצליח לקרב אותו, או שאני מבין שאני לא בכיוון ורק מרחיק, הפסקתי. שכל אחד יעשה מה שטוב לו".
מרגיש כמו המצע הפוליטי שלך.
"לא לא, עזוב. אני תמים מדי לפוליטיקה. אני לא יכול לעשות רע בזדון ופוליטיקה דורשת רע בזדון ולעשות דברים שאתה לא מאמין בהם. ברגע שהבנתי שזה כל כך שחור ולבן, זה מוציא את החשק מלהיות שליח ציבור".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"כשאני מתפלל בשחרית אני תמיד מבקש שינקה לי את הלב. מה שחשוב לי זה שהאמת תצא"
(צילום: שי פרנקו)
מה נאחל לך לעשור החדש? "עוד ילדים. מה שהשם יביא. ברכה, בריאות, שלווה, תשובה".
להזדקן עם אילנית? "ברור, אנחנו כבר אחד. אומרים שזוגיות זו עבודה, אבל ברגע שאתה מתרכז בזוגיות, היא תהיה טובה. אנשים מתרכזים בכל דבר אחר חוץ בזוגיות. אם תתמקד רק בזוגיות שלך וזה מה שיעניין אותך, הקודש קודשים שלך והאישה היא המלכה - הכל כבר יהיה מתוק. גברים זה עם מדומיין, 'מה הייתי יכול, מה הייתי עושה'. סתום את הפה שלך, תתרכז בה! הכל יבוא".
איזו אישה היא אילנית? "מושלמת, הכי קרובה לאלוקות".
אתה אומר לה את זה? "ברור!"
9 צפייה בגלריה
שער Pplus  - אלירז שדה
שער Pplus  - אלירז שדה
"מצעד גאווה? מצאת את מי לשאול. שאנשים יעשו מה שטוב להם. מי אני שאקבע למישהו אם לעשות מצעד? תצעדו"
(צילום: שי פרנקו)
צילום: שי פרנקו
סטיילינג: שני לסרי
איפור, שיער: בן רביבו
ע. צילום: זיו טולדנו
ע. סטיילינג: עמית בית הלחמי
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: אוראל לוי
ייצוג אלירז שדה: ADD
קרדיטים לבוש:
לוק 1 : חליפה כחולה - נאיימס, טי שרט לבנה - H&M
לוק 2: גולף שחור - מירזה, מכנסיים שחורים - לה גרסיונר
לוק 3: חולצה משובצת - מירזה, טי שרט לבנה - מירזה, מכנסיים שחורים - מירזה, נעליים - אדידס
לוק 4: מעיל ירוק - מירזה, טי שרט לבנה - מירזה, מכנסי בז' - מירזה, משקפיים - אוסף פרטי
לוק 5: אוברשירט עור בז - לה גרסיונר, טי שרט לבנה - H&M, מכנסיים שחורים - מירזה