בשיתוף בנק הפועלים
"אני סיימתי לשים את השם שלי על מותגים של אחרים", מכריזה רוסלנה רודינה ומוסיפה: "זה כבר לא ימי הדוגמנות, אני העסק - רוסלנה רודינה". פגשנו את הדוגמנית, השחקנית, אשת העסקים ועוד שלל תארים שהתווספו בשנים האחרונות למולטי טאלנט - שעות ספורות לפני שהבייבי החדש שלה, ליין בגדים בעיצובה RORU, יהיה זמין למכירה און ליין.
לרודינה מודל 2023 יש שאיפות גבוהות למותג שלה, וליתר דיוק, עבורה. "כמו שוויקטוריה בקהאם בנתה אימפריה על שמה, לשם אני שואפת. אני עושה בגדי ים, ועוד חודש אני יכולה להוציא ליין של תיקים. כל מה שאני חולמת אני רוצה להגשים", היא מספרת לנו בריאיון שמתקיים במסגרת "תחרות עסקים קטנים 14" בשיתוף בנק הפועלים, "ידיעות אחרונות" ו-ynet.
רודינה עשתה כבר את דריסת הרגל שלה בעולם העסקים, כשהוציאה בשנה שעבר ליין בגדי ים שנושא את שמה. מאז היא למדה את הלקח ובמיזם הנוכחי היא החליטה לקחת את המושכות לידיים שלה: "אין לי יותר שותפים, אני סיימתי עם הפרק הזה בחיי. למדתי, השכלתי והשנה החלטתי שאני יוצאת לדרך עצמאית לבד".
לא פחדת?
"אני לא אשקר, זה מפחיד. יום ולילה עבדתי על הקולקציה הזו, אפילו ברמה של התוויות שיהיו על הבגד, זו עבודה מאוד קשה ולא מעט כאב ראש".
בשנים האחרונות הרבה כוכבות בוחרות להקים מותג משלהן, אם זה באיפור או בתחום ההלבשה, מה מייחד אותך?
"אני לא בתחרות עם אף אחת ואני חושבת שיש מקום לכולן. אני חושבת שהניסיון והשנים שלי בתחום באים ליד ביטוי גם בקולקציה שלי. אני יכולה להעיד על עצמי שמה שאני עושה, עובד. אנשים קונים ומרוצים ורוצים עוד. יש לי את הקהל שלי, ואני מאוד קשובה להם".
התייעצת עם מישהי שעשתה את זה? נטע אלחמיסטר למשל?
"לא. אני תמיד אומרת שבעסקים לא צריך לערב אנשים מבחוץ, שלא תהיה תחושה שלוקחים להם, או שמנסים לקחת מהם. אני מאמינה בללמוד לבד, בדרך הקשה ותאמין לי שעברתי לא מעט מכשולים בדרך".
מי שרוצה לפתוח עסק, מה הטיפ הכי טוב שאת יכולה לתת לו?
"קודם כל ללכת ולהעז. כשהיו לי שותפים זה נבע מפחד. פחדתי לקחת את הכל על עצמי, חשבתי שאם יהיה לי שותף אז יהיה לי גב. היום אני יכולה להגיד שמי שרוצה לפתוח עסק - תעזי, וגם אם תיכשלי, את לומדת. בשלוש שנים האחרונות אני כל כולי בתהליך למידה של העסק. חשוב להיות מעורבת בהכל. אני יושבת ומציירת על דף ויושבת עם תדמיתנית שמגשימה לי את כל החלומות. עם הסקיצות אני הולכת למפעלים, בוחרת את הבדים".
3 צפייה בגלריה
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
לא מפחדת להיכשל. רוסלנה רודינה
(צילום: טל שמעוני )
רודינה, שמתחזקת חשבון אינסטגרם פעיל עם למעלה מ-800 אלף עוקבים, מבינה היטב את חוקי המשחק ואת כוחן של הרשתות החברתיות במיוחד בכל מה שנוגע לקידום העסקים שלה: "אני למדתי ולקחתי קורסים ושכרתי אנשים שהם מומחים לרשתות - שילמדו אותי איך לקדם את העסק. רשתות חברתיות זה חובה לכל עסק. אם חושבים שבגלל השם שלי אז כל דבר שאני אוציא יימכר, אז לא יקרה. צריך לעבוד בזה, לפרסם ואני לא מתפשרת על איכות, וגם אם זה עולה קצת יותר זה שווה את זה".
ואפרופו רשתות חברתיות, קרוב לוודאי שאם תראו משפיענית כזו או אחרת עם שקית של המותג אז תדעו שלא מדובר בשיתוף פעולה כמו שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות. "אני לא מתכוונת לתת לאף אחת בחינם מהסיבה הפשוטה שאני מאוד מאמינה בעצמי ובמוצר שלי", מסבירה רודינה "אין לי בעיה לעשות הנחה ולפנק אחרי קנייה גדולה, אבל לתת בחינם לא יקרה, אני אפשוט את הרגל. אני והעסק שלי לא שם".
מה איתי אומר על השינוי שעברת?
"הרבה דברים השתנו בזכותו, הוא הכניס לי שכל בכל מה שנוגע לכסף. הייתה לי התנהלות לקויה - הייתי מבזבזת בלי הכרה, ואיתי הגיע ועשה לי סדר. ועכשיו אני יודעת להתנהל בחוכמה עם הכסף ולנתב אותו. גיליתי יותר אחריות כלכלית. הייתי קצת בזבזנית. קונה מותגים, טיסות לחו"ל והיום אני יודעת לעצור את עצמי, ולהשקיע את הכסף בעסקים שלי. כל פרויקט מתחיל באיקס כסף אבל אתה לא יודע באיזו השקעה אתה תסיים אותו, אתה תמיד חייב לגדול כשזה יצליח".
מה היית רוצה להגיד לאותה ילדה בת 22 שרק נכנסה לעולם הבידור?
"נכנסתי אז כרוח סערה, לא הבנתי מה רוצים ממני אבל כל הזמן האמנתי בעצמי כי אם אתה לא תאמין בעצמך אז אף אחד לא יאמין בך. וברגע שתשדר ביטחון יסתכלו עלייך כאדם עם ביטחון. היו לי חששות ועד היום יש לי פחדים שמשהו יקרוס, אבל הכל יכול לקרות בחיים. ואני יודעת שאם אני נופלת אז אני גם קמה".
3 צפייה בגלריה
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
סיימה לשים את השם שלה על מותגים של אחרים! רודינה מודל 2023
(צילום: טל שמעוני )
3 צפייה בגלריה
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
רוסלנה רודינה בנק הפועלים
ללא שותפים אבל עם הרבה תמיכה ועזרה מהמשפחה והחברים. רודינה
(צילום: טל שמעוני )
בשיתוף בנק הפועלים