4 צפייה בגלריה
שער Pplus - עינב בובליל
שער Pplus - עינב בובליל
הבלאק פריידיי הוא החג שלה. עינב בובליל
(צילום: שי פרנקו)
חודש נובמבר הפך למסוכן עבור הארנק שלנו: אם בעבר היינו מסתכלים מרחוק ובמעט לגלוג על הבלאק פריידיי שחל מעבר לים, הציע הנחות ענקיות על מוצרים אטרקטיביים וגרם לאמריקנים לאבד קצת שפיות בדרכם לרכישת טלוויזיה או מיקסר ברבע מחיר – בשנים האחרונות הגימיק הזה הגיע גם אלינו, ואיתו כמובן גם יום הרווקים הסיני והסייבר מאנדיי, ואיך אפשר להתעלם משופינג IL - שבעצם הפכו את נובמבר כולו לחודש אחד שלם שמאתגר את היכולת שלנו לעמוד בפיתויים וברכישות לא נחוצות (גם אם בהנחות שבואו נודה בזה, רובן לא באמת מרגשות במיוחד).
גם החודש החולף לא היה יוצא מהכלל, וקשה היה למצוא רשתות או מותגים שלא לקחו חלק בטרנד – כמו גם את כוכבי הרשת ובראשן המשפיעניות שניצלו את הפוטנציאל כדי למקסם את המכירות של מוצריהן או את האחוזים שהן מקבלות על המותגים שהן מפרסמות. "אכן היה טירוף. אפשר להגיד שאנחנו כולנו נושמים היום איזו אנחת רווחה. חגיגת הקניות בבלאק פריידי היא דבר מטורף וישראל עושה את זה לאט-לאט כמו באמריקה ", מודה אורי שטודן, מנהל מחלקת משפיענים בקבוצת פובליסיס, בתוכנית של בר זגה ודנית גרינברג ב-ynet radio.
האזינו לתוכנית המלאה:
אני חושבת שקראתי שהמכירות לא היו כל כך גבוהות בישראל השנה. "נכון, כי הרבה מהמחירים לא היו כל כך אטרקטיביים, צריך להגיד את האמת. אבל עבור המשפיענים עצמם, זה החג שלהם מבחינה כספית".
באמת הייתה הרגשה שהיה הרבה מאוד תוכן שיווקי. "צריך לעשות את זה במינון נכון. כלומר, אי אפשר לשים 3-4 קמפיינים באותו היום".
אבל הן בעצם מחויבות לזה. מישהי שמפרסמת מותג של איפור וגם של ניקיון ומשהו נוסף. לא חסר. "צריך לדעת איך נותנים לכל אחד מהם את המקום שלו, בלי להפוך ללוח מודעות. שכל אחד מהם יעלה ביום אחר ולא ביחד, אחרת זה יהפוך אותך ללוח מודעות שלם. נדבר על נטלי דדון למשל, שאצלה זה היה פשוט לוח הודעות, כל סטורי היה לקוח אחר. היא לא היחידה, יש הרבה כאלו".
כשאתה רואה עשרות סטוריז של שת"פים, שרובם לא בהכרח מדברים אליך, זה לא קצת מוגזם לדפדף בין כולם? זו הפסקת פרסומות בלתי נגמרת. "כל תרבות הקנייה וצריכת התוכן שלנו השתנתה מאוד. אנחנו רואים את ההבדל בין איך עובדים בזה חכם ונכון, ואיך חלק מהאנשים עדיין לא שם".
4 צפייה בגלריה
יום הולדת  גל גברעם
יום הולדת  גל גברעם
האינסטגרם שלה הפך ללוח מודעות. נטלי דדון
(צילום: יאיר שגיא )
שטודן מסביר שבניגוד למה שניתן לחשוב, ההנחות הגדולות שמציעות הרשתות בחנויות ובאתרים, לאו דווקא פוגעות במכירות של המשפיעניות: "להפך זה לא פוגע ואפילו מביא להן קהל נוסף". הוא נותן כדוגמה את דנית גרינברג (גילוי נאות: גרינברג נמצאת בנבחרת המשפיענים של פובליסיס, ובימים כתיקונם מנחה את התוכנית אבל השבוע נעדרה ממנה אופן חד פעמי), עליה הוא אומר: "היא מוכרת מצוין ויודעת לעשות את זה חכם. ההנחה שהיא נותנת לך זו הנחה שאי אפשר למצוא בחנות הפיזית או בפרסומים הרגילים".
אז דנית מקבלת עוד 10 אחוז או 15 על המכירות האלה. "בדיוק, כי זה עובר דרכה בעצם".
מה שבטח פוגע במכירה בחנויות. "אני לא יודע עד כמה זה פוגע בחנויות עצמן, אבל מבחינה כלכלית זה דווקא מוסיף למותג. כי אם עד היום הייתה לך לצורך העניין חנות שמכרה כמות מסוימת ביום מסוים, אז היום פתחת עוד מסוף, עוד קופה כביכול שמכניסה לך עוד כסף בנוסף לזה. אז המכירות רק גדלות".
4 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
"מוכרת מצוין ויודעת לעשות את זה חכם". דנית גרינברג
(צילום: אמיר מאירי)
הבלאק פריידיי חל השנה בסמוך לפיגוע הכפול שאירע בירושלים, מה שעצר כמובן את הפעילות השוטפת של תעשיית הבידור. גם המשפיענים למיניהם הורידו הילוך ורבים מהם עמדו בפני השאלה מה ראוי לפרסם, מה פחות ובאיזו תדירות. שטודן אומר שלמרבה הצער, הסיטואציה הזו לא זרה להם: "קודם כל, אני משתתף בצערן של המשפחות. אנחנו כבר מתורגלים במצב הזה, זו לא פעם ראשונה. כשקרה הפיגוע, לקחנו החלטה אוטומטית לא לעלות עם הקמפיינים באותו רגע. זה לא שאנחנו מבטלים אותם או לא עולים בכלל, אלא עשינו השהייה עד 14:00 בצהריים ואז כינסנו את הלקוחות והמשפיענים ודיברנו על הלך הרוח בציבור".
זה משהו שממש צריך לדבר עליו עם הלקוחות או שזה ברור להם לגמרי? "יש ויש, אבל בסוף מגיעים לעמק השווה. בזמן הזה ראינו וניטרנו את השיח ברשתות החברתיות והחלטנו לעצור ולהשהות בעצם את כל הקמפיינים ל-24 שעות. למחרת בשעה 12 בצהריים כבר חזרנו לאוויר. יחד עם זאת, ראינו שהיו מותגים שעדיין פרסמו בזמן הזה. זה כל אחד והקהילה שהוא מנהל. אנחנו מבחינתנו, צריכים לשמור על המותג".
כשמשפיעניות מעלות בימים כאלו לסטורי שלהן התלבטויות אם להעלות דברים או לא, זה אותנטי או שזה בעצם מגיע מכם, בניסיון לגרום לעוקבים שלהן לחשוב שיש להן צד בעניין? "זה באמת אותנטי. משפיעניות שהן באמת חזקות ויודעות את העבודה, כמו דנית או דנה זרמון או מאיה ורטהיימר, עוד לפני שאנחנו ניצור איתן קשר - הן כבר מעלות סטורי ומדברות על זה עם העוקבים שלהן. בסופו של דבר, המשפיעניות הן לא פלקט, יש להן מה לומר. יש סיבה שבגללה הן הפכה להיות משפיעניות".
יכול להיות מצב שמשפיענית תגיד שהיא לא יכולה או לא רוצה להעלות תכנים ביום מסוים? לאו דווקא כשקורה משהו כמו פיגוע. "כן, כמובן. השיח איתן פתוח ואם יש מישהי שמחליטה שהיא לא רוצה להעלות תכנים ביום מסוים, אנחנו צריכים להבין ממנה למה. אם זה משהו אישי שקרה לה אז נדבר על זה, ורוב הסיכויים שיגידו לה שאין בעיה. אם הסיבה היא שהיא התחייבה באותו יום לקמפיין אחר, אז זה כבר בעייתי. לפני שאנחנו קובעים שיתופים, אנחנו מוודאים שבאותו יום את לא עושה שום דבר מסחרי נוסף".
כשהוא נשאל מי המשפיענית שהייתה מלכת המכירות של הבלאק פריידיי, שטודן מהסס להתחייב ומסביר: "בגלל הפיגוע האריכו עוד קצת את המבצעים, אז אין עדיין מספרים סופיים".
אבל מה מסתמן? אתה יכול גם לתת את השלוש שמובילות בשגרה, אני בטוח שאלו אותן בנות. "נכון, אלו אותן בנות. מי שמובילה בשגרה זו באמת דנית גרינברג, שהיא במקום הראשון היום. גם עינב בובליל, וואו, אתם לא מבינים מה קורה שם במכירות. השלישית היא קורין גדעון, הייתי אומר. היא עקפה את מעין אדם וגם את דניאל עמית, למרות שהן חזקות אבל אין ספק שקורין, זו השנה שלה מבחינת הסושיאל. אל תשכחו שהיא בעצם שינתה את כל המבנה של מה שהיא. היא הייתה טאלנטית בטלוויזיה והיום היא משפיענית. יש הבדל בין עבודה עם משפיען לבין עבודה עם טאלנט. טאלנט לא יודע למכור, וקורין עושה סולד-אאוט בשש שעות".
לעוד פרטים על העבודה מאחורי הקלעים ותשובה לשאלה - מה עושות משפיעניות בימים של פיגוע: האם נכון או לא נכון לפרסם קוד קופון - האזינו לתוכנית המלאה בראש הכתבה.
כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה, רביעי ב-13:00 ב-ynet radio.
4 צפייה בגלריה
עושה סולד-אאוט בשש שעות. קורין גדעון
עושה סולד-אאוט בשש שעות. קורין גדעון
עושה סולד-אאוט בשש שעות. קורין גדעון
(צילום: ענת מוסברג)