השבוע נחשפנו ברשתות לדו קרב מילולי בין האקסים הכי טריים ומדוברים של הרגע: דיאן שוורץ ונתנאל רודניצקי, שנפרדו אחרי שלושה חודשים מחוץ לבית האח הגדול, ורגע אחרי כבר האשימו אחד את השנייה בניסיון לקבל יחסי ציבור על חשבון האחר. להזכירכם: השניים הפרידו כוחות, העוקבים האשימו אותם שמדובר בספין תקשורתי לקידום השיר החדש של נתנאל, דיאן העלתה סטורי ובו כתבה שגם היא מרגישה כמוהם ושזה נעשה על חשבונה, ואז הוא הגיב: "אין לי דבר להראות או לשתף אתכם מלבד המוזיקה שלי" בסטורי אחד, ובאחר הבהיר כי מדובר בתזמון לא מוצלח.
פרידה של בני זוג מפורסמים היא לא דבר חדש, אך מי שבקיא בנבכי הדברים, יודע לומר כי זה אף פעם לא פשטני כמו שזה יוצא לתקשורת. רונית ארבל, מנהלת אישית בעלת משרד יחסי ציבור מוביל בתעשיית המוזיקה, שעובדת עם פיגורות כמו שלמה ארצי, רן דנקר, עברי לידר, נרקיס, הראל סקעת ועוד, התארחה בתוכנית הרדיו של בר זגה ודנית גרינברג (והפעם בהגשת ליאל אלי) וסיפרה על חוויותיה כמי שליוותה את הגירושין של יובל בנאי ואורלי זילברשץ, אברהם טל ושושנה, אייל גולן ואילנית לוי, ואפילו רמי וריטה.
4 צפייה בגלריה
מסיבת סיום הגדול
מסיבת סיום הגדול
ספין תקשורתי? דיאן שוורץ ונתנאל רודניצקי
(צילום: אמיר מאירי )
"בני הזוג נפרדים. עכשיו, מה אני אמורה לעשות אם אני רוצה לתקשר את זה מולך ומול כל שאר כלי התקשורת? להוציא הודעה לעיתונות?" שואלת ארבל ומבהירה את היתרון ברשתות החברתיות מבחינתה: "התקשורת מאוד נוחה היום, מאוד נכונה. אם אתה רוצה לתקשר משהו, אתה יכול לעשות את זה בפלטפורמות שלך, במיוחד אם אתה מישהו שיש לו נוכחות גבוהה בפלטפורמות הדיגיטליות. אני כמובן אלווה את זה בשלב הבא של הילדים, של בית המשפט..."
אבל את עוברת על ידיעה כזאת לפני שהיא יוצאת? את כותבת אותה? או שהם כותבים ואת עוברת עליה?
"גם וגם, לפעמים אני עוזרת. כשהכאב גדול מאוד אני עוזרת, וכשיותר קל לכתוב והיד יותר קלה על המקלדת - אנשים כותבים לבד ואני רק עוברת על זה לראות שהכל בסדר, שאין פה איזושהי בעיה. קורה הרבה פעמים שבפרץ הרגשות עלולה להיווצר איזה בעיה משפטית, אז לפעמים אני מעבירה את זה לשם, אבל בעיקרון לא. בעיקרון אני מאפשרת יד חופשית לאנשים שחווים את החוויה להעביר אותה בעצמם. תראה, זה עולם מעניין היום אבל אני אומרת שזה גם עולם מסוכן. כי אם אתה נפרד ובא לך, אתה מוציא את כל הכביסה המלוכלכת".
אנחנו רואים את זה עם אורטל ובן-אל, זה קורה פעם בשבוע.
ליאל: "טוענים שהיא הדליפה את ההקלטות, אתם חושבים שזה נכון?"
בר: "אני לא חושב שזה נכון".
רונית: "לא, אני בטוחה שלא".
בר: "היא לא הייתה עושה את זה".
רונית: "לא לא, את יודעת מה? רמת ההיכרות שלי איתה לא כזאת קרובה, אבל אין סיכוי שאמא לילד שצריך לחיות את החיים האלה באופן נורמלי עד כמה שניתן - תדליף כאלה הקלטות".
ההתייחסות לפרידה של בן אל תבורי ואורטל עמר רלוונטית מאוד לנושא. הזוגיות והפרידה של השניים יכולה לאכלס כמה ספרים עבי כרס היות שהשניים החליפו בשנים האחרונות מהלומות מילוליות ברשתות החברתיות, והפרק האחרון נכתב רק לפני כמה שבועות, כשתבורי חשף מאניה דיפרסיה ובתגובה, עמר כתבה פוסט ליום המאבק באלימות נגד נשים ובו סיפרה כי חשפה רק קמצוץ מההתעללות שעברה.
"תשים לב למהלך האחרון שהוא עשה", אומרת ארבל, "שהוא אמר 'אני סובל מהפרעה דו קוטבית והתקופה הזאת שהייתי ודיברתי בצורה הזאת הייתה תקופה אפלה בחיי, ואני מטופל'. זה מאוד יפה בעיניי שבן-אדם חושף את המחלה, זו מחלה, כן? זו מחלה כמו כל דבר אחר, זו מחלת נפש. ולא ברע אני אומרת את זה, אני אומרת בטוב. ואתה בא ושם את מחלת הנפש שלך על שולחן, ואומר 'אני סובל ממאניה דפרסיה, לפעמים אני במאניה לפעמים אני בדפרסיה. זו תקופה אפלה בחיי, אני עובד בזה, בן שלי אני אוהב אותך'. ואני אגיד גם משהו, שאם הוא באמת יטפל בעצמו, בצורה שצריך לטפל, עם אנשים מקצועיים ופסיכאטריים וכולי, אני כן רואה את אורטל, את הילד שלהם ואת בן אל מקיימים יחסים סבירים לזוג גרוש".
4 צפייה בגלריה
בן אל תבורי אורטל עמר
בן אל תבורי אורטל עמר
יש סיכוי שיחזרו ליחסים תקינים? בן אל תבורי, אורטל עמר ובנם תו פרינס
(צילום: משה נחומוביץ')
ארבל יודעת על מה היא מדברת, כאמור, היא ליוותה כמה מהזוגות המתוקשרים ביותר במדינת ישראל בעשורים האחרונים בתהליכי הפרידה שלהם, ויודעת להפריד בין עיקר לתפל ובין מה שמעניין את אתרי הרכילות, לעומת מה שקורה בחדרי חדרים. "נתחיל בזה שיש עצב גדול. החיים שלנו הם אמיתיים ואנשים נפרדים וכואב להם ויש דמעות ובכי, ויש ילדים באמצע ברוב המקרים. יש משפחות שנהרסות ויש צורך לשמור על הקריירה במידה רבה ולדעת איך זה יוצא החוצה ובאיזו צורה, ובעיקר לשמור על אנושיות. כשזוג נפרד ויש דירה, רכוש, נכסים, תדמית, כסף ובעיקר כשיש ילדים - זה הרבה יותר מסובך ונדרשת פה מלאכת מחשבת איך לעשות את הדברים בצורה נכונה גם כדי לשמור על התדמית וגם כדי לשמור על המשפחה והילדים".
איך באמת עושים את זה בצורה נכונה? הם באים אלייך, מספרים לך ואז מה? חושבים ביחד?
"אני אגיד לך משהו חשוב לכל זוג שמתגרש ולא משנה אם הוא מפורסם ומה הפרופיל התקשורתי - בסוף, עשיתם דרך, הכרתם, התאהבתם והיו לכם ימים נורא יפים, התרגשתם מזה שאתם בהיריון וילדתם ילדים והיה טוב. אז קודם כל, שניה אחת, תעצמו את העיניים ותזכרו שהיה טוב ועכשיו נסיים את זה יפה כפי שזה התחיל יפה. זה הא-ב שאני אומרת לכל האומנים שלי שאומרים לי שהם נפרדים".
את אומרת את זה גם מהפחד שהפרידה לא תראה מכוערת כלפי חוץ? זה חשוב?
"אני אגיד את האמת, אני כל כך מקורבת לאומנים שלי, אני כל כך חיה את החיים שלהם ואני כל כך שותפה לכל מה שהם עוברים - במיוחד האומנים הוותיקים שנמצאים אצלי במשרד - שהעצה הזאת היא עצה אימהית, שבאה מחברות ומאהבה. ברור שתדמיתית אשמח אם הם יצאו מהרבנות מחובקים, ברור שאשמח אם הם לא יוציאו את הכביסה המלוכלכת החוצה, אני מציעה לעשות את זה ומסייעת. אני גם לא מעט פעמים מחברת את אותו עורך דין לשניהם. כי אם עכשיו תיפגע הפרנסה של מי שמביא את הכסף הגדול הביתה, בסופו של דבר מי שצריך לקבל כסף, הצד השני, לא יראה אותו כי נפגעה הפרנסה. אז בואו שניה ננסה לדייק את הדברים ונבין מה כל אחד צריך, ננסה לסדר את זה. יש משהו בזה שאתה פותח את כל הכביסה המלוכלכת - אבל בחדר עם דלת סגורה - שמקל עליך אחר כך לעבור את הדבר הזה ברגוע".
4 צפייה בגלריה
ריטה ורמי קלינשטיין
ריטה ורמי קלינשטיין
נסו לסיים את זה יפה כמוהם. ריטה ורמי קלינשטיין
(צילום: שאול גולן)
כאמור, ארבל חולשת על כמה מהאמנים הכי מדוברים בישראל, אבל כשמדובר בפרידה או בכל אירוע דרמטי אחר בחיי המיוצגים שלה, היא הראשונה להבהיר כי הם כמו כל אדם אחר. "אני חווה את כל הכאבים שלהם. עוד הרבה לפני הגירושים, את כל הכאבים, את כל המכאובים, את כל הפחדים, את כל השמחות, הרי בסופו של דבר מה זה ניהול אישי? זה לעבור עם הבן-אדם את החיים שלו".
זה משהו שהקהל לא מכיר ולא רואה, אנחנו רואים דמות מאוד ממלכתית, כיפית, שמחה, נוחה, שבצד השני אנשים לא בהכרח יודעים מה עובר על הבן-אדם באותם רגעים.
"נכון, גם ברגעים אחרים, ברגעים של התקפי חרדה על במה, בכל מיני מצבים קשים שמתקיימים לאו דווקא בנושא של גירושים. כולם בני אדם, גם כשהורים נפגעים, הורים נפטרים, בסוף כולנו עוברים את אותו סבל בחיים".
מה הפרידה הכי מפתיעה שחווית מהטאלנטים שלך?
"אני חושבת שאברהם ושושנה זו פרידה שלא צפיתי אותה. בדיעבד אני מבינה אותה, אבל לא צפיתי אותה. אני קיבלתי את אברהם ושושנה כזוג כל-כך צמוד, היא הייתה המנהלת האישית שלו. אברהם עובד בצוות משפחתי, עם סטפני אחותו ושושנה אשתו. ככה הוא עבד וככה קיבלתי אותו. אחרי תקופה של שנה וחצי או משהו כזה, הרגשתי שיש סדקים. אבל לא חשבתי שהסדק יוביל לפרידה וגירושים, אני אודה שהייתה נקודה שהבנתי, אבל לא חשבתי שזה יוביל לגירושים".
האזינו לתוכנית המלאה בראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה, רביעי ב-13:00 ב-ynet radio.
4 צפייה בגלריה
"פרידה שלא צפיתי אותה". אברהם ושושנה טל
"פרידה שלא צפיתי אותה". אברהם ושושנה טל
"פרידה שלא צפיתי אותה". אברהם ושושנה טל
(צילום: ראובן שניידר)