חג פסח השנה נחגג בסימן מלחמה ו-133 חטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס בעזה. חצי שנה עברה מאז אותה שבת איומה ומשפחות רבות ברחבי הארץ יכאבו וירגישו בחסרונם של בני משפחה אהובים שעדיין חטופים או נרצחו במלחמה.
"הכיסא הריק של אליהו הנביא תופס השנה מקום הרבה יותר כבד. כולם מרגישים כאילו חסר מישהו במשפחה, בין אם אתה בן משפחה של חטוף לבין רק שמעת על חטוף", אמר ידין גלמן, שנפצע קשה ביום הראשון למלחמה, על סט הצילומים של רנואר. "המלחמה הזו שינתה בי הכל, ההסתכלות על חיים ומוות, ההתייחסות שלי לאנשים שאני אוהב ובכלל. בהרצאות שאני מעביר אני מסיים בזה שאני אומר להם שזה נס שאני עומד פה היום על הבמה, עם שתי ריאות ולא ריאה אחת".
"זה ממש כמו פאזל שחלק אחד מתוכו חסר או נעלם וצריך לחפש אותו", אמר מאור בוזגלו, ואשתו מירן סיפרה כיצד זה השפיע עליה - כאמא. "אני הרבה יותר חרדתית כלפי הילדים. אין אחד שזה לא נוגע בו - צריך להעריך את הדברים הכי קטנים שפעם לא היינו רואים אותם".
טל מורד התגייס למילואים מיד עם פרוץ המלחמה ובילה תקופה ארוכה בלב עזה. את החג הזה הוא יחגוג מוקף בבני משפחתו, אך המחשבה על אלה שלא יזכו לזה לא מניחה לו. "אתה מבין שיש משפחות רבות שלא בסיטואציה הזו, שלא יכולים לחגוג כי המשפחות שלהם חטופות בעזה", אמר והוסיף כי הוא מרגיש שהרבה מאוד דברים השתנו אצלו. "בתקופה הזו, להיות עם המשפחה זה הדבר הכי חשוב".
3 צפייה בגלריה
מירן בוזגלו קמפיין טאץ
מירן בוזגלו קמפיין טאץ
מפחדים על הילדים. מאור ומירן בוזגלו
(צילום: אור גפן )
גם הדוגמניות יעל שלביה ואנה זק התייצבו על סט הצילומים וסיפרו על השינוי שהן עברו כתוצאה מהמלחמה. "האמונה שלי התחזקה וזה הדבר היחיד שיכול להחזיק אותך בימים האלה", אמרה שלביה. "אני מתפללת הרבה יותר, מקפידה בשבתות על הדברים הקטנים. הבנתי שצריך לזכור לחיות - אני חושבת שכולנו הבנו שצריך לנצל ככל רגע כי אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר".
זק הוסיפה: "זה מכניס ללחץ מאוד גדול, אתה לא מרגיש בטוח - לא משנה איפה אתה. אני מנסה לקחת הכל בפרופורציה ולא נותנת לזה לשלוט בי - אבל זה גם בסדר לא להרגיש בסדר".
צפו בווידיאו המלא שבתחילת הכתבה.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה תל אביב 2023
מצעד הגאווה תל אביב 2023
החשיבות של דברים שינתה סדר. יעל שלביה עם עומר אדם
(צילום: אמיר מאירי)
3 צפייה בגלריה
אנה זק רנואר
אנה זק רנואר
"זה בסדר לא להרגיש בסדר". אנה זק
(צילום: מאי ויצמן)