10 צפייה בגלריה
טלי ולירון כרקוקלי - שער Pplus
טלי ולירון כרקוקלי - שער Pplus
טלי ולירון כרקוקלי
(צילום: עמית סליקטר)
"יש לנו משפט כזה, שבכל פעם שאנחנו אומרות משהו ביחד, אז אני צוחקת ואומרת לה 'לא סתם אנחנו האחיות כרקוקלי'", אומרת בחיוך לירון כרקוקלי אחרי שהיא ואחותה טלי שוב אומרות ביחד את אותו הדבר במהלך השיחה שלנו.
אתן באמת ממש מתואמות. טלי: "לפעמים זה דוחה, לפעמים צריך שקית הקאה".
טלי ולירון הן האחיות שמרכיבות את הצמד כרקוקלי, ועם כל הכבוד לאחווה המשפחתית שלהן, בבקשה אל תקראו להן "האחיות כרקוקלי" - כרקוקלי זה מספיק. "לאנשים יותר קשה לעכל צמד, במיוחד כשאנחנו שתי אחיות", מסבירה טלי. "לקח לנו הרבה זמן להעיף את ה'אחיות כרקוקלי' ולצאת מהתדמית של שתי בנות מתוקות. לפעמים אנחנו מתוקות, אבל לפעמים גם לא", היא צוחקת.
הן כבשו בשנים האחרונות את עולם המוזיקה הישראלי עם שני אלבומים, שרשרת להיטים כמו "פרפרים", "תשע נשמות" ו"כולם מדברים איתי" והופעות מול אולמות מלאים שהפכו אותן לדבר הכי חם וכיפי בנוף הבידור המקומי.
ההצלחה שלהן לא הגיעה מהר ובטח שלא בן לילה. ליתר דיוק – השנה הן חוגגות עשור לתחילת הקריירה שלהן, אותה חנכו בעונה הראשונה של "אקס פקטור" (זוכרים מול מי הן התמודדו שם? נסו להיזכר, תכף נגיע לזה). יחד עם זאת, הן מספרות שלמרות הוותק המרשים, ההצלחה האמיתית הגיעה רק בשנים האחרונות.
טלי: "אני יכולה להגיד לך שהשנתיים האחרונות היו מטורפות בשבילנו. אנחנו מרגישות שהקהל שאספנו בתקופה הזו הוא מטורף".
לירון: "גם נורא התחברו אלינו בקורונה. אמנם היא עשתה הרבה רע, אבל גם עשתה לנו טוב כי אנשים באמת ישבו והקשיבו למוזיקה שלנו. אני מרגישה שהתקופה הזו ממש חיזקה את הקרבה שלנו לקהל וחשפה אותנו להרבה אנשים".
ומה היה לפני כן? לירון: "זה בגלגולים. אתה תמיד רוצה להצליח ישר, שיהיה לך קל, ולנו בשום צורה ובשום נקודה לא היה קל. אתה כל הזמן מסתכל על אחרים ורוצה יותר, ההוא עושה קיסריה וההיא עושה מנורה. אבל אנחנו לומדות להגיד תודה על הדרך".
לירון: "זה קשה, אני אומרת את זה לך ואני אומרת את זה לעצמי באותו זמן".
מה למשל היה קשה בדרך שלכן? טלי: "זה לא סוד שלצמד מן הסתם יותר קשה. אין הרבה צמדים וגם אלה שהיו התפרקו לאחרונה (ע"ע סטטיק ובן אל; ב.ז). לא אצלנו, טפו טפו טפו. לקח לאנשים זמן לעכל את זה. אבל אני מרגישה שעכשיו הקהל שלנו ממש..."
לירון: "נוצר גרעין אמיתי, זה לא איזה שיר אחד שהצליח. אנחנו בכל מקום, הקהל שלנו צורח את המוזיקה שלנו, הוא מכיר אותנו. זה משהו שאנחנו ממש מעריכות וזה באמת הדבר הכי מדהים שיש".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"בשום צורה ובשום נקודה לא היה לנו קל"
(צילום: עמית סליקטר)
הייתה בשנים האחרונות הרבה שיחה סביב העובדה שזמרות הושמעו ברדיו או הוזמנו להופעות הרבה פחות מאשר זמרים גברים. זה משהו שאתן מרגישות היום? לירון: "היום משמיעים נשים הרבה יותר, אני לא מרגישה בפן הזה שום אפליה. הרדיו מלא בנשים וזה מבורך. אני כן אגיד לך שזה תחום קשוח וקצת גברי מאחורי הקלעים, ואנחנו כן משנסות מותניים. לפעמים אני מרגישה שאם אני אגיד לאיש צוות 'תעשה ככה וככה', אז אני אצטייר כדיווה, אבל אם גבר יגיד את זה, יגידו עליו 'אח שלי, הוא יודע מה הוא רוצה'. זה תחום נורא רגיש. אבל אני יכולה להגיד שהצוות שלנו הוא הכי טוב שיש ואנחנו מבורכות, לקח לנו הרבה זמן למצוא אותו".
איזה עוד קשיים היו? טלי: "קשיים כלכליים. איך שהשתחררתי מהצבא ישר לקחתי הלוואת חייל והיא לקחה הלוואת סטודנט וכל הלוואה שיכולנו. זה מקצוע שאין מה לעשות, להוציא שיר היום זה סכומים... צריך קידום וקליפ ויוטיוב ולינקטון ומיליון ואחד דברים. אז כלכלית מן הסתם זה משהו שצריך לממן".
לירון: "עד לפני שנה לימדנו היפ-הופ כל יום. היינו מלמדות 6-8 שעות ברצף, כל קבוצה עם 30 בנות וכל אחת עם שני הורים שמחכים לה בחוץ. זה היה ממש קשה. היינו מסיימות את השיעורים, שמות דיאודורנט, מקלחת מגבונים באוטו ומסיעות את עצמנו לכל הארץ להופיע. לקח זמן להחזיר את ההשקעה".
אז אני מניח שמהבחינה הכלכלית אתן כבר מסודרות. טלי: "ברור, קניתי בית עכשיו" (בציניות כמובן - ב"ז).
זה ממש מכניס את כל התחום הזה לפרופורציה. אנשים מסתכלים מבחוץ על זמרים ואומרים "יש להם כסף". הכל נראה זוהר. טלי: "גם אני לפעמים נשאבת לזה. באינסטגרם רואים רק את התוצאות, זמרת שישר עושה קיסריה ודוגמן שישר מקבל את הקמפיין הכי גדול. אבל לפני זה יש לשם דרך וצריך לתת לזה את הדגש. אנחנו כן משתדלות לשתף בתהליך ולהראות שזה לא תמיד קל, אבל בסופו של דבר זה שווה הכל".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"להוציא שיר היום זה סכומים"
(צילום: עמית סליקטר)
כבר הזכרנו את העובדה שיש ביניהן תיאום כמעט מושלם ושלא קשה להבין שמעבר לקשר המשפחתי יש ביניהן גם חברות קרובה מאוד. בנוסף לכל זה, הן חוגגות יום הולדת בתאריך כמעט זהה - בהפרש של 3 שנים פחות יום: לירון בת ה-31 נולדה ב-23 בפברואר וטלי בת ה-28 חוגגת ב-22 בפברואר. ואם יש לפעמים משקעים בין שתיהן, אז יום ההולדת הכמעט משותף הוא הסיבה.
לירון: "לא מספיק שהיא הקטנה, היא החליטה להקדים אותי ביום, אז היא מקבלת את כל הפריווילגיות ביום ההולדת".
טלי: "כל שנה היא אומרת את אותו סיפור".
לירון: "אני אגיד אותו! הבלונים חדשים, העוגה חדשה, האורחים מגיעים לחגוג – ביום שלה. וביום שלי..."
טלי: "הבלונים חצי קומה, העוגה חצי אכולה. אני מכירה את זה בעל פה".
לירון: "לאף אחד לא נשאר כוח לחגוג לי. אבל אני אתן את משפט המחץ: בגיל שלוש קיבלתי את המתנה הכי יפה, וזו אחותי".
יש גם דברים מאתגרים בלעבוד בצורה כל כך צמודה? טלי: "לפעמים אני רוצה משהו אחד והיא סוחבת למקום אחר ואז בא לי להרוג אותה. אבל אין מה לעשות, הבנו שיש כאן שתיים ואת הכוח של הביחד שלנו ושצריך לשים את האגו בצד".
לירון: "התמסרנו לזה. ברגע שהפסקנו להילחם בזה שאנחנו שרות מהמם ביחד, כל אחת יצאה הרבה יותר החוצה גם באישי שלה. ואני חייבת לומר שבזה שאנחנו ביחד יש הרבה יותר פלוסים מאשר מינוסים, כי אנחנו בתעשייה כזו קשה. אני יכולה לספר לה הכל, היא אשת הסוד שלי".
טלי: "אבל היא לא אשת הסוד שלי, כי אז כולם יידעו הכל. אני לא מספרת לה כלום. אומרים 'נכנס יין יצא סוד', אז במקרה שלה לא צריך יין, מספיק מים. אני מספרת לה רק דברים שאין לי בעיה שיעברו הלאה".
לירון: "טלי! כשמבקשים ממני לא להגיד, אני לא אומרת. שתדעי לך שכשחברות שלי מבקשות ממני לא לספר דברים לטלי, באמת שאני לא מספרת".
טלי: "תמיד היא מספרת לי, ואומרת לי 'ביקשו ממני לא לספר'. את מספרת לי הכל".
לירון: "אני בהלם".
טלי: "אל תספרו לה כלום".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"בוחרות לבלות את הזמן הפנוי שלנו ביחד גם מעבר למוזיקה"
(צילום: עמית סליקטר)
אתן חברות הכי טובות? טלי: "החברות הכי טובות. אנחנו בוחרות לבלות את הזמן הפנוי שלנו ביחד גם מעבר למוזיקה".
לירון: "הכי כיף לנו בעולם".
טלי: "וכל מה שאחת מאיתנו חווה, עבור האחרת זה באותה עוצמה. נגיד אם לירון עברה פרידה קשה, אני חווה אותה אפילו יותר חמור".
לירון: "וואו, היא הייתה שבורה בתקופה שאני הייתי בפרידה. אמאל'ה, היא הייתה שבורה!".
ובכל זאת, איפה ההבדלים או החיכוכים? בטוח יש לפעמים. טלי: "אני מאוד מסודרת, הכל מקופל, נקי. היא נכנסת אלי הביתה – ובלאגן. עכשיו תגידי מה מעצבן אותך בי".
לירון: "שהיא לפעמים אובר שקולה, אני יותר פועלת מהרגש. זה מטריף אותי, ואז אני נותנת לה עקיצה והיא יכולה לצאת עלי על 1,200".
טלי: "זהו?".
לירון: "האמת שיכול להיות. זהו, את מושלמת".
טלי: "גם אצלי זהו".
איך נוצרה הקירבה הזו ביניכן? זה משהו שתמיד היה? לירון: "אנחנו רק שתיים בבית, גדלנו בבית מאוד מיוחד. אמא שלי אמרה לנו מההתחלה שמה שיש בינינו זה יותר קרוב וחשוב ממה שיש לנו איתה ועם אבא שלנו, וזו אחת המתנות הכי גדולות שהיא נתנה לנו, שאנחנו קודם כל צריכות להיות חברות וברגע שהבסיס כל כך חזק, זה גם הכוח".
באופן די מפתיע, החיבור המוזיקלי שלהן לא התרחש באופן אורגני, אלא הודות להפקת התכנית "אקס פקטור", שבה לקחו השתיים חלק בעונה הראשונה.
"אנחנו חייבות לריאליטי את החיבור בינינו", מודה טלי. "הגענו להיבחן כל אחת בנפרד, וההפקה ביקשה שנעשה שיר ביחד. אני זוכרת את הרגע הזה שביצענו את 'טוקסיק' של בריטני ספירס והייתה דממה בחדר. יש פתאום רגעים בחיים של הארה, והבנו שזה מה שצריך להיות מעכשיו".
לירון: "תמיד אומרים שבלי לירון - טלי הייתה שרה במקלחת, ושבלי טלי אני הייתי באברבנאל".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"תמיד אומרים שבלי לירון - טלי הייתה שרה במקלחת, ושבלי טלי אני הייתי באברבנאל"
(צילום: עמית סליקטר)
איך זה לא קרה לפני? כל השנים האלה לא חשבתן אף פעם לשיר ביחד? לירון: "כשהייתי ילדה הייתי במלא הצגות ומחזות זמר וטלי פחות".
טלי: "אני אכלתי פתיתים עם קטשופ".
לירון: "עמדתי על שולחן בגיל 3 ולא הייתה ברירה אלא לקחת אותי לאודישן לפסטיגל".
טלי: "האודישן היחיד שאמא לקחה אותי היה אחרי שאמרתי 'די, אני חייבת להוכיח למשפחה הזאת שיוצא ממני משהו'. איך שנכנסתי לחדר – הקאתי. לא התקבלתי".
אני לא בטוח שהרבה בכלל זוכרים שהתחלתן ב"אקס פקטור". לירון: "זה היה לפני כל כך מלא זמן שאף אחד כבר לא זוכר".
הצמד היה חלק מנבחרת הלהקות של עברי לידר, ולמרות הפוטנציאל הגדול הודחו די מהר, כבר בתוכנית השלישית. "היום כשאנשים רואים אותי ושואלים, אני אומרת 'כן, ניצחנו'". אומרת טלי.
לירון: "ומאמינים, אני גם עושה את זה".
המנצחת הגדולה של אותה עונה אגב, הייתה הזמרת הפיליפינית בעלת הקול הגדול רוז פוסטאנס, שעבדה אז כמטפלת בארץ ומאז חזרה להתגורר בפיליפינים. למקום השני הגיעה אחת שאולי אתם מכירים – עדן בן זקן, וגם הזמרת ענבל ביבי כיכבה באותה עונה והודחה רגע לפני הגמר.
יש כל כך הרבה זמרים יוצאי ריאליטי שלא התקדמו הרבה. אתן סוג של יחידות סגולה מהבחינה הזו. מה סוד ההצלחה? לירון: "אני אגיד לך את האמת, מעבר לזה שאנחנו שרות נורא יפה, אלו השירים שלנו. אני חושבת שאנחנו קודם כל יוצרות וכותבות וזה לא נאמר ביהירות, אני פשוט מרגישה שזו הלגיטימציה שלנו להצליח במוזיקה, כי יש לנו מה להגיד. אנחנו רוצות שמירי או הילי מפתח תקווה, בת 15 או בת 35, תרגיש שהשיר הזה נכתב עליה. גם גברים אגב, יש לנו קהל גדול של בנים".
טלי: "זה בעיקר המוזיקה. אנחנו מחפשות ספינים ולא בזוגיות מתוקשרת. אנחנו ממש לא שם, הגרעין הוא המוזיקה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"לפעמים אני מרגישה שאם אני אגיד לאיש צוות 'תעשה ככה וככה', אני אצטייר כדיווה, אבל אם גבר יגיד את זה, יגידו 'אח שלי, הוא יודע מה הוא רוצה'
(צילום: עמית סליקטר)
אפרופו זוגיות, טלי עומדת להתחתן. טלי: "אנחנו ביחד מגיל 17, כבר 11 שנים".
זה לא יוצר סוג של מתח כשהאחות הקטנה מתחתנת לפני האחות הגדולה? טלי: "ניסיתי לדחות את זה, בכל זאת אחותי הבכורה, נחכה שלפחות תהיה לה זוגיות! אבל זה סתם היה תירוץ, לא הרגשתי מוכנה אז זרקתי את זה כאילו שאני רוצה שלירון תתחתן קודם".
לירון: "אתה יודע באיזה דיכאון היא הייתה? היא אמרה לי 'את חייבת להיות עם בן זוג בחתונה שלי'".
טלי: "וביום שהוא הציע לי - היא נכנסה לזוגיות".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"אמא אמרה שמה שיש בינינו זה יותר קרוב וחשוב ממה שיש לנו איתה ועם אבא. זו אחת המתנות הכי גדולות שהיא נתנה לנו, זה הכוח שלנו".
(צילום: עמית סליקטר)
איך הכרתם? לירון: "הכרתי אותו כשהוא הגיע להחליף את הבסיסט הקבוע שלנו באחת ההופעות. הייתי בבאסה על משהו אחר ונכנסתי לוואן, אפילו לא ידעתי שיש שני נגנים באותו יום כי הייתי בתקופה של קצת דאון. אז נכנסתי ובאותה נשימה שאני אומרת שלום לנגנים זה היה כזה 'היי, ומי זה?'. וכל הבלאנס אני שואלת את הנגנים 'יש לו חברה?'. הם בדקו ואמרו לי שיש לי אור ירוק, אז עשיתי לו עיניים כל ההופעה ולא השארתי לו ברירה. השאר היסטוריה".
כמה זמן אתם כבר ביחד? לירון: "עוד מעט חצי שנה. זה ממש מרגש כי רציתי מלא זמן בן זוג. אני לא אשקר, עבדתי בזה. כל כך התעסקתי בזה, ברמה שהייתי למשל נכנסת לפרופיל של עמית פרקש כי אמרתי שהיא בטוח עוקבת אחרי חתיכים".
טלי: "אני גם הייתי נכנסת לבנות לחפש אחרי מי הן עוקבות. אפילו שלחתי הודעה למישהי שהיא שדכנית - והיא לא ענתה".
לירון: "לאגם רודברג".
טלי: "נכון! שלחתי לה והיא לא ענתה. אגם, לא צריך שידוך יותר".
לירון: "זה באמת היה ככה, כי אני לא באפליקציות ואני לא יוצאת יותר מדי, אז איפה אני אכיר? בשידוכים. ודווקא כשלא חיפשתי - מצאתי. קלישאתי ככל שזה יהיה. בחיים לא חשבתי שאני אעלה לוואן ואגיד 'היי, מי זה?'. לא חשבתי שזה יקרה".
מה התוכנית האומנותית לחתונה? לירון תכניס אתכם בשיר לחופה? לירון: "אני פתאום אעלה מפודיום כזה".
טלי: "לא לא לא. עד כאן".
למה? טלי: "למה? תגיד יש פאתט מזה? אולי אתה רוצה שאני אלך בחופה ואשיר בעצמי? לא, לא. למרות שבן הזוג שלי מאוד רוצה, הוא כל הזמן אומר לי שהוא רוצה שלירון תשיר בחופה".
לירון: "לא נכון! כן? אין עליו".
לא תשירו ביחד? לירון: "תראה, ב-2-3 בלילה כשיהיו פיצוצים בטוח אנחנו נעלה. נשיר את 'פרפרים' שיכורות על הבר. אבל בחופה לא, זה מרגיש לי קצת קיטש".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
כל מה שאחת מאיתנו חווה, עבור האחרת זה באותה עוצמה. כשלירון עברה פרידה קשה, אני חוויתי אותה אפילו יותר חמור".
(צילום: עמית סליקטר)
מה הלאה? מה החלום הגדול? לירון: "עד לפני שנתיים חלמתי שכשאני אצא מהבית, יזהו אותנו בגלל המוזיקה שלנו ובאמת זה לא מפסיק לקרות. ואני כיוונתי לשם, התפללתי. הייתי נוסעת ברכבת, רואה מישהו עם אוזניות ואומרת 'הלוואי והייתי שומעת מהאוזניים שלו את 'תשע נשמות'. ויום אחד נסעתי ברכבת ושמעתי מישהו שומע ביצוע שלנו, וזה היה הרגע הנפלא ביותר בחיים שלי.
"ועכשיו אנחנו חולמות להמשיך להופיע. הקהל שלנו מגיע והוא בעננים. זה לאו דווקא קיסריה, זה פשוט לגדול מהופעה להופעה ולעשות אולמות יותר גדולים. פתחנו הופעה עכשיו בבארבי ב-1 במאי. לפני שאנחנו עולות לבמה, אני כל פעם מחדש שואלת 'יש אנשים בחוץ?' ואז אני יוצאת ויש אנחת הקלה כזו של 'אוקי, מתחילים'".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"בזה שאנחנו ביחד יש הרבה יותר פלוסים מאשר מינוסים, כי אנחנו בתעשייה קשה. היא אשת הסוד שלי"
(צילום: עמית סליקטר)
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
שער Pplus - האחיות כרקוקלי טלי ולירון כרקוקלי
"לפעמים אני רוצה משהו אחד והיא סוחבת למקום אחר ואז בא לי להרוג אותה. אבל הבנו את הכוח של הביחד שלנו ושצריך לשים את האגו בצד"
(צילום: עמית סליקטר)
צילום: עמית סליקטר
סטיילינג: תומר אלמוזנינו
שיער: לידור חדידה
איפור: יפעת צור
ע.סטיילינג: שחר הראל
צילום וידאו: אוראל לוי
סאונד: גילי פרידמן
ייצוג וניהול האחיות כרקוקלי: מורן לוינזון
יחסי ציבור: עופר מנחם

קרדיטים לבוש:
לוק שער (עם צמות): טוטאל לוק H&M
לוק 1:
לירון: טופ - ורנר רמת אביב, חצאית - H&M
טלי: טוטאל לוק - H&M studio תכשיטים - רג׳י
לוק 2:
לירון: ג'קט ג׳ינס - Acne studios לורנר רמת אביב
טלי: ג'קט - לוקלי, ג'ינס - זארה, תכשיטים - רג׳י
לוק 3: טוטאל לוק - other stories