בשיתוף "איב רושה"
בכניסה לחנות של מותג הטיפוח הצרפתי "איב רושה" בקניון איילון מתנוססת תמונה של ספיר אביסרור, אחת מכוכבות הרשת הגדולות ביותר שיש היום באינסטגרם, וגם היא מתקשה לעצור את ההתרגשות כשהיא רואה לראשונה את השלט. "זה מושלם", היא מכריזה באושר, "זה בכלל לא מובן מאליו. אנחנו רגילים לראות דוגמניות שמפרסמות מותגים כאלה ופתאום לראות מישהי כמוני, לא דוגמנית, שעובדת באינסטגרם - זוכה לכבוד הזה, זה משהו שאפשר לפעמים ללגלג על זה".
אביסרור (28), נשואה ואמא לשניים, פרצה לחיינו לפני חמש שנים בדוקו-ריאליטי "איט גירלז" לצידן של עדן פינס וליבר בלילתי ואחר כך חזרה לסיבוב נוסף על המסך בתוכנית "הבלוגריות". בזמן שעבר מאז שפרצה לחיינו היא השקיעה ביצירת קהילה נאמנה שעוקבת באדיקות אחריה, במה שהיא מכנה "ערוץ טלוויזיה משלי". "כשהתחלתי, הייתי עם 7,000 עוקבים בלבד", משתפת אביסרור בדרך הארוכה שעברה עד ל-150 אלף העוקבים שיש לה היום. "בעלי קורא לי 'מניה'. הוא אומר שזו כמו השקעה שבהתחלה לא ראו את התוצאות, והיום אני מוכיחה את זה. בשנים הראשונות הרווחתי כסף, אבל לא מספיק. הכול היה בחיתולים, הייתי מפרסמת אבל זה לא דומה למה שקורה היום. היום זה מקצוע לכל דבר, מקצוע שאפשר להרוויח בו כסף בכבוד". ואביסרור אכן מרוויחה כסף - היא נחשבת לאחת המשפיעניות שעובדות הכי טוב בארץ ושהסבירות שהעוקבים שלה יקנו את המוצרים שהיא ממליצה עליהם גבוהה מאוד.
בשנתיים האחרונות אביסרור חברה למותג הטיפוח הצרפתי "איב רושה" ושיתוף הפעולה ביניהם הוא מהמוצלחים שיש כיום באינסטגרם, אבל המשפיענית יודעת היטב את חוקי המשחק: "זה לא משנה איזה סכום יציעו לי, אם אני לא אוהבת את המותג - אני לא אעשה את שיתוף הפעולה. אני סומכת על הבנות שהן מספיק חכמות להבין מתי הן נתקלות במשהו שהוא פייק ומתי מדובר במשהו אמין וטוב".
אביסרור מוסיפה: "אם זה משהו שאת לא עושה באמת, שאת לא באמת משתמשת בו בחיי היום-יום שלך, שהיית הולכת לחנות ורוכשת את המוצר עם כסף מכיסך - מרגישים את זה. ואני חושבת שזו הסיבה שהקהל שלי מחובר אליי והבנות מאמינות לי, אני באמת לקוחה של איב רושה מהרגע שהמותג הזה נחת בישראל, זו לא המצאה. ובגלל זה הקהל שלי מאמין לי. אי אפשר לקנות אצלי פרסום באינסטגרם, לא משנה באיזה סכום. אני צריכה להאמין במוצרים ולאהוב אותם".
אמרת שבעלך קורא לך "מניה", יודעת להעריך כמה כסף את שווה?
"מיליונים... סתם. תשמע, זה תלוי בתקופה, אבל אני מאוד מרוצה. יש הרבה כסף בתחום הזה אם את נאמנה לעצמך, אם לא - מותגים לא ימשיכו לעבוד איתך, ואת תיעלמי. הרבה משפיעניות נעלמו בדרך, ויש כאלה שהצליחו להישאר. חוסר נאמנות ישפיע על זה שאת לא תספקי למותג את התוצאות".
מה חשבת על מה שאמרה דורין אטיאס לגבי המשפיעניות רשת?
"האינסטגרם זה כמו טלוויזיה, למי שלא מתאים שלא יפתח את הערוץ שלי. פעם היה ערוץ הקניות, את 'ג.יפית' , העולם השתדרג, אנחנו ב-2023, הכל זה באינסטגרם היום".
את מרגישה שהמקצוע עבר אבולציה? אם פעם התביישו להגיד שעובדים באינסטגרם, היום כל אחד ואחת רוצה להיות משפיען רשת?
"אני גאה במה שאני עושה כי אני יודעת מה התוצאות שאני משיגה, אבל עדיין יש אנשים שאת עומדת מולם, מסבירה להם מה את עושה ועדיין את חווה נימה של זלזול בתגובה שלהם. 'זאתי מהטיקטוק, מה היא כבר עושה?' קשה להסביר את זה".
מנגד, היא מבהירה: "אין עליי כותרות מפוצצות ואף פעם לא היו עליי כתבות צהובות והצלחתי לשרוד בתעשייה בזכות מי שאני. והיום אתה מקבל הערכה, אני לא צריכה לייצר סקנדל או לצאת עם מישהו כדי לקבל הערכה בתעשייה".
בשיתוף "איב רושה"