כוכבת הריאליטי ואושיית הרשת אדל בספלוב רגילה לעורר סערות ברשת בשלל נושאים, החל מהזוגיות שלה עם בעלה מאץ' עבד, דרך דעותיה הפוליטיות והחברתיות ועד כישורי ההורות שלה. בדרך כלל מה שקורה הוא שבספלוב מעלה פוסט שמתסיס את העוקבים, הם מתלהטים ומגיבים בזעם והיא עונה להם - לרוב באדישות.
השבוע שוב סיפקה בספלוב דעה מעניינת שלא נתפלא אם תגרום לסערה חדשה: בסדרת סטוריז של "שאלות ותשובות", היא סיפרה על שיטה מעניינת לגמילת תינוק מבקבוק: ״לוקחים לימון, סוחטים בלי הגרעינים לתוך התמ״ל (תרכובת מזון לתינוקות) ונותנים לתינוק. זה מר להם למות ולא טעים להם. אחרי פעמיים-שלוש הם לא רוצים יותר ונגמר״. היא הוסיפה: ״זה חלום, זה ויטמין בריא מהלימון ולכן אין מה להילחץ. אם התינוק שואל, אומרים לו, ׳לא זה מה שיש, אין לי משהו אחר׳ - שיטת אדל וזה גאוני, תסמכו עליי".
3 צפייה בגלריה
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
קצת שגיאות הקלדה, אבל המסר די ברור
(צילום: אינסטגרם)
אז זו ההמלצה של אדל, אבל מה אומרים המומחים? הדיאטנית הקלינית שירי נקש פחות מתלהבת.
שירי, מה דעתך על השיטה של אדל? שתרשום על זה פטנט? "מבחינה מקצועית אני יכולה להגיד שמדובר בפרי הדר שיש בו חומציות מאוד גבוהה, ולשים אותו סחוט בצורה כזו, זה לא הדבר הנכון לעשות. נכון שמדובר בוויטמין סי אבל לילדים צריך לתת אותו דרך פירות, בצורת בננה, תפוח, או אגס - ולא כמיץ לימון טהור מלא חומציות. יותר מכך, זה עלול לגרום לתופעות במערכת העיכול כמו חומציות יתר וכאבי בטן. זה לא תמיד נכון אפילו לאנשים מבוגרים, כול שכן פעוטות. גם הטרנד של לשים לימון במים לא מתאים לכולם.
"בכול הנוגע להתנהגויות אכילה - כשאנחנו מאכילים פעוט, אחד הדברים החשובים באחריות ההורית שלנו זה ללמד אותו בגיל קטן מהי אכילה נכונה. אנחנו צריכים לדאוג שמערכת היחסים שלו עם אוכל תהיה בריאה ותקינה, כדי לא לגרום לו ליצור מערכת יחסים מורכבת עם אוכל, וגם ככה בעידן שלנו זו משימה לא פשוטה".
איך להפוך את הבקבוק למריר עלול להיות מסוכן מהבחינה הזאת? "כשאנחנו עושים דבר כזה, אנחנו מייצרים מראש סלידה מאוכל. לא משנה באיזה גיל זה, כשאתה מייצר סלידה, בטח בכזו צורה אגרסיבית, אתה זורע זרע למערכת יחסים מורכבת עם אוכל. לא מייצרים חוויות כאלה עם אכילה, אנחנו לא גורמים למישהו לאכול משהו אחד על ידי שנאה של דבר אחר. צריך ליצור חוויות טובות באכילה בריאה. זה כמו להגיד שאני רוצה שהילד יאכל תמ"ל, אז אני אוסיף לזה סוכר - זה גרוע באותה מידה. אנחנו נותנים לאוכל להיות אוכל".
אז איך כדאי לעשות את תהליך הגמילה? "זו יכולה להיות גמילה הדרגתית. יש הרבה דרכים, כמו להציג לו מאכלים מוצקים לאט-לאט או לשבת בארוחה סביב השולחן עם כול המשפחה. עבור פעוט, טעמים חדשים נרכשים אט אט, וזו חלק מהחוויה הנהדרת שלנו כהורים וחלק חשוב בחינוך. מרגילים אותו לטעמים חדשים על ידי הצגת טעמים שטרם הכיר של מזונות מזינים, ובאופן הדרגתי וטבעי הוא נגמל מהתמ"ל. אין צורך לעשות משהו קיצוני ואגרסיבי ובטח לא לגרום לו לסלידה. אל תנסו את זה!"
3 צפייה בגלריה
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
סוחטת את הלימון. אדל בספלוב ובנה ליב
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שאדל מציגה דעה שעלולה להיות שנויה במחלוקת. בעבר היא בין היתר עוררה את תמיהתם של הגולשים כשהצטלמה לקמפיין עגלות תינוק כשגבה מופנה אל העגלה, לבושה בבגד גוף עם רגליים חשופות ועקבים - מה שגרם לכמה עוקבות זועמות לטעון שהיא לא מייצגת מודל אימהי ונשי אחרי לידה, ושהפרסומת מנותקת מהמציאות. בספלוב השיבה: ״כמה קנאה״.
בפעם אחרת, כשטסה לחופשה בחו״ל והשאירה את בנה ליב בן השנה בארץ, הצליחה להכעיס שוב את הקהל והיא הסבירה בפשטות שנסיעה עם תינוק לחו"ל היא סבל לכל המעורבים.
במקרה אחר היא העלתה תמונת ישבן חשוף של בנה במסגרת שת״פ, אך התמונה נמחקה על ידי אינסטגרם לאחר שגולשים דיווחו עליה כלא הולמת. אדל כעסה: "אתם שפויים? זו פדופיליה?!".
שיא נוסף נרשם בדצמבר האחרון, כשבספלוב דרשה בקבוצת הוואטסאפ של ההורים בגן של בתה, להוציא מהגן ילדה ערבייה. "אני בחרדות על הילדים שלי. אני יודעת שלפעמים לא נעים לשמוע את זה, אבל זו האמת", הסבירה אז.
3 צפייה בגלריה
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
אדל בספלוב גמילה מבקבוק
עוררה סערה או שתיים בחיים שלה
(צילום: אינסטגרם)