"אני כל הזמן מגלה ומחפשת את עצמי. אני עושה אימון אישי ומגלה הרבה דברים על עצמי, והרבה דברים שאיבדתי בדרך", סיפרה טהוניה רובל כשהתארחה השבוע בפודאקסט של בר זגה ב-ynet.
מה זה אומר שאיבדת את עצמך בדרך? "לפני 10 שנים הייתי טהוניה שצועקת ואף אחד לא התקרב אליה, ומשהו בטהוניה הזאת התעדן נורא. פתאום שמתי לב שאני לא אותה טהוניה. ואני מחפשת אותה".
למה בעצם? את מציגה אותה כדמות לא הכי כיפית. "היא הייתה דמות מהממת. אמביציוזית, חכמה, אינטליגנטית. מציבה לעצמה מטרה ועפה עליה, לא עניין אותה שום דבר. ופתאום כל זה נעלם".
טוב מצד שני התבגרת הפכת לאמא. "כן אבל אני רוצה לחזור לטהוניה. לחזור לעניינים".
את מרגישה שאת כבר לא בלב התעשייה? "אני בעולם הזה ולא בעולם הזה. אני לא באינסטגרם 24/7, שכולם יידעו מה אני עוברת ולמה. התרחקתי. אני באה, עושה את העבודה והולכת הביתה. אני לא מתעדת, ואחרי שאני מסיימת אני אומרת למה לא עשיתי תמונה, למה לא צילמתי. התחלתי בתור דוגמנית ואני רואה את העולם הזה כעבודה וכפרנסה, והעידן של האינסטגרם, התיעוד והכל, הופך את זה פתאום ללא רלוונטי. אני בתסביך על עצמי, אני מחפשת את הטהוניה הזאת שתדע מה לעשות ואיך".

5 צפייה בגלריה
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
"אני רוצה לחזור לטהוניה, לחזור לעניינים"
(צילום: אור דנון)
מה לגבי עוד ריאליטי? "נבר סיי נבר, אבל אני לא חושבת שאעשה עוד אחד. עשיתי שניים, 'האח גדול' ואת 'היחידה' ושם זה נגמר".
אז למה לא לעשות עוד אחד? מיצית? "כי אני לא חושבת שאני לא רלוונטית. תמיד זוכרים מי זו טהוניה, אני חושבת שיש משהו בייחודיות שלי. אין הרבה כמוני לצערי. אין הרבה שחורים מפורסמים שנמצאים בקדמת הבמה".
למה זה ככה לדעתך? "יש כל כך הרבה כישרון לנוער הזה, לדור הזה, שחבל שלא רואים אותו. תעלה בקרוב הסדרה 'אינדל' שצילמנו ל-HOT, עם הרבה שחקנים שחורים, וכשחיפשו שחקנים אתיופים כל סוכנות שפנו אליה ענתה שאין לה כאלו. היוצרים השיגו את השחקנים דרך פוסטים ברשתות החברתיות, והגיעו ערמות של שחקנים צעירים ברמות הכי גבוהות, וזה מבאס אותי שאי אפשר לגלות אותם, שהם לא נמצאים במקומות האלה. שדווקא הסוכנויות האלה לא בוחרות אותם".
והשאלה מה הסיבה לזה. "אני חושבת שאנחנו עדיין לא מקבלים את זה ששחורים יכולים להוביל סדרה או קמפיין או מהדורת חדשות לצורך העניין. כיף לראות את זה בריאליטי כי זה אחר, עוד גוון שצריך להראות בתוך החברה שלנו, אבל אלה שיושבים למעלה עדיין לא חושבים שזה יכול להניב עבורם את הפירות שהם רוצים, וזו הטעות אני חושבת".
את חושבת שכש"אינדל" תצא, השחקנים שלה ישתלבו בתעשייה? "אמן. הלוואי שיבינו ששחור יכול לעשות תפקיד של לבן. צאו מזה ותתחילו להתקדם. אנחנו בשנת 2023, לא צריך להתייחס לצבע או מגדר כמשהו שיכול למנוע, רק לכישרון של הבן אדם".
איפה עוד את מרגישה שהגזענות פוגשת אותך ביום-יום? "אני לא חושבת שזו גזענות כמו שפשוט לא מקבלים את זה. הרבה פעמים אומרים לי 'את כל כך יפה וחכמה ואינטליגנטית ומדברת רהוט, ואת צריכה להיות בטלוויזיה', אבל אני מאמינה שאם הייתי בצבעים הנכונים, מזמן הייתי בטלוויזיה והיית רואה אותי כל בוקר או בפריים כזה או אחר.
"הסוכנת שלי הציעה אותי לתוכנית שאמורה לעלות, והמפיקה ענתה 'מי יקשיב לה בכלל כשהיא על המסך, היא יפה מדי'. לא מספיק הצבע, גם על היופי שופטים אותי. אם אני יפה אז אני סתומה? לא יודעת לדבר? לא יודעת להתבטא? זה כאילו שהרבה פעמים, מה שמונע ממני להיות איפה שאני רוצה זה הצבע או הנראות שלי וזה מעצבן. אם אני נראית טוב, זה לא אומר שאני לא יודעת לדבר או שלא אדע להגיב בחומרה על דברים מסוימים".
אלמז מנגיסטו עושה יופי של עבודה בחדשות. "אני מתה עליה והיא מהממת, אבל אתה חושב שהיא תעביר מהדורת חדשות של 20:00, ולא רק של 15:00 או 17:00? אם יונית לוי לא נמצאת, האם אלמז תהיה אופציה להחליף אותה באותו ערב? לא. זו המציאות".
5 צפייה בגלריה
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
"הלוואי שיבינו ששחור יכול לעשות תפקיד של לבן. צאו מזה ותתחילו להתקדם"
(צילום: אור דנון)
10 שנים בדיוק חלפו מאז שרובל כבשה את המסך בעונה החמישית של "האח הגדול", והפכה לאחת המתמודדות הזכורות ביותר בתולדות התוכנית. היו שאהבו אותה מאוד, היו שקצת פחות – אבל להישאר אדישים אליה היה קשה מאוד וכשהיא יצאה מהבית בתור הזוכה הגדולה, היה ברור שבניגוד לכוכבי ריאליטי אחרים – היא כאן כדי להישאר.
"כשיצאתי מהתוכנית הציעו שאנסה להיות כתבת בחדשות, אבל הכסף פיתה אותי באותה תקופה והיו מלא עבודות", היא נזכרת. "היית יוצא מהבית והופך לסטאר הכי גדול".
איזה עבודות הציעו? "מה לא היה. קמפיינים מסחררים, הצגות חנוכה, טסתי לקייפטאון לעבודות של דוגמנות, הייתה תכנית בערוץ 24. היומן היה כל כך מלא שלא התחשק לי להיות כתבת קטנה ולקבל משכורת של 7,000 שקל עבור עבודה בשעות לא שעות".
מתגעגעת לתקופה ההיא? "ברור. מי לא מתגעגע לעשייה? זה הדלק שלנו לנוע ולהמשיך קדימה. למדתי משפטים ועכשיו אני עושה קורס בהנהלת חשבונות וחשבי שכר. אני מנסה להמציא את עצמי כל פעם מחדש כדי להעסיק את עצמי. כולם חושבים שהעולם הזה זוהר ונוצץ ומלא כסף, אבל לא חברים, הוא לא מלא כסף ולא כזה נוצץ".
אבל זכית במיליון! "זה לא מיליון, זה 750 אלף ועברו 10 שנים. פרוס אותם ל-10 שנים ואתה לא נשאר עם יותר מדי".
5 צפייה בגלריה
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
שער טהוניה רובל - באישור יעל ביר-כץ בלבד
750 אלף שקל, חלקי 10 שנים = לא המון כסף
(צילום: אור דנון)
מעבר לעשייה המקצועית שלה, רובל כיכבה לא פעם בכותרות הודות לחייה האישיים שבהחלט היו סוערים: החל מנישואיה המהירים בשנת 2020 ליניב בן משה, איתו הביאה לעולם את בתם טליה, כחצי שנה לאחר החתונה. בשנת 2021 הם התגרשו ופרטי הפרידה היו בהחלט מטרידים – היא סיפרה שהטריד אותה והיה אלים כלפיה וגם הוציאה נגדו צו הרחקה. בשנה שעברה אף חשפה שלתקופה מסוימת הוא גם אינו היה מורשה להיפגש עם בתם.
בזמן הזה, היא כבר המשיכה הלאה אל בן זוג חדש: איש הנדל"ן שלומי טהורי, בן זוגה לשעבר של ענבל אור ואבי בנה. גם מערכת היחסים הזו לוותה לאחרונה בשמועות על פרידה מתקרבת, שרובל שמחה כעת להכחיש: "כל הזמן כותבים שאני והוא במשבר. עכשיו אני באמת שואלת - האם יש זוגיות שאין בה משברים? לא הבנתי למה לפרסם את זה, את מי זה מעניין? אין זוגיות ורודה ואם יש כזו, אני רוצה שתספר לי איך משיגים אותה. הוא עוד מעט חוגג יום הולדת, ואז נחגוג שנה ביחד".
יש ביניכם הפרש גילים של 23 שנה, זה לא מפריע? "אתה שומע 58 ואתה אומר 'הוא בטח ממש עייף'. אז לא, הוא הרבה יותר צעיר ממני. זה הדבר הכי טוב שקרה לי, הוא איש טוב. כשאתה נתקל באנשים טובים, אתה הופך להיות טוב בעצמך".
אתם עדיין לא גרים ביחד. "יש לי ילדה ואת הבית שלי בראשון לציון, והוא גר בתל אביב וגם לו יש ילד. אנחנו מתראים פעם אצלו ופעם אצלי, בינתיים זה סבבה לי ככה".
5 צפייה בגלריה
יום הולדת מיכל הקטנה
יום הולדת מיכל הקטנה
רובל ושלומי טהורי
(צילום: אמיר מאירי)
חושבת שתתחתני שוב? תביאי עוד ילדים? "אומרים 'לעולם לא להגיד לעולם לא', אבל אני לא חושבת שאראה רבנות עוד פעם בחיי, הספיקה לי פעם אחת. לגבי ילדים, שאלוהים ייתן למי שבאמת רוצה וצריכה. אני אומרת תודה על טליה. לגדל ילדים זה לא פשוט ועם טליה היה לי נורא קשוח. אני רק עכשיו מתאוששת מהדיכאון אחרי לידה שלי. חושבים שדיכאון לידה קורה דקה אחרי שיולדים, נמשך כמה חודשים וזהו. אבל זה יכול לקחת גם שנתיים ושלוש אחרי הלידה".
איך מתבטא הדיכאון? "הרבה משברים, את פתאום מוצאת את עצמך נשברת כל פעם מחדש, את בבכי אינסופי ואת במלחמת הישרדות שפשוט לא נגמרת. כל הזמן אמרו לי 'זה כזה מתוק ומושלם', ואני כזה 'על מה אתן מדברות לעזאזל? מה מושלם? מה מתוק? איפה מתוק?'. ואני רק עכשיו אני מתחילה להרגיש את המתיקות הזו שמדברים עליה, רק עכשיו אני מתחילה להנות מהאימהות שלי וממנה".
מה היה כל כך קשה בדרך הזו? "הכל. זה הנקה, והדאגה, העניין הכלכלי והקורונה שהייתה. תאסוף ביחד ותשים בקערה אחת. הכול היה קשה. היו לי ימים שהייתי יושבת ובוכה שעות על גבי שעות, אומרת 'די, אני לא מסוגלת, לא יכולה יותר'. אבל ברוך השם אנחנו אחרי".
רובל דיברה בעבר על הקשיים הכלכליים שניצבים בפניה: "אני יכולה להגיד לך שהעבודה שלי אזלה. אין לי כסף, אין לי עבודה", סיפרה לאחרונה בריאיון ל-Pplus. כעת היא מספרת שהתרגלה: "אני כבר לא מתרגשת".
מה עושים בסיטואציה כזו, כשמנסים לקנות אוכל לילד והכרטיס לא עובר?
"מקמבנים משהו, למדתי. בהתחלה זה העציב אותי נורא ואם היית מדבר איתי לפני שנה הייתי בוכה לך פה. זו חוויה לא נעימה, זה קשה, אבל זה גם מה שמחשל אותי בסוף ועושה אותי מי שאני".
יניב עוזר כלכלית? "לצערי לא".
עד כמה הוא מעורב בחיים שלה? "הוא נמצא עם הילדה פעמיים בשבוע וזהו".
איך הקשר ביניכם עכשיו? "אנחנו מסתדרים בשביל הילדה וטובת הילדה נמצאת מעל הכל. אני באמת מקווה ומאמינה בתוך תוכי, ומחכה ליום הזה שנהיה חברים טובים עבורה".
דיברת בעבר על האלימות שחווית בקשר איתו. "אני חושבת שנשים לא מבינות שיש כמה סוגים של אלימות, והיא לא חייבת להיות בוקס. הרבה לפני זה יש אלימות מילולית, נפשית, כלכלית. זה כל מיני סוגים של אלימות שאנחנו לפעמים לא רואים ולא רוצים לראות, וזה מה שהיה חשוב לי להציף. אלימות שקטה שלא שומעים ואי אפשר היה לראות עלי. זה נושא חשוב במיוחד בתקופה שבה נשים נרצחות כאילו הן עדר במטווח. ואז יצא כל הגועל החוצה כי הוא החליט להוציא אותו. לא הגבתי כי הוא לא עניין אותי, מה שעניין אותי זה שנשים יצליחו להבין ולראות את מה שהן חוות בתוך הבית ולא ישארו שם בעד שום הון שבעולם".
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בפודאקסט של בר זגה.
5 צפייה בגלריה
בר זגה טהוניה רובל
בר זגה טהוניה רובל
טהוניה רובל ובר זגה
(צילום פרטי)