2 צפייה בגלריה
בן זיני מופיע מול ילדים מהדרום
בן זיני מופיע מול ילדים מהדרום
בן זיני במהלך ימי המלחמה
(צילום: אינסטגרם)
"מאז פרוץ המלחמה אני ישן אצל ההורים", מספר בן זיני. "חשוב לי להישאר קרוב למשפחה. רציתי חברה וגם לשמור על אמא והאחים שלי".
זיני הוא אחד מכוכבי הנוער הגדולים במדינה וכמו כוכבים רבים אחרים, גם הוא נרתם כדי לסייע ככל שביכולתו למען המורל הלאומי ובעיקר כדי לשמח ילדים ומשפחות שפונו מבתיהם. יותר מזה, היות ששירת בהנדסה קרבית וכמו רבים קיבל צו 8 ועמד להצטרף לחבריו, זיני מספר שהמ"פ שלו הבהיר לו שמבחינתו הוא יתרום כרגע הרבה יותר בלשמח ילדים ומשפחות שפונו מבתיהן, ואם יצטרכו בהמשך, יקראו לו.
מה שלומך בימים אלו? "אני בסדר עד כמה שאפשר. אני כואב את הדם של המדינה שלנו, המחשבה על הנרצחים, החטופים והמשפחות - לא יוצאת לי מהראש. אני מנסה לא לשקוע ולעשות דברים שהם כביכול בשגרה אפילו שזו לא שגרה.
"אני לא יודע אם חרדה זו המילה הנכונה, אבל זה כן משפיע עליי נפשית. המצב נכנס לי לחלומות, אני רואה סרטונים והם קופצים לי בלילה בחלום. היה סרטון אחד שגרם לי להתפרק, של הנער בן ה-13 שאיבד את כל המשפחה שלו. היו סרטונים שממש נגעלתי לראות, שיש יצור אנושי, בן אדם, שמתנהג כמו חיה. המחבלים עשו זוועות, היו סרטונים שהחליאו אותי, מרגיש כמו סרט אימה".
מה איתך מבחינת עבודה? "רוב העבודה נעצרה. אני כן מייצר תכנים ליוטיוב שקשורים למלחמה ומבקר ילדים ומשפחות שהגיעו למרכז. יש בקשות לסרטונים במסה מטורפת, ואני משתדל לעשות הכול ולענות לכולם".
ראיתי שהופעת גם בפני מפונים. "הופעתי מול משפחות מהדרום ועוטף עזה בבתי מלון במרכז הארץ. היום הבקשות במלונות מגיעות בעיקר מהילדים כי אותם צריך להעסיק וכמה שיותר לשמח. בעיקר אני מגיע לחבק, להופיע עם 3-4 שירים, להצטלם איתם, לשמוע סיפורים ולעודד. אני זוכר משפט אחד של אמא שסיפרה לי שהילד שלה חוגג יום הולדת ויש לו קשיים חברתיים. הוא לא רצה לצאת מהחדר ולחגוג, אבל ברגע ששמע שאני מגיע הוא הסכים לצאת וחגגנו לו ביחד.
"פגשתי ילדים עם סיפורי קורעי לב, הייתה ילדה אחת מנתיב העשרה שנפל לה טיל על הבית והיא רצה לבית של סבא וסבתא שלה. פגשתי סיפורים לא פשוטים, ילדים שמפחדים בלילה, שיש להם חרדות. אז אני מדבר איתם, הייתי אוזן קשבת ובעיקר שם כדי לחבק. אני מרגיש שאני בא לחזק ויוצא מחוזק, זה שילוב, זה גם בשבילי וגם בשבילם.
"עשיתי גם וולג במיוחד למלחמה, כתבתי שיר יחד עם המשפחות והפקתי קליפ, ואני עושה זומים לעמותות שצריכות חיזוק. כל מי שצריך עזרה, אני משתדל להיות שם בדרך כזו או אחרת – מפגש, וידאו או סתם שיחת זום".
מה עושה לך טוב? "ספורט. אני משחק פאדל. בבית מלון בנתניה היה פאדל ליד, ושיחקתי עם הילדים מהדרום, לימדתי אותם לשחק. זה עושה טוב לפרוק אנרגיות, להזיז את הגוף".
מבחינה כלכלית, אתה חושש? "אני בן אדם שתמיד חוסך, תמיד שמרתי שקל לבן ליום שחור, אבל כמו אצל כולם יש הוצאות שממשיכות להתקיים, משכנתא והוצאות של החיים ואין הכנסות. יש גירעון אבל אני לא מרגיש אותו עדיין, אני עדיין תורם אז המצב שלי בסדר".
2 צפייה בגלריה
בן זיני מופיע מול ילדים מהדרום
בן זיני מופיע מול ילדים מהדרום
"בא לחזק ויוצא מחוזק, זה שילוב, זה גם בשבילי וגם בשבילם". בן זיני מתנדב
(צילום: אינסטגרם)