בסוף השבוע, הזמרת קרן פלס הצטרפה לשורה של לא מעט אנשים וביניהם סלבס רבים, שבחרו לקנות כלבים, במקום לאמץ. פלס בישרה אתמול (שבת) על בת משפחתה החדשה בפוסט עם תמונות מתוקות שלה עם הכלבלבה החדשה, העונה לשם פפר. היא קיבלה עליו אלפי לייקים ומאות תגובות - אך לא כולן היו אוהדות.
בפוסט כתבה פלס על השינוי בחייה לאחר הפרידה מנועם טור, על הבית החדש והילדים, ועל ההחלטה לקחת כלב: "כשבית אחד הופך לשני בתים, את מוצאת את עצמך לראשונה חוזרת הביתה ואין שם אף אחד. כשהבית החדש שלך הוא לא זה שהילדים רגילים לקרוא לו בית, כי את זאת שיצאה, את מגלה באופן הכי עמוק ומיידי, עד כמה באמת בית זה כל כך הרבה יותר מקירות, גג ורצפה. הדבר הראשון שהיה לי ברור שאני חייבת לעשות, בתקופת חוסר הבהירות הכללית (ולא רק האישית), זה להביא זנב מכשכש אל חיינו. כשאני פותחת את הדלת - תמיד יש מי שכמעט נופל מהרגליים מרוב התרגשות, וכשאני הולכת - היא מביטה בגעגוע. קוראים לה פפר, גורה אדומת שיער בת שלושה וחצי חודשים".
3 צפייה בגלריה
קונים כלבים
קונים כלבים
"גורה אדומת שיער בת שלושה וחצי חודשים". קרן פלס והגורה פפר
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, הפוסט של פלס גרר תגובות רבות, חלק מתבקשות שאומרות כמה מתוקה ויפה הגורה, אך לצידן גם הרבה תגובות קשות שהתרעמו על קניית כלב באלפי שקלים, בעוד שישנה מצוקה אדירה של אינספור כלבים במכלאות, שרק חולמים על בית ומעט אהבה.
"שוב אנשים מפורסמים מנרמלים קניה של כלבים, בעוד שיש עשרות אלפי כלבים שנמקים בכלובים ורק מחכים שמישהו יאמץ אותם", כתב אחד העוקבים, ואחרת חיזקה: "עושה שירות לתעשייה הנוראית בעולם". עוד נכתב בין היתר: "כמה עצוב לראות כלב קנוי", "לו רק היית מבקשת לראות את מטחנות הגורים שממנה יצא הגור המתוק שקנית" ועוד תגובות כועסות רבות.
בין כל אלה, היה ניתן גם לראות תגובות תומכות, כמו: "אין שום דבר פסול בלרצות כלב מגזע מסוים. הכל בסדר", ו"תתעלמי מהצדיקים פה עם האימוץ. מותר לך לבחור מה שבא לך בלי התנצלויות. יש מליון סיבות למה דווקא לקנות. תהנו ממנה ושימותו הקנאים".
היו גם מפורסמים שפירגנו: מייקל לואיס ואורטל עמר הגיבו עם לב, ויעל גולדמן פפר כתבה: "איזה חיים את שקראת לו פפר". יש לציין שמספר האוהדים היה קטן בהרבה מאלו שנזפו. אגב, פלס גם פתחה לגורה עמוד אינסטגרם משלה, שמראה שהיא הצטרפה למשפחה כבר לפני חודשיים.
פלס היא כמובן לא המפורסמת הראשונה שרוכשת כלב, ולצערנו גם לא האחרונה, אך היא מייצגת תופעה רחבה ומאכזבת של סלבס שקונים כלבים גזעיים, בתעשייה שכוללת חוות הרבעה ואנשים פרטיים שמתעללים בכלבות על ידי הכנסתן להיריון פעם אחר פעם, במטרה להרוויח כסף על גבן ועל גבי הגורים שנולדים להן.
בעקבות הפוסט של פלס, עמותת "תנו לחיות לחיות", שמעניקה עזרה לבעלי חיים במצוקה ונותנת מחסה לכלבים וחתולים שמחכים לאימוץ, הגיבה לתופעה: "אחרי טרנד הפודל טוי, שיצו, פומרניין, תחש, ביגל והרשימה ארוכה מלהכיל, כי טרנדים מתחלפים כל כך מהר, הגיע טרנד הלברדודל. המצאה חולנית חדשה של המין האנושי, לעשות עוד כסף על גבם של היצורים הכי טהורים בעולם".
עוד כותבת העמותה: "כמו כול הכלבים דמוי גזעיים, גם הלברדודל סובל מכול כך הרבה מחלות, אבל היי, יש קונים, אז למי אכפת ממה הכלב יסבול בחייו.
"האימהות שנאנסות בדרך כלל יוחזקו במחסנים, בלי אוויר לנשימה, בלי מישהו שמנקה, מאכיל או דואג לטיפולים הרפואיים שלהן, כי למה לבזבז כסף כשהמטרה היא לעשות כסף. הגורים יעברו לבית של מישהו אחר שמקבל עמלה על כל מכירה. זה שמפרסם לכם את הגורים מחייכים על הדשא. זה שתגיעו אליו הביתה - לא אל אותו מחסן שבו אמא אחת תמשיך לשמש כמכונה לייצור גורים, כל חייה. 'אבל יש כבר גורים. מי יקנה אותם אם לא אני', בטח תגיבו עוד מעט. תדווחו לנו. אנחנו נחרים אותם ונסגור את המקום. ונציל כל כך הרבה חיים ביחד".
העמותה לא הסתפקה בכך וגם ציינה שמות: "קרן פלס, בר רפאלי, אייל גולן, דניאל גרינברג, נועה קירל, סטטיק, מלי לוי, נסרין קדרי, סטפן, קורל סימנוביץ, מעיין אשכנזי, רותם סלע, אילנית לוי, אביבית בר זוהר, נטע ברזני, עדן פינס, טיילור מלכוב, מאיה קיי, קייסי זפטה ועוד. במדינת ישראל הורגים כלבים כי אין מספיק מאמצים. כול כך הרבה כלבים עברו אלינו בתשעת החודשים האחרונים מעזה ופשוט אין מקום לקלוט אותם מרוב שהכלובים מפוצצים. חיילים מצילים כלבים, ואתם קונים כלבים. למה אתם עוצמים עיניים וממשיכים לתת יד להתעללות בבעלי חיים?"
3 צפייה בגלריה
קונים כלבים
קונים כלבים
נועה קירל והכלב שלה
(צילום: אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
קונים כלבים
קונים כלבים
אדל בספלוב
(צילום: אינסטגרם)