3 צפייה בגלריה
אורין ג'ולי סלבס בחזית
אורין ג'ולי סלבס בחזית
"לא משנה לאן יקראו לי או לאיזו משימה, אני מתייצבת". אורין ג'ולי
(צילום מסך: אינסטגרם)
כבר למעלה משלושה שבועות שאורין ג'ולי (29) נמצאת בשירות מילואים. הדוגמנית שפרצה לחיינו ב-2019 בעונת ה-VIP של "הישרדות", משרתת בדרגת סגן במילואים. "בשמיני לאוקטובר הקפיצו את היחידה שלי, ומאז אני במילואים. את בעלי ראיתי פעם אחת בכל החודש הזה", היא מספרת.
ג'ולי ובעלה גל עמנואל חגגו שנת נישואים ראשונה בשלישי באוקטובר - ארבעה ימים לפני האסון הנורא שנפל על מדינת ישראל. "אנחנו גרים בראשון לציון. בשש וחצי בבוקר היו אזעקות וכבר אז הבנתי שמשהו לא כשורה", היא מסבירה.
איך בעלך מגיב לעובדה שאשתו קמה ויוצאת למילואים? "הוא מבין שאני הלוחמת בבית, הוא מפרגן לי. יש לנו עוד זוגות חברים שהנשים לוחמות והגברים בבית. אני מודה שזה לא פשוט, לא עבורו ולא עבורי שעכשיו הוא צריך לתפעל הכול, הוא בעלים של רשת סופרמרקטים, אבל הוא ידע מההתחלה לאן הוא נכנס והוא קיבל אותי ככה. במלחמה לא משנה לאן יקראו לי או לאיזו משימה, אני מתייצבת".
מעבר לפועלה למען ביטחון המדינה, במהלך שירותה הצבאי ג'ולי מינפה את הלוק הקרבי שלה לקריירת דוגמנות מצליחה לאחר שפרסמה תמונות שלה עם נשק ואף זכתה לכינוי ההולם "דוגמנית נשק". בזכות התמונות היא קיבלה הצעות לקמפיינים עבור חברות של כלי נשק וציוד לחימה וגם זכתה לשלל מעריצים – כיום חשבון האינסטגרם שלה מונה 659 אלף עוקבים מרחבי הארץ והעולם.
ההצלחה מאפשרת לה לנהל כיום מלחמה בשני מישורים: "אני נלחמת בו זמנית בחזית עם נשק וגם בעורף עם ההסברה", היא מספרת. "אני חייבת להגיד שהמפקדים שלי באים לקראתי, כי אני מסבירה להם שאני מקדמת ועושה הסברה לישראל בעולם שזה לא פחות חשוב, ותוך כדי אני משתמשת בכוח שלי ברשתות החברתיות לאיסוף תרומות של אוכל וציוד לחיילים. יש לי מיליון וחצי עוקבים בכל הפלטפורמות".
יש לנו בכלל סיכוי לנצח בחזית ההסברה? "אני מקבלת עשרות אלפי הודעות ביום מפרו-פלסטינים ואני מודה שזה משהו שאי אפשר להשתלט עליו, אבל במקביל העוקבים הישראלים והעוקבים הפרו-ישראלים משתפים בכל הכוח".
3 צפייה בגלריה
אורין ג'ולי סלבס בחזית
אורין ג'ולי סלבס בחזית
"משתמשת בכוח שלי ברשתות החברתיות לאיסוף תרומות של אוכל וציוד לחיילים"
(צילום מסך: אינסטגרם)
מאז פרוץ המלחמה אין עוררין על היכולות של הכוח הנשי בלחימה. "אצלנו בגדוד אנחנו מהוות שליש מהכוח. המג"דית שלנו היא אמא. היא כבר שנים קצינה בגדוד והתפקיד הצבאי מחייב, זה בא ביחד עם האימהות".
את שומעת את זה הרבה עכשיו, אנשים שאומרים שהם טעו שלא העריכו נכון את הלוחמות, או שלא האמינו שאתן מתאימות לשרת בחזית? "ההוכחה הייתה חייבת להגיע, לי לא היה כל ספק. וברור שעכשיו יש הרבה גאונים שצצים ואומרים שהם ידעו כל הזמן כמה אנחנו ראויות ומתאימות. אני יודעת מה זה אישה לוחמת. אנחנו עושות את זה בשביל הבנות שלנו, שאף אחד לא יגיד להן שהן לא יכולות. תמיד משתמשים בעניין הלחימה להגיד 'מה יקרה אם יחטפו את הלוחמות, אז יאנסו אותנו בשבי', אבל הנה זה קרה. להכול יש תשובה".
ואיך מקבלים אותך ביחידה? יש לך הקלות שבאות עם מאות אלף עוקבים באינסטגרם? "זה שיש לי עוקבים לא הופך אותי לטובה יותר. אין לי שום הקלות, כמו כולם אני עושה מסדר בוקר, אני חיילת לכל דבר. יש חיילים שפוגשים אותי בפעם הראשונה ומופתעים שיש לי אופי, חושבים שאני סנובית בגלל שאני מפורסמת. התפקיד הצבאי שלי יותר חשוב מהתפקיד הציבורי שלי".
כשהיא לא על מדים, ג'ולי מרצה על תהליכי התפתחות וריפוי מטראומות ומנחה את הפודקאסט "נפש לוחמת". "אני יודעת שאחרי המלחמה אני הולכת לעשות הרבה סדנאות בהתנדבות ללוחמים, כולם צריכים את זה", היא אומרת ומוסיפה בדאגה: "אנחנו גם נראה עלייה מטורפת בהתמכרות ובאלימות, כי כשאנשים לא מטופלים הם מוציאים את זה בדרך כלשהי".
יש עכשיו נהירה של אנשים שרוצים להוציא רישיון לנשק, מה דעתך? "עד לפני כמה חודשים צעקו לי משוגעת כשהייתי מדברת על זה שצריך שלאזרחים במדינה יהיה נשק. אני בוועד המנהל של עמותה לקידום תרבות הנשק בישראל, וכולם צעקו לי 'מה פתאום נשק לאזרחים, זו סכנת נפשות'. היום כולם שואלים אותי איך מוציאים רישיון.
"אני חושבת שזה דבר הכרחי כשאנחנו מדינה כזו קטנה שמוקפת אויבים. ברור שזה צריך להיות תחת פיקוח ואנשים צריך לעבור אימונים, אבל אנחנו לא ארצות הברית, רוב האזרחים כאן שירתו בצבא, אנחנו יותר ממושמעים ואין ספק שצריך יותר כלי נשק ברחוב. כשמישהו בא לתקוף אותי, זכותי להגן על עצמי ונשק זה הכלי הכי יעיל".
3 צפייה בגלריה
אורין ג'ולי סלבס בחזית
אורין ג'ולי סלבס בחזית
"כשמישהו בא לתקוף אותי, זכותי להגן על עצמי ונשק זה הכלי הכי יעיל"
(צילום מסך: אינסטגרם)