4 צפייה בגלריה
אחווה סיטבון
אחווה סיטבון
אחווה סיטבון ומשפחתה בברצלונה
(צילום: אינסטגרם)
"בחמש השנים שאני מתגוררת כאן מעולם לא חוויתי או הייתי מעורבת בתקרית אנטישמית ועכשיו אני מבקשת מהילדים שלא יצעקו בעברית וישתדלו לדבר בספרדית", אומרת אחווה סיטבון, שהעתיקה את מקום מגוריה מתל אביב לברצלונה לפני חמש שנים בעקבות האהבה, כשהכירה את יונתן רונן שמתגורר בספרד. מאז, השניים הספיקו להינשא ויחד הם מגדלים את לאיה בת ה-8, בתו של רונן מנישואיו הראשונים, ודניאל, בנם המשותף בן השלוש וחצי, ועדיין, היא מדגישה: "אני מרגישה פחות בטוחה כאן, זו לא המדינה שלי. במדינה שלי אני יכולה ללכת בגאון עם דגל, הלב שלי הוא בצבעים כחול ולבן".
70 אלף העוקבים של סיטבון באינסטגרם רגילים שהיא משתפת סטוריז פוטוגניים מרחובות העיר החביבה על התיירים הישראלים ומקפידה לתת המלצות, אך גם במרחק אלפי קילומטרים מישראל, המציאות היומיומית השתנה מן הקצה אל הקצה. "פתאום הפחד התגבר, אף פעם לא פחדתי ללכת כאן ברחוב, ופתאום אני מפחדת".
איך זה נראה מהעיניים שלכם, מרחוק? "אני זוכרת שהערתי את יונתן בבוקר של ה-7 באוקטובר וסיפרתי לו מה קרה בארץ. אני שירתתי באוגדת עזה שהייתה חאן יונס לפני ההתנקות, אני יודעת איך הקיבוצים האלה נראים מבפנים, הייתי בכל אחד ואחד מהם - הייתי קצינת קישור של הרצועה. כל המשפחה שלי גרה באשדוד, הייתי בהלם, הרגשתי שהעולם קרס. מה קרה למדינה שלי?"
מהר מאוד סיטבון מצאה את עצמה מנהלת חמ"ל אזרחי מתוך הבית שלהם. "בגלל שהרבה תיירים ישראלים יודעים שאני גרה בברצלונה, התחלתי לקבל מבול של הודעות לאינסטגרם מאנשים שנתקעו בשדה התעופה או כאלה שאין להם איפה לישון. יונתן ואני אירחנו משפחה ישראלית לשני לילות, אבל כמובן שהיו עוד משפחות שנזקקו למקום לינה, ומצאתי את עצמי מתווכת בין משפחות שרצו לארח לבין אלו שחיפשו להתארח עד שיוכלו למצוא טיסה חזרה לארץ".
בימים אלה אחיה של סיטבון וגיסתה, שהביאו לעולם ילד לפני חודש, מתגוררים בביתם של אחווה ויונתן בברצלונה, שם מצאו מקלט לתקופה הקרובה. "הייתי אמורה לטוס לארץ ולהיות איתם יחד, אבל הכל השתנה והם קנו כרטיס ובאו לכאן. למה אישה שילדה צריכה לברוח עם התינוק שלה מהארץ כי היא מפחדת?"
4 צפייה בגלריה
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
לא מפחדת
(צילום מסך: אינסטגרם )
איך באמת הקהילה הישראלית המקומית מתפקדת בימים אלה? "הקהילה הישראלית בברצלונה מאוד מגובשת. המשפחות פתחו את הבתים ובמקביל התחלנו במאבק ההסברתי, אבל מהר מאוד גילנו שבספרד ובכלל בעולם אנחנו די מפסידים בחזית הזאת מכיוון שמספרית הם הרבה יותר מאיתנו. בתור אזרחית ספרד אני מתביישת - איך אפשר להפגין בעד רוע? בעד טרור? איך אפשר שלא לראות את המעשים שנעשו כלפי אזרחים תמימים?
"קיימנו הפגנה גדולה מאוד, אני פעילה בעשרות קבוצות ווטסאפ ויש לנו צוותים שפזורים בכל שכונה בעיר שתולים תמונות של החטופים - מורידים לנו ואנחנו תולים מחדש. אתה חייב להבין שספרדים לא מבינים מה זה אומר Free Palestine, לא מבינים שפשוט ישמידו את היהודים. אני חייבת להגיד שאנחנו מקבלים במקביל הרבה תמיכה וחיזוקים מהמורים והגננות של לאיה ודניאל וההורים של החברים שלהם, שבודקים ושואלים אותנו כל הזמן מה שלומנו".
4 צפייה בגלריה
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
הפגנות פרו ישראליות בברצלונה
(צילום מסך: אינסטגרם )
4 צפייה בגלריה
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
אחווה סיטבון ברצלונה הפגנות ישראל
כך נראית הסברה מעבר לים
(צילום מסך: אינסטגרם )