כבר כמה שנים טובות שאמן החושים ליאור סושרד הוא שם דבר בארץ ובעולם. לאורך הקריירה המרשימה שלו הוא הופיע בשלל תוכניות אירוח מעבר לים, בהן של אלן דג'נרס, לארי קינג, ג'יימס קורדן ועוד, נתן הופעות פרטיות לכוכבים הגדולים בהוליווד כמו ג'ניפר לופז וקים קרדשיאן, הדגים את יכולותיו על כוכבי על כמו כמו בן סטילר וקייט הדסון ואפילו הופיע לצד ברברה סטרייסנד במסגרת מופע משותף.
אבל עם כל הכבוד להוליווד, בימים אלו סושרד עולה עם מופע חדש וחגיגי בפני הקהל החשוב באמת: הישראלי, שעולה במוצאי שבת הקרובה ופתוח לקהל הרחב בפארק יהושע בתל אביב. פגשנו אותו זמן קצר אחרי שנחת מהופעה פרטית באיטליה, לשיחה על התקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים, ולמרות המצב - הוא מבקש מהקהל להגיע עם מחשבות טובות.
ראיון עם ליאור סושרד
איך אתה עובר את הימים האלה? "אני חושב שזו תקופה שלכל האנשים יש בה איזה בלוק בבטן. היה את השלב האינטנסיבי הזה שבו ביקרתי אצל גדודי חיילים מסביב לעזה ואז מפונים מכל מיני מקומות, ואז פצועים בבתי חולים, ואתה לא יודע איך הם יגיבו".
ואיך הם הגיבו? "פצועים בבתי חולים נורא שמחים לראות אותך וזה נורא כיף, יש להם בדיחות שחורות מעבר למה שאתה יכול לדמיין. המפונים, לא ידעתי איך יגיבו כי זה מופע מצחיק - אני אמור להצחיק? להדהים אנשים? מה הולך לקרות פה? ומצאתי את הפירצה ככה בין הטיפות, לדעת איפה ללחוץ ואיפה לא. הגדודים זה קרחנה, אתה מרים את המורל ויש טירוף, הם ממש חיכו לזה".
הרבה אמנים נאלצו לבטל או לדחות הופעות ואירועים. עד כמה התקופה הזו פגעה לך בפרנסה? "קודם כל כן, זה פוגע בפרנסה של כולם, של כל מי שמעורב בתחום הזה. האירועים בקהילות היהודיות השתנו פתאום לאירועי התרמה ועזרה. האירועים הפרטיים לא השתנו, כי זה יכול להיות מישהו מלונדון שבכלל לא קשור לישראל ולא יודע שאני ישראלי אפילו".
2 צפייה בגלריה
ליאור סושרד כתבת שבועות
ליאור סושרד כתבת שבועות
"המלחמה פוגעת בפרנסה של כולם". ליאור סושרד
(צילום: שלומי מזרחי)
אתה מספר שאתה מישראל גם במצב של היום? "אני אומר שאני מישראל, מה אכפת לי? שיקפצו לי. אני גם מופיע עם סיכת החטופים על הבמה באירועים לא ישראליים".
וזה גורר הערות? "ממש לפני כמה שבועות הופעתי בדובאי. ניגשה אליי לאחר מכן אישה שהתפעלה מההופעה ואמרה, 'זה היה מדהים, איך אתה עושה את זה?' והייתה לה שרשרת של 'לשחרר את פלסטין'. אמרתי לה 'תשמעי, אני רוצה להגיד לך משהו, אבל בואי נשב רגע'. ישבתי איתה, סיפרתי שאני ישראלי שגר בתל אביב ושאני יהודי. השיחה פתאום הפכה להיות מ'המופע היה מדהים', ל'אבל למה אתם מתנהגים ככה?'. אז פתחתי בהסברה".
יש דוגמאות להערות טובות? "הייתה לי שיחה עם כריס ג'נר. היא צייצה משהו לטובת ישראל וכתבתי לה 'תודה שאת תומכת בישראל', ואז התחלנו לדבר והיא שאלה אותי על המצב. הסברתי לה על זה ולמחרת היה פוסט ענק 'I Stand with Israel'. יש אנשים שאני בקשר איתם שהקשרים קצת התמסמסו, כי אני מניח שהכל פוליטי, אבל לא אגיד כאן שמות".
זה שאתה נוקט עמדה שהיא לא פופולרית במקומות מסויימים, פוגע בך מקצועית? "אני בטוח שיש פגיעה, אני מרגיש אותה. אני מסתכל טכנית על מאי ויוני של השנה שעברה, טסתי המון, היו המון פעילויות, צילומים בחו"ל ופגישות, ואני מרגיש שזה קצת ירד. הקהילות היהודיות מחבקות יותר".
עכשיו אתה בארץ, חוזר להופיע לקהל הרחב. "הפעילות שלי בגדול היא הופעות עסקיות ופרטיות, והופעות שפתוחות לקהל הרחב. זה נורא כיף. אתה מרגיש שהקהל מגיע לצחוק ולהשתחרר, לשבור את השגרה ההזויה הזאת. אתה מרגיש שהם טיפה יותר עצורים. אני מרגיש שהקהל יותר קשה, שצריך לעבוד קצת יותר קשה כדי לשחרר אותו".
2 צפייה בגלריה
ליאור סושרד כתבת שבועות
ליאור סושרד כתבת שבועות
"אני מופיע עם סיכת חטופים על הבמה באירועים לא ישראליים"
(צילום: גבריאל בהרליה)