בשנת 2023 יש הצפה בעולם הדוגמניות והתואר עצמו ניתן בקלות רבה לכמעט כל מי שמעלה כמה תמונות מקצועיות שלה לאינסטגרם. אבל פעם, אי שם בשנות ה-90 העליזות, התואר "דוגמנית" לא ניתן בקלות רבה ומעטות היו בנות המזל שהתגאו להיות חלק מתור הזהב של ישראל.
אחת מהן, ואולי מי שהגדירה את התקופה טוב מכולן, היא שירז טל. בגיל 14 וחצי בלבד, היא זכתה בתואר "הפנים של שנות ה-90" ומשם לא עצרה לרגע בדרך לקריירה בינלאומית משגשגת. היא כבשה שערי מגזינים בינלאומיים, ביניהם "ווג פריז", "מארי קלייר", "מקסים", "טופ מודל" ו"אל" - על חלקם הופיעה יותר מפעם אחת - היא צעדה על המסלולים של בתי האופנה הכי גדולים בעולם וקטפה קמפיינים בסכומים שעד היום נשמעים מופרכים. אמנם חלפו לא מעט שנים והרבה בנות חדשות ניסו לכבוש את המשבצת של טל, אבל היופי שלה לא הלך לשום מקום ויותר מזה, היא ממשיכה לעבוד במרץ, כבר מעל לשלושים שנה בתעשייה שהכי קשה להתבגר בה.
כתוב כאן שקיבלת על הלנה רובינשטיין 800 אלף דולר ו- 300 אלף דולר לקרטייה. אלו סכומים מטורפים לילדה בת 24.
"זו הייתה תקופה מטורפת, נכון. סכומי הכסף לא היו הגיוניים בעליל, זה היה פסיכי, אבל עבדנו קשה בשביל זה. היום זה כבר לא ככה, זה שינה צורתו, היו שנות עבודה פוריות, אני עבדתי מאוד קשה. השקעתי את הכסף ועשיתי את זה בחוכמה וזה אפשר לי את החיים הנפלאים שיש לי עד היום".
איזה קמפיינים שפספסת ו"שברו" אותך?
"האכזבה הייתה בגלל הפאדיחות המקצועיות שלי. הייתה לי עבודה לאליזבת ארדן, קמפיין מטורף, נסענו לצלם בסנט בארטס עם הצלם פטריק דמרשלייה, חוזה באמת חלום. אבל אני, ילדה סתומה, יורדת לחוף להשתזף בשמש של הקאריביים, נשרפתי ברמות שאי אפשר היה לצלם את הקמפיין. אני קיבלתי נזיפה, זו הייתה אחת הפאדיחות היותר גדולות, זה נצרב לי ולקח לי המון שנים להתגבר על זה. קמפיין מטורף, ביג פאדיחה, אבל כל אחד צריך אחד כזה, אחרת על מה היינו מדברים פה?"
5 צפייה בגלריה
שירז טל ארכיון
שירז טל ארכיון
בשנים הראשונות שלה. שירז טל
(צילום: שי כרם)
5 צפייה בגלריה
שירז טל ארכיון
שירז טל ארכיון
"שיחקנו עם חלב". שירז טל בתמונה המפורסמת של הצלם רון קדמי
(צילום: רון קדמי)
בין עלעול בכתבות עבר לתמונות שהפכו לאיקוניות, יש גם לא מעט תמונות עם חברותיה לתור הזהב של הטופ מודלס הישראליות. לדבריה, הן לא נשארו חברות. "את רוב התקופה העברתי בחו"ל, הייתי מגיעה לפה לגיחות ולעבודה, אני כל הזמן הייתי אורחת. עשיתי את מה שעשיתי בחו"ל ושם זה רק הלך וגדל, אין את המקום הזה של להרגיש מה עוטף אותך ומה מקיף אותך וזה משהו שהיה לי מאוד חסר. רק בשנותיי הבוגרות הבנתי שזה משהו שהוא מאוד חסר לי ומחיר מאוד גדול של הקריירה הזאת".
בתמונה הראשונה רואים אותך ואת ולינור אברג'יל, אתן בקשר היום?
"לא, מדי פעם".
בזמנו היא דיברה על דברים שהיא מתחרטת שהיא עשתה, את יכולה להזדהות עם זה?
"לא, אני לא מתחרטת על שום דבר. בינתיים. אולי תשלוף פה משהו שאני אתחרט עליו".
אבל גם כשמגיע "רגע האמת", ותמונה ישנה של שירז - ללא חלק עליון, כשהיא מסתירה את החזה בשתי ידיים - נבחרת, היא לא משנה את דעתה. "גם היום אני אצטלם ככה באהבה. אני מאוד שלמה עם עצמי ואין לי בעיה לעשות את זה גם". עם זאת, היא מודה שהיום יש שיקולים נוספים: "הבן שלי שאז לא היה והיום בן 16 וחצי, ויש לי ילדה בת שבע שהיום מסתובבת בבית ספר והשיח קצת יותר פתוח ואני לפעמים תוהה איפה זה תופס אותם. את הבכור שלי אני לא רוצה להביך".
צפו בווידאו המלא בראש הכתבה.
5 צפייה בגלריה
שירז טל טופמודל
שירז טל טופמודל
על שער המגזין TopModel
(צילום: TopModel)
5 צפייה בגלריה
שירז טל ארכיון
שירז טל ארכיון
אישה יפה בכל גיל
(צילום: חנוך גריזיצקי)
5 צפייה בגלריה
בר זגה שירז טל פרוייקט ארכיון
בר זגה שירז טל פרוייקט ארכיון
באה לנבור בעבר הפרטי שלה. טל
(צילום: פרטי)
פורסם לראשונה: 08:20, 23.05.23